جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی)

جراحی بینی

رینوپلاستی یا جراحی بینی یکی از محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی است که در حال حاضر طرفداران بسیار زیادی دارد. از آنجایی که بینی یکی از اجزای اصلی چهره هر فرد است، ناراضی بودن از فرم بینی می تواند باعث تأثیر بسزایی در زیبایی ظاهر داشته باشد. جراحی بینی می تواند شکل بینی را تغییر دهد، مشکلات تنفسی را بهبود بخشد و تعادل را در چهره ایجاد کند. بسته به اهداف خاص هر بیمار، نتایج ممکن است بسیار ظریف یا چشمگیرتر باشد.        

جراحی بینی به طور گسترده به عنوان چالش برانگیزترین جراحی زیبایی شناخته می شود. این عمل پیچیده نیاز به درک عمیق آناتومی داخلی بینی، فرم سه بعدی، انواع بافت های مختلف (پوست، غضروف، غشاهای مخاطی) و عوارض طولانی مدت دارد. جراحی بینی یک جراحی بسیار دقیق و فنی است و بازتابی مستقیم از ایده آل های زیبایی شناختی هر جراح است.   

دلایل انجام جراحی بینی

علاوه بر ظاهر بینی و نقش آن در زیبایی چهره ، جراحی بینی می تواند برای رفع بسیاری از مشکلات عملکردی بینی انجام شود. جراحی بینی به طور کلی در دو دسته قرار می گیرند: عملکردی یا زیبایی شناختی.

  • مشکلات عملکردی

شایع ترین مشکل عملکردی بینی، انحراف تیغه بینی است. انحراف تیغه بینی وضعیتی است که در آن غضروف و استخوانی که حفره‌های بینی را تقسیم می‌کنند کج یا خارج از مرکز هستند و مجرای بینی را مسدود کرده و تنفس را سخت می‌کنند. این عارضه می تواند از بدو تولد وجود داشته باشد یا پس از آسیب دیدگی به بینی رخ دهد. برای اصلاح این عارضه می توان جراحی بینی ترمیمی که در غیر این صورت سپتوپلاستی نامیده می شود انجام داد. نه تنها تنفس آسان تر می شود، بلکه سپتوپلاستی مزیت دیگری نیز دارد که باعث ایجاد بینی صاف و متقارن می شود.  

  • نگرانی های زیبایی شناختی

چیزی به نام “بینی عالی” وجود ندارد، اما ویژگی هایی که افراد برای یک بینی ایده آل در نظر می گیرند صاف، متقارن و “نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک” است. یک عمل جراحی زیبایی بینی با دکتر محسن فدایی می تواند برجستگی های روی پل بینی را کاهش دهد، پل بینی را باریک کند، اندازه سوراخ های بینی را تنظیم کند و…. دکتر فدایی با درنظر گرفتن نگرانی های زیبایی شناختی و رفع نواقص بینی، می تواند تقارن و تعادل را به چهره بیاورد.

درباره جراحی بینی

رینوپلاستی با برداشتن یا تغییر شکل استخوان و غضروف، باریک کردن سوراخ‌های بینی یا تغییر زاویه  نوک بینی نسبت به لب بالایی، شکل بینی را تغییر می‌دهد. جراحی بینی همچنین می تواند عملکرد بینی را بهبود بخشد و به شما در تنفس راحت تر کمک کند.

جراحی بینی معمولا بین ۲ تا ۴ ساعت طول می کشد و ترجیحاً تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. جراح شما ممکن است یک رینوپلاستی باز انجام دهد که از یک برش روی کلوملا (نوار پوست بین سوراخ‌های بینی شما) استفاده می‌کند یا یک رینوپلاستی بسته که تمام برش‌ها در داخل بینی قرار دارند.

بعد از جراحی چه انتظاری می توانم داشته باشم؟

  • جراح پلاستیک شما دستورالعمل‌های دقیقی در مورد نحوه آماده‌سازی برای جراحی به شما می‌دهد، از جمله اینکه کدام داروها و مکمل‌ها را باید قطع کنید.
  • وقتی صحبت از بهبود و نتایج جراحی بینی می شود، صبر یک فضیلت است…
  • ممکن است تا یک سال نتایج نهایی را نبینید.
  • کبودی و تورم اطراف چشم معمولاً پس از ۳ روز اول به اوج خود می رسد و می تواند تا ۲ هفته ادامه یابد.
  • حداقل به مدت ۶ هفته از فعالیت های شدید خودداری کنید.
  • اگر از عینک‌ استفاده می‌کنید به این دلیل که روی پل بینی‌تان قرار می‌گیرند، ممکن است لازم باشد در طول دوره نقاهت از لنزهای تماسی استفاده کنید.

بهترین راه برای اطلاع از اینکه آیا رینوپلاستی برای شما مناسب است یا خیر، برنامه ریزی برای مشاوره با یک جراح پلاستیک ماهر و باتجربه است. دکتر محسن فدایی ، فوق تخصص جراحی پلاستیک در تهران با دقت به اهداف زیبایی شناختی شما گوش می دهد و دوره درمانی ایده آل را برای رسیدن به نتیجه دلخواه به شما توصیه می کند.

تجربه و مهارت دکتر فدایی در جراحی رینوپلاستی این امکان را فراهم کرده است که طیف وسیعی از زیباجویان ، از جمله کسانی که هرگز جراحی بینی (رینوپلاستی اولیه) انجام نداده اند تا بیمارانی که نیاز به انجام جراحی بینی ترمیمی و اصلاحات اساسی با استفاده از غضروف گوش یا دنده بیمار دارند (پیوند غضروف) این جراحی را انجام دهند.

در جراحی بینی در صورت لزوم، بهتر است از بافت خود بیمار – مانند غضروف گوش یا دنده – به جای مواد مصنوعی استفاده شود. این امر احتمال اکستروژن و عفونت را کاهش می دهد. پس از انجام تغییر شکل، پوست روی بینی قرار می گیرد و برش بسته می شود.

دکتر فدایی ، عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران هستند و از سال ۱۳۹۳ انجام جراحی های پلاستیک را آغاز نموده اند و  در طول سال ها فعالیت مستمر و درصد رضایت بالای مراجعه کنندگان ، مجموعاً بیش از ده هزار عمل جراحی موفق به صورت مجزا و ترکیبی را به انجام رسانده اند.



در صورتی که نیاز به جراحی زیبایی بینی دارید، دکتر محسن فدایی ، فوق تخصص جراحی پلاستیک در تهران با درصد رضایت بالایی از مراجعه کنندگان و نمونه کارهای موفق فراوان از جراحی بینی می تواند به شما کمک کند.

برای تعیین وقت مشاوره حضوری، با کلینیک دکتر فدایی تماس بگیرید.
همــه روزه ساعت ۲ تا ۸ ——— تلفن : ۸۸۸۷۳۵۵۰ – ۰۲۱ و ۸۸۱۹۸۹۷۳

دکتر فدایی جراح پلاستیک

دکتر محسن فدایی ، فوق تخصص جراحی پلاستیک


 

درخواست پزشکمقالاتمقالات ویژه

آسپرین 24انحراف بینیجراحی بینیجراحی زیباییدکتر فداییدکتر محسن فداییرینوپلاستیفوق تخصص جراحی پلاستیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram