آنچه باید درباره ی خدمات مراقبتی و پرستار در منزل بدانید!

خدمات مراقبتی و پرستاری در منزل

چرا باید از خدمات مراقبتی و پرستاری در منزل استفاده کنیم؟   

پرستاری از بیمار، اصل اول در بهبود هرچه سریعتر بیماری می­باشد. در صورت عدم حضور پرستار این امکان وجود دارد که زمان کوتاه بهبودی بیماری، هفته­ ها یا ماه­ ها به طول انجامد. از منظر دیگر بستری بودن بیمار برای طولانی مدت در بیمارستان بر سلامت روان او تأثیر منفی خواهد داشت. مواجه با اتفاقات روزانه در بیمارستان، بیماری، مرگ، ناراحتی و نا آرامی سایر بیماران و… نیز بر میزان استرس و ناراحتی بیمار تاثیر گذار است. همچنین بستری بودن در بیمارستان برای اطرافیان بیمار نیز بسیار استرس آور و وقت گیر است. زمانی که بیمار به هر دلیلی در منزل بستری می­ شود، پرستاری از بیمار اهمیت دو چندان پیدا می­ کند. استفاده از خدمات مراقبتی در منزل و استخدام پرستار در منزل در این شرایط، بهترین راه­کار برای مراقبت از بیمار می­ باشد. علت این امر، عدم حضور مستمر اعضای خانواده و عدم توانایی ایشان در مراقبت و پرستاری از بیمار در منزل می­ باشد.

خدمات مراقبتی در منزل مانند پرستار کودک ، پرستار سالمند و پرستار بیمار این امکان را به خانواده ها می دهند که بیماران در منزل خود تحت مراقبت و نگهداری قرار بگیرند و بتوانند فعالیت های اجتماعی خود را انجام دهند. مهمتر این که برای خانواده نیز حضور یک پرستار متخصص در منزل آرامش خاطر بیشتری به همراه دارد.  

به همین جهت استخدام پرستار بیمار امری حیاتی است. چرا که افراد عادی و خانواده ­­­­­­­­­­­ی بیمار توانایی و تخصص انجام تمام خدمات نگهداری از بیمار را ندارند. 

همچنین مراقبت از عزیزان در منزل، خانواده را مانند همسر، فرزند یا والدین، از رسیدگی به فعالیت های شخصی و توجه به سلامت خود غافل می کند. به همین دلیل استفاده از خدمات پرستاری در منزل برای مراقبین بیمار زمان استراحت نیز فراهم می کند.

خدمات مراقبتی و پرستاری در منزل

تعریف دقیق مرکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری در منزل و حیطه‌ی فعالیت‌های این‌گونه مراکز:

این مراکز طبق ضوابط و مقررات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با شرح وظایف و اختیارات تعیین‌شده، پس از اخذ مجوز از معاونت‌های درمان دانشگاه‌ها، توسط افراد واجد شرایط که پرستاران دارای مدرک کارشناسی و بالاتر و حداقل ۵ سال سابقه خدمت می‌باشند تأسیس و اداره می‌گردد و به ارائه‌ی خدمات غربالگری، مراقبتی، مشاوره‌ای و آموزش‌های خود مراقبتی می‌پردازند. نیروهای موردنیاز این دفاتر از بین پرستارانی که تمایل به کار در بخش غیرانتفاعی دارند تأمین می‌گردد. عمده فعالیت آنان ارائه خدمات در منزل است که به جهت وضعیت تخت‌های بیمارستانی بسیار ارزشمند است و موجب کاهش هزینه‌های درمانی می‌شود.

مراکز پرستاری در منزل در چه حیطه هایی فعالیت دارند؟

این مراکز در سه حیطه عمومی، تخصصی و مدیریتی خدمات خود را ارائه می‌نمایند. فعالیت‌های عمومی مانند آموزش بهداشت عمومی متناسب با نیاز افراد و بررسی وضعیت سلامت جسمی، روانی، اجتماعی افراد است تا در صورت نیاز، مددجو به مراکز بهداشتی، درمانی و مؤسسات توان‌بخشی ارجاع داده شود.

یکی دیگر از فعالیت‌های مهم این مراکز مراجعه به منزل مددجویان و ارائه خدمات آموزشی، مراقبتی لازم در تمام مراحل (قبل از پذیرش بیماران و بعد از ترخیص از بیمارستان) است. همچنین به کمک این مراکز آموزش‌های لازم به‌ منظور باز توانی مددجویان (کودک معلول، معلولین جسمی و روانی و سالمندان و…) در منزل داده می‌شود.

آیا شرکت های خدمات پزشکی و پرستاری دارای صلاحیت و مجوز لازم هستند؟

پروانه تأسیس این شرکت ها به نام اشخاص حقیقی، حقوقی، خیریه و شرکت تعاونی‌های خدمات بهداشتی درمانی صادر می شود. این پروانه، پروانه قانونی است که از طریق حوزه معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پس از تصویب در کمیسیون ماده ۲۰ معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی صادر خواهد شد.

نظارت و ارزشیابی خدمات ارائه‌شده توسط این مراکز چگونه است؟

نظارت و ارزشیابی خدمات ارائه‌شده توسط این مراکز در سراسر کشور به عهده‌ی دانشگاه‌ها /دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مربوطه خواهد بود.

مهم‌ترین وظایف و خدمات پرستاری در این مراکز چه وظایفی است؟خدمات مراقبتی و پرستاری در منزل

مهم‌ترین و اصلی ترین وظیفه این مراکز ارائه خدمات پرستاری ایمن به بیماران است که توسط افراد واجد شرایط، دارای دانش و مهارت کافی و مجوزهای لازم به مددجویان ارائه می‌گردد. سایر وظایف مرکز عبارت است از: خدمات مشاوره‌ای و آموزشی شامل آموزش و مشاوره به خانواده جهت تأمین نیازهای عاطفی، روانی، مراقبت از نوزاد و سالمند و افراد ناتوان و کم‌توان و…

خدمات پرستاری از بیمار در منزل علاوه بر جنبه ­ی نگهداری و مراقبت از بیمار، می­تواند همراه با انجام خدمات درمانی برای بیمار باشد. خدمات پرستاری از بیمار در منزل قابل ارائه برای تمام بیماران کودک و  بزرگسال می­باشد. با این تفاوت که نوع خدمات و در نتیجه فرد پرستار تغییر خواهد داشت. پرستاری که برای پرستاری کودک به محل حضور بیمار اعزام می­ شود، متخصص در انجام امور درمانی کودک و پرستار اعزامی برای بیمار بزرگسال متخصص و آموزش­ دیده ­ی این امر است.

مزایای خدمات مراقبتی و پرستار در منزل :

  • مقرون به صرفه بودن خدمات پرستاری در منزل : اگر بیمار در شرایطی باشد که نیاز باشد به مدت طولانی تحت مراقبت و پرستاری قرار بگیرد، بستری شدن برای مدت زمان زیاد برای خانواده ها از نظر اقتصادی بسیار پر هزینه خواهد بود. در این صورت می­ توان بیمار را در منزل تحت نظارت پرستار با تجربه مراقبت کرد و از این طریق در هزینه های درمانی و مراقبتی صرفه جویی کرد.
  • حضور در محیط گرم و صمیمی خانه : گذران وقت بیشتر با اعضای خانواده، به آرامش و کاهش استرس بیمار کمک می کند.
  • شخصی سازی خدمات: خدماتی که در بیمارستان ها ارائه می شود برای تمامی بیماران یکسان و بر اساس استراتژی بیمارستان است اما ارائه خدمات مراقبتی در منزل بر اساس نیاز و خواسته های بیمار می باشد و به همین دلیل روند درمان بیماری را سرعت می بخشد.
  • کمک به بیمار یا سالمند برای انجام فعالیت های روزمره زندگی : در بیماران یا سالمندانی که انجام امور شخصی مانند استحمام، راه رفتن، جابجایی از تخت خواب و ویلچر، نظافت منزل و آشپزی و… امکان پذیر نیست، استفاده از  خدمات مراقبتی در منزل تمامی این فعالیت ها را تسهیل می کند.
  • مدیریت مصرف دارو : بسیار اتفاق می افتد که سالمندان در مصرف داروهای خود دچار فراموشی و یا مصرف مجدد دارو شوند. از سوی دیگر کودکان و بیماران نیز در مصرف دارو نیاز به یادآوری دارند. پرستاران و مراقبین آموزش دیده، بر چگونگی مصرف داروها نظارت دارند تا از مصرف منظم و به موقع داروها اطمینان حاصل کنند.
  • بهبودی سریع بیمار و جلوگیری از عفونت: مراقبت در منزل، بیمار را از ابتلا به عفونت هایی که در بیمارستان به ویژه پس از جراحی در معرض آن بود، مصون نگه می دارد.
  • مراقبین بیمار علاوه بر انجام وظایف تخصصی در زمینه مراقبت و پرستاری از بیمار نقش بسیار موثری در غالب همراهی قابل اطمینان و دلسوز در سلامت بیمار دارند.

درخوست خدمات پزشکی و پرستاری در منزل با اپلیکیشن آسپرین ۲۴

 

خدمات مراقبتی و پرستاری در منزل

با نصب اپلیکیشن آسپرین ۲۴ ، میتوانید خدمات پزشکی و پرستاری در منزل را در زمان دلخواه خود درخواست بدهید. همکاران ما در آسپرین ۲۴ شامل شرکت های ارائه دهنده خدمات درمانی در منزل مجرب  و دارای مجوز رسمی و دارای چندین سال سابقه در زمینه خدمات پرستاری در منزل میباشند.  

پس از نصب اپلیکیشن میتوانید مشخصات بیمار ، کودک و یا سالمند خود را مانند سن، جنسیت و نوع بیماری و سابقه بیمار را وارد کرده و نوع خدمت مورد نظر مانند پزشک ، پرستار ، بهیار یا مراقب را مشخص و سپس با توجه به امتیاز شرکت ها در اپلیکیشن و یا ترجیحات دیگر ، مرکز ارائه خدمات پرستاری مورد نظر خود را انتخاب کنید.

آسپرین ۲۴ ایجاد کننده پل ارتباطی بین مشتری و شرکت های متخصص جهت تسهیل در ارائه و دریافت سرویس است. آسپرین ۲۴ با پیگیری های مداوم و نظارت کامل بر نظرات مشتریان در خصوص خدمات ارائه شده، سعی در فراهم ساختن بستری شفاف و سرعت بخشیدن و تسهیل سفارش گذاری دارد.خدمات آسپرین ۲۴ شامل ارائه سهولت سفارش گذاری، پیشنهاد شرکت های متخصص خوش نام در زمینه خدمات پزشکی و دارویی، ایجاد امکان مقایسه قیمت های پیشنهادی و شفافیت قیمت خواهد بود.

اطلاعات بیشتر را درباره ی پرستار خصوصی در منزل و وظایف پرستار شخصی برای بیماری‌های مختلف را اینجا بخوانید!

وظایف کلی پزشک و پرستار خصوصی در منزل

پرستار خصوصی در منزل؛ وظایف پرستار شخصی برای بیماری‌های مختلف

برای اطلاع از شرکت های ارائه دهنده خدمات پزشکی و پرستاری در منزل، میتوانید اپلیکیشن آسپرین ۲۴ را نصب کرده و خدمات مورد نیاز خود را در زمان دلخواه استعلام بگیرید. موجودی و قیمت انواع مکمل ها ، میتوانید اپلیکیشن آسپرین ۲۴ را نصب کرده و مکمل مورد نظر خود را از معتبرترین و نزدیک ترین داروخانه های اطراف خود استعلام بگیرید.

 

صفحه اینستاگرام آسپرین ۲۴ را جهت دریافت آخرین ویدئو ها و اخبار دنبال کنید. 

 

مطالب مرتبط:

اپلیکیشن آسپرین ۲۴ منتشر شد. 

لینک دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی

لینک دانلود اپلیکیشن از بازار

لینک نصب نسخه وب اپ (برای کاربران IOS )

وظایف کلی پزشک و پرستار خصوصی در منزل

مراقبت ویژه ICU و CCU در منزل

پرستاری از بیمار مبتلا به ام اس در منزل – مراقب یا پرستار خصوصی

علائم ویروس کرونا ، علائم خفیف و شدید تا عوارض بعد از بهبودی

پرستار سالمند در منزل

پرستار کودک در منزل

وظایف بهیار و کمک بهیار در منزل

ارائه خدمات (ICU,CCU) مراقبت های ویژه در منزل

همه چیز درباره ی دیابت (علائم ، تشخیص ، تفاوت دیابت نوع ۱ و ۲ و …)

دستگاه فیزیوتراپی خانگی

فیزیوتراپی در منزل

ماساژ درمانی و تسکین دردهای مزمن !

اقدامات اولیه در صورت صدمه و خونریزی !

پرستار خصوصی در منزل؛ وظایف پرستار شخصی برای بیماری‌های مختلف

اقدامات اولیه جهت کنترل خونریزی !

 

*آسپرین ۲۴*

،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین ,آمبولانس خصوصی ، درخواست پزشک و پرستار، دارو  ,مکمل های غذایی و ورزشی, تجهیزات پزشکی, لوازم آرایشی بهداشتی*

درخواست پرستاردرخواست پزشکسلامتیمقالاتمقالات ویژه

ASPIRIN 24Aspirin24aspirin24appآسپرینآسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آسپرین24 اپلیکیشن خدمات پزشکیآسپیرین 24 اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاپلیکیشن آسپریناپلیکیشن در خواست امبولانساپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلایناپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین پزشکیاسپرین 24استخدام پرستار خصوصیاعزام پزشک و پرستار به منزلانجام پانسمان در منزلانواع پرستار خصوصیبرای پرستاری بیمار کرونا چه کنیمبهترین پرستار خصوصیبهترین پرستار کودکبهیار در منزلپرستار ICUپرستار بیمارپرستار بیمار در منزلپرستار خصوصیپرستار خصوصی بیمارپرستار در خانهپرستار در منزلپرستار در منزل برای مراقبت از بیماران مبتلا به دیابتپرستار سالمندپرستار سالمند در منزلپرستار کودکپرستار کودک در منزلپرستار متخصص خصوصیپرستارکودکپرستاریپرستاری از بیمار در منزلپرستاری بیمار کروناییپزشک خصوصیپزشک خصوصی در تهرانپزشک در خانهپزشک در منزلپزشک در منزل تهرانپزشک عمومی در منزلپزشک متخصص داخلی در منزلپزشک و پرستارتجهیزات پزشکیتجهیزات درمانیتخصص پرستارتزریق در منزلتزریقات در خانهتزریقات در منزلتشخیص پزشکی سکته مغزیتعرفه خدمات پرستاری در منزلتعرفه ویزیت پزشک در منزلتوان بخشی در منزلچگونه از بیمار کرونا پرستاری کنیمخدمات پرستاریخدمات پرستاری در منزل در تهرانخدمات پرستاری در منزل و کروناخدمات پزشکی انلاینخدمات پزشکی و پرستاری برای بیماران  کروناخدمات پزشکی و پرستاری در منزلخدمات درمانی در منزلدرخواست پرستاردرخواست پرستار ICUدرخواست پرستار خصوصیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24 آسپرین24درخواست پرستار سالمنددرخواست پرستار کودکدرخواست پزشکدرخواست پزشک عمومی در منزلدرخواست خدمات پزشکی خصوصیدرخواست و پزشکدرماندرمان در منزلدکتر در منزلسرم در منزلسلامتیشرکت معتبر پرستار بیمارشرکت معتبر پرستار در منزلشرکت معتبر پرستار سالمندشرکت معتبر پرستار کودکفیزیوتراپی در منزلقیمت خدمات پرستاری در منزلکروناگفتار درمانی در منزلمراقبمراقب بیمارمراقبت از بیمارمراکز پرستاری در منزلمرکز مراقبت پرستاری در منزلمزایای پزشک در خانهمزایای خدمات پزشکی و پرستاری در منزلهزینه استخدام پرستار خصوصیوظایف پرستاروظایف پرستار سالمندوظایف پرستار کودکآسپرین 24وظایف پزشک در خانهوظایف و خدمات پرستاریویزیت پزشک در منزل

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram