فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی درمانی برای ترمیم ، حفظ و استفاده بیشتر از تحرک ، عملکرد و رفاه بیمار است. فیزیوتراپی از طریق توانبخشی جسمی ، پیشگیری از آسیب و سلامتی و تناسب اندام کمک می کند.

پزشک ممکن است بعد از عمل جراحی مانند تعویض مفصل ران یا حادثه ای مانند حمله قلبی یا سکته مغزی ، شما را به فیزیوتراپی ارجاع دهد.

توانبخشی به وسیله فیزیوتراپی  

فیزیوتراپیست ها بر روی پیشگیری و توانبخشی تمرکز دارند. برخی از بیماری ها و ناتوانی هایی که برای درمان آنها به فیزیوتراپی نیاز است عبارت اند از:

• درد گردن و کمر ناشی از مشکلات عضلات و اسکلت

• مشکلات در استخوان ها ، مفاصل ، عضلات و لیگامنت ها مانند آرتریت و عوارض بعد از قطع عضو

• مشکلات ریه مانند آسم

• ناتوانی در نتیجه مشکلات قلبی

• مشکلات لگن مانند مشکلات مثانه و روده مربوط به زایمان

• از دست دادن قدرت حرکت به دلیل ضربه به مغز یا ستون فقرات یا به دلیل بیماری هایی مانند بیماری پارکینسون و بیماری ام اس

• خستگی ، درد ، تورم ، سفتی و از بین رفتن قدرت عضلات ، به عنوان مثال در طول درمان سرطان یا مراقبت تسکین دهنده

تمرینات فیزیوتراپی تمرینات حرکتی و روشی فیزیکی است که برای کاهش درد و افزایش  تحرک مفاصل فرد استفاده می شود. متخصصان فیزیوتراپ اغلب تمرینات فیزیوتراپی را برای درمان بیماران انجام می دهند. ابتلا به سکته مغزی و ناتوانی در حرکت، موجب می شود که عضلات بیمار به تدریج تحلیل رفته و دچار خشکی شوند. در نتیجه مشکلات حرکتی فرد دو چندان خواهند شد.

از سوی دیگر با فلج شدن اندام های یک سمت بدن، تعادل بیمار از بین می رود و گاهی بیمار حتی قادر به نشستن بدون کمک نخواهد بود. در چنین شرایطی درمان های توانبخشی به بیمار کمک می کند تا مجددا استقلال خود را بدست آورند و بدون کمک اطرافیان امور شخصی خود را انجام دهند. فیزیوتراپیست‌ها بهتر می‌توانند به بیماران در بازیافتن توانایی حرکتی‌شان کمک کنند زیرا درک بهتری از چگونگی کارکرد بدن دارند و در مهارت‌های بالینی برای ارزیابی، تشخیص و درمان ناتوانی‌ها دوره دیده‌اند. فیزیوتراپیستها می‌توانند به بیماران کمک کنند تا از آسیب‌ها و ناتوانایی از کمر درد، گردن درد ، زانودرد گرفته تا مشکلاتی در لیگامانها (رباط‌ها) بهبودی یابند. درمان‌های فیزیوتراپی همچنین به توان‌بخشی بیمارانی کمک کنند که از بیماری‌های پارکینسون، فلج، سکته مغزی، ام اس و فلج مغزی رنج می‌برند. علاوه بر این، متخصصین فیزیوتراپی می‌توانند مشکلات مزمن و حاد را درمان کنند.

فیزیوتراپی در منزل

خدمات فیزیوتراپی در خانه بنا بر دلایل متعددی برای کمک به افراد انجام می‌شودبرخی بیماران ممکن است قادر به حرکت کردن و بیرون آمدن از خانه و رفتن به کلینیک نیستند و همچنان به درمان و کمک فیزیوتراپی نیز نیاز دارند.

فیزیوتراپیستها خدمات ویزیت و درمان خانگی را به طور منظم برای بیماران مبتلا به سکته‌ی مغزی و قلبی، ام اس و پارکینسون انجام می‌دهند. فیزیوتراپی در منزل همچنین برای بیمارانی که عمل‌های جراحی مانند عمل تعویض کشکک زانو یا مفصل لگن انجام داده‌اند و نیز بیمارانی که می‌افتند و مشکلاتی در حفظ تعادل دارند، کاملاً مناسب است. به علاوه می‌توان درمان‌های تسکینی برای تثبیت وضعیت را در ویزیت‌های خانگی یاد گرفت و البته همه‌ی آسیب‌ها و بیماری‌هایی را که پزشکان به طور منظم در کلینیک به آن‌ها رسیدگی می‌کنند، می‌توان در خانه درمان کرد.

فیزیوتراپی در منزل به بقیه‌ی اعضای خانواده این اجازه را می‌دهد تا در روند درمان حضور داشته و درک بهتری از وضعیت بیمارشان داشته باشند و نیز به آن‌ها این فرصت را می‌دهد که سؤال‌هایشان را از فیزیوتراپیست بپرسند و نیز باد بگیرند که چگونه می‌توانند به آن‌ها کمک کنند.

در اغلب موارد از توانبخشی بیمار در منزل استفاده می شود تا پزشک به منزل بیمار مراجعه نموده و درمان را در منزل ادامه دهند. بیمار مبتلا به سکته مغزی با دنبال کردن تمرینات توانبخشی مجددا توانایی نگه داشتن قاشق در دست و غذا خوردن، نگه داشتن قلم در دست، نشستن بدون کمک، حفظ تعادل بدن و… را بدست خواهد آورد.
اما رفت و آمد بیمار به مراکز درمانی در چنین شرایطی بسیار دشوار است. برای مراجعه به مرکز توانبخشی به وسیله نقلیه شخصی یا آژانس نیاز است و لازم است که فردی همواره بیمار را به داخل و خارج ماشین جا به جا کند و او را از پله ها بالا ببرد یا روی تخت مرکز درمانی بخواباند. از طرف دیگر رفت و آمد و تحمل ترافیک انرژی بسیار زیادی از بیمار که در شرایط جسمانی مناسبی نیست، خواهد گرفت که همین امر موجب کاهش بازدهی درمان می شود.

فیزیوتراپیست چه کمکی می‌تواندبه بیمارخود کند؟

همچنین از تأثیرات مخرب زندگی مدرن می‌توان به زانو درد، کمر درد، کشیدگی و رگ به رگ شدن گردن اشاره کرد . وقتی درد خاصی دارید که در طی مدت زمانی برطرف نشود و بعد از انجام حرکت خاصی این درد را احساس می‌کنید، بهتر است به یک فیزیوتراپیست مراجعه کنید. همچنین برای راحتی بیشتر در درمان، می‌توانید از مزایای درمان فیزیوتراپی در منزل بهره بگیرید.

فیزیوتراپیست می‌تواند بیمار خود را در محیط راحت خانه‌ی خود درمان کند. وی بیمار را ارزیابی کرده، مشکل او را تشخیص داده و یک برنامه‌ی درمانی متناسبی را برای او در نظر می‌گیرد که بسته به نیازهای بیمار متغیر خواهد بود. یک جلسه‌ی فیزیوتراپی معمولاً یک ساعت طول می‌کشد، این مدت‌زمان به بحرانی یا پیچیده بودن مشکل بیمار بستگی خواهد داشت. این کارشناسان، با انجام تمرینات حرکتی پیشرفته برای بیمار، به بهبود توانایی حرکتی او کمک می‌کنند.

 

صفحه اینستاگرام آسپرین ۲۴ را جهت دریافت آخرین ویدئو ها و اخبار دنبال کنید. 

 

مطالب مرتبط:

اپلیکیشن آسپرین ۲۴ منتشر شد. 

لینک دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی

لینک دانلود اپلیکیشن از بازار

لینک نصب نسخه وب اپ (برای کاربران IOS )

وظایف کلی پزشک و پرستار خصوصی در منزل

مراقبت ویژه ICU و CCU در منزل

پرستاری از بیمار مبتلا به ام اس در منزل – مراقب یا پرستار خصوصی

علائم ویروس کرونا ، علائم خفیف و شدید تا عوارض بعد از بهبودی

پرستار سالمند در منزل

پرستار کودک در منزل

وظایف بهیار و کمک بهیار در منزل

آنچه باید درباره ی خدمات مراقبتی و پرستار در منزل بدانید!

ارائه خدمات (ICU,CCU) مراقبت های ویژه در منزل

همه چیز درباره ی دیابت (علائم ، تشخیص ، تفاوت دیابت نوع ۱ و ۲ و …)

دستگاه فیزیوتراپی خانگی

ماساژ درمانی و تسکین دردهای مزمن !

اقدامات اولیه در صورت صدمه و خونریزی !

پرستار خصوصی در منزل؛ وظایف پرستار شخصی برای بیماری‌های مختلف

اقدامات اولیه جهت کنترل خونریزی !

درخواست پرستاردرخواست پزشکسلامتیمقالاتمقالات ویژه

آسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانس icuآمبولانس mآمبولانس تیپ Cآمبولانس خصوصیاپلیکیشن آسپریناپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاسپرین 24استخدام پرستار خصوصیبهترین پرستار خصوصیبهترین روش فیزیوتراپیتجهیزات پزشکیتخصص پرستارتوانبخشیداروداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست آمبولانس اکونومیکدرخواست پرستاردرخواست پرستار ICUدرخواست پرستار خصوصیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلایندرخواست و پزشکدرمان فیزیوتراپیسکته مغزیفواید فیزیوتراپیفیزیوتراپیفیزیوتراپی خنگیفیزیوتراپی در خانهفیزیوتراپی در منزللوازم آرایشی بهداشتیمزایای فیزیوتراپیمکمل های غذایی و ورزشی

۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram