دلایل احتمالی کاهش وزن ناگهانی و ناخواسته

علت کاهش وزن ناگهانی

کاهش ناگهانی و  قابل توجه وزن پس از یک رویداد استرس زا می تواند رخ دهد ، طبیعی است که به دلیل استرس در موقعیت های اجتماعی مقدار قابل توجهی از وزن خود را از دست بدهید. اما پس از پشت سر گذاشتن این قضایا وزن شما باید به حالت طبیعی برگردد. در غیر این صورت این کاهش وزن میتواند دلایل دیگری نیز داشته باشد. کاهش وزن ناگهانی همچنین می تواند نتیجه یک اختلال در خوردن غذا باشد ، مانند بی اشتهایی عصبی. اگر مقدار قابل توجهی از وزن‌تان (بیش از ۵ درصد از وزن) را در طی ۶ تا ۱۲ ماه از دست بدهید، ملاقات با پزشک الزامی است. اگر کاهش وزن شما به دلیل یکی از مواردی که در ادامه ذکر میشود نبوده و نیز رژیم یا ورزش دلیل کم شدن وزنتان نبوده ، به پزشک عمومی خود مراجعه کنید ، زیرا ممکن است به بیماری مبتلا باشید که به درمان نیاز دارد.

دلایل احتمالی کاهش وزن ناگهانی     

  • پر کاری تیروئید  

اگر غده تیروئید بیش از حد فعال باشد، به سرعت کالری می سوزانید، حتی اگر اشتهای خوبی داشته باشید که نتیجه‌ی آن می تواند کاهش وزن ناگهانی باشد. درمان پرکاری تیروئید بستگی به سن و شدت علائم دارد. به طور کلی، هیپرتیروئیدیسم با داروهای ضد تیروئید، ید رادیواکتیو، بتا بلوکرها یا جراحی درمان می شود.

  • افسردگی 

افسردگی به عنوان احساس غم و ناراحتی، احساس از دست دادن، سردرگمی، یا احساس پوچی برای حداقل دو هفته تعریف می‌شود. افسردگی می تواند باعث کاهش اشتها و در نهایت کاهش وزن شود. در بعضی افراد افسردگی می تواند اشتها را افزایش دهد. علائم افسردگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. رفتار درمانی، روان درمانی، و داروهای ضد افسردگی برای درمان افسردگی استفاده می شوند.

  • التهاب روده

التهاب مزمن روده بدن را در یک وضعیت کاتابولیک قرار می‌دهد، بدان معنی که بدن به طور مداوم از انرژی استفاده می کند که نتیجه‌ی آن کاهش اشتها و کاهش وزن است.  درمان بیماری التهابی روده معمولا شامل پشتیبانی تغذیه ای، دارو و در برخی موارد جراحی است.

  • بیماری آدیسون

بیماری آدیسون زمانی ایجاد می‌شود که سیستم ایمنی بدن به غدد فوق کلیه حمله کند و باعث شود غدد فوق کلیه قادر به ایجاد هورمون‌های کافی مانند کورتیزول و آلدوسترون نباشند. کورتیزول بسیاری از عملکرد‌ها از جمله متابولیسم و اشتها را تنظیم می‌کند. سطح پایین کورتیزول ممکن است منجر به بی اشتهایی و کاهش وزن شود.

  • تغذیه ضعیف:

    انتخاب‌های غذایی نامناسب یا محدودیت مالی برای خرید غذاها می‌تواند منجر به کاهش وزن شود (گرسنگی).

  • بیماری های مغز و اعصاب :مانند بیماری پارکینسون و آلزایمر
  • عفونت باکتریایی ، ویروسی یا انگلی 
  • عوارض جانبی دارو ها
  • نارسایی قلبی
  • نارسایی کلیوی

وزن بدن شما می تواند مرتباً در نوسان باشد ، اما از دست دادن مداوم و غیر عمدی بیش از ۵٪ از وزن در طی ۶ تا ۱۲ ماه معمولاً نگران کننده بشمار میرود.

اگر غیر از کاهش وزن ناگهانی علائم زیر را نیز احساس کردید حتما آن را با پزشک در میان بگذارید:

۱- خستگی
۲-از دست دادن اشتها
۳-تغییر در عادت اجابت مزاج
۴-افزایش بیماری ها یا عفونت ها

وظایف پزشک در منزل را بشناسید!

هر آنچه باید درباره انواع آمبولانس خصوصی بدانید!

Unintentional weight loss

*آسپرین ۲۴*

،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین ,آمبولانس خصوصی ، درخواست پزشک و پرستار، دارو  ,مکمل های غذایی و ورزشی, تجهیزات پزشکی, لوازم آرایشی بهداشتی*

سلامتیمقالاتمقالات ویژه

آسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانس خصوصیاپلیکیشن آسپریناپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاسپرین 24استخدام پرستار خصوصیایا کاهش وزن ناگهانی خطرناک استایا کاهش وزن نشانه بیماری استبرای کاهش وزن چه باید کردتجهیزات پزشکیچرا بی دلیل وزن کم میکنمچه بیماری باعث کاهش وزن میشودداروداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلایندرخواست و پزشکدلیل کاهش وزن ناگهانیعلت کاهش ناگهانی وزنعلت کاهش وزنعلت کاهش وزن چیستعلت کاهش وزن ناگهانیعلت کاهش وزن ناگهانی چیستعلت لاغری بی دلیلعلت لاغری بیش از حدچعلت لاغری ناگهانیکاهش ناگهانی وزنکاهش وزنکاهش وزن ناخواستهکدام کاهش وزن خطرناک استلاغری زیادلوازم آرایشی بهداشتیمکمل های غذایی و ورزشی

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram