درمان سردرد با ماساژ

درمان سردرد با ماساژ

درمان سردرد به کمک ماساژ

تجربه سردرد در دنیای امروزه بسیار شایع است. اگر به دنبال یک روش طبیعی برای درمان سردرد خود هستید ، ماساژ نقاط  فشار و طب فشاری راه حل بسیار موثری به شمار می رود. نقاط فشار نقاطی از بدن هستند که بسیار حساس هستند و تحریک و لمس آنها موجب تسکین درد می شود. محققان در زمینه رفلکسولوژی و طب سنتی ، معتقدند که لمس نقاط فشار به روش خاصی می تواند: 

  • سلامتی را بهبود بخشد
  • درد را تسکین دهد
  • باعث تعادل در بدن شوند

اگر می خواهید در مورد درمان سردرد خود بیشتر بدانید ، مهم است که بتوانید این کار را به درستی انجام دهید. در این مقاله به بررسی تسکین سردرد به روش های مختلف پرداخته و نحوه ماساژ نقاط فشار برای تسکین سردرد آموزش داده می شود.

تسکین سردرد با ماساژ نقاط فشار بر پایه ی تحقیقات علمی

مطالعاتی وجود دارند که بررسی کرده اند چگونه ماساژ درمانی سر و شانه ها می تواند سردرد را تسکین دهد. این عمل گاهی اوقات شامل تحریک نقاط فشار روی سر است. در یک مطالعه کوچک برگرفته از یک منبع معتبر ، دانشمندان بررسی کردند که چگونه ماساژ می تواند به بزرگسالان مبتلا به سردرد تنشی مزمن ، با انجام دو تا سه بار در هفته و به مدت شش ماه کمک کند. محققان در این مطالعه دریافتند که ۱۰ جلسه ماساژ شدید منجر به کاهش بروز ، مدت زمان و شدت سردرد می شود.

نحوه ماساژ نقاط فشار برای تسکین سردرد

برخی از نقاط فشار شناخته شده در بدن وجود دارند که موجب تسکین سردرد میشوند. در ادامه محل و نحوه ماساژ آنها را شرح میدهیم:

  •  نقطه‌ Drilling Bamboo

ماساژ - سردرد

نقطه‌ Drilling bamboo در محل تقاطع پل بینی شما با لبه‌ ابروی شما قرار دارد. 

  1. با انگشتان اشاره‌ هر ۲ دست خود ۲ نقطه را ماساژ دهید.
  2. برای ۱۰ ثانیه نگه دارید و این عمل را پس از توقفی کوچک ادامه دهید.

ماساژ دادن این نقاط باعث تسکین سردرد ایجاد شده از خستگی چشم و درد‌های ناشی از سینوس می‎شود.

  • نقطه‌ Union valley

درمان سردرد به کمک ماساژ

این نقطه بین انگشت شست و اشاره‌ شما قرار دارد.

  1. با نیشگون گرفتن ملایم این مناطق با دست مخالف خود شروع کنید و برای ۱۰ ثانیه این کار را ادامه دهید.
  2. سپس، دایره‌های کوچکی با انگشت شست خود در این منطقه و در یک جهت ایجاد کنید و پس از ۱۰ ثانیه جهت چرخش را تغییر دهید و آن را هم به مدت ۱۰ ثانیه ادامه دهید.
  3. مراحل گفته شده را  در دست مخالف خود نیز انجام دهید.

این نوع از درمان توسط نقاط فشار، باعث کاهش درد مزمن در سر و گردن می‌شود.

  • نقطه چشم سوم (مابین ابروها)

درمان سردرد با ماساژ

چشم سوم شما بین ۲ ابروی شما و در محل تلاقی پل بینی با پیشانی قرار دارد.

از انگشتان اشاره‌ یکی از دستان خود برای اعمال فشار روی این نقطه و به مدت یک دقیقه استفاده کنید.

اعمال فشار محکم روی نقطه‌ فشار در این ناحیه ، به تسکین درد‌های ناشی از خستگی چشم و فشار سینوس‌ها که باعث سردرد می‎شود، کمک می‎کند.

  • ناحیه اطراف بینی

درمان سردرد با ماساژاین نقطه در دو طرف سوراخ بینی قرار دارد ،  فشار و ماساژ این نقاط ، مشکلات و سردرد های سینوسی را تسکین میدهد.

  • ناحیه شانه ها

درمان سردردمحل دقیق این نقطه‌  در لبه شانه‌های شما و محل تلاقی آن با پایین گردن قرار دارد. 

از انگشت شست دست خود برای فشار استفاده کنید و فشار دایره وار به این نقطه به مدت یک دقیقه اعمال کنید.

سپس دست خود را عوض کنید و روی نقطه‌ مخالف این کار را تکرار کنید.

اعمال فشار روی نقاط شانه به شما در تسکین درد‌های ناشی از خشک شدن گردن و شانه‌ها، درد گردن و برای جلوگیری از سردرد‌های ناشی از موارد گفته شده، کمک می‌کند.

  • ناحیه گردن (دروازه های آگاهی)

تسکین سردرد با ماساژ

انگشت اشاره و انگشت وسط هر دست خود را روی نقاط فشار بگذارید.

به طور همزمان و به طول ۱۰ ثانیه نقاط را تحت فشار انگشتان خود قرار دهید و پس از توقفی کوتاه مجدد تکرار کنید.

فشار دادن محکم این نقاط باعث تسکین درد‌های ناشی از گردن می‎شود.

برای اطلاع از روش های ماساژ دادن به منظور تسکین سردرد ، ویدیو زیر را مشاهده نمایید .

توصیه های دیگر برای کاهش سردرد

  • کمپرس سرد

اگر از سردرد ، به خصوص سردرد های میگرنی رنج میبرید ، یک کمپرس سرد روی پیشانی خود قرار دهید. تکه های یخ پیچیده شده در یک حوله ، کیسه سبزیجات منجمد یا حتی دوش آب سرد ممکن است درد را تسکین دهد. کمپرس را به مدت ۱۵ دقیقه روی سر خود نگه دارید و سپس به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کنید.

  • کمپرس گرم

اگر سردرد تنشی و عصبی دارید ، یک کمپرس گرم  روی گردن یا پشت سر خود قرار دهید. اگر سردرد سینوسی دارید ، پارچه ای گرم را به ناحیه ای که درد می کند نگه دارید. یک دوش آب گرم نیز میتواند کمک بسیاری به تسکین درد کند.

  • از جویدن بیش از حد خودداری کنید

آدامس جویدن نه تنها به فک بلکه به سر شما نیز آسیب می رساند. همین امر در مورد جویدن ناخن ها ، لب ها ، قسمت داخلی گونه ها یا اشیای دیگر مانند خودکار صدق می کند. از خوردن غذاهای ترد و چسبنده خودداری کنید و حتما لقمه های کوچک بخورید. اگر شب ها دندان های خود را به هم فشار میدهید ، از دندانپزشک خود برای تجویز محافظ دهان (محافظ دندان قروچه) سوال کنید. این اقدام میتواند در پیشگیری از بروز سردرد بسیار موثر باشد.

  • کافئین مصرف کنید

مقداری چای ، قهوه یا چیزهایی که کمی کافئین در آن است بنوشید. اگر پس از شروع درد مقداری کافئین مصرف کنید ، این امر می تواند درد سردرد شما را تسکین دهد. همچنین می تواند به تاثیر مسکن هایی مانند استامینوفن کمک کند. توجه داشته باشید که به مقدار مناسب کافئین مصرف کنید ، زیرا مصرف بیش از اندازه آن میتواند نتیجه عکس داشته باشد.

  • زنجبیل بخورید

 مطالعات اخیر نشان داده است که مصرف زنجبیل علاوه بر داروهای ضد درد ، باعث تسکین درد در افراد مبتلا به میگرن می شود. می توان از مکمل های حاوی عصاره زنجبیل استفاده کرد یا مقداری چای زنجبیل نوشید.

مطالب مرتبط:

میگرن ، درمان آن و رهایی از سردرد

The Best Pressure Points to Treat Headaches

*آسپرین ۲۴*

اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین، آمبولانس خصوصی، درخواست پزشک و پرستار، دارو، مکمل های غذایی و ورزشی، تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی بهداشتی*

سلامتیمقالات

ASPIRIN 24Aspirin24aspirin24appآسپرینآسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانس خصوصیاپلیکیشن آسپریناپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیبرای درمان میگرن چه بخوریمبرای سردرد شدید چه بخوریمتجهیزات پزشکیتسکین درد با ماساژتسکین سردردتسکین سردرد با ماساژتوصیه برای کاهش سردردخلاصی از سردرددارودرخواست پزشکدرخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلایندرماندرمان سر درددرمان سردرددرمان سردرد با ماساژدرمان سردرد عصبیدرمان سریع سردرد شدیددرمان میگرندرمان میگرن با ماساژسر دردسر درد شدیدسردردسردرد سینوسیسردرد شدیدسلامتیکاهش سردردلوازم آرایشی بهداشتیماساژماساژ درمانیماساژ سرماساژ سر دردماساژ سردردماساژور سرمکمل های غذایی و ورزشیمیگرننحوه ماساژ سرنحوه ماساژ نقاط فشار برای تسکین سردردنقاط ماساژ

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram