فرق سرماخوردگی با آنفولانزا

سرماخوردگی یا آنفولانزا

چگونه بفهیمیم سرماخورده ایم یا به آنفولانزا مبتلا شده ایم؟!

پیشگیری از سرماخوردگی    

با شروع فصل زمستان و سردی هوا بیماری های عفونی و ویروسی و یا باکتریایی مانند سرماخوردگی ، آنفولانزا و کرونا هم بین مردم افزایش پیدا می کند.  همه این موارد دست در دست هم به مختل شدن زندگی عادی فرد دامن می زنند و بدن را تا جای ممکن ضعیف و بی انرژی می کنند. امروزه با گسترش ویروس کووید-۱۹ ، بیش از هرزمانی لازم است تا بدن خود را قوی نگه داشته و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی ، از ضعیف شدن بدن بوسیله ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری کنیم.

سرماخوردگی و آنفولانزا بیماری‌هایی هستند که سالانه تعداد زیادی به آن دچار می‌شوند. اما به طور قطع راه‌هایی وجود دارند که می‌تواند از ابتلا به آنها پیشگیری کرد؛ تنها باید از آنها آگاهی داشت. با مجموعه‌ای از راه‌های درست و عاقلانه می‌توانید از بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کنید. در ادامه به بررسی راه‌های موثر در پیشگیری از سرما خوردگی و آنفولانزا و راه های درمان آن می‌پردازیم.

درمان آنفولانزا و سرماخوردگی

عوامل موثر در بروز سرماخوردگی:

ویروس‌های سرماخوردگی پس از ورود به بدن در مخاط دستگاههای تنفسی ایجاد بیماری کرده و همراه با ترشحات دستگاه تنفسی از فردی به فرد دیگر قابل انتقال است. بنابراین از عوامل عمده ابتلا به آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • دست دادن، روبوسی، عطسه و سرفه در محلهای عمومی
  • رطوبت و درجه حرارت : این بیماری در کشورهای مناطق معتدل در فصل سرما (زمستان و پاییز) به علت بارندگی و رطوبت بیشتر است.  
  • حضور در مکان‌های شلوغ همچون وسایل نقلیه عمومی و تجمع در فضاهای بسته و عدم استفاده از تهویه مناسب
  • تغذیه نامناسب :  سوء تغذیه در بروز بیماری‌های عفونی نقش مهمی را ایفا می‌کند. ابتلا به بیماری‌های مزمن قلبی ، کلیوی و ریوی نیز فرد را مستعد ابتلا به این عفونت می‌کند.
  • عفونت های باکتریایی

فقط پزشک می تواند تفاوت سرماخوردگی ویروسی و میکروبی را تشخیص دهد. با تجویز پزشک ممکن است آنتی بیوتیک نیز برای درمان لازم باشد. در این خصوص حتمأ لازم است که اقدام به خود درمانی و مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک نکنیم.

علائم سرماخوردگی :

سرماخوردگی معمولأ با سوزش و درد گلو آغاز می شود و با سرفه، آبریزش بینی و بعضی مواقع با خروج خلط ادامه پیدا می کند.  گاهی کودکان  دچار تب بالا نیز می شوند ولی تب به ندرت بزرگسالان را درگیر می کند. علائم این بیماری تا ۲ الی ۳ روز شدید هستند و به تدریج خفیف می شوند. سرماخوردگی معمولأ بین ۵ تا ۷ روز طول می کشد ولی سرفه ناشی از آن ممکن است ادامه پیدا کند.

علائم آنفولانزا :

تب، تعریق، سردرد، درد عضلات و مفاصل، گلو درد و گرفتگی بینی از علائم آنفولانزا هستند. برخی از انواع آنفولانزا مانند نوع خاصی از ویروس آنفولانزای A  که به آنفولانزای خوکی معروف است، ممکن است با اسهال و استفراغ نیز همراه باشد. آنفولانزا معمولأ بین ۲ تا ۷ روز طول می کشد.

نشانه های آنفولانزا

چگونه بفهیمیم سرماخورده ایم یا به آنفولانزا مبتلا شده ایم ؟

مهم است بدانید که به کدام یک مبتلا شده‌اید. زیرا آنفلوآنزا عوارض خیلی شدید مثل عفونت ریوی (پنومونی) دارد که حتی می‌تواند مرگ‌آور باشد. بهتر است که آنفلوآنزا در عرض ۴۸ ساعت از شروع علائم درمان شود.  برای تشخیص بیماری خود به علائم زیر توجه کنید :

  • آنفلوآنزا سریع و به‌صورت تهاجمی شروع می‌شود : در آنفولانزا علائمی مثل گلودرد، تب، سردرد، درد عضلانی، گرفتگی و سرفه همه به‌سرعت و ناگهانی ظاهر می‌شوند. درصورتی‌که در سرماخوردگی علائم معمولاً شدت کمتری دارد و شامل آبریزش یا گرفتگی بینی است. آنفلوآنزا طی ۲ تا ۵ روز بهتر می‌شود اما سرماخوردگی به آهستگی ظاهر می‌شود و تا ۱۰ روز ادامه دارد.
  • تب معمولا نشانه ی آنفولانزا است
  • در آنفولانزا خستگی و بدن درد بیشتر است و ممکن است ۳ هفته طول بکشد
  • سرماخوردگی و آنفلوآنزا هر دو می‌توانند باعث سردرد شوند
  • سرفه در هردو بیماری مشترک است اما عفونت ریوی (پنومونی) از عوارض آنفلوآنزا است
  • سرماخوردگی معمولاً با گلودرد شروع می‌شود
  • گرفتگی بینی احتمالا به معنای سرماخوردگی است

علائم سرماخوردگی - آنفولانزا - کرونا

پیشگیری از سرما خوردگی و آنفولانزا

ویتامین ها - سرماخوردگی

۱ – ویتامین های مفید مصرف کنید.

ویتامین D از جمله مواردی است که در مسیر مقابله با ویروس های سرماخوردگی و همچنین ویروس کرونا به شما کمک شایانی می کنند. مصرف ماهی سالمون، گوشت گاو، زرده‌ی تخم مرغ، شیر، آب پرتقال غنی شده، پنیر، و قارچ تا حدی ویتامین D موردنیاز شما را تأمین می‌کند. همچنین، می‌توانید در صورت نیاز پس از مشورت با پزشک خود از مکمل‌های مناسب نیز استفاده کنید.

سعی کنید داروهای تقویت سیستم ایمنی را از داروخانه‌ها تهیه و به طور روزانه مصرف کنید؛ به‌ویژه ویتامین C که نقش موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. 

۲ – از دستگاه مرطوب کننده‌ی هوا یا بخور استفاده کنید.

دستگاه بخور غشای مخاطی را مرطوب نگه می‌دارد. خشکی غشای مخاطی بینی توانایی بدن برای به دام انداختن میکروب‌ها را کاهش می‌دهد. برای آشنایی با انواع دستگاه های بخور (سرد/گرم) اینجا کلیک کنید!

۳ – مصرف ماست و پروبیوتیک را فراموش نکنید .

یکی از مقالات علمی منتشر شده در نشریه انجمنتغذیه بیماران، افرادی که به طور منظم و به مقدار کافی محصولات پروبیوتیک مصرف می کنند، تا ۲۷ درصد احتمال ابتلا به ویروس های آنفولانزا را در بدن خود کاهش می دهند.

در همین راستا، گفته می شود که مصرف همیشگی پروبیوتیک می تواند به پیشگیری سرماخوردگی کمک زیادی بکند. برای اطلاعات بیشتر درباره ی پروبیوتیک و مکمل های آن ، اینجا کلیک کنید!

۴ – چای گیاهی و چای سبز بنوشید

قرن هاست می‌شنوید که نوشیدن چای سبز با سلامتی همراه است. فواید سلامتی چای سبز به دلیل سطح بالای آنتی اکسیدان‌های آن به نام فلاونوئیدها است. چندین فنجان تازه دم کرده در روز می‌تواند به افزایش سلامتی شما منجر شود. کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی هم از اثرات چای سبز است.

۵ – تلفن همراه خود را ضدعفونی کنید.

می‌توانید تلفن همراه خود را با دستمال مرطوب ضد عفونی کننده، تمیز کنید. این کار را زمانی که تلفن همراه‌تان خاموش است انجام دهید، سپس، با دستمال یا پارچه‌ی نرم، آن را خشک کنید. به یاد داشته باشید که مواد ضدعفونی کننده برای از بین بردن ویروس‌ها و پیشگیری از سرما خوردگی گزینه‌های مناسبی هستند، اما مواد موجود در آنها ممکن است به تلفن همراه شما آسیب برساند. برای مشاهده ویدئو نحوه ضدعفونی کردن گوشی موبایل اینجا کلیک کنید!

۶- مکمل روی برای پیشگیری از سرما خوردگی می‌تواند تاثیرگذار باشد.

مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۳ نشان می‌دهد که مصرف روی می‌تواند نشانه‌های سرماخوردگی را تا حد زیادی کاهش دهد و از طول دوره بکاهد. افزون بر این، مصرف روی مدت زمان و شدت علائم بیماری را کاهش می‌دهد. میتوانید روی را به شکل قرص مکیدنی یا اسپریی گلوکونات مصرف کنید.

۷ – واکسن آنفلوانزا بزنید.

بهترین کاری که برای محافظت از خود در مقابل این بیماری سخت می‌توانید انجام دهید، این است که هر سال واکسن آنفلوانزا بزنید، زیرا ویروس‌های دخیل در ایجاد این بیماری، مدام در حال تغییرند. برای اطلاعات بیشتر دربا ره ی واکسن آنفولانزا اینجا کلیک کنید !

 برای سرماخوردگی چه نوع قرصی باید خورد؟

شدت و مدت زمان سرماخوردگی در هر فرد متفاوت است و به همین دلیل راه های درمانی مختلفی نیز برای آن وجود دارد. اما یکی از معروف‌ترین داروهای درمانی سرماخوردگی  مصرف قرص کلداکس  در  انواع مختلف است. قرص کلداکس انواعی مختلف دارد که برای بیماران با شرایط متفاوتی  زیر نظر پزشک تجویز می‌شود.

کلداکس درمان سرماخوردگی

کلداکس روز و شب

چنان چه سرما خورده‌اید و بدن درد و تب دارید، بینی‌تان گرفته و سرفه زیاد می‌کنید و از طرفی وقتی برای استراحت ندارید، استفاده از کلداکس روز و شب می‌تواند مشکل  و بیماری شما را حل کند.

قرص‌های کلداکس روز و شب به دو رنگ سفید و آبی است که در قرص سفید رنگ (مختص روز) جهت جلوگیری از خواب آلودگی فرد، آنتی‌هیستامین وجود ندارد. این دارو ضد درد و تب، ضد احتقان، و آنتی‌هیستامین بوده و در موارد سرماخوردگی، آلرژی و نمایان شدن علائم آنفلوانزا و سینوزیت، هر شخص بزرگسال در طول شبانه‌روز می‌تواند چهار عدد قرص در فواصل شش ساعته مصرف کند.

کلداکس برای سینوس و آلرژی

چنان چه سرماخورده‌اید و بدن درد داشته و دچار تب شده اید، عطسه می‌کنید، علائم آلرژی را در خود می بینید، بینی‌تان گرفته و آبریزش دارد، مصرق قرص کلداکس می‌تواند برای درمان سرماخوردگی شما موثر باشد.

کلداکس آنفولانزا

اگر تب و گرفتگی بینی و احتقان شدید و علائم ذکر شده در بالا را دارید  ولی ازطرفی نمی توانید استراحت کنید، مصرف این قرص به شما پیشنهاد می شود.

برای این که از عوارض دارویی قرص کلداکس در امان باشید بهتر است از مصرف خودسرانه آن خودداری کرده و برای استفاده آن از پزشک خود مشورت بگیرید. 

برای استعلام موجودی و قیمت دارو و مکمل مورد نیاز خود ، همین حالا میتوانید اپلیکیشن آسپرین ۲۴ را نصب کرده و محصول مورد نظر خود را از نزدیک ترین داروخانه استعلام بگیرید و یا نسخه دارویی خود را برای پزشک داروساز ارسال نمایید…

پیشگیری از سرماخوردگی با جنسینگ و دمنوش های گیاهی

سرماخوردگی و آنفولانزا

تاثیرات گیاه جنسینگ بر سیستم ایمنی و تکثیر ویروسی شناخته شده و شیوه موثری در پیشگیری از سرطان به حساب می‌آید. نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد مصرف عصاره دارویی ریشه جنسینگ می‌تواند فرد را از آلودگی‌های ناشی از انواع مختلف ویروس‌ آنفلوآنزا حفظ کند. همچنین مصرف طولانی‌مدت این دارو میتواند سیستم ایمنی را برای مقابله با عوامل بیماری‌زا در بدن آماده کند.

دمنوش‌های سنتی به‌ویژه آویشن، پونه، بابونه گاوی (با بابونه معمولی متفاوت است)، سرخارگل، دارچین و زنجبیل را به طور روزانه مصرف کنید. بهتر است برای شیرین کردن دمنوش‌تان از عسل استفاده کنید ولی هرگز عسل را در آب جوش نریزید، بلکه وقتی حرارت دمنوش به حد خوردن تقلیل یافت، عسل را به آن اضافه کنید. 

همه چیز درباره جینسینگ

The Infulanza

 

*آسپرین ۲۴*

،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین ,آمبولانس خصوصی ، درخواست پزشک و پرستار، دارو  ,مکمل های غذایی و ورزشی, تجهیزات پزشکی, لوازم آرایشی بهداشتی*

Uncategorizedداروداروخانهسلامتیمقالاتمکمل های غذایی

ASPIRIN 24Aspirin24aspirin24appآسپرینآسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانسآمبولانس خصوصیآنتی بیوتیک و کروناآنفولانزا و سرماخوردگیاپلیکیشن آسپریناپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاسپرین 24انفولانزاانواع آنفولانزابدن دردبرای آنفولانزا چه قرصی بخوریمبرای سرماخوردگی چه نوع قرصی باید خورد؟برای سرماخوردگی چه نوع قرصی بخوریمبهترین پرستار خصوصیپیشگیری از آنفولانزاپیشگیری از سرما خوردگی و آنفولانزاپیشگیری از کروناتجهیزات پزشکیتزریق واکسن آنفولانزاتشخیص سرما خوردگی و آنفولانزاتشخیص سرما خوردگی و انفولانزاتشخیص کرونا و سرماخوردگیتفاوت آنفولانزا و کروناتفاوت بین سرماخوردگی و آنفولانزاتفاوت بین سرماخوردگی و انفولانزاتفاوت سرماخوردگی و آنفولانزاتفاوت کرونا و آنفولانزا و سرماخحوردگیتفاوت کرونا و آنفولانزا و سرماخوردگیتقویت سیستم ایمنیتقویت سیستم ایمنی با جنسینگجنسینگچرا سرما میخوریمچگونه بفهیمیم سرماخورده ایم یا به آنفولانزا مبتلا شده ایمچگونه سرما نخوریمچه کنیم سرما نخوریمداروداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست و پزشکدرماندرمان آنفولانزادرمان سرماخوردگیدرمان سریع سرماخوردگیدرمان کروناراه های تشخیص سرماخوردگی و کروناراه های تشخیص کرونا و سرماخوردگیریشه جنسینگسردردسلامتیعلائم آنفولانزاعلائم انفولانزاعلائم سرماخوردگیعوارض آنفولانزاعوامل سرماخوردگیفرق آنفولانزا و کرونافرق سرماخوردگی و آنفولانزافرق علائم آنفولانزا و سرما خوردگیفرق علائم آنفولانزا و سرماخوردگیفرق علائم انفولانزا و سرماخوردگیفرق علائم سرماخوردگی و آنفولانزافرق علائم سرماخوردگی و انفولانزافرق علائم کرونا با آنفولانزافرق علائم کرونا با سرماخوردگیفرق علائم کرونا و آنفولانزافرق علائم کرونا و انفولانزافرق علائم کرونا و سرماخوردگیکروناکرونا و علائم آنکووید 19گلودردلوازم آرایشی بهداشتیمکمل جنسینگنشانه های آنفولانزانشانه های کروناواکسن آنفولانزاواکسن آنفولانزا آسپرین24واکسن کروناویتامین سرماخوردگیویروسویروس آنفولانزاویروس سرماخوردگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram