واترجت یا نخ دندان

واترجت دندان جایگزینی برای نخ دندان!   

اکثر افراد جامعه به صورت روزانه از مسواک استفاده می کنند اما درصد بالایی از آن ها دچار بیماری های لثه و بافت نگه دارنده دندانی می باشند که پیش زمینه ای برای از دست دادن دندان و ایجاد بوی بد دهان می باشد!

متخصصین دهان و دندان برای جلوگیری از ایجاد بیماری های لثه استفاده از نخ دندان را توصیه می کنند. اما استفاده از نخ دندان برای برخی افراد سخت و وقت گیر است.نخ دندان

 

استفاده از نخ دندان برای از بین بردن مواد غذایی بین دندان ها بسیار کارآمد و کم هزینه است. علیرغم مزایای زیاد استفده از نخ دندان، راه کارهایی برای جبران کمبودهای آن نیز وجود دارد. مشکلات استفاده از نخ دندان شامل موارد زیر می باشد:

  • مشکل دسترسی به دندان های انتهایی
  • خونریزی در صورت  عدم استفاده مرتب
  • افزایش حساسیت لثه ها به علت ضربه ای که وارد می کند
  • دشوار بودن این روش برای برخی افراد از جمله کودکان و سالمندان

روشی آسان و موثر به جای نخ دندان استفاده از سیستم های پیشنهادی واترجت است. این دستگاه ها جریان آب را با فشار و به صورت ضربه ای به سطوح دندانی پرتاب می کنند و به جای خراش دادن دندان ها به منظور حذف پلاک، واترجت از فشار آب برای ماساژ لثه ها استفاده می کند و مواد غذایی را از دندان ها دور می کند.

واترجت با نیروی فشار آب ، با پاک کردن پلاک میکروبی چسبیده به طوق دندانها ونیز ماساژ لثه ها، مکمل مناسبی برای مسواک محسوب می شود.

با استفاده از واترجت ها محیط دهان از پلاک های میکروبی و مواد باقیمانده به طرز موثرتری پاک می گردد. این ابزار هنگامی که در کنار مسواک استفاده می شود می تواند به طرز چشمگیری به سلامت بافت نگه دارنده دندان و لثه، با کاهش پلاک های میکروبی و جرم کمک کند.

واترجت

واترجت دندان بر اساس تکنولوژی میکرو قطره ساخته شده است و با پاشیدن آب به صورت قطرات بسیار ریز پلاکت های دندان را پاک سازی می کند. برای سلامتی لثه، دهان و دندان بسیار کار آمد است. تا ۹۹.۹ درصد از جرم و پلاکت روی دندان را پاک می کند. عملکرد بهتری نسبت به نخ دندان دارد با این تفاوت که به لثه آسیب نمی رساند.

در برخی دستگاه ها مخزن آب را می توان با مایع دهان شور پر کرد تا همزمان با پاک سازی از پلاکت و جرم، دهان و دندان ضد عفونی شوند.

استفاده از واترجت برای چه کسانی توصیه می شود؟!

  • این روش راهکاری مطمئن و موثر برای کسانی است که به صورت روزانه از نخ دندان استفاده نمی کنند
  • کسانی که التهاب لثه دارند
  • افرادی که در دهان خود ایمپلنت، بریج، روکش و دندان مصنوعی و ارتودنسی دارند
  • افراد مبتلا به دیابت

برخی از این دستگاه ها با داشتن انواع سری های مختلف نیاز افراد سالم و بیماران را بر طرف میکند.

 

 

بوی بد دهان را چگونه ازبین ببریم؟

تجهیزات پزشکیسلامتیمقالاتمقالات ویژه

24 اپلیکیشن درخواست پرستارASPIRIN 24Aspirin24aspirin24appbest dental water jetbest water flosserdental flossdental water jetdental water jet oral-bICU در منزل آسپرین24power floss dental water jet how to usepower floss dental water jet reviewwater jetwater pikwaterjetآسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانس icuاپلیکیشن آسپریناپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیتجهیزات پزشکیچرا واترجتداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرمانسلامتیکاربد واترجتمزایای واترجتمزیت واترجتنخ دندان یا واترجتواتر جتواترجتواترجت چیستواترجت دندانیواترجت و واترپیکوترجت دندان

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram