پرستاری از بیمار مبتلا به ام اس در منزل – مراقب یا پرستار خصوصی

پرستاری از بیمار مبتلا به ام اس - 1

پرستاری از بیمار مبتلا به ام اس در منزل

پرستاری و مراقبت از بیماران مبتلا به ام اس در منزل 

مولتیپل اسکلروزیس (Multiple Sclerosis) یک بیماری خودایمن مزمن است که بر سیستم عصبی (مغز و نخاع) تأثیر می گذارد. اکثر افراد در سن سی ، چهل و پنجاه سالگی دچار این بیماری می شوند. با این حال ، بسیاری از افراد علائم MS را سالها زودتر شروع می کنند…

علائم بیماری مولتیپل اسکلروزیس (MS)    

علائم این بیماری در از  فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است و در هر قسمت از بدن ممکن است تأثیر بگذارد. بسته به نوع بیماری ام اس ، هر بیمار علائم متفاوتی خواهد داشت و به صورت موقتی بروز پیدا می کند و یا با گذشت زمان به طور مداوم بدتر می شود.

علائم اصلی عبارتند از:

  • خستگی
  • مشکل در راه رفتن
  • مشکلات بینایی ، مانند تاری دید
  • مشکلات کنترل مثانه
  • بی حسی و سوزن سوزن شدن در قسمت های مختلف بدن
  • سفتی و اسپاسم عضلات
  • مشکلات مربوط به تعادل و هماهنگی
  • مشکل در تفکر کردن، یادگیری و برنامه ریزی

و…

پرستاری از بیماران مبتلا به ام اس در منزل - 2

پرستاری و مراقبت از افراد مبتلا به ام اس (مولتیپل اسکلروزیس) در خانه دغدغه برخی از خانواده هاست. 

مراقبت از بیماران در منزل سبب می شود تا آن ها زندگی راحت تری را در خانه خود داشته باشند. هنگامی که یکی از عزیزانمان با این بیماری روبرو می شود می تواند یک بحران ناراحت کننده و نگران کننده برای خانواده ها باشد، اما شما مجبور نیستید که به تنهایی با این بحران روبرو شوید.

پرستاری از بیماران مبتلا به ام اس در خانه به این معنی است که شما می توانید با شرایط به خوبی کنار بیایید، و تا جایی که ممکن است استقلال بیمار را با مراقبت و پشتیبانی مناسب حفظ کنید!

خانه برای مراقبت از ام اس بهترین مکان است …

متأسفانه بسیاری از افراد مبتلا به ام اس نسبتاً جوان هستند، بنابراین فکر انتقال به خانه مراقبت از سالمندان یا مراکز نگهداری از بیماران برای برخی از خانواده ها بسیار ناراحت کننده است.

دریافت خدمات پرستاری و مراقبت دلسوزانه و مطمئن ، خود مزایای چشمگیری در بهبود وضعیت بحران برای افرادی که با بیمار مبتلا به  ام اس زندگی می کنند ، فراهم می کند و آنها را قادر می سازد تا راحت تر با این بحران به زندگی خود ادامه دهند.

پرستاران و مراقبان بیماران مبتلا به ام اس کاملاً آموزش دیده اند و خانواده ها می توانند به آن اعتماد کنند. خدمت رسانی آنها جهت بهبود کیفیت زندگی و وضعیت سلامتی بیماران مبتلا به ام اس می باشد.

ما معتقدیم که افراد مبتلا به ام اس حق دارند از زندگی با کیفیت، با بیشترین استقلال در خانه خود برخوردار شوند. ما می دانیم که کنترل زندگی برای این افراد چقدر مهم است. همچنین برای بسیاری از بیماران ماندن در خانه و جامعه برای سلامت روحی و جسمی آنها ضروری است.

خدمات مراقبت در منزل، برای کسانی که به ام اس مبتلا هستند بسیار متمرکز بر درک واقعی از وضعیت و ماهیت فرد بیمار است. پرستار و مراقب بیمار آموزش دیده برای افراد مبتلا به ام اس ، با رژیم های دارویی و غذایی بیماران آشناست.  برنامه ریزی انعطاف پذیر و جامعی برای مراقبت در خانه در نظر گرفته می شود که علائم بهبودی را در فرد برانگیزد و همچنین بر سلامت عاطفی ، جسمی، اجتماعی و روانی بیمار تأثیر مثبتی داشته باشد.

پرستاری از بیماران مبتلا به ام اس در منزل - 3پرستاری و مراقبت از بیماران MS شامل چه مواردی است؟

پرستاری و مراقبت تخصصی از بیمار:

برای برخی از مبتلایان به ام اس مهم است که پرستار آموزش دیده از آن ها پرستاری و مراقبت کند. پرستاران حرفه ای در این حوزه آموزش دیده اند و می توانند وضعیت سلامتی بیماران را کنترل کنند و از پذیرش و بستری شدن غیرضروری در بیمارستان جلوگیری کنند.

مشاوران کاردرمانی:

کاردرمانی درواقع راهنمایی و مشاوره تخصصی در مورد این است که چه تجهیزاتی می تواند به بهبود حرکت و تحرک ایمن در خانه و یا محیط بیرون به بیمار کمک کند، در صورتی که سقوط و آسیب به بیمار به حداقل برسد. مشاوران کار درمانی با ارائه راهنمایی و توصیه در مورد اطمینان از تحرک ایمن در خانه و محیط بیرون، سازگاری با محیط خانه با هدف بهبود شیوه زندگی بیماران مبتلا به ام اس در خانه آموزش دیده اند.

پرستاری از بیماران مبتلا به ام اس در منزل - 4مدیریت مصرف داروها
پرستاران و مراقبان حرفه ای ما وظیفه دارند زمان مصرف هر دارو را به بیماران یادآوری کنند. آنها همچنین می توانند نسخه های داروخانه ای بیمار را تهیه کنند.

همراهی بیمار همانطور که نیاز دارد
مراقبان باید ضمن اطمینان از رعایت حریم خصوصی افراد، خدمت رسانی نماید. یک مراقب یا پرستار کاملاً منطبق با ارزش ها و نیاز های بیمار، زندگی را آسان و لذت بخش می کند، و در عین حال وظیفه حمایت روانی و  احساسی از بیمار را نیز بر عهده دارد.

کمک در انجام امور شخصی بیمار به صورت محتاطانه و حساس 
این امور می تواند یکی از وظایف مراقبت از بیمار باشد. که شامل همراهی و کمک در اموری مانند حمام کردن و لباس پوشیدن را می باشد.  همچنین مواردی که باعث افزایش عزت نفس بیمار می شوند ، مانند کوتاه کردن ناخن ها یا مرتب کردن موها و …

برنامه ریزی و پخت وعده های غذایی
وعده های غذایی با توجه به انتخاب ، ترجیحات و نیازهای غذایی بیمار برنامه ریزی و پخته می شوند و همه در یک زمان مناسب شما سرو می شوند.

پرستاری از بیماران مبتلا به ام اس در منزل - 5تسهیل هماهنگی های اجتماعی در خانه
مراقبان بیمار ابن اطمینان را به افراد خانواده می دهند که می توانید دوستان خود را برای معاشرت و جشن ها دعوت کنید ، پشتیبانی مورد نیاز برای لذت بردن از جمع دوستانه و عدم نگرانی در مورد سازماندهی هر چیزی را فراهم می کنند.

همراهی بیمار در امور خارج از منزل، سفرها و بازدیدها 
افرادی که کار مراقبت از بیماران را انجام میدهند، میدانند که به همان اندازه که کار و فعالیت بیماران در منزل اهمیت دارد، همچنین حضور در اجتماع و ارتباط با افراد جامعه نیز بسیار مهم است. این همراهی می تواند شامل قدم زدن در پارک و یا حضور در جمع های دوستانه، دیدار دوستان و اقوام، خرید کردن، ویزیت پزشک، انجام آزمایش های پزشکی و … باشد.

پرستاری از بیماران مبتلا به ام اس در منزل - 6کمک در انجام کارهای نظافت منزل
این بخش شامل تمیز کردن اتاق ها و جاروبرقی در سرتاسر خانه است.

 

پرستاری از بیماران مبتلا به ام اس در منزل -7مراقبت از حیوان خانگی مورد علاقه شما
مراقبان، از حیوان خانگی شما مراقبت می کنند، از جمله همراهی سگ برای پیاده روی منظم و ویزیت های دامپزشکی و نیز تهیه اقلام مورد نیاز  حیوانات. 

جمع بندی:

مراقبت از بیماران مبتلا به ام اس شامل موارد زیر میباشد:

  • مراقبان آموزش دیده می توانند برنامه ای را تنظیم کنند که:
  • یادآوری و کمک در مصرف داروها
  • کمک در  فعالیتهای روزمره مانند دستشویی رفتن، استحمام و لباس پوشیدن
  • با کمک به مسائل روزمره مدیریت خانه مانند نظافت منزل یا شستشو لباس ها ، به بیماران کمک می کند
  • تقویت تحرک از طریق فیزیوتراپی
  • کمک به استقلال در فعالیتهای روزمره از طریق کاردرمانی

 

صفحه اینستاگرام آسپرین ۲۴ را جهت دریافت آخرین ویدئو ها و اخبار دنبال کنید. 

 

مطالب مرتبط:

اپلیکیشن آسپرین ۲۴ منتشر شد. 

لینک دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی

لینک دانلود اپلیکیشن از بازار

لینک نصب نسخه وب اپ (برای کاربران IOS )

وظایف کلی پزشک و پرستار خصوصی در منزل

مراقبت ویژه ICU و CCU در منزل

علائم ویروس کرونا ، علائم خفیف و شدید تا عوارض بعد از بهبودی

پرستار سالمند در منزل

پرستار کودک در منزل

وظایف بهیار و کمک بهیار در منزل

آنچه باید درباره ی خدمات مراقبتی و پرستار در منزل بدانید!

ارائه خدمات (ICU,CCU) مراقبت های ویژه در منزل

همه چیز درباره ی دیابت (علائم ، تشخیص ، تفاوت دیابت نوع ۱ و ۲ و …)

دستگاه فیزیوتراپی خانگی

فیزیوتراپی در منزل

ماساژ درمانی و تسکین دردهای مزمن !

اقدامات اولیه در صورت صدمه و خونریزی !

پرستار خصوصی در منزل؛ وظایف پرستار شخصی برای بیماری‌های مختلف

اقدامات اولیه جهت کنترل خونریزی !

*آسپرین ۲۴*

اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین، آمبولانس خصوصی، درخواست پزشک و پرستار، دارو، مکمل های غذایی و ورزشی، تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی بهداشتی*

پرستاری از بیمار مبتلا به ام اس

درخواست پرستارمقالاتمقالات ویژه

ASPIRIN 24Aspirin24aspirin24appآسپرینآسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانسآمبولانس خصوصیاپلیکیشن آسپریناستخدام پرستار خصوصیپرستار خصوصیپرستار درمنزلپرستار سالمندپرستار متخصص خصوصیپرستاریپرستاری از بیماران مبتلا به ام اس در منزلتجهیزات پزشکیدرخواست پزشکدرخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلاینسلامتی

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram