آسپرین و کرونا| آیا میتوان برای تسکین علائم بیماری کرونا آسپرین مصرف کرد؟

آسپرین کرونا

COVID-19 باعث عفونت و مرگ و میر بالایی شده و نمی توان از عوارض جدی آن مانند آسیب قلبی چشم پوشی کرد. اختلال عملکرد قلب در بیماران مبتلا به کرونا رخ داده است ، اما مکانیسم و علت اختلال عملکرد قلب هنوز نامشخص است.  وقوع علائم التهابی پیشرونده و اختلال در انعقاد خون در موارد شدید و کشنده نشان دهنده بروز اختلالات قلبی و عروقی در نتیجه این ویروس در برخی موارد میباشد. در ادامه به نقش داروی آسپرین در بهبود علائم کرونا میپردازیم. آیا خوردن داروی آسپرین در کاهش علائم کرونا و جلوگیری از عوارض کرونا موثر است؟     

تاثیر آسپرین در بیماران مبتلا به کرونا

بیماران مبتلا به COVID-19 بیشتر در معرض خطر تشکیل لخته خون در رگهای خونی خود هستند. پلاکت ها  که وظیفه متوقف کردن خونریزی را عهده دار هستند ، در فرد مبتلا به کرونا فعالیت بیشتری دارند و ممکن است در لخته شدن خون نقش داشته باشند. از آنجا که آسپرین یک عامل ضد پلاکتی است ، ممکن است خطر لخته شدن خون را در بیماران مبتلا به COVID-19 کاهش دهد. محققان ادعا کرده اند که در بیماران Covid-19 بستری در بیمارستان که روزانه از دوز پایین آسپرین برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی استفاده می کردند ، خطر عوارض و مرگ در اثر این ویروس به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

بر اساس همین تحقیق مصرف كنندگان آسپرین كمتر در بخش مراقبت های ویژه (ICU) بستری شده یا به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز پیدا میکنند و در مقایسه با افرادی كه آسپرین مصرف نمی كنند ، احتمال زنده ماندن و کاهش عفونت بدنشان بیشتر است. این مطالعه که در ژورنال Anesthesia and Analgesia منتشر شده است را میتوان “یک خوش بینی محتاطانه” برای دارویی ارزان قیمت و قابل دسترسی دانست که می تواند به جلوگیری از عوارض شدید کمک کند. اما قبل از استفاده از آسپرین نیاز است تا درمورد این دارو و اثربخشی آن بیشتر بدانید.

درآزمایشات اخیر با نظارت Jonathan H. Chow ، MD ، استادیار بیهوشی در دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند ، این مطالعه بر روی ۴۱۲ بیمار بستری شده مبتلا به Covid-19 انجام شد. حدود یک چهارم (۲۳.۷٪) بیماران در مدت زمان هفت روز قبل از پذیرش در بیمارستان و حداکثر ۲۴ ساعت پس از پذیرش آسپرین مصرف کرده بودند. تیم تحقیقاتی دریافت که افرادی که در این مدت آسپرین دریافت کرده اند در نهایت ۴۳٪ کمتر در بخش مراقبت های ویژه (ICU) بستری شده اند ، ۴۴٪ نیاز به دستگاه ونتیلاتور یا تنفس مصنوعی آنها کاهش یافته و ۴۷٪ نیز آمار مرگ میر در آنها کاهش یافته است.

آسپرین کرونا

آنچه باید قبل از مصرف خودسرانه ی آسپرین بدانید!

در حالی که نتایج حاصل از این مطالعات دلگرم کننده است ، اما آسپرین را به عنوان یک داروی معجزه آسا برای درمان Covid-19 در نظر نگیرید. ممکن است که این درمان دارویی برای بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان بستری شده اند بسیار مفید تر و موثرتر باشد. باید به این نکته توجه کرد که برای آسپرین نیز مانند هر دارویی ، همیشه خطرات و عوارضی نیز مانند خونریزی یا ایجاد زخم وجود دارد. بنابراین نباید آن را به صورت افراطی یا خودسرانه در خانه مصرف کرد. همواره روش صحیح این کار مراجعه و مشورت با پزشک است. و در نهایت به جای کمک گرفتن از آسپرین برای مهار بیماری ، بهتر است تا در قدم اول از ابتلا به آن پیشگیری کنیم چرا که همواره پیشگیری بهتر از درمان است.

آیا آسپرین در پیشگیری از ابتلا به کرونا نیز موثر است؟

همه متخصصان  تأکید می کنند که اگرچه نتایج این مطالعات امیدوار کننده است و تحقیقات بیشتری نیز لازم ست ، اما آسپرین به هیچ وجه از ابتلا به COVID-19 پیشگیری نمیکند. بنابراین از آنجا که نه آسپرین و نه هیچ داروی دیگری از ابتلا به COVID-19 جلوگیری نمی کند، تا زمانی که واکسن موثری دریافت نکنیم ، باید کاملاً بر این نکته تأکید کنیم که پیشگیری از ابتلا مهم ترین اصل و نکته میباشد و این به معنای فاصله اجتماعی ، پوشیدن ماسک و عدم حضور در مکان های شلوغ میباشد.

آسپرین کرونا

عوارض احتمالی آسپرین :

  • زخم های گوارشی
  • شکم درد
  • ناراحتی معده
  • سوزش سردل
  • خواب آلودگی
  • سردرد
  • گرفتگی
  • حالت تهوع
  • ورم معده

 

صفحه اینستاگرام آسپرین ۲۴ را جهت دریافت آخرین ویدئو ها و اخبار دنبال کنید. 

 

مطالب مرتبط:

اپلیکیشن آسپرین ۲۴ منتشر شد. 

لینک دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی

لینک دانلود اپلیکیشن از بازار

لینک نصب نسخه وب اپ (برای کاربران IOS )

 

 

مطالب مرتبط :

*آسپرین ۲۴*

اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین، آمبولانس خصوصی، درخواست پزشک و پرستار، دارو، مکمل های غذایی و ورزشی، تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی بهداشتی*

داروداروخانهسلامتیمقالات

ASPIRIN 24Aspirin24aspirin24appICU در منزل آسپرین24آسپرینآسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین برای کروناآسپرین و درمان کروناآسپرین و کروناآسپرین۲۴اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاسپرین 24اسپرین برای کاهش تباسپرین برای کرونااسپرین در درمان کرونا تاثیر دارداسپرین در درمان کرونا موثرهاستخدام پرستار خصوصیایا اسپرین در درمان کرونا موثر استایا میتوان برای درمان کرونا اسپرین مصرف کرد؟پرستاریپیشگیری از کروناپیشگیری از کرونا با آسپرینتسکین علائم کروناداروخانهداروخانه آنلاینداروی کرونادرخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلایندرمان کرونا با آسپریندوز مصرف آسپرینعوارض آسپرینکروناکووید19مصرف آسپرین در بیماری کرونامصرف اسپرین برای درمان کرونامصرف اسپرین در بیماری کرونا

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram