چرا علایم بیماری کرونا، در مردان شدیدتر است؟

علایم بیماری کرونا

چندین مطالعه درباره علایم بیماری کرونانشان داده است که در حال حاضر مردان بیشتری نسبت به زنان در اثر کرونا جان خود را از دست می دهند.

کارشناسان می گویند بخشی از دلیلش این است که زنان سیستم ایمنی قوی تری نسبت به مردان دارند. این باعث می شود علایم بیماری کرونا در مردان شدیدتر باشد.

آنها اضافه می کنند که مردان همچنین تمایل به انجام رفتارهای پرخطرتر مانند نادیده گرفتن فاصله فیزیکی داشته و علائم را به اندازه زنان جدی نمی گیرند.

در سراسر دنیا، مردان بیشتر از زنان در اثر کووید۱۹ می میرند. دلایل احتمالی آن طیف وسیعی از زیست شناسی تا عادات بد دارند.

مطالعه ای که ماه گذشته در مجله مرزهای بهداشت عمومی منتشر شد، گزارش داد که زنان و مردان به طور مساوی به ویروس جدید کرونا مبتلا می شوند. با این حال، محققان همچنین گزارش دادند که مردان به طور قابل توجهی از اثرات شدید بیماری بیشتر رنج می برند و علایم بیماری کرونا در مردان بیشتر و شدیدتر میباشد.

محققان چینی گفتند که در یک زیرمجموعه بزرگ از بیماران کرونا، بیش از ۷۰ درصد کسانی که فوت کردند مرد بودند. آنها گفتند که هنگام بررسی تحقیقات شیوع سندرم حاد تنفسی حاد (SARS) در سال ۲۰۰۳ به نتایج مشابهی رسیدند. سایر آمار و ارقام منتشر شده از زمانی که همه گیری COVID-19 شروع شد نیز از این مطالعه پشتیبانی کرده اند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) گزارش داده است که ۶۳ درصد مرگ های مربوط به کرونا در اروپا مربوط به مردان بوده است.

مطالعه ای که توسط موسسه عالی بهداشت رم در ماه مارس انجام شد نشان داد که در میان ایتالیایی های بستری شده برای ویروس کرونا، ۸ درصد از مردان و ۵ درصد از زنان فوت کردند.

در شهر نیویورک مردان تقریباً دو برابر زنان بر اثر کرونا ویروس فوت کرده اند. اداره بهداشت شهر در اوایل آوریل گزارش ۴۳ مرگ در اثر کرونا برای هر ۱۰۰۰۰۰ مرد را در مقایسه با ۲۳ مرگ برای هر ۱۰۰۰۰۰ زن داد.

در حال حاضر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) مرگ کرونا را براساس جنسیت گزارش نمی کنند، اما کارشناسان هیچ دلیلی نمی بینند که این روند در سایر نقاط آمریکا متفاوت باشد.

دکتر استیون برگر ، متخصص بیماریهای عفونی و بنیانگذار شبکه جهانی بیماریهای عفونی و اپیدمیولوژی (GIDEON) می گوید: “برخی از دلایل زمینه ای که باعث می شود کووید۱۹ در مردان کشنده تر از زنان باشد، می تواند این واقعیت را نشان دهد که بیماری قلبی در مردان مسن بیشتر از زنان مسن رواج دارد.” “مطالعات همچنین نشان می دهد که فشار خون بالا و بیماری کبد در مردان شیوع بیشتری دارد و همه اینها به نتایج منفی بیشتری به همراه کرونا منجر می شوند.”

آنزیم ها و سیستم ایمنی

یک مطالعه که در تاریخ ۱۰ مه منتشر شد گزارش داد که غلظت آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین ۲ (ACE2) در خون مردان بیشتر از زنان است. محققان گزارش دادند از آنجا که ACE2 ویروس کرونا را قادر می سازد سلول های سالم را آلوده کند، این موضوع به توضیح اینکه چرا مردان نسبت به ویروس کرونا آسیب پذیرتر از زنان هستند کمک می کند. سیستم ایمنی نیز ممکن است یک عامل باشد.

برگر گفت: “ژنتیک نیز ممکن است نقش زیادی داشته باشد.” “زنان به دلیل وجود کروموزوم X اضافی، از سیستم ایمنی قوی تر و واکنش بیشتری نسبت به مردان در برابر عفونت برخوردار هستند.”

سالواتوره جی جورگانی، فارم دی، داروساز و مشاور ارشد علوم شبکه بهداشت مردان، که حامی سلامت مردان و پسران است، موافق این است که: “شما نمی توانید از زیست شناسی و ژنتیک دور شوید.”

این پدیده در واقع باعث آغاز دو آزمایش بالینی در ایالات متحده شد. در این آزمایشات دانشمندان به مردان مبتلا به کرونا هورمون های جنسی مانند استروژن می دهند تا ببینند آیا این امر به آنها کمک می کند تا از این بیماری بهبود یابند یا خیر.

مردان در واقع “جنس ضعیف تر” هستند و علایم بیماری کرونا بیشتر در آنها نمایان میگردد.

جورجیانی گفت: مردان از نظر فرهنگی شرطی شده اند که خود را قوی قلمداد کنند، اما هنگامی که بحث از “ایمنی” به میان می آید زنان “جنس ضعیف تر” نیستند.

علاوه بر این وی خاطرنشان کرد که مردان در ۹ تا از ۱۰ علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده، نرخ بالاتری از مرگ و میر را به خود اختصاص می دهند. این بدان معناست که احتمال داشتن شرایط پیش زمینه ای که کرونا را خطرناکتر می کند در مردان بیشتر است.

رفتارهایی که بر سلامت ریه ها تأثیر می گذارند، مانند سیگار کشیدن، نیز ممکن است در تأثیر مرگبار این بیماری بر روی مردان نقش داشته باشد. برگر گفت: “مثلاً در چین سیگار کشیدن تا حد زیادی یک عادت مردانه است، در نتیجه بسیاری از مردان از بیماری مزمن ریه رنج می برند.” “این مردان را در صورت ابتلا به کرونا در معرض آسیب بیشتری قرار می دهد.”

WHO تخمین می زند که آلودگی هوا سالانه بیش از ۴ میلیون نفر را در اثر ابتلا به بیماری هایی مانند آسم، برونشیت، آمفیزم، بیماری های ریه و قلب و آلرژی های تنفسی از بین می برد.

مطالعه اخیر از دانشگاه هاروارد T.H، دانشکده بهداشت عمومی چان در ماساچوست گزارش داد افرادی که در مناطقی با سطح بالای آلودگی هوا زندگی می کنند نیز بیشتر از کسانی که در مناطق آلوده نیستند احتمال دارد در اثر COVID-19 بمیرند.

همچنین آلودگی می تواند در افزایش میزان مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در مردان نقش داشته باشد. برگر گفت: در بسیاری از فرهنگ ها مردان به احتمال بیشتری به کارهای خارج از خانه اشتغال دارند که آنها را در معرض شرایط آب و هوایی شدید و آلودگی قرار می دهند.” “این می تواند به طور مستقیم بر پاسخ آنها به عفونتی مانند کرونا تأثیر بگذارد.”

 

 

مقالات

ASPIRIN 24Aspirin24آسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین و درمان کروناآمبولانس خصوصیآنتی بیوتیک و کروناابتلا به کرونااپلیکیشن آسپریناز بین بردن کرونا در هواپرستار سالمندپرستارکودکپرستاریدرخواست پزشکدرخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلاینعلایم بیماری کروناعلایم کروناعلایم کرونا در زنانعلایم کرونا در مردانکرونا

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram