مراقبت ویژه ICU و CCU در منزل

ممکن است در مواردی ، پیش بیاید که بیمار به مدت طولانی به امکانات بخش مراقبت های ویژه نیاز داشته باشد.  افرادی که بیماری های آن ها بسیار پیشرفته شده است و ادامه زندگی در این دسته افراد ملزم به استفاده از دستگاه های ICU و CCU است، نیاز به خدمات مراقبتی ویژه در منزل دارند.   بیمارانی که نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارند در این بخش واحد مراقبت‌های ویژه یا ICU  که بخشی از بیمارستان است قرار دارند. برخی بیماران پس از ترخیص از بیمارستان میتوانند در صورت نیاز به خدمات مراقبتی ویژه ، در منازل خودشان تحت مراقبت قرار بگیرند. با این روش علاوه بر کاهش هزینه‌های درمانی، بیماران می‌توانند در منزل و در محیط خانواده خدمات درمانی دریافت کنند و خطرات ناشی از عفونت‌های بیمارستانی و سایر موارد را به مراتب کاهش دهند.  

کدام بیماران به مراقبت ویژه icu نیاز دارند؟  

  • بیمارانی که بعد از عمل جراحی به دلیل کاهش سطح هوشیاری، خونریزی، افزایش یا کاهش فشار خون و مشکلات تنفسی نیاز به مراقبت ویژه دارند
    بیمارانی که عمل های جراحی بزرگ و طولانی مانند جراحی قلب، سیستم تنفسی، جراحی مغز داشته اند
    • بیمارانی که باید علائم حیاتی مانند تنفس، ضربان قلب، فشار خون و … آن ها به طور منظم و دقیق اندازه گیری شود. 
    • بیمارانی که در اثر حوادث و تصادفات شدید دچار آسیب‌های جدی شده‌اند .
    • بیمارانی که به عفونت های شدید مثل عفونت در خون و عفونت‌های بدنی دچار شده اند
    • بیمارانی که برای ادامه حیات نیاز به دستگاه‌های مخصوص تنفسی دارند
  • افراد مسن و بیمارانی که بیمار هستند و برای نظارت بر وضعیت سلامت و تجویز داروها به پشتیبانی و مراقبت پرستار نیاز دارند.
  • بیماران سرطانی تحت درمان که نیاز به مراقبت مداوم دارند

مراقبت ویژه (icu) در منزل شامل چه خدماتی میباشد؟

  • پرستار مراقبت های ویژه: مهمترین عضو تیم ICU در خانه پرستار مراقبت های ویژه است ، که نیازهای پزشکی روزمره بیمار مانند دادن دارو ، مشاوره با پزشک ، تزریق ، بررسی و کنترل روزانه و کنترل کلیه تجهیزات پزشکی را انجام میدهد. یک پرستار با تجربه مراقبت های ویژه تاثیر عمده ای در بهبودی بیمار دارد.
  • تجهیزات پزشکی: راه اندازی ICU در خانه به تجهیزات پزشکی پیشرفته نیاز دارد. این تجهیزات بستگی به شرایط و نیازهای بیمار دارد. برخی از تجهیزات پزشکی که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند شامل استند IV ، مانیتور مخصوص ، ونتیلاتور و دستگاه اکسیژن ، دستگاه مکش ، الکترو شوک ، نبولایزر ، پمپ DVT و غیره است.
  • مدیریت زخم بستر: اگر زیر بیمار مورد توجه و مراقبت قرار نگیرد ، می تواند منجر به عفونت شدید برای بیمار شود و روند بهبودی را با مشکل روبرو کنند. بنابراین ، مراقبت مناسب بستر بیمار شامل تغییر پانسمان ۲-۳ بار در روز و استفاده مناسب از تشک مخصوص ضروری است.
  • فیزیوتراپی: فیزیوتراپی به بهبود تحرک بدن کمک می کند. در صورت تمایل و نیاز بیمار به فیزیوتراپی ، فیزیوتراپیست های با تجربه در منزل نیز میتوانند به بیمار کمک کنند.

مراقبت ویژه ICU و CCU در منزلمزایای مراقبت های ویژه (ICU) در خانه

مقرون به صرفه: متوسط هزینه ICU در هر روز در مقایسه با هزینه ICU در خانه تفاوت بسیاری داشته و بعضا باعث صرفه جویی در وقت و هزینه میشود.

مراقبت شخصی: در بیمارستان ، یک پرستار همزمان به ۳-۴ بیمار مراجعه می کند در حالی که اگر ICU در خانه باشد ، شما یک پرستار مراقبت ویژه در خانه خواهید داشت ، که فقط به بیمار اختصاص داده می شود

رضایت: در ICU بیمارستانی ، شما فقط یک یا دو بار در روز با عزیزانتان ملاقات می کنید ، در حالی که در خانه می توانید تمام وقت در کنار آنها باشید تا شخصاً مراقبت از آنها را کنترل کنید.

محیط خانه: بیماران تمایل دارند در راحتی خانه ، به روند بهبودی خود ادامه دهند.

نظارت پزشکان: دقیقاً مانند ICU بیمارستان ، پرستاران برای ارائه مراقبت با کیفیت از بیمار به طور مداوم با پزشکان در تماس هستند.

مراقبت و خدمات CCU در منزل

سی سی یو (CCU) بخشی در بیمارستان می باشد که بیشتر به مراقبت از بیماران دچار حمله‌های قلبی، آنژین ناپایدار، اختلال‌های ریتم قلبی و عملا سایر عوارض قلبی که پایش و درمان مداوم دارند، می‌پردازد.
ویژگی اصلی این بخش در دسترس بودن دورسنجی (تله‌متری) یا پایش مداوم ریتم قلب بوسیله الکتروکاردیوگرافی می باشد.
که باعث مداخله سریع و پیش گیری و بهبود بیماری را با داروها یا شوک قلبی را فراهم می نماید.

بیمارانی هستند که به دلایل گوناگون دچار مراحل پیشرفته بیماری هستند و ادامه زندگی آنها پس از مرخصی از بیمارستان نیز همچنان وابسته به دستگاه های پزشکی و ICU می باشد.
این بیماران میتوانند با تمام تجهیزات لازم از ICU یا CCU و یا سایر بخشها از بیمارستان مرخص به منزل انتقال پیدا می کنند.

همه ی بیماران تحت مراقبت های ویژه ممکن است به دستگاه های گران قیمت و سنگین نیاز نداشته باشد و تنها به اندازه گیری و مراقبت های پزشکی زیر نیاز داشته باشد که حداقل هر ساعت یکبار توسط پرستار انجام میشود :

  • تعبیه سوند بینی معدهمراقبت ویژه در منزل
  • تعبیه سوند ادراری
  • تعبیه دسترسی ورید محیطی
  • انجام فعالیت های حرکتی
  • تغییر وضعیت بیمار
  • ماساژ نواحی تحت فشار
  • مدیریت درد
  • مدیریت راه هواییمراقبت ویژه ICU و CCU در منزل
  • اکسیژن درمانی
  • فیزیوتراپی تنفسی
  • ساكشن ترشحات تنفسی
  • كنترل علایم حیاتی
  • بررسی مداوم سطح هوشیاری
  • مانیتورینگ دائم
  • اتصال و جداسازی بیمار از دستگاه ونتیلاتور

مراقبت ویژه - درخواست پزشک و پرستاربا نصب اپلیکیشن آسپرین ۲۴ ، میتوانید خدمات پزشکی و پرستاری در منزل را در زمان دلخواه خود درخواست بدهید. همکاران ما در آسپرین ۲۴ شامل شرکت های ارائه دهنده خدمات درمانی در منزل مجرب  و دارای مجوز رسمی و دارای چندین سال سابقه در زمینه خدمات پرستاری در منزل میباشند.  

پس از نصب اپلیکیشن میتوانید مشخصات بیمار ، کودک و یا سالمند خود را مانند سن، جنسیت و نوع بیماری و سابقه بیمار را وارد کرده و نوع خدمت مورد نظر مانند پزشک ، پرستار ، بهیار یا مراقب را مشخص و سپس با توجه به امتیاز شرکت ها در اپلیکیشن و یا ترجیحات دیگر ، مرکز ارائه خدمات پرستاری مورد نظر خود را انتخاب کنید.

آسپرین ۲۴ ایجاد کننده پل ارتباطی بین مشتری و شرکت های متخصص جهت تسهیل در ارائه و دریافت سرویس است. آسپرین ۲۴ با پیگیری های مداوم و نظارت کامل بر نظرات مشتریان در خصوص خدمات ارائه شده، سعی در فراهم ساختن بستری شفاف و سرعت بخشیدن و تسهیل سفارش گذاری دارد.خدمات آسپرین ۲۴ شامل ارائه سهولت سفارش گذاری، پیشنهاد شرکت های متخصص خوش نام در زمینه خدمات پزشکی و دارویی، ایجاد امکان مقایسه قیمت های پیشنهادی و شفافیت قیمت خواهد بود.

 

صفحه اینستاگرام آسپرین ۲۴ را جهت دریافت آخرین ویدئو ها و اخبار دنبال کنید. 

 

مطالب مرتبط:

اپلیکیشن آسپرین ۲۴ منتشر شد. 

لینک دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی

لینک دانلود اپلیکیشن از بازار

لینک نصب نسخه وب اپ (برای کاربران IOS )

وظایف کلی پزشک و پرستار خصوصی در منزل

پرستاری از بیمار مبتلا به ام اس در منزل – مراقب یا پرستار خصوصی

علائم ویروس کرونا ، علائم خفیف و شدید تا عوارض بعد از بهبودی

پرستار سالمند در منزل

پرستار کودک در منزل

وظایف بهیار و کمک بهیار در منزل

آنچه باید درباره ی خدمات مراقبتی و پرستار در منزل بدانید!

ارائه خدمات (ICU,CCU) مراقبت های ویژه در منزل

همه چیز درباره ی دیابت (علائم ، تشخیص ، تفاوت دیابت نوع ۱ و ۲ و …)

دستگاه فیزیوتراپی خانگی

فیزیوتراپی در منزل

ماساژ درمانی و تسکین دردهای مزمن !

اقدامات اولیه در صورت صدمه و خونریزی !

پرستار خصوصی در منزل؛ وظایف پرستار شخصی برای بیماری‌های مختلف

اقدامات اولیه جهت کنترل خونریزی !

اطلاعات بیشتر را درباره ی پرستار خصوصی در منزل و وظایف پرستار شخصی برای بیماری‌های مختلف را اینجا بخوانید!

درخواست پرستاردرخواست پزشکسلامتیمقالاتمقالات ویژه

ASPIRIN 24aspirin24appccu در منزلICU در منزلآسپرینآسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴اپلیکیشن آسپریناپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیارائه خدمات ICU در منزلاسپرین 24استخدام پرستار خصوصیبهترین پرستار خصوصیپرستار ICUپرستار برای بیمار در منزلپرستار در منزلپرستار در منزل تهرانپرستار متخصص خصوصیخدمات پرستاری تهرانخدمات مراقبت در منزلداروخانهدرخواست پرستاردرخواست پرستار ICUدرخواست پرستار خصوصیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست پزشکدرخواست پزشک و پرستارسلامتیکرونامراقبت از بیمار کرونایی در منزلمراقبت های ویژه CCU در منزلمراقبت های ویژه ICUمراقبت های ویژه ICU در منزلمرکز مراقبت پرستاری در منزلونتیلاتورویزیت در منزل تهران

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram