خدمات پرستار کودک در منزل

خدمات پرستار کودک در منزل

امروزه با تغییر شیوه زندگی ، اکثر والدین برای تامین نیاز های زندگی شاغل می باشند در نتیجه وقت رسیدگی به کودکان به صورت تمام و کمال را ندارند. دوران کودکی، یکی از حساس‌ترین دوران زندگی هر فردی است. بچه‌ها در این سنین نیازهای عاطفی و احساسی بسیاری دارند و مراقبت از آنها نیازمند حوصله و تجربه و تخصص فراوان است. یکی از مشکلاتی که امروزه اکثر خانواده‌ها و مادران شاغل با آن مواجه هستند، موضوع نگهداری و پرستاری از کودک دلبندشان است. برخی از مادران شاغل ترجیح می دهند که به جای گذاشتن فرزند خود در مهد کودک، پرستاری را استخدام کنند که در خانه از او مراقبت کند. حتی در برخی موارد نگهدار کودک به صورت شبانه روزی به نگهداری از کودک می پردازد.   

پرستار کورک

با وجود تمام داستان های ترسناکی که ممکن است شنیده باشید ، استخدام پرستار برای مراقبت از کودکان اگر از راه اصولی و مطمئن انجام شود ، جای نگرانی ندار. زیرا چندین موسسه پرستاری مناسب و دارای مجوز در چند سال اخیر بوجودآمده و گسترش یافته اند. اگر به دنبال سپردن کودک خود به دست های مطمئن هستید ، باید حتما از راه های قابل اطمینان و ثابت شده اقدام نمایید. 

پرستار کودک چه کسی است ؟  

پرستار کودک  (babysitter) فردی است که خدمات مراقبتی و آموزشی را در منزل به کودک ارائه می دهد. مراقب کودک از روند رشد کودک آگاهی کامل دارد و روش های تربیت و پروش و کار با کودک را می داند. پرستار در انجام امور شخصی کودک، امور روزانه منزل و آموزش به کودک در منزل مهارت و تخصص دارد و اغلب از کودک در غیاب یا حضور خانواده در منزل مراقبت می کند.پرستار کودک ، پرستار باتجربه و آموزش دیده در زمینه ها و مهارت های مراقبت از نوزاد است.

پرستار کودک در منزل معمولاً در خانه های شخصی از کودکان آنها مراقبت می کند. همچنین هر مراقب کودک، بسته به سن و تعداد کودکان خانواده، مسئولیت‌های متفاوتی را بر عهده خواهد داشت. مثلا برای نوزاد، پرستار باید به موقع به او غذا بدهد، پوشک او را تعویض و او را بخواباند . ولی وقتی از کودک ۵ سال به بالا مراقبت می کند، درکنار غذا دادن، تعویض لباس و خواباندن، باید با او بازی کرده و به کودک آموزش های لازم راهم بدهد. پرستار شبانه یا پرستار کودک متخصص مراقبت از نوزاد است که به والدین جدید در چند هفته اول زندگی در خانه کمک می کند. آنها همچنین “متخصصان مراقبت از نوزادان” نامیده می شوند، آنها معمولاً شب ها کار می کنند و از کودک مراقبت میکنند تا مادر و پدر بتوانند کمی استراحت داشته باشند.

وظایف پرستار کودکپرستار کورک

  • نگهداری و مراقبت از کودک در بعضی از روزهای سال و برای ساعاتی از روز در موقعیت هایی مانند رفتن به مهمانی و مسافرت
  • محافظت از کودک در غیاب والدین.
  • کمک به والدین بعد از متولد شدن فرزند جدید
  • نگهداری از فرزندان چند قلو
  • در روزهای مشخصی در هفته برای رسیدگی به امور شخصی ، آموزشی و درسی کودک
  • مراقبت از نوزاد یا کودک و فراهم کردن وقت استراحت و رفع خستگی ناشی از مراقبت کودک و نوزاد برای والدین
  • همراهی کردن والدین در گردش و مسافرت و تعطیلات برای مواظبت از کودک
  • مراقبت از کودک در ساعات کاری والدین
  • استحمام کودک و رسیدگی به نظافت شخصی
  • بازی کردن و پر کردن اوقات فراغت کودک
  • کمک به کودک در پوشیدن لباس
  • مدیریت تغذیه ی کودک
  • درصورتی که والدین کودک اجازه داده و مشکلی نباشد برای گردش و سرگرمی بیشتر امکان خروج از محیط منزل نیز وجود دارد
  • مدیریت برنامه ی دارویی بچه ها و کنترل واکسیناسیون کودک

مهارت و ویژگی های پرستار کودک

  • مهارت و دانش مراقبت از کودک ، توانایی آموزش به کودک و توانایی انجام مراقبت های بهداشتی
  • تجربه کافی و عملی
  • پرانرژی ، سرگرم کننده ، خلاق ، توانایی انجام انواع بازی ها با کودک
  • قابل اطمینان و اعتماد و صبور
  • توانایی آموزش کودک در زمینه های مختلف مثل: امور تربیتی، بهداشت، ارتباطات، انجام امور خود به صورت مستقل و…

انواع خدمات مراقبتی و پرستار در منزل (انواع پرستار کودک) 

پرستار کورکمادریار :

مراقبینی که در این گروه فعالیت می کنند دارای تجربه کاری با کودک بوده و از عادات، پروسه رشد و نیازهای کودک در سنین مختلف آگاهی دارند و اغلب به صورت تجربی مادر شده اند. مادریاران علاوه بر نگهداری کودک در امور مربوط به خانه را نیز کمک میکنند. این افراد تحصیلات دانشگاهی ندارند و آموزش تخصصی به کودک ارائه نمی دهند.

کودک یار :

این دسته از مراقبین با داشتن مدرک کودکیاری و گذراندن دوره های آموزشی و همچنین داشتن فعالیت مرتبط در مهد کودک ها به صورت تخصصی تر به نگهداری از کودک می پردازند. کودکیار برخی از آموزش ها و بازی های فکری و خلاقانه را به کودک آموزش میدهد. کودکیاران تمام وقت در کنار کودک هستند و تمام امور خصوصی مربوط به کودک را انجام می دهند. از این طریق والدین می توانند با آسودگی خاطر به انجام امور منزل و امور خود بپردازند و مراقبت از کودک را نیز تحت نظر داشته باشند.

روانشناس کودک :

آموزش و کار با کودکان در مورد مهارت های زندگی، مشاوره در زمینه استرس، اضطراب، بیش فعالی و … در منزل با متدهای روانشناسی کودک در حیطه وظیفه روانشناس کودک قرار دارد.

مراقبت از کودک بر اساس ویژگی و گروه سنی  

  • گروه سنی زیر ۶ ماه : مادرانی که معمولا برای اولین بار زایمان کرده اند ممکن است تجربه ی کافی در خصوص نگه داری از نوزاد را نداشته باشند. به دلیل تحلیل انرژی و قوای جسمانی پس از زایمان، برای مدتی قادر به نگه داری از کودک خود نباشند. در این صورت می توانند از کمک یک پرستار کودک در منزل بهره ببرند تا علاوه بر مراقبت از نوزاد از آموزش ها و نکات لازم در این خصوص نیز استفاده کنند.
  • گروه سنی شش ماه تا ۱ سال : در این بازه زمانی کودک تلاش به راه رفتن می کند و پرستار در برخواستن یا نشستن به او کمک کرده و راه رفتن را به او می آموزد .همچنین قدرت شنوایی و تکلم او در حال تکامل می باشد. پرستار کودک با توجه به توانایی و دانش خود می داند که برای نمونه با خواندن قصه می تواند به قدرت شنوایی و تکلم کودک کمک نماید.

  • گروه سنی ۱ تا ۳ سال : در این بازه سنی کودک توانایی راه رفتن پیدا کرده و حتی می تواند بدود. پس مراقبت و کنترل کودک در این برهه بسیار حیاتی و مهم میباشد. در این محدوده سنی پرستار در لباس پوشاندن و غذا خوردن به او کمک میکند.

  • گروه سنی ۳ تا ۵ سال : در این سن علاقه کودک به بازی های فکری زیاد می شود همچنین او سعی در تشخیص رنگ ها دارد و بنابراین آموزش رنگ های مختلف بسیار تاثیر گذار است.همچنین علاقه کودک به چیز های نوشتاری در این سن بروز میکنند پس می توان آموزش های ابتدایی الفبا رو نیز به او داد.

  • گروه سنی ۵ تا ۷ سال : در این بازه سنی می توان الفبا را کامل تر از گذشته به کودک آموزش داد تا با رفتن کودک به مدرسه ، حس بهتری نسبت به دروس داشته باشد و حضور در مدرسه برای او از روی علاقه باشد. بازی مهمترین شکل فعالیت فیزیکی محسوب می شود و بهترین راه برای بروز و رشد استعداد او به شمار می رود بنابراین پرستار کودک آموزش های درسی لازم را از طریق بازی به کودک می آموزد.

مزایای پرستار کودک در منزلپرستار کورک

  • تعیین ساعت های کاری توسط والدین
  • کاهش بیماریهای کودک که از طریق حضور در جمع هایی چون مهد کودک ها و …. و ویروس ها منتقل می شوند.
  • کودک با محیط خانه و افراد خانواده در تعامل بیشتری خواهد بود
  • کودک از آموزش های خصوصی و تخصصی بهره مند می شود
  • والدین استرس کمتری را تحمل می کنند و کودک در فضای خانه احساس بهتری دارد.
  • کمک به مادر پس از زایمان
  • صرفه جویی در هزینه و وقت
  • همراهی مراقب کودک یا مادریار به مادران باردار در دوره بارداری و بعد از بارداری و …
  • گذران دوره ی درمان یا بیماری با خیالی آسوده از بابت تربیت و نگهداری کودک

استخدام یک پرستار کودک حرفه ای و قابل اعتمادپرستار کورک

پیدا کردن یک پرستار خوب و قابل اعتماد به زمان و تحقیق دقیق نیاز دارد. به  همین دلیل به خانواده استرس زیادی وارد می کند. بنابراین ما با راه اندازی اپلیکیشن درخواست آنلاین پزشک و پرستار آسپرین ۲۴ ، مطمئن ترین راه را برای پیدا کردن پرستار در منزل برای شما فرهم کرده ایم.

همکاران ما در آسپرین ۲۴ شامل شرکت های معتبر و با تجربه در زمینه اعزام پزشک و پرستار بوده و دارای مجوز های رسمی از سازمان وزارت کار و بهداشت میباشند.

نحوه درخواست پرستار کودک در منزل با اپلیکیشن آسپرین ۲۴ :

قدم اول : اپلیکیشن آسپرین ۲۴ را بر روی تبلت یا گوشی هوشمند خود نصب کنید.

قدم دوم : مشخصات کودک خود را اعم از سن ، جنسیت ، سابقه بیماری یا حساسیت و سایر شرایط و نیاز ها را وارد نمایید.

قدم سوم : ما لیستی از معتبر ترین مراکز اعزام پرستار دارای مجوز رسمی و تائید صلاحیت شده توسط تیم آسپرین ۲۴ را به شما نمایش خواهیم داد که میتوانید با توجه به نیاز و امتیاز شرکت های مختلف در این زمینه و انجام تحقیق درباره شرکت در صورت تمایل ، شرکت پرستاری مورد نظر را انتخاب کرده و با تعیین زمان و ساعت کاری مورد نظر خود و اطلاع از قیمت ، درخواست پرستار کودک یا نوزاد را ثبت نمایید. همچنین جهت امکان پیگیری بیشتر ، آدرس و شماره تماس شرکت پرستاری مورد نظر در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اپلیکیشن آسپرین24 - درخواست پرستار کودک

*آسپرین بیست و چهار، اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی و دارویی آنلاین*

 

صفحه اینستاگرام آسپرین ۲۴ را جهت دریافت آخرین ویدئو ها و اخبار دنبال کنید. 

 

مطالب مرتبط:

اپلیکیشن آسپرین ۲۴ منتشر شد. 

لینک دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی

لینک دانلود اپلیکیشن از بازار

لینک نصب نسخه وب اپ (برای کاربران IOS )

وظایف کلی پزشک و پرستار خصوصی در منزل

مراقبت ویژه ICU و CCU در منزل

پرستاری از بیمار مبتلا به ام اس در منزل – مراقب یا پرستار خصوصی

علائم ویروس کرونا ، علائم خفیف و شدید تا عوارض بعد از بهبودی

پرستار سالمند در منزل

وظایف بهیار و کمک بهیار در منزل

آنچه باید درباره ی خدمات مراقبتی و پرستار در منزل بدانید!

ارائه خدمات (ICU,CCU) مراقبت های ویژه در منزل

همه چیز درباره ی دیابت (علائم ، تشخیص ، تفاوت دیابت نوع ۱ و ۲ و …)

دستگاه فیزیوتراپی خانگی

فیزیوتراپی در منزل

ماساژ درمانی و تسکین دردهای مزمن !

اقدامات اولیه در صورت صدمه و خونریزی !

پرستار خصوصی در منزل؛ وظایف پرستار شخصی برای بیماری‌های مختلف

اقدامات اولیه جهت کنترل خونریزی !

آنچه باید درباره ی خدمات مراقبتی و پرستار در منزل بدانید!

*آسپرین ۲۴*

،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین ,آمبولانس خصوصی ، درخواست پزشک و پرستار، دارو  ,مکمل های غذایی و ورزشی, تجهیزات پزشکی, لوازم آرایشی بهداشتی*

درخواست پرستارسبک زندگیمقالاتمقالات ویژه

24 اپلیکیشن درخواست پرستارASPIRIN 24Aspirin24aspirin24appbabysitterآسپرینآسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآمبولانسآمبولانس mآمبولانس خصوصیآمبولانس نوزاداپلیکیشن آسپریناپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیاسپرین 24استخدام پرستاراستخدام پرستار خصوصیاستخدام پرستار در منزلاستخدام پرستار کودکاستخدام یک پرستار کودک حرفه ایاعزام پرستار کودکانواع پرستار کودکبهترین پرستار خصوصیبهترین پرستار کودکبیبی سیترپرستارپرستار بچهپرستار در خانهپرستار کودکپرستار کودک آسپرین24پرستار کودک باتجربهپرستار کودک تهرانپرستار کودک چه کسی است ؟پرستار کودک در خانهپرستار کودک در منزلپرستار کودک در منزل آسپرین24پرستار متخصص خصوصیپرستار نوزادپرستاربچهپرستارکودکپرستاری کودکتجهیزات پزشکیتخصص پرستارخدمات پرستاری در منزل در تهرانداروداروخانهدرخواست پرستاردرخواست پرستار بچهدرخواست پرستار خصوصیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست پرستار کودکدرخواست پرستار کودک آسپرین24درخواست پرستار کودک در منزلدرخواست پرستار کودک در منزل آسپرین24درخواست پزشکدرخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلایندرمانروانشناس کودکسلامتیشرکت معتبر پرستار در منزلشرکت معتبر پرستار کودککودکلوازم آرایشی بهداشتیمراقبت از بچه در منزلمراقبت از کودکمراقبت از کودک در منزلمربی کودک در منزلمکمل های غذایی و ورزشیمهارت و ویژگی های پرستار کودکنگهداری از کودکهزینه پرستار کودکوظایف پرستار کودکوظایف پرستار کودکآسپرین 24

۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram