وظایف بهیار و کمک بهیار در منزل

 سالمندان و کودکان‌ عزیزترین افراد زندگی‌مان هستند، کهنیاز به مراقبت هی بیشتری دارند. ما همواره میخواهیم تا بهترین لحظات را برای آنها فراهم نمائیم. اما مشغله‌های کاری مانع از آن می‌شود تا تمام و کمال در کنار عزیزانمان باشیم و از آنها مراقبت کنیم. در چنین شرایطی اعتماد به افرادی که بتوانند در نبود ما به بهترین نحو از پدر و مادر سالمند و فرزند دلبندمان مراقبت و پرستاری نمایند کاری بسیار سخت است. امروزه مراکز و شرکت های ارائه دهنده خدمات پرستاری بسیار گسترش یافته اند و با شناسایی این نیاز اقدام به انتخاب پرستاران ، بهیار و مراقبان شایسته و آموزش تخصصی آنها میکنند تا این نیاز را به نحو احسن برآورده کرده و رضایت خاطر مراجعین خود را کسب کنند.

ما به عنوان بستری برای سهولت این امر ، شما را به معتبر ترین و تخصصی ترین مراکز و شرکت های ارائه خدمات پزشکی و پرستاری معرفی کرده و این اطمینان را میدهیم تا در انتخاب بهترین، مورد اعتمادترین و متخصص ترین نیروی پزشکی و پرستاری برای عزیزانتان ، شما را یاری کنیم.

اپلیکیشن آسپرین ۲۴ تنها ایجاد کننده پل ارتباطی بین مشتری و شرکت های متخصص جهت تسهیل در ارائه و دریافت سرویس است. با نصب این اپلیکیشن میتوانید به راحتی شرکت های ارائه دهنده خدمت مورد نظر خود را مشاهده و مقایسه کنید و سپس با وارد کردن سابقه بیماری و مشخصات بیمار ، کودک و یا سالمند خود از خدمات پرستاری ، بهیاری و پزشکی در هر زمان و در منزل خود بهره مند شوید.

در این مقاله قصد داریم کمک بهیار و بهیار را معرفی کرده و وظایف آنها را در مراقبت از بیماران در منزل شرح دهیم. با ما همراه باشید…

بهیار و کمک بهیار کیست؟      

اعزام بهیار و کمک بهیار در منزل این روزها در جامعه بسیار دیده می شود. چرا که این اقدام از سمت مراکز خدماتی و مراقبتی به صورت کاملا قانونی، به موقع و با اعزام کمک بهیار متخصص انجام می گیرد.

بهیار (Practical Nurse) یکی از اعضای تیم پرستاری به شمار می‌رود که در زمینه درمان و مراقبت از بیمار به ایفای نقش می‌پردازد. بهیاری یکی از شاخه‌های علوم پزشکی است که فارغ‌التحصیلان آن در بیمارستان، درمانگاه، اورژانس، آسایشگاه و مراکز توانبخشی مشغول به کار می‌شوند. 

کمک بهیار (nursing-assistant )در زمینه ارائه مراقبت های اساسی از بیماران و هم چنین کمک به آنها در فعالیت های روزمره نقش دارد،  که ممکن است برای انجام آن ها به تنهایی با مشکل روبرو باشند ، مانند استحمام. کمک بهیار فردی است که آموزش های لازم را دیده وتحت نظارت پزشکان کار می کند ، وظایفی مانند چک کردن علائم حیاتی ، جمع آوری نمونه آزمایش ، تجویز دارو ، اطمینان از آسایش بیمار و گزارش وضعیت بیماران خود را به پرستاران می دهد. کمک بهیار در خط مقدم پرستاری است و به طور روزانه با بیماران در تعامل مستقیم می باشد.

کمک بهیاران وظایفی اعم از رسیدگی به تغذیه‌، نظافت و استحمام، رفع احتیاجات ضروری، کمک به بیماران و معلولین در نشست‌ و برخاست و راه رفتن و نیز تعلیم و آموزش‌های اولیه جهت معلولین (ایزوله، تربیت‌پذیر، آموزش پذیر) بر اساس دستورات پزشکان معالج را دارند.

وظایف کمک بهیار در  منزل

  1. گرفتن دستورات لازم و برنامه کاری از پزشک ، پرستار یا بهیار مافوق خود
  2. برآورده کردن نیازهای بهداشتی بیمار مانند: استحمام، شستن دست و صورت بیمار، تعویض لباس ها، ملحفه، روبالشی و روتختی بیمار و مرتب کردن ظاهر مددجو، گرفتن ناخن ها، ماساژ و …
  3. کمک به خوردن و آشامیدن بیمار
  4. کنترل علائم حیاتی بیمار
  5. کمک به بیمار در صورتی که در دستشویی و ادرار کردن مشکل داشه باشد.
  6. کمک در نقل و انتقال بیمار در صورتی که ناتوان و یا کم توان باشد
  7. انجام اموری مانند آماده کردن وسایل مربوط به پانسمان و استریل کردن آن ها و در آخر شستشوی وسایل بعد از اتمام کار توسط بهیار یا پرستار
  8. کمک به بهبودی بیمار
  9. کمک به بیمار در تغییر پوزیشن های مناسب او با توجه به بیماری
  10. تخلیه ترشحات ناشی از زخم و یا جراحی بیمار
  11. ضدعفونی ظرف ها و تخلیه کیسه ها
  12. جمع‌آوری و کنترل نمونه‌های آزمایشگاهی
  13. ارائه آموزش‌های لازم در زمینه جویدن و بلعیدن غذا به بیماران معلول
  14. رعایت بهداشت فردی خود و بهداشت مددجو در منزل
  15. برقراری ارتباط خوب و اخلاق خوش 

کمک بهیارها هم چنین به عنوان یک رابط بین بیماران و پرستاران و پزشکان عمل می کنند و همه مسائل را به کادر پزشکی انتقال می دهند. از جمله وظایف کمک بهیارانتقال بیمار به اتاق عمل یا واحدهای درمانی و تنظیم تجهیزات به درخواست پرستار یا پزشک باشد.

خدمات درمانی و مراقبتی در منزل چه ویژگی ها و مزایایی دارد؟

در حال حاضر خانواده ها در تلاش برای فراهم کردن شرایط مراقبتی با کیفیت و علمی برای عزیزان خود در منزل هستند.

بیماران مختلف با توجه به نوع بیماری، شدت بیماری و طول مدت درمان به مراقبت های خاصی نیاز دارند که گاهاً خانواده ها به دلیل نداشتن تخصص لازم قادر به انجام این امر نیستند.

خدمات مراقبت از بیمار در منزل خدماتی هستند که به بیماران کمک می کند تا بتوانند در محیط منزل ، طبق عادات گذشته خود به زندگی ادامه دهند و همچنین تحت مراقبت های درمانی نیز قرار گیرند.

مراقبت از بیمار می تواند صورت شبانه روزی و یا پاره وقت در ساعات مشخصی از روز صورت بگیرد. این موضوع با توجه به نظر پزشک و همچنین درخواست خانواده تعیین می شود. امروزه به کمک تکنولوژی و حضور افراد متخصص می توان تجهیزات پیشرفته پزشکی را در منزل برای بیماران فراهم کرد. و از نظر کیفیت، خدماتی در سطح کیفیت خدمات بیمارستانی بهره مند شد.

 

 

صفحه اینستاگرام آسپرین ۲۴ را جهت دریافت آخرین ویدئو ها و اخبار دنبال کنید. 

 

مطالب مرتبط:

اپلیکیشن آسپرین ۲۴ منتشر شد. 

لینک دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی

لینک دانلود اپلیکیشن از بازار

لینک نصب نسخه وب اپ (برای کاربران IOS )

وظایف کلی پزشک و پرستار خصوصی در منزل

مراقبت ویژه ICU و CCU در منزل

پرستاری از بیمار مبتلا به ام اس در منزل – مراقب یا پرستار خصوصی

علائم ویروس کرونا ، علائم خفیف و شدید تا عوارض بعد از بهبودی

پرستار سالمند در منزل

پرستار کودک در منزل

آنچه باید درباره ی خدمات مراقبتی و پرستار در منزل بدانید!

ارائه خدمات (ICU,CCU) مراقبت های ویژه در منزل

همه چیز درباره ی دیابت (علائم ، تشخیص ، تفاوت دیابت نوع ۱ و ۲ و …)

دستگاه فیزیوتراپی خانگی

فیزیوتراپی در منزل

ماساژ درمانی و تسکین دردهای مزمن !

اقدامات اولیه در صورت صدمه و خونریزی !

پرستار خصوصی در منزل؛ وظایف پرستار شخصی برای بیماری‌های مختلف

اقدامات اولیه جهت کنترل خونریزی !

*آسپرین ۲۴*

اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین، آمبولانس خصوصی، درخواست پزشک و پرستار، دارو، مکمل های غذایی و ورزشی، تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی بهداشتی*

 

درخواست پرستاردرخواست پزشکسلامتیمقالاتمقالات ویژه

24 اپلیکیشن درخواست پرستارASPIRIN 24aspirin24appآسپرینآسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآمبولانساپلیکیشن آسپریناپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاسپرین 24استخدام پرستاراستخدام پرستار برای بیماراستخدام پرستار برای بیمار کروناییاستخدام پرستار خصوصیاستخدام پرستار در منزلاستخدام پرستار متخصص در منزلاعزام بهیار به منزلاعزام پزشک و پرستار به منزلانواع پرستار خصوصیبرای پرستاری بیمار کرونا چه کنیمبهترین پرستار خصوصیبهترین پرستار کودکبهیاربهیار کیستپرستار ICUپرستار بچهپرستار بیمارپرستار بیمار در منزلپرستار بیمار کروناییپرستار خصوصیپرستار خصوصی بیمارپرستار در خانهپرستار در منزلپرستار سالمندپرستار سالمند در منزلپرستار کودکپرستار کودک در منزلپرستار متخصص خصوصیپرستارکودکپرستاریپرستاری از بیمار در منزلپرستاری بیمار کروناییپرستاری بیمار کرونایی در منزلپرستاری کروناپزشک و پرستارتخصص پرستارتعرفه خدمات پرستاری در منزلدرخواست پرستاردرخواست پرستار ICUدرخواست پرستار خصوصیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24 آسپرین24درخواست پرستار در تهراندرخواست پزشکدرخواست پزشک و پرستاردرخواست و پزشکدرمانسلامتیشرکت پزشک و پرستار در منزلشرکت معتبر پرستار بیمارکروناکمک بهیارمراقب و پرستارمراقبت از بیمار در منزلمراکز پرستاری در منزلمراکز خدماتی و مراقبتیوظایف بهیار در منزلوظایف پرستاروظایف پرستار در منزلوظایف پرستار سالمندوظایف پرستار کودکوظایف کمک بهیار در  منزل

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram