درمان خانگی و گیاهی گلودرد

گلودرد

گلودرد اغلب اولین نشانه سرماخوردگی است. با این حال ، گلودرد ناشی از سرماخوردگی اغلب بهبود می یابد یا بعد از یکی دو روز اول برطرف می شود. علائم دیگر سرماخوردگی مانند آبریزش بینی و احتقان ممکن است گلودرد را به دنبال داشته باشد. احتمالاً علائم گلودرد را در طول زندگی تجربه کرده اید. خارش و سوزش، به ویژه اگر همراه با علائم دیگری از سرماخوردگی یا ویروس جدی تر وجود داشته باشد میتواند بسیار ناراحت کننده باشد. با این وجود ، در بیشتر موارد ، می توانید بدون مراجعه به پزشک ، تسکین پیدا کنید. در زیر ۱۰ روش برای درمان خانگی و گیاهی گلودرد و تسکین آن ذکر کرده ایم :

  • غرغره آب نمک
  • ابنبات های مکیدنی و نعنایی یا مکیدن قالب یخ
  • داروی های مسکن (مانند ایبوبروفن و استامینوفن)
  • عسل
  • بخور و قرار گرفتن در رطوبت
  • دوش بخار آب گرم
  • آنتی بیوتیک ها
  • نوشیدن زیاد مایعات
  • خودداری از نوشیدن قهوه و الکل
  • خوردن غذاهای خنک یا نرم
  • خودداری از کشیدن سیگار و قرار گرفتن در معرض دود
  • اجتناب از خوردن غذاهای تند

درمان های گیاهی برای گلودرد اغلب به صورت چای ، اسپری و قرص های مکیدنی وجود دارند . داروهای گیاهی برای درمان گلودرد عبارتند از:

  • داروی نارون قرمز
  • ریشه ی شیرین بیان
  • گل ختمی

گلو درد در کودکان

گلو درد یک بیماری شایع در دوران کودکی است. آنها اغلب در اثر ویروس ها ایجاد می شوند و در چهار یا پنج روز بهبود می یابند. اگر کودک شما تب ۱۰۱ درجه فارنهایت (۳۸.۳ درجه سانتیگراد) یا بالاتر دارد ، به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید. تب می تواند نشانه ای از گلو درد چرکی باشد. از آنجا که چرک گلو ناشی از باکتری ها است ، باید با آنتی بیوتیک درمان شود.

انواع گلودرد :

گلودرد سرماخوردگی :

گلو درد ناشی از سرماخوردگی می‌تواند منشا ویروسی و یا باکتریایی داشته باشد که منجر به بروز عفونت می‌شود و بلعیدن را برای فرد دشوار می‌کند. برای درمان این بیماری معمولا داروهایی مانند استامینوفن و ناپروکسن تجویز می‌شوند و اسپریهایی برای پاکسازی راه عبور و مرور هوا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

گلو درد استرپیتوکوکی:

در این بیماری باکتری به نام استرپیتوکوکی منجر به بروز گلو درد می‌شود. این باکتری بیشتر کودکان ۵ تا ۱۵ ساله را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این باکتری بر روی بزرگسالان نیز اثر می‌گذارد و آنها را درگیر بیماری می‌کند. از علایم گلو درد استرپیتوکوکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بروز لکه‌های سفید بر روی لوزه‌ها

گلو و لوزه های بسیار قرمز و متورم
سردرد
تب و لرز
استفراغ یا حالت تهوع (بیشتر در کودکان).

تورم غدد لنفاوی گردن

برای درمان این بیماری معمولا انواع آنتی بیوتیک مانند پنی سیلین و آموکسی سیلین تجویز می‌گردد.

گلو درد ناشی از ورم لوزه‌ها:

علائم آن عبارت اند از:

بوی بد دهان

تب

تغییر صدا

بلع دردناک

درمان دارویی گلودرد :

داروهای بدون نیاز به نسخه پزشک ممکن است علائم سرماخوردگی و گلودرد را تسکین دهند. برخی از این دارو ها عبارتند از:

  • داروهای مسکن ، مانند استامینوفن و ایبوپروفن و ناپروکسن ، برای تسکین درد سرماخوردگی و گلو درد. در استفاده از مسکن ها به موارد زیر دقت کنید :
  • کودکان زیر ۶ ماه: فقط استامینوفن مصرف کنید.
    کودکان ۶ ماه به بالا: دادن استامینوفن یا ایبوپروفن مناسب نیست.
    هرگز به کودکان آسپرین ندهید زیرا می تواند به کبد و مغز آسیب رساند.
  • اسپری و قرص گلودرد برای تسکین گلو و بی حسی گلو به طور موقت.
  • اسپری های ضد احتقان بینی

برای درمان ویروس سرماخوردگی و گلودرد نباید از آنتی بیوتیک استفاده کرد. آنتی بیوتیک ها فقط در برابر باکتری ها موثر هستند. آنها در گلو درد مرتبط با سرماخوردگی ، که توسط ویروس ایجاد می شود ، موثر نخواهند بود. اما اگر عفونت گلو به تشخیص پزشک باکتریایی باشد ، استفاده از آنتی بیوتیک میتواند موثر باشد.

گلودرد ناشی از کرونا

با توجه به شیوع کرونا بسیاری از افراد نگران این هستند که گلو درد آن ها با بیماری کرونا مرتبط باشد، اما  هر نوع گلو دردی نمیتواند به کرونا مرتبط باشد. اگرچه احساس گرفتگی در گلو از نشانه‌های رایج کرونا است، اما دلیل قطعی و کافی نیست.  کرونا می‌تواند علائم زیادی داشته باشد (که در بین افراد متفاوت است) از جمله تب، سرفه، تنگی نفس و گلودرد. اگر فقط گلو درد دارید جای نگرانی نیست. اما در صورت عدم وجود علائم دیگر، احتمال ابتلا به کرونا چندان بعید نیست. اگر اقدامات گفته شده در این مطلب برای تسکین درد گلو افاقه نکرد ، به پزشک مراجعه کنید.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم :

اگر بهبودی احساس نکردید و درد گلویتان بهتر نشد بهتر است با پزشک مشورت کنید. همچنین در صورت احساس تب و حالت تهوع و درد شدید در هنگام بلع به پزشک مراجعه کنید.

 

Causes and symptoms of sore throats

 

 

*آسپرین ۲۴*

،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین ,آمبولانس خصوصی ، درخواست پزشک و پرستار، دارو  ,مکمل های غذایی و ورزشی, تجهیزات پزشکی, لوازم آرایشی بهداشتی*

داروسلامتیمقالاتمقالات ویژه

آبنبات مکیدنی گلودردآسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانس icuآمبولانس mآمبولانس تیپ Cآمبولانس خصوصیآنتی بیوتیک گلودرداپلیکیشن آسپریناپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاسپری گلودرداسپرین 24استامینوفن و گلودرداستخدام پرستار خصوصیایا گلو درد نشانه کرونا استبرای گلودرد چه بخوریمبهترین پرستار خصوصیتجهیزات پزشکیتخصص پرستارتسکین گلودردچگونه گلودرد را خوب کنیمداروداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیداروی سرماخوردگیداروی گلودردداروی گلودرد کودکاندرخواست آمبولانس اکونومیکدرخواست پرستاردرخواست پرستار ICUدرخواست پرستار خصوصیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلایندرخواست و پزشکدرد گلودرمان خانگی گلودرددرمان دارویی گلودرددرمان گلو درد در خانهدرمان گلودرددرمان گیاهی گلو درددرمان گیاهی گلودردسرماخوردگیسرماخوردگی یا کروناعلائم سرماخوردگیعلائم کروناقرص گلو دردقرص گلودردقرمزی و درد گلوگلو دردگلو درد در کودکانگلو درد کروناییگلودردگلودرد سرما خوردگیگلودرد سرماخوردگیگلودرد کروناگلودرد کرونا چگونه استگلودرد کروناییگلودرد لوزهگلودرد و درمان آنگلودرد ویروسیلوازم آرایشی بهداشتیمکمل های غذایی و ورزشیورم لوزه

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram