رژیم غذایی بر اساس گروه خونی افراد ( رژیم گروه خونی )

رژیم غذایی بر اساس گروه خونی

رژیم غذایی بر اساس گروه خونی- رژیم گروه خونی

بهترین رژیم غذایی و تغذیه برای گروه های خونی مختلف:

بسیاری از افراد فقط در مورد اهدای خون یا دریافت خون ، گروه خونی فرد را مهم می دانند. با این حال ، برخی معتقدند که داشتن یک رژیم غذایی خاص برای گروه های خونی خاص ممکن است برای سلامتی فواید بیشتری داشته باشد.

در سال ۱۹۹۶ ، یک پزشک طبیعت درمانی به نام Peter D’Adamo ، کتابی را منتشر کرد و در آن شرح داده است که چگونه افراد می توانند سالم تر باشند ، عمر طولانی تری داشته باشند و با خوردن غذای متناسب با گروه خونی به وزن ایده آل خود برسند.

رژیم غذایی بر اساس گروه خونی تقریباً دو دهه است که محبوبیت زیادی پیدا کرده است.    

طرفداران این رژیم ادعا می کنند که گروه خونی افراد تعیین می کند کدام غذاها برای سلامتی آن ها بهتر و لازم است.   

رژیم غذایی بر اساس گروه خونی (The Blood Type Diet) چیست؟ 

رژیم غذایی گروه خونی (blood type diet) ، توسط یک پزشک طبیعت درمانی (naturopathic physician) به نام دکتر Peter D’Adamo در سال ۱۹۹۶ رایج شد. ایشان ادعا کرده اند که رژیم غذایی مطلوب برای هر فرد به گروه خونی هر فرد بستگی دارد!

آیا داشتن رژیم غذایی بر اساس گروه خونی  O ، A ، B یا AB – می تواند به شما در سلامت بدن کمک کند؟ 

رژیم گروه خونیغذاهایی که می خورید با گروه خون شما واکنش شیمیایی نشان می دهند. اگر رژیم غذایی را که برای گروه خونی شما طراحی شده باشد دنبال کنید ، بدن شما غذا را با کارایی بیشتری هضم می کند، انرژی بیشتری خواهید داشت و از ابتلا به بیماری ها جلوگیری خواهد کرد.

 

گروه خونی O:

hunter –رژیم غذایی افراد با گروه خونی O پر پروتئین است که عمدتا بر پایه گوشت، ماهی ، مرغ ، میوه ها و سبزیجات خاص است ، اما از نظر غلات ، حبوبات و لبنیات محدود است. این گروه خونی شباهت زیادی به رژیم غذایی پالئو ( این رژیم شامل غذاهای کامل و فرآوری‌نشده است و از نحوه‌ی غذا خوردن انسان‌های اولیه تقلید می‌کند.) دارد. در رژیم غذایی این افراد برای کاهش وزن، غذاهای دریایی ، گوشت قرمز ، کلم بروکلی ، اسفناج و روغن زیتون بهترین هستند. از مصرف گندم ، ذرت و لبنیات خودداری شود.

گروه خونی A : 

agrarian – افراد با گروه خونی نوع A باید از رژیم غذایی غنی از گیاهان و کاملاً عاری از گوشت قرمز “سمی” استفاده کنند. این رژیم شبیه رژیم گیاه خواری است. یک رژیم غذایی بدون گوشت قرمز و بر پایه میوه ها و سبزیجات ، حبوبات و غلات کامل، ارگانیک و تازه.  افرادی که دارای گروه خونی A هستند دارای سیستم ایمنی حساسی هستند. کسانی که دارای خون نوع A هستند باید میوه ، سبزیجات ، توفو (TOFU پنیری است که به جای شیر گاو، با شیر سویا تهیه می شود) ، غذاهای دریایی ، بوقلمون و غلات کامل را انتخاب کنند، اما از مصرف گوشت قرمز خودداری کنند.

در رژیم غذایی این افراد برای کاهش وزن ، غذاهای دریایی ، سبزیجات ، آناناس ، روغن زیتون و سویا بهترین هستند. از مصرف لبنیات ، گندم ، ذرت و لوبیای کلیه ای شکل خودداری شود.

گروه خونی B: 

nomad – این افراد می توانند گیاهان و بیشتر گوشت ها را بخورند (به جز مرغ) و همچنین می توانند مقداری لبنیات نیز به صورتروزاانه مصرف نمایند. با این حال ، آنها باید از مصرف ذرت ، گندم ، عدس ، گوجه فرنگی ، بادام زمینی و دانه کنجد خودداری کنید. خوردن سبزیجات سبز ، تخم مرغ ، گوشت، جگر و لبنیات کم چرب و چای شیرین بیان برای این افراد توصیه شده است.

گروه خونی AB:

enigma – به عنوان مخلوطی بین انواع A و B. توصیف می شود. غذاهای غذایی شامل غذاهای دریایی ، توفو (TOFU پنیری است که به جای شیر گاو، با شیر سویا تهیه می شود) ، لبنیات ،سبزیجات، لوبیا و غلات است. آنها باید از لوبیای کلیه ای شکل، ذرت ، گوشت گاو و مرغ خودداری کنند. افرادی که دارای گروه خونی از نوع AB هستند ، اسید معده کمی دارند و باید از مصرف کافئین ، الکل و گوشت های دودی یا پخته شده خودداری کنند.

کسانی که دارای خون نوع AB هستند باید لبنیات ، توفو ، بره ، ماهی ، غلات ، میوه و سبزیجات بخورند. برای کاهش وزن ، توفو ، غذاهای دریایی ، سبزیجات سبز و جلبک دریایی بهترین گزینه است اما باید از مصرف مرغ ، ذرت ، گندم سیاه و لوبیای کلیه خودداری شود.

رژیم غذایی بر اساس گروه خونی - رژیم گروه خونی

آیا رژیم غذایی بر اساس گروه خونی منطقی است؟!

تئوری پشت این رژیم غذایی این است که گروه خونی با توانایی هضم انواع خاصی از غذاها ارتباط نزدیک دارد ، بنابراین رژیم غذایی مناسب باعث بهبود هضم غذا ، کمک به حفظ وزن ایده آل بدن ، افزایش سطح انرژی و جلوگیری از بیماری ها ، از جمله سرطان و بیماری های قلبی عروقی می شود.

 

*آسپرین ۲۴*

اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین، آمبولانس خصوصی، درخواست پزشک و پرستار، دارو، مکمل های غذایی و ورزشی، تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی بهداشتی*

سبک زندگیسلامتیمقالاتمقالات ویژه

ASPIRIN 24Aspirin24aspirin24appآسپرینآسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیپرستار سالمندتجهیزات پزشکیداروداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست پزشکدرخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلایندرماندکتر Peter D’Adamoرژیمرژیم غذاییرژیم غذایی بر اساس گروه خونیرژیم غذایی بر اساس گروه خونی افرادرژیم غذایی پالئورژیم گروه خونیسلامتیعوارض داروهاگروه خونیگروه خونی Aگروه خونی ABگروه خونی Bگروه خونی Oلوازم آرایشی بهداشتیمکمل غذاییمکمل های غذایی و ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram