مکمل  CLA

مکمل  CLA


آیا شما هم برای کاهش وزن فکر کرده‌اید؟ نام مکمل  CLA برای کاهش وزن را شنیده‌اید؟ با فواید و عوارض این مکمل لاغری چقدر آشنایی دارید؟

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به مصرف مکمل CLA برای کاهش وزن فکر می‌کنید، قبل از اینکه این مکمل لاغری را تهیه کنید بهتر است ابتدا این مطلب را بخوانید.    

مکمل  CLA چیست؟     

کپسول چربی سوز CLA 1000 نولیمیت مکملی است که به منظور افزایش سوخت و ساز بدن می‌توانید از آن استفاده کنید. پس از استفاده از این محصول اکسیداسیون اسید چرب در بافت چربی زیرپوستی افزایش یافته و در عین حال شما احساس سیری نیز خواهید داشت. از قرص CLA اغلب به عنوان مکمل چربی سوز در بدنسازی استفاده می‌شود و از ترکیب‌های همیشگی بدنسازان است. این کپسول در دسته چربی سوزهای غیر محرک و مجاز قرار می‌گیرد. این مکمل بافت عضلانی را تخریب نمی‌کند و به همین دلیل در بین ورزشکاران و بدنسازان محبوب است.

در برخی از مطالعات نشان داده شده که افرادی که به طور طبیعی CLA بیشتری از طریق مواد غذایی دریافت می‌کنند کمتر در معرض خطر ابتلا به بعضی بیماری‌ها مثل سرطان و دیابت نوع ۲ هستند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی نیز در این افراد کاهش می‌یابد. این مکمل سرشار از امگا۶ و روغن دانه گلرنگ است.

 فواید مکمل  CLA     

  •  افزایش میزان متابولیسم : این ویژگی برای هر ورزشکاری که سعی در وزن کم کردن دارد ویژگی مثبتی محسوب می شود .
  •  افزایش رشد عضلات : عضلات چربی را می سوزانند و همچنین در متابولیسم نیز شرکت می کنند که در مدیریت کاهش وزن موثر است .
  •  کاهش کلسترول و تریگلیسیرید : از آن جایی که بسیاری از افراد کلسترول و تری گلیسیرید بالایی دارند ، CLA می تواند بر روی هر فردی با کلسترول بالا تاثیر داشته باشد .
  •  کاهش استحکام انسولین : این ویژگی به افراد بزرگسال کمک می کند تا از دیابت جلوگیری شود و کنترل وزن را راحت تر می کند .
  •  کاهش حساسیت های غذایی : از آن جایی که آلرژی های غذایی در هنگام کاهش وزن ممکن است سخت تر شود ، این ویژگی CLA نقش مهمی را در این زمینه ایفا می کند
  •  ارتقا سیستم ایمنی بدن : CLA با ارتقا سیستم ایمنی بدن در برابر باکتری های گوناگون ، ویژگی مهمی از خود را به نمایش می گذارد .

دوز مصرفی مناسب مکمل CLA

این مکمل دارویی و غذایی توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده است و برای آن مقدار مصرف روزانه مشخص شده است. با این وجود نباید دوز دلخواهی از آن را بدون مشورت با پزشک مصرف کرد. اغلب روزانه بین ۳ تا ۶ گرم مصرف قرص CLA در نظر گرفته شده است و اگر از این مکمل به منظور لاغری استفاده شود، مصرف ۳ گرم در روز لازم است.

مصرف بیشتر از ۶ گرم در روز می تواند آسیب های جبران ناپذیری را برای افراد به همراه داشته باشد. در نظر داشته باشید که هر چه میزان مصرف بیشتر باشد و مدت طولانی تری از مصرف آن گذشته باشد، عوارض آن برای سلامتی افزایش خواهد یافت.

به هیچ وجه از این دارو بدون تجویز پزشک نباید مصرف کرد و ضروری است دوز مناسب مصرف، طبق تشخیص پزشک مناسب شرایط فیزیکی و نیاز بدن فرد باشد.

دریافت CLA به صورت طبیعی

همان طور که قبلا گفته شد ، CLA بیشتر در لبنیات و گوشت قرمز ، ماکیان و تخم مرغ و در روغن ذرت یافت می شود . همچنین باکتری های موجود در روده نیز قادر به تولید CLA می باشند . مقدار سی ال ای در منابع طبیعی عبارت است از:

  • گوشت بره ( ۵.۶ میلی گرم CLA در هر گرم چربی کل)
  • شیر گاو هموژنیزه ( ۵.۵ میلی گرم در هر گرم چربی کل )
  • کره ( ۴.۷ میلی گرم در هر گرم چربی کل)
  • پنیر ( ۴.۵ میلی گرم در هر گرم چربی کل)
  • گوشت گاو تازه ( ۴.۳ میلی گرم در هر گرم چربی کل)
  • مرغ ( ۰.۹ میلی گرم در هر گرم چربی کل )

عوارض مکمل  CLA

مصرف سی ال ای در دوزهای بالا ممکن است منجر به ناراحتی روده و معده شود اما مصرف دوزهای نرمال امن بوده و عواقب بدی نخواهد داشت. [۱۳] در حال حاضر سی ال ای برای انسان ضرری نداشته و مصرف دوزهای مجاز آن بدون عواقب خواهد بود.

 

*آسپرین ۲۴*

،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین ,آمبولانس خصوصی ، درخواست پزشک و پرستار، دارو  ,مکمل های غذایی و ورزشی, تجهیزات پزشکی, لوازم آرایشی بهداشتی*

داروخانهمقالاتمکمل های غذاییمکمل های ورزشی

آسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آسپیرین 24آمبولانسآمبولانس icuآمبولانس تیپ Cآمبولانس خصوصیاپلیکیشن آسپریناپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاستخدام پرستار خصوصیبهترین پرستار خصوصیتجهیزات پزشکیتخصص پرستارداروداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست آمبولانس اکونومیکدرخواست پرستاردرخواست پرستار ICUدرخواست پرستار خصوصیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلایندرخواست و پزشکدریافت CLA به صورت طبیعیدوز مصرفی مناسب مکمل CLAعوارض مکمل  CLAفواید مکمل  CLAلوازم آرایشی بهداشتیمکمل  CLA چیستمکمل های غذایی و ورزشی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram