ترکیب های غذایی بدهضم و مضر که باید از مصرف همزمان آنها اجتناب کنید !

ترکیب های غذایی بد هضم و مضر

ترکیب های غذایی بدهضم و مضر

چند ترکیب غذایی بد هضم و مضر که باید از مصرف همزمان آنها اجتناب کنید ! 

افراط و تفریط ، پرخوری و اسراف از ویژگیهای بارز مصرف غذا در جامعه مدرن است. همه ما خطرات سلامتی ناشی از خوردن غذای ناسالم را می دانیم ، اما هنوز گاهی شکم خود را با چیزهای نادرست پر می کنیم.

آیا واقعاً می دانید از خوردن همزمان چه چیزهایی باید اجتناب کنید؟        ترکیب های غذایی بدهضم و مضر

ترکیبات غذایی وجود دارد که می تواند سلامتی را به خطر بیندازد. در اینجا چند ترکیب غذایی مضر اصلی معرفی می شود که باید از مصرف همزمان آن ها در رژیم غذایی خود اجتناب کنید.

  • خوردن میوه همراه با غذا یا بلافاصله بعد از آن

علت چیست؟

میوه خیلی سریع هضم شده و از معده عبور می کند و سپس در روده جذب می شود. وقتی این میوه ها با غلات ، گوشت ها یا محصولات خشک ترکیب شوند، می توانند مدت زیادی در دستگاه گوارش بمانند و شروع به تخمیر می کنند. این مسئله می تواند به دیواره روده آسیب برساند.

  • میوه و ماست

ترکیب میوه و محصولات لبنی می تواند احتقان ، انسداد سینوس ها ، مستعد شدن بدن به سرماخوردگی و بدتر شدن علائم آلرژی باشند. گزینه بهتر ماست طبیعی است که هیچ میوه اضافی ندارد.

میوه و ماست - ترکیب های غذایی بدهضم و مضر

  • تخم مرغ و گوشت سرخ شده                ترکیب های غذایی بدهضم و مضر

یکی از ترکیبات غذایی بد هضم ، تخم مرغ و گوشت سرخ شده است. گوشت سرخ شده مانند بیکن همراه با تخم مرغ ترکیبی است که سرشار از پروتئین است و هضم آن ممکن است زمان زیادی در دستگاه گوارش طول بکشد. بهتر است یکی از آنها را با میوه ها یا سبزیجات تازه جایگزین کنید.

تخم مرغ و گوشت - ترکیب های غذایی بدهضم و مضر

 

  • پنیر و لوبیا

ترکیب غذایی لوبیا و پنیر می تواند احساس گاز و نفخ را در شما ایجاد کند. برای هضم راحت تر بهتر است لوبیا و لبنیات را جداگانه مصرف کنید.

پنیر و لوبیا

 

  • آب با غذا              

آب سرد در کنار وعده های غذایی یکی از بدترین ترکیبات است. زیرا آب تمایل به رقیق سازی اسیدهای معده دارد که برای هضم غذایی که می خورید ضروری است. این می تواند برای شکم شما مشکل ایجاد کند و باعث شود هضم غذا بیشتر طول بکشد.

جرعه های کوچک آب ولرم در طول غذا به هضم و جذب غذا کمک می کند. از خوردن آب یخ خودداری کنید زیرا باعث کند شدن عملیات هضم می شود.

خوردن آب همراه غذا

  • نوشابه و نعناع (مثلا آدامس نعنایی)

واکنش بین نعناع و نوشابه را می توانید در اینترنت ببینید! فکر کنید که همین اتفاق در شکم شما رخ می دهد…  این  واکنش واقعاً یک منظره ترسناک خواهد بود! به این دلیل که نعناع و نوشابه می توانند باعث نفخ و گاز زیاد شوند که می تواند معده شما را بسیار ناراحت کند.                                    ترکیب های غذایی بدهضم و مضر

نوشابه-و-نعنا

معمولا از نعنا برای رفع دل درد استفاده می شود اما نعنا باعث شل شدن عضلات دریچه بالای معده شده و اجازه می دهد غذا و اسید معده وارد مری شوند و اصطلاحا ریفلاکس معده را تشدید می کند و باعث سوزش سردل می شود. برخی مواد غذایی دیگر مثل شکلات و قهوه هم این حالت را به وجود می آورد. بنابراین چنانکه با مشکل ریفلاکس اسید معده روبرو هستید بهتر است از مصرف نعنا و فراورده های آن اجتناب کنید.

 

  • آجیل و روغن زیتون

ترکیب غذایی دیگری که می تواند شما را بیمار کند آجیل و روغن زیتون است. چربی های موجود در روغن و پروتئین موجود در آجیل ها به خوبی با هم مطابقت ندارند و ممکن است مانع روند هضم شوند.

  • گوشت گوسفند و میگو

اگرچه به طور معمول ممکن است هر دو نوع گوشت را با هم نپزیم ، اما در مهمانی ها یا وعده های بوفه ، ممکن است بیش از یک نوع گوشت را بپذیریم. این ممکن است تا آنجا که به سیستم گوارش شما مربوط می شود انتخاب خوبی نباشد و منجر به درد معده یا سایر مشکلات گوارشی شود.

در جدول زیر برخی از ترکیبات غذایی ناسازگار که باید از مصرف همزمان آنها اجتناب شود ذکر شده است:

(مثلا : لوبیا با میوه، پنیر، تخم مرغ ، ماهی ، شیر ، گوشت ، ماست به طور همزمان مصرف نشود.)

به طور همزمان مصرف نشود

با

لوبیا

میوه؛ پنیر ، تخم مرغ ، ماهی ، شیر ، گوشت ، ماست

تخم مرغ

میوه ها به ویژه خربزه ؛ لوبیا ، پنیر ، ماهی ، شیر ، گوشت ، ماست

میوه

به عنوان یک قاعده ، بهتر است میوه با هر ماده غذایی دیگر مصرف نشود. (موارد استثنایی وجود دارد ، مانند برخی ترکیب های پخته شده ، و همچنین خرما و شیر)

غلات

میوه ، نشاسته

عسل

روغن یا کره آب شده

عسل هرگز نباید پخته شود. در صورت پخته شدن ، مولکول ها به چسبی غیر همگن تبدیل می شوند که به غشاهای مخاطی چسبیده و کانالهای ظریف را مسدود کرده و سموم تولید می کند. عسل نپخته شهد است. عسل پخته شده سم محسوب می شود.

نوشیدنی های گرم

انبه ، پنیر ، ماهی ، گوشت ، نشاسته ، ماست

خربزه

همه چیز – به خصوص عسل، لبنیات ، تخم مرغ ، غذای سرخ شده ، غلات ، نشاسته. خربزه بیشتر از میوه های دیگر باید به تنهایی خورده شود یا تنها بماند.

شیر

موز ، گیلاس ، خربزه ، میوه های ترش. نان حاوی مخمر ، ماهی ، گوشت ، ماست

تربچه

موز ، کشمش ؛ شیر

ماست

میوه؛ پنیر ، تخم مرغ ، ماهی ، نوشیدنی های گرم ، گوشت ، شیر 

 

 

صفحه اینستاگرام آسپرین ۲۴ را جهت دریافت آخرین ویدئو ها و اخبار دنبال کنید. 

 

مطالب مرتبط :

اپلیکیشن آسپرین ۲۴ منتشر شد. 

لینک دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی

لینک دانلود اپلیکیشن از بازار

لینک نصب نسخه وب اپ (برای کاربران IOS )

 

رژیم غذایی بر اساس گروه خونی افراد ( رژیم گروه خونی )

ترکیب های غذایی بدهضم و مضرمم

*آسپرین ۲۴*

،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین ,آمبولانس خصوصی ، درخواست پزشک و پرستار، دارو  ,مکمل های غذایی و ورزشی, تجهیزات پزشکی, لوازم آرایشی بهداشتی*

 

Uncategorizedسبک زندگیسلامتیمقالاتمقالات ویژه

ASPIRIN 24Aspirin24aspirin24appآب با غذاآجیل و روغن زیتونآسپرینآسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانسآمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیپرستاریپنیر و لوبیاتجهیزات پزشکیترکیب غذایی بد هضمترکیب های غدایی بد هضمترکیب های غذایی بدهضم و مضرترکیب های غذایی خطرناکترکیب های غذایی مضرترکیب های غذایی مضر که باید از مصرف همزمان آنها اجتناب کنید !چند ترکیب غذایی مضرخوردن میوه همراه با غذا یا بلافاصله بعد از آنداروداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلایندرخواست و پزشکگوشت گوسفند و میگولوازم آرایشی بهداشتیمکمل های غذایی و ورزشیمیوه و ماستنوشابه و آدامس نعنایینوشابه و نعناع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram