مکمل های موثر بر سلامت پوست و مو – با مکمل کلاژن آشنا شوید!

مکمل های موثر بر سلامت پوست و مو - با مکمل کلاژن آشناشوید!

امروزه همه افراد به دنبال یک روش ساده برای داشتن پوست بهتر ، به عقب برگرداندن زمان و از بین بردن چین و چروک ، موهای سالم و زیبا و رشد و استحکام ناخن هایشان هستند. سلامت پوست، مو و ناخن از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا سلامت این اعضا تاثیر فراوانی در زیبایی دارد. پوست و مو و ناخن، با توجه به بافت حساس خود و با توجه به اینکه در معرض آسیب های متنوعی هستند، نیازمند مراقبت و محافظت دائمی هستند. مکمل های پوست، مو و ناخن به طور معمول حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین آ، سی، ای، و کوآنزیم کیوتن به همراه بیوتین و کلاژن در کنار ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

سلامت پوست و مو   

یک بررسی منتشر شده در ژورنال Dermato Endocrinology خاطرنشان می کند که آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها از جمله A ، C ، D و E ، امگا ۳ ، برخی پروتئین ها و پروبیوتیک ها می توانند اثرات ضد پیری داشته باشند. اگرچه با استفاده از  یک رژیم غذایی سالم میتوان این عناصر را تا حدودی بدست آورد ، اما عموما مکمل های جدید پوست و مو محبوبیت بیشتری کسب کرده اند.

آنتی اکسیدان ها می توانند با محافظت در برابر آسیب “اکسیداتیو ” به پوست کمک کنند – که یکی از دلایل اصلی مشکلات پوستی از جمله پیری زودرس و رنگدانه سازی بیش از حد پوست به شمار میرود. آسیب اکسیداتیو به طور طبیعی با افزایش سن اتفاق می افتد ، اما در اثر قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و سایر مواد  در محیط و قرار گرفتن در معرض آفتاب  نیز رخ می دهد. بنابراین کلاژن و آنتی اکسیدان ها کمک شایانی به حفظ سلامت پوست و مو و ناخن ها میکنند.

زیبایی و حس خوب آن در گروی تامین ویتامین‌ها و املاح معدنی بدن است. بنابراین رساندن مواد معدنی و ویتامین ها به بدن اهمیت زیادی دارد. برای تأمین این مواد بیش از هر چیز باید از تغذیه روزانه بهره برد و در برنامه غذایی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی را جای داد. اما متأسفانه به دلیل مشکلات زیاد از جمله زندگی پر سرعت شهری و کمتر ارگانیک بودن محصولات غذایی، این مواد معدنی و ویتامین‌ها را باید از مکمل‌ها دریافت کرد.

مکمل کلاژن

کلاژن یکی از محبوب ترین مکمل های این روزهای بازار است. کلاژن علاوه بر پوست و مو ، برای سلامت مفصل ها و رباط ها هم مفید بشمار میرود و می‌تواند به ترمیم یا جلوگیری از زوال غضروف در مفاصل کمک کند.

بدن انسان به طور طبیعی کلاژن می‌سازد. با گذشت زمان، تولید این پروتئین کند می‌شود. در نتیجه، پوست شخص توانایی‌اش برای بازگشت به شکل اولیه که “ارتجاعی” نام دارد، را از دست می‌دهد. با بروز این اتفاق، چین و چروک‌ها شکل می‌گیرند.

اگرچه برخی غذاها مانند آب ‌قلم حاوی کلاژن هستند، اما افرادی که به دنبال پوستی بدون چین و چروک هستند و یا به سلامتی خود اهمیت می‌دهند، اغلب به دنبال مصرف مکمل‌ها برای جذب بیشتر کلاژن هستند.

فواید کلاژن

  • بهبود سلامت پوست و مو : افزایش هیدراتاسیون و خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش چشمگیر در عمق چین و چروک
  • تسکین درد مفاصل
  • جلوگیری از پوکی استخوان
  • تقویت عضلات و توده های عضلانی
  • ارتقاء سلامت قلب
  • جلوگیری از شکنندگی و افزایش استحکام ناخن ها

دو نوع مکمل کلاژن از محبوبیت بالایی برخوردار هستند که شامل کلاژن هیدرولیز شده و ژلاتین می شوند. ژلاتین از پخته شدن کلاژن ایجاد می شود.

کلاژن پپتید به شکل پودر در دسترس است و می تواند به سادگی همراه با مواد غذایی مورد استفاده قرار بگیرد. فرم پپتید ژلی نیست و از این رو شما می توانید آن را در اسموتی ها، سوپ ها یا غذاهای پخته شده بدون این که تاثیری بر بافت آنها داشته باشد، به کار بگیرید.

هنگامی که مکمل ها را مد نظر قرار می دهید، شما باید به دنبال منابع کیفیت بالا باشید. در همین راستا، کلاژن دریایی که از پوست ماهی درست می شود نیز در دسترس است. 

مکمل‌های کلاژن به شکل قرص، کپسول و پودر در دسترس هستند. (در اپلیکیشن آسپرین ۲۴ میتوانید مکمل مورد نیاز خود را جستجو کرده و ضمن دریافت اطلاعات کامل درباره ی آن ، موجودی و قیمت را نیز از نزدیک ترین داروخانه استعلام بگیرید)

انواع دیگر مکمل ها و ویتامین های موثر بر سلامت پوست و مو  

  • بیوتین : بیوتین همچنین به عنوان ویتامینB7 شناخته شده است. بیوتین نقش مهمی در کمک به متابولیسم پروتئین بدن دارد و برای داشتن پوست، مو و ناخن سالم ضروری است.
  • کراتین : کراتین پروتئین ساختاری است که مو، پوست و ناخن را تشکیل می دهد. متخصصان زیبایی اغلب ادعا می کنند که مکمل کراتین سبب افزایش زیبایی پوست، مو و ناخن می شود.
  • ویتامین C : ویتامین C از طریق افزایش تولید کلاژن و جلوگیری از تخریب کلاژن از سرطان پوست جلوگیری می کند.
  • ویتامین D : ویتامینD در فهرست بهترین ویتامین های ناخن و مو قرار دارد. ویتامینD از ریزش مو به ویژه زمانی که به علت استرس است جلوگیری می کند. علاوه بر این ظاهر زیباتری به مو می دهد و آن را قوی تر می کند.
  • امگا۳ : امگا ۳حاوی اسیدهای چرب ضروری برای سلامت مو و سلول های پوستی است.

مطالب مرتبط :

قرص ضد ریزش مو رینفولتیل

۱۰ ماسک صورت معجزه گر برای داشتن پوست صاف و درخشان!

بوتاکس مو : جایگزین کرایتنه جدیدترین روش احیاء مو

انواع پاک کننده های پوست

Do Skin and Hair Supplements Like Collagen and Resveratrol Really Work?

داروداروخانهزیباییسلامتیمقالاتمقالات ویژهمکمل های غذایی

آسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانس icuآمبولانس mآمبولانس تیپ Cآمبولانس خصوصیاپلیکیشن آسپریناپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاسپرین 24استحکام ناخناستخدام پرستار خصوصیبرای پوست چه قرصی بخوریمبرای ریزش مو چه قرصی بخوریمبرای سلامت پوست و مو چه بخوریمبهترین پرستار خصوصیبهترین قرص تقویت موبهترین قرص مکمل برای پوست و موبهترین قرص ویتامین برای پوست و موبهترین مکمل پوستبهترین مکمل موبهترین مولتی ویتامین برای پوست و موبهترین مولتی ویتامین برای رشد موپودر کراتینپودر کلاژنپوست و مو سالمتجهیزات پزشکیتخصص پرستارچگونه پوست بهتری داشته باشیمداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست آمبولانس اکونومیکدرخواست پرستاردرخواست پرستار ICUدرخواست پرستار خصوصیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست و پزشکدوام ناخن هاسلامت پوستسلامت پوست و موسلامت و رشد موقرص برای ریزش موقرص کلاژنکپسول کلاژنکراتینکلاژنمکملمکمل پوست و مومکمل پوست و مو و ناخنمکمل تقویت پوست و مومکمل غذاییمکمل کلاژنمکمل هاس پوست و مومکمل های پوستمکمل های تقویتی پوست و مو و ناخنمکمل های موویتامینویتامین مورد نیاز پوست و مو

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram