چسب ضد درد برای تسکین درد های عضلانی

چسب ضد درد

چسب های ضد درد برای تسکین دردهای عضلانی حاد (کوتاه مدت) و مزمن (طولانی مدت) تجویز میشوند. با چسباندن یک چسب ضد درد روی پوست مقدار مشخصی از داروی مسکن از طریق جریان خون جذب می شود. پزشکان ممکن است بسته به سابقه پزشکی و سطح درد بیمار ، انواع مختلفی از چسب های ضد درد را تجویز کنند. نمونه هایی از آنها ، شامل فلکتور (دیکلوفناک اپولامین) ، داروی ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAID) ، لیدودرم (لیدوکائین) ، بی حس کننده موضعی و یا Duragesic (فنتانیل) میباشند.  

موارد مصرف چسب ضد درد  

۱- چسبهای تسکین دهنده درد توسط پزشکان برای بیماران با بیماری های مختلف تجویز می شود. برای صدمات جزئی ، مانند رگ به رگ شدن عضلات و کشیدگی ها ، پزشک ممکن است چسب ضد درد حاوی دیکلوفناک و NSAID که در همان گروه داروهای آسپیرین و ایبوپروفن وجود دارد را تجویز کند. در صورت عدم شکستگی یا جراحت پوست ، می توان آن را در نزدیکی ناحیه درد استفاده کرد. در سال ۲۰۱۰ ، یک مطالعه نشان داد که چسب ضد درد حاوی دیکلوفناک با تسکین درد قابل توجهی در بافت نرم و عضلاتی که دچار کشیدگی ، رگ به رگ شدن و کبودی شده اند،  همراه بوده است.

۲- لیدوکائین ، که با نام تجاری Lidoderm نیز شناخته می شود ، در این چسبها بکار میرود. این دارو اغلب برای بیمارانی که از بیماری زونا رنج می برند تجویز می شود ، که ممکن است ماه ها یا سالها پس از عفونت ادامه یابد. چسب ضد درد موضعی لیدوکائین ۵٪  معمولاً در کمتر از چهار ساعت اثر میکند. 

۳- برای دردهای شدید و مزمن ، پزشکان ممکن است چسب ضد درد حاوی فنتانیل را تجویز کنند که با نام تجاری Duragesic نیز شناخته می شود. چسب فنتانیل فقط باید برای بیمارانی که درد طولانی مدت و شدیدی دارند و نمی توانند با داروهای دیگر درمان شوند ، استفاده شود. مانند درد شدید سرطان و کم کردن عوارض جانبی ، مانند حالت تهوع و استفراغ.

فواید چسب ضد درد چسب ضد درد

  • مواد مسکن موجود در چسب ضد درد از طریق پوست جذب می شود، بنابراین نیازی نیست تا منتظر هضم دارو به وسیله ی گردش خون و دستگاه گوارش باشید.
  • اثر آن بسیار سریع است و لزومی به صبر زیاد ندارد.
  • درد در بیشتر موارد پس از چند دقیقه تسکین می یابد.
  • چون جذب دارو به صورت جلدی است، پس عوارض داروهای خوراکی برای معده را ندارد. (مانند: ایبوپروفن، ناپروکسن و ..)
  • چسب ضد درد فاقد عوارض جانبی مانند ناراحتی معده، مشکلات کبدی و کلیوی میباشد
  • عموما درد را تا بیش از ۸ ساعت تسکین می دهد اما قرص های خوراکی باید هر ۴ تا ۶ ساعت یکبار مصرف شوند.
  • چسب ضد درد روش بسیار مناسبی برای تسکین درد مربوط به کشیدگی و رگ به رگ شدن عضلات کمر، کبودی، درد رباط، آرتروز ستون فقرات، درد پایین کمر و کمردرد قاعدگی به حساب می آید.

نحوه استفاده از چسب ضد دردچسب ضد درد

طبق توصیه پزشک از این مسکن موضعی استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که پوست تمیز و خشک است. 

استفاده از این چسب در دوران بارداری ممکن است خطرناک باشد. اگرچه مطالعات محدودی روی انسان وجود دارد ، اما مطالعات حیوانی اثرات مضر بر روی نوزاد در حال رشد نشان داده است. پزشک قبل از تجویز این دارو برای شما ، مزایا و خطرات احتمالی را ارزیابی می کند. لطفاً با پزشک خود مشورت کنید. 

 در بیماران مبتلا به بیماری کلیوی باید با احتیاط استفاده شود. هنگام استفاده از آن ، کنترل منظم آزمایش عملکرد کلیه توصیه می شود. استفاده از این چسب در بیمارانی که بیماری کلیوی شدید دارند توصیه نمی شود.

 حتما آلرژی های خود را به دکتر و یا داروساز گزارش دهید، زیرا برخی مواد فعال موجود در چسب ها ممکن است سبب آلرژی های پوستی بشوند.

پس از چسباندن چسب بر روی محل مورد نظر لباس تنگ نپوشید و موضع را نبندید و بیشتر از زمان ذکر شده بر روی دستورالعمل، چسب را بر روی پوست خود نگه ندارید.

چسب کمر و تسکین کمر دردچسب کمر

چسب کمر به یک ورقه ی چسبناک گفته می شود که مستقیما با استفاده بر روی پوست تاثیر خواهد گذاشت. چسب کمر مستقیما از راه پوست جذب می شود . 

انواع مختلف چسب کمر

  • چسب‌های کمر حاوی منتول، کافور و وینترگرین که اثر خنک کنندگی دارند که برای درمان کبودی ها، کشیدگی عضلات و رگ به رگ شدن می توانند مفید باشند
  • چسب های حاوی کاپسایسین که باعث گرم شدن پوست می‌شود. کاپسایسین در درمان دردهایی که به علت بیماری‌های التهابی مفصل، آرتروز، کمردرد و انقباض‌های قاعدگی هستند، کمک می کند
  •  چسب‌های ترکیبی شامل چند نوع ماده ی فعال هستند که محل مورد نظر را گرم یا سرد می‌کند و مانند کیسه آب گرم و سرد عمل می کند.

پد ضد درد قاعدگی

پد ضد درد قاعدگی به هنگام عادت ماهانه مانند مسکن قوی عمل کرده و فوری درد را تسکین میدهد. خانم هایی که از دردهای شدید به هنگام عادت ماهانه رنج میبرند میتوانند پد های ضد درد قاعدگی را در روزهای اول قاعدگی استفاده کنند. استفاده بی رویه از مسکن های خوراکی موجب بروز عوارض در دستگاه گوارش، کلیه و همچنین اختلال در عملکرد پلاکت های خون می‌گردد. راهکاری که می‌تواند به افراد در کاهش دردهای قاعدگی کمک کرده و همچنین کمترین میزان عوارض جانبی را نیز داشته باشد، استفاده از چسب ها (پد‌های) ضد درد است که به دلیل ساختار کاملاً گیاهی خود علاوه بر تسکین درد، عوارض را نیز به شدت در فرد کاهش می‌دهد. پد گرم کننده و ضد درد قاعدگی بدون نیاز تجویز پزشک قابل استفاده می باشد. این محصول با ایجاد گرمای فعال و نفوذ آن به عضلات باعث افزایش جریان خون در محل درد و تسکین ۱۲ساعته درد آن می شود.

 

صفحه اینستاگرام آسپرین ۲۴ را جهت دریافت آخرین ویدئو ها و اخبار دنبال کنید. 

 

مطالب مرتبط:

اپلیکیشن آسپرین ۲۴ منتشر شد. 

لینک دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی

لینک دانلود اپلیکیشن از بازار

لینک نصب نسخه وب اپ (برای کاربران IOS )

 

گرفتگی عضلات و اسپاسم

دیسک کمر – انواع مختلف بیماری و راه کارهای درمانی

Pain-Relief Patches

 

*آسپرین ۲۴*

اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین، آمبولانس خصوصی، درخواست پزشک و پرستار، دارو، مکمل های غذایی و ورزشی، تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی بهداشتی*

تجهیزات پزشکیداروداروخانهسلامتیمقالاتمقالات ویژه

ASPIRIN 24aspirin24appآسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانس خصوصیاپلیکیشن آسپریناپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاسپرین 24انواع مختلف چسب کمرانواع مسکنپچ قاعدگیپد ضد دردپد ضد درد قاعدگیپد ضد درد کمرپد قاعدگیپد گرفتگی عضلاتپد گرم کنندهپد گرم کننده و ضد دردتجهیزات پزشکیتسکین درد آرتروزتسکین کمر دردچسب تسکین دهنده درد قاعدگیچسب ضد دردچسب ضد درد زانوچسب ضددردچسب قاعدگی چیستچسب کمرچسب گردنچسب مسکن دردداروداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست پرستاردرخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلایندرخواست و پزشکدرد شانهدرمان کمر دردسلامتیعوارض چسب ضد دردعوارض چسب کمرفواید چسب ضد دردقیمت چسب ضد دردکمردرد قاعدگیلوازم آرایشی بهداشتیمسکن دردمسکن درد کمرمکمل های غذایی و ورزشینحوه استفاده از چسب ضد دردنحوه استفاده چسب ضد درد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram