بیماری آلزایمر چیست؟ راه کار های پیشگیری از آلزایمر را بدانید!

بیماری آلزایمر چیست

بیماری آلزایمر ! 

شایع ترین نوع زوال عقل آلزایمز است. یک بیماری پیشرونده که با از دست دادن حافظه به صورت خفیف شروع می شود و احتمالاً منجر به از دست دادن توانایی ادامه مکالمه و پاسخ به محیط می شود.

این بیماری قسمتهایی از مغز را درگیر می کند که فکر ، حافظه و زبان را کنترل می کنند و می تواند به طور جدی بر توانایی فرد در انجام فعالیت های روزمره تأثیر بگذارد.

اگرچه دانشمندان هر روز در حال بررسی هستند، اما در حال حاضر ، آنها هنوز نمی دانند که چه چیزی باعث بیماری آلزایمر می شود. علائم ابتدایی بیماری آلزایمر تواند پس از ۶۰ سالگی ظاهر شود و با افزایش سن خطر ابتلا و بروز بیشتر علائم افزایش می یابد. 

افراد جوان تر نیز ممکن است به بیماری آلزایمر مبتلا شوند ، اما این بیماری در سنین پایین به ندرت دیده می شود. طبق آمار جهانی، تعداد افراد بیش از ۶۵ سال مبتلا به این بیماری هر ۵ سال دو برابر می شود…

چه چیزی در مورد بیماری آلزایمر شناخته شده است؟

دانشمندان هنوز به طور کامل نمی دانند که چه چیزی باعث بیماری آلزایمر می شود. احتمالاً یک عامل واحد وجود ندارد، بلکه چندین عامل است که به طور متفاوتی بر هر فرد تأثیر می گذارند.

سن، مهمترین عامل خطر شناخته شده برای بیماری آلزایمر است.

سابقه خانوادگی – محققان معتقدند که ژنتیک ممکن است در ایجاد بیماری آلزایمر نقش داشته باشد.

تغییرات در مغز می تواند سالها قبل از بروز اولین علائم آغاز شود.

محققان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا تحصیلات ، رژیم غذایی و محیط در ایجاد بیماری آلزایمر نقشی دارند یا خیر.

دانشمندان در حال یافتن شواهد بیشتری هستند که برخی از عوامل خطر در بیماری های قلبی و سکته مغزی ، مانند فشار خون بالا و کلسترول بالا نیز ممکن است خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش دهد.

شواهد فزاینده ای وجود دارد که فعالیتهای جسمی ، روحی و اجتماعی ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

بیماری آلزایمر بخشی طبیعی از پیری نیست.

مشکلات حافظه به طور معمول یکی از اولین علائم هشدار دهنده است.  

برخی از دلایل بروز علائم ، مانند افسردگی و تداخلات دارویی قابل برگشت هستند. با این حال ، آنها می توانند جدی باشند و باید در اسرع وقت درمان شوند.

تحقیقات ثابت کرده است که فعالیت ها و عادت های محرک مغز می توانند به جلوگیری از آلزایمر کمک کنند. جای تعجب نیست که مغز می تواند از تمرینات خوب همانند بدن بهره مند شود.

انجام فعالیت های تحریک کننده ذهنی مانند خواندن ، نوشتن و بازی کردن می تواند سلامت مغز را بهبود بخشد. ورزش مغز می تواند از بروز رسوبات بتا آمیلوئید جلوگیری کند. اینها پروتئین های مخربی هستند که به علامت مشخصه کسانی که به بیماری آلزایمر مبتلا می شوند تبدیل شده اند.

متخصصان می گویند تحریک مغز می تواند حواس را نیز تحریک کند. راه اندازی پاسخ های حسی به ما کمک می کند تا همچنان درگیر باشیم و توجه کنیم. این روش دیگری است که فعال سازی مغز می تواند به جلوگیری از بیماری آلزایمر کمک کند.

در زیر فعالیت های تحریک کننده مغز وجود دارد که می توانید برای کمک به اطمینان از سلامت مغز در دراز مدت در زندگی روزمره بگنجانید. این موارد می تواند در مراقبت و پیشگیری از آلزایمر تفاوتی ایجاد کنند.

پیشگیری از بیماری آلزایمر

تمرینات مغزی برای جلوگیری از آلزایمر:

تمرینات ذهنی می تواند سرگرم کننده باشد! بازی های مغزی توانایی مغز را بهبود می بخشد و همچنین می تواند به جلوگیری از آلزایمر و زوال عقل کمک کند. در زیر ، برخی از ایده ها برای بازی های پیشگیری از آلزایمر وجود دارد:

حل جدول کلمات:  روزانه چند ساعت بر روی حل جدول که شما را به فکر کردن و تمرکز وادار میکند می تواند تمرین خوبی برای مغز باشد.

جداول سودوکو برای علاقه مندان به تمرکز بر روی اعداد خوب است، این بازی به تفکر بالایی نیاز دارد.

بازی های فکری مانند شطرنج، تخته نرد و…، بازی با بچه ها که مغز شما را به چالش می کشند. این گونه بازی ها همچنین شامل تعامل اجتماعی هستند که می تواند به کاهش و بروز آلزایمر کمک کند.

خواندن و نوشتن برای تقویت عملکرد شناختی:

به گفته محققان ، مطالعه از نظر عصب شناختی بیش از پردازش تصاویر است. خواندن شامل بسیاری از عملکردهای مغز است: بینایی ، زبان و یادگیری.

خواندن را یک فعالیت روزانه کنید. چه روزنامه صبح باشد و چه کتاب، هر روز چند ساعت مطالعه کنید.

حضور در کتابخانه های شهر، علاوه بر دسترسی به منابع بیشتر، گفتگو و تعامل اجتماعی با دیگران را نیز ترغیب می کند که هر دو فعالیت تقویت کننده سلامت مغز هستند.

خاطره نویسی کنید. چه راهی عالی تر از این برای به اشتراک گذاشتن داستان زندگی خود با اعضای جوان تر خانواده.

حقیقت بسیار دلگرم کننده این است که تحقیقات امیدوار کننده نشان می دهد شما می توانید از طریق ترکیبی از تغییرات ساده اما موثر در سبک زندگی ، خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل را کاهش دهید.

با شناسایی و کنترل عوامل خطر و داشتن یک سبک زندگی سالم ، می توانید شانس خود را برای سلامتی مادام العمر مغز به حداکثر برسانید و توانایی های شناختی خود را حفظ کنید. این مراحل ممکن است از علائم بیماری آلزایمر جلوگیری کرده و روند زوال را کندتر کند.

پیشگیری از بیماری آلزایمر

آلزایمر یک بیماری پیچیده با چندین فاکتور خطر است. برخی فاکتورها مانند سن و ژنتیک خارج از کنترل شما هستند. با این حال ، هفت ستون برای یک سبک زندگی سالم مغز وجود دارد که در اختیار و کنترل شماست:

  • ورزش منظم
  • تعاملات اجتماعی
  • رژیم غذایی سالم
  • تحریک ذهنی
  • خواب با کیفیت
  • مدیریت استرس
  • سلامت عروق

اکنون متخصصان معتقدند که خطر ابتلا به آلزایمر محدود به پیری نیست ، اما در واقع می تواند مدت ها قبل از تشخیص علائم ، اغلب در میانسالی ، در مغز شروع شود. این بدان معناست که شروع مراقبت از سلامت مغز شما هرگز زود نیست. هرچه بیشتر هفت ستون زندگی روزمره خود را تقویت کنید ، مغز شما طولانی تر و قویتر کار می کند و به احتمال زیاد می توانید خطر ابتلا به آلزایمر یا زوال عقل را کاهش دهید.

ستون شماره ۱: ورزش منظم

طبق بنیاد تحقیق و پیشگیری آلزایمر ، ورزش منظم و بدنی می تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را تا ۵۰ درصد کاهش دهد. علاوه بر این ، ورزش می تواند در کسانی که قبلاً شروع به ایجاد مشکلات شناختی کرده اند ، روند زوال را کاهش دهد. ورزش با تحریک توانایی مغز در حفظ اتصالات قدیمی و همچنین ایجاد اتصالات جدید ، در برابر آلزایمر و انواع دیگر زوال عقل محافظت می کند.

حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​در هر هفته انجام دهید. برنامه ایده آل شامل ترکیبی از تمرینات قلبی و تمرینات قدرتی است. فعالیت های خوب برای مبتدیان شامل پیاده روی و شنا است.

برای پمپاژ بهتر مغز عضله بسازید.

تمرینات مقاومتی نه تنها باعث افزایش توده عضلانی می شوند ، بلکه به شما در حفظ سلامت مغز نیز کمک می کنند. برای افراد بالای ۶۵ سال ، افزودن ۲-۳ جلسه قدرتی به برنامه هفتگی ممکن است خطر ابتلا به آلزایمر را به نصف کاهش دهد.

تمرینات تعادل و هماهنگی را در بر بگیرید. آسیب دیدگی سر در اثر سقوط با افزایش سن افزایش می یابد ، که به نوبه خود خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و زوال عقل را افزایش می دهد. علاوه بر محافظت از سر هنگام ورزش (استفاده از کلاه ایمنی هنگام دوچرخه سواری) ، تمرینات تعادل و هماهنگی می تواند به شما کمک کند چابک بمانید و از ریزش آن جلوگیری کنید. یوگا یا تمرینات ورزشی را با استفاده از توپ های تعادل امتحان کنید.

نکاتی برای شروع و پایبند بودن به یک برنامه ورزشی

اگر مدتی بی تحرک باشید ، شروع یک برنامه ورزشی می تواند ترسناک باشد. اما به یاد داشته باشید: کمی ورزش برای بدن نیاز است. در حقیقت ، اضافه کردن مقدار کمی فعالیت بدنی به برنامه هفتگی می تواند تأثیر زیادی بر سلامتی شما بگذارد. فعالیت هایی را که از آن لذت می برید انتخاب کنید و از کم شروع کنید – مثلاً چند بار در روز ۱۰ دقیقه پیاده روی کنید و به خودتان اجازه دهید به تدریج جلو بروید و اعتماد به نفس خود را تقویت کنید.

ستون شماره ۲: مشارکت اجتماعی

انسان ها موجوداتی کاملاً اجتماعی هستند. ما در انزوا رشد نمی کنیم و مغزمان نیز پیشرفت نمی کند. درگیر بودن در اجتماع حتی ممکن است در برابر بیماری آلزایمر و زوال عقل در زندگی بعدی محافظت کند ، بنابراین ایجاد و حفظ یک رابطه قوی با دوستانتان را در اولویت قرار دهید.

لازم است مرتباً با اشخاصی که به شما اهمیت می دهند و باعث می شود احساس بهتری داشته باشید، رابطه برقرار کنید. در حالی که بسیاری از ما با بزرگتر شدن منزوی می شویم ، هرگز برای ملاقات با دیگران و ایجاد دوستی های جدید دیر نیست.

ستون شماره ۳: رژیم غذایی سالم

در بیماری آلزایمر ، التهاب و مقاومت به انسولین به سلول های عصبی آسیب می رساند و ارتباط بین سلول های مغز را مهار می کند. آلزایمر گاهی اوقات به عنوان “دیابت مغز” توصیف می شود ، و تحقیقات نشان می دهد که یک ارتباط قوی بین اختلالات متابولیکی و سیستم های پردازش سیگنال وجود دارد. با این حال ، با تنظیم عادات غذایی می توانید به کاهش التهاب و محافظت از مغز کمک کنید.

وزن خود را مدیریت کنید. وزن اضافی یک عامل خطر برای بیماری آلزایمر و انواع دیگر زوال عقل است. یک مطالعه بزرگ نشان داد که افرادی که در میان سالی دارای اضافه وزن هستند ، دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به آلزایمر قرار دارند و کسانی که چاق هستند سه برابر بیشتر در معرض خطر هستند. کاهش وزن می تواند تا حد زیادی از مغز شما محافظت کند.

مصرف قند را کاهش دهید. غذاهای قندی و کربوهیدرات های تصفیه شده مانند آرد سفید ، برنج سفید و ماکارونی می توانند منجر به افزایش چشمگیر قند خون شوند که مغز شما را ملتهب می کند. مراقب قند پنهان در انواع غذاهای بسته بندی شده از غلات و نان گرفته تا محصولات کم چربی یا بدون چربی باشید.

از یک رژیم مدیترانه ای پیروی کنید. چندین مطالعه اپیدمیولوژیک نشان می دهد که خوردن یک رژیم غذایی مدیترانه ای به طور چشمگیری خطر اختلال شناختی و بیماری آلزایمر را کاهش می دهد. این بدان معنی است که مقدار زیادی سبزیجات ، لوبیا ، غلات سبوس دار ، ماهی و روغن زیتون مصرف شود و مصرف غذاهای فرآوری شده محدود شود!

مقدار زیادی امگا ۳ مصرف کنید. شواهد نشان می دهد که DHA موجود در این چربی های سالم با کاهش پلاک های بتا آمیلوئید می تواند به جلوگیری از بیماری آلزایمر و زوال عقل کمک کند. منابع غذایی شامل ماهیان آب سرد مانند ماهی آزاد ، ماهی تن ، ماهی قزل آلا ، ماهی خال مخالی ، جلبک دریایی و ساردین است. همچنین می توانید از مکمل های روغن ماهی استفاده کنید.

مصرف میوه و سبزیجات. وقتی صحبت از میوه و سبزیجات می شود ، هرچه بیشتر بهتر است. در طیف رنگی غذا بخورید تا آنتی اکسیدان های محافظ و ویتامین ها از جمله سبزیجات برگ سبز ، انواع توت ها و سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی را به حداکثر برسانید.

اغلب در خانه آشپزی کنید. با پخت و پز در خانه ، می توانید اطمینان حاصل کنید که وعده های غذایی سالم و تازه می خورید ، غذای شما سرشار از مواد مغذی سالم برای مغز است و میزان قند ، نمک ، چربی ناسالم و مواد افزودنی در بشقتب غذایی شما کم است.

مصرف زیاد الکل می تواند خطر ابتلا به آلزایمر را به طرز چشمگیری افزایش داده و پیری مغز را تسریع کند.

ستون شماره ۴: تحریک ذهنی

کسانی که به یادگیری چیزهای جدید ادامه می دهند و مغز خود را در طول زندگی به چالش می کشند ، کمتر به بیماری آلزایمر و زوال عقل مبتلا می شوند. در واقع ، شما باید “از مغز خود استفاده کنید یا آن را از دست بدهید”.

فعالیتهایی که شامل چندین وظیفه هستند و یا نیاز به ارتباط و تعامل دارند بیشترین محافظت را برای مغز دارند. هر روز برای تحریک مغز خود زمان اختصاص دهید:

چیز جدیدی یاد بگیرید. یک زبان خارجی بخوانید ، یک ساز موسیقی تمرین کنید ، یا نقاشی یا دوختن را یاد بگیرید. یکی از بهترین راه ها برای انجام یک سرگرمی جدید ثبت نام در یک کلاس و سپس برنامه ریزی زمان های منظم برای تمرین است. هرچه تازگی ، پیچیدگی و چالش بیشتر باشد ، سود آن نیز بیشتر خواهد بود.

اگر علاقه زیادی به یادگیری چیز جدیدی ندارید ، با افزایش مهارت و دانش خود در مورد کاری که قبلاً انجام داده اید ، می توانید مغز خود را به چالش بکشید. به عنوان مثال ، اگر می توانید پیانو بنوازید و نمی خواهید ساز جدیدی یاد بگیرید ، متعهد به یادگیری یک قطعه موسیقی جدید یا بهبود میزان خوب نواختن قطعه مورد علاقه خود باشید.

تکنیک های حافظه را تمرین کنید. به عنوان مثال ، جمله ای را بسازید که در آن حرف اول هر کلمه نشان دهنده لغتی باشد که می خواهید به خاطر بسپارید. ایجاد قافیه ها و الگوها می تواند ارتباطات حافظه شما را تقویت کند.

از بازی های استراتژیک و معماها لذت ببرید. بازی های فکری و بازی های استراتژیک یک تمرین ذهنی عالی را ایجاد می کنند. جدول کلمات را حل کنید، بازی های رومیزی مانند شطرنج یا تخته نرد، بازی با کارت ها یا بازی های کلمه ای و عددی مانند سودوکو را انجام دهید.

از مکان های جدید دیدن کنید. روش های جدید را طی کنید یا با دست غیر غالب خود غذا بخورید. برای ایجاد مسیرهای جدید مغزی به طور منظم عادت های خود را تغییر دهید.

ستون شماره ۵: خواب با کیفیت

تعدادی از ارتباطات بین الگوی خواب نامناسب و ابتلا به آلزایمر و زوال عقل وجود دارد. برخی مطالعات بر اهمیت خواب با کیفیت برای دفع سموم در مغز تأکید کرده اند. برخی دیگر ، خواب سبک را به سطح بالای بتا آمیلوئید در مغز مرتبط دانسته اند ، پروتئینی چسبنده که می تواند خواب عمیق لازم برای تشکیل حافظه را بیشتر مختل کند.

اگر کمبود خواب شبانه فکر شما را کند می کند و یا بر روحیه شما تأثیر می گذارد ، ممکن است بیشتر در معرض خطر علائم بیماری آلزایمر باشید. برای کمک به بهبود خواب:

یک برنامه منظم برای خواب تنظیم کنید. به رختخواب رفتن و بلند شدن در یک زمان مشخص ، ریتم شبانه روزی طبیعی شما را تقویت می کند. ساعت مغز شما به نظم پاسخ می دهد.

تنظیم خلق و خوی: تختخواب خود را برای خواب اختصاص دهید و تلویزیون و کامپیوتر را از اتاق خواب حذف کنید.

یک کار آرامش بخش قبل از خواب انجام دهید. یک دوش آب گرم بگیرید ، برخی از حرکات کششی را انجام دهید ، موسیقی آرامش بخش گوش دهید یا روشنایی را کم کنید. انجام این کارها برای شما عادت می شود ، و به مرور یک سیگنال قدرتمند به مغز شما ارسال می کند که زمان خواب عمیق فرا رسیده است.

پچ پچ های درونی و افکار خود را آرام کنید. وقتی استرس ، اضطراب یا نگرانی شما را بیدار نگه می دارد ، از رختخواب خارج شوید. بیست دقیقه در اتاق دیگر استراحت کنید ، سپس دوباره به رتخواب بازگردید.

برای آپنه خواب غربالگری انجام دهید. اگر شکایتی در مورد خروپف خود دریافت کرده اید ، ممکن است نیاز باشد از نظر آپنه خواب ، یک وضعیت بالقوه خطرناک که تنفس در هنگام خواب مختل می شود ، آزمایش شوید. درمان آپنه خواب می تواند تفاوت زیادی در سلامتی و کیفیت خواب شما ایجاد کند.

ستون شماره ۶: مدیریت استرس

استرس مزمن یا مداوم می تواند صدمات زیادی به مغز وارد کند و منجر به کوچک شدن در یک قسمت حافظه اصلی شود ، رشد سلول های عصبی را مختل کرده و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و زوال عقل را افزایش دهد. با این وجود ابزارهای ساده مدیریت استرس می توانند اثرات مضر آن را به حداقل برسانند.

نفس کشیدن! با تنفس عمیق و شکمی استرس خود را کاهش کنید. تنفس عمیق ، ساده و رایگان است!

پس از فعالیت های روزمره استراحت کنید. تحت کنترل نگه داشتن استرس نیاز به تلاش منظم دارد. یادگیری تکنیک های تمدد اعصاب مانند مراقبه ، آرامش عضلانی پیش رونده یا یوگا می تواند به شما کمک کند تا اثرات مخرب استرس را از بین ببرید و آن را معکوس کنید.

آرامش درونی را تمرین کنید. مراقبه منظم ، دعا ، تأمل و اعمال دینی ممکن است شما را در برابر اثرات مخرب استرس ایمن کند.

تفریح ​​را در اولویت قرار دهید. کار مداوم بدون تفریح و استراحت برای سطح استرس و مغز شما خوب نیست. زمانی را برای فعالیتهای اوقات فراغت اختصاص دهید که لذت شما را به همراه داشته باشد.

یاد بگیرید حال خودتان را خوب کنید! این کار می تواند شامل توانایی خوشحال کردن خودتان یا کمک به مقابله با استرس باشد.

ستون شماره ۷: سلامت عروق

شواهد زیادی نشان می دهد که آنچه برای قلب شما مفید است برای مغز شما نیز مفید است. حفظ سلامت قلب و عروق می تواند در کاهش خطر ابتلا به انواع مختلف زوال عقل از جمله بیماری آلزایمر و زوال عقل عروقی بسیار مهم باشد. و البته ، توجه به مسائل مربوط به سلامت قلب همچنین می تواند به شما کمک کند خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی را در آینده کاهش دهید.

فشار خون خود را کنترل کنید!

فشار خون بالا به شدت با افزایش خطر ابتلا به زوال عقل مرتبط است. فشار خون بالا می تواند به رگهای خونی کوچک در قسمت های مغز که مسئول شناخت و حافظه هستند آسیب برساند. میزان فشار خون را به میزان ۱۳۰/۸۰ میلی متر جیوه و بالاتر به عنوان شروع فشار خون بالا طبقه بندی می کند.

فشار خون خود را در خانه بررسی کنید. تغییرات زیاد در میزان فشار خون در طی چند سال با افزایش خطر ابتلا به زوال عقل مرتبط است. مانیتورهای ارزان قیمتی که روی دور بازوی شما قرار می گیرند می توانند به شما کمک کنند فشار خون خود را در طول روز پیگیری کرده و هرگونه تغییر را تشخیص دهید. بعضی از دستگاه ها حتی نتایج را به تلفن شما ارسال می کنند تا بتوانید به راحتی فشار خون خود را پیگیری کنید یا آنها را با پزشک خود به اشتراک بگذارید.

رژیم غذایی سالم و تغییر سبک زندگی. ورزش ، کاهش استرس و کاهش مصرف نمک ، کافئین و مصرف الکل می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. سعی کنید غذای مصرفی ، کنسرو شده و فرآوری شده که دارای سدیم زیادی هستند را کاهش دهید و آنها را با سبزیجات و میوه های تازه جایگزین کنید.

هر دارویی را که پزشک توصیه می کند مصرف کنید. تحقیقات نشان می دهد کسانی که داروی ضد فشار خون برای کنترل فشار خون بالا مصرف کرده اند ، خطر زوال عقل آنها را حدود یک سوم کاهش می دهد.

فشار خون پایین را نادیده نگیرید. در حالی که تعداد بسیار بیشتری از ما را تحت تأثیر قرار می دهد ، فشار خون پایین (افت فشار خون) همچنین می تواند جریان خون در مغز را کاهش دهد. اندازه گیری خاصی برای زمان فشار خون خیلی پایین در نظر گرفته نشده است ، علائمی مانند سرگیجه ، تاری دید و ناپایداری هنگام ایستادن می تواند علائم این مشکل باشند.

سایر نکات مربوط به سلامت عروق

سطح کلسترول خود را کنترل کنید. مطالعات همچنین نشان می دهد که ممکن است ارتباطی بین کلسترول بالا و خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل وجود داشته باشد، به خصوص داشتن سطح کلسترول بالا در اواسط زندگی. بهبود سطح کلسترول می تواند برای مغز و قلب شما مفید باشد.

عدم مصرف سیگار: سیگار کشیدن یکی از مهمترین عوامل خطر قابل پیشگیری برای بیماری آلزایمر و زوال عقل است. یک مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به آلزایمر در افراد سیگاری بالای ۶۵ سال تقریباً ۸۰٪ بیشتر از کسانی است که هرگز سیگار نکشیده اند. وقتی سیگار را ترک می کنید ، مغز تقریباً بلافاصله از بهبود گردش خون سود می برد.

زنان و خطر آلزایمر :

احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر در زنان دو برابر مردان است. محققان معتقدند این خطر بالاتر می تواند با کاهش باروری و شروع یائسگی در میانسالی مرتبط باشد. کاهش استروژن نه تنها علائمی مانند گرگرفتگی و تعریق شبانه را ایجاد می کند ، بلکه می تواند بر مغز شما نیز تأثیر بگذارد. از آنجا که استروژن از سلولهای مغزی در برابر پیری محافظت می کند ، کاهش زیادی در دوران یائسگی ممکن است شما را در معرض ابتلا به آلزایمر در زندگی قرار دهد.

درمان جایگزینی هورمون می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد ، اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف مکمل استروژن قبل از یائسگی ممکن است به کاهش احتمال ابتلا به زوال عقل کمک کند. استفاده از هفت ستون در میانسالی نیز می تواند مفید باشد ، خصوصاً اتخاذ یک رژیم غذایی سالم. مصرف غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند میوه ، سبزیجات سبز برگ و آجیل ممکن است به محافظت از مغز شما کمک کند ، در حالی که دانه های کتان ، سویا ، آجیل ، میوه هایی مانند توت فرنگی ، هلو و زردآلو می توانند به طور طبیعی به افزایش سطح استروژن کمک کنند.

در حالی که تحقیقات در مورد رابطه یائسگی-آلزایمر هنوز در مراحل اولیه است ، اقدامات پیشگیرانه بیشتری را می توانید از ۴۰ و ۵۰ سالگی شروع کنید یا حتی زودتر از آن و خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهید.

 

صفحه اینستاگرام آسپرین ۲۴ را جهت دریافت آخرین ویدئو ها و اخبار دنبال کنید. 

 

مطالب مرتبط :

اپلیکیشن آسپرین ۲۴ منتشر شد. 

لینک دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی

لینک دانلود اپلیکیشن از بازار

لینک نصب نسخه وب اپ (برای کاربران IOS )

 

 

 

*آسپرین ۲۴*

،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین ,آمبولانس خصوصی ، درخواست پزشک و پرستار، دارو  ,مکمل های غذایی و ورزشی, تجهیزات پزشکی, لوازم آرایشی بهداشتی*

سبک زندگیسلامتیمقالاتمقالات ویژه

ASPIRIN 24Aspirin24aspirin24appآسپرینآسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآلزایمرآمبولانس خصوصیبیماری آلزایمرپیشگیری از آلزایمرتشخیص آلزایمرجلوگیری از آلزایمرسلامت عروقمدیریت استرس

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram