چه موقع از رمدسیویر استفاده می شود؟ پروتکل درمان کووید دلتا و آنچه کارشناسان می گویند

رمدسیویر

وزارت بهداشت اتحادیه راهنمای بالینی برای مدیریت بیماران کووید -۱۹ صادر کرده است که بر اساس آن باید داروها و در چه مرحله ای تجویز شود. استفاده از رمدسیویر برای درمان ، در میان هشدارهای WHO مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

با توجه به موج پنجم ویروس کووید -۱۹ در سراسر کشور ، توجه مردم به آنچه هند برای مدیریت ویروس کرونا دلتا توصیه کرده و  چیزهایی برای مدیریت بیماران بزرگسال توصیه نکرده است معطوف می باشد. در حال حاضر ، هیچ یک از داروهای مورد استفاده در هند برای درمان بیماری ها جدید نیست. در عوض ، اینها داروهایی هستند که در ابتدا برای درمان عفونت های مختلف ایجاد شده اند و اکنون برای مدیریت بیماران مبتلا به کووید -۱۹ استفاده می شوند.

وزارت بهداشت اتحادیه ماه گذشته دستورالعمل های بالینی برای مدیریت بیماران کووید -۱۹ صادر کرده بود که بر اساس آن کدام بیماران به چه داروهایی نیاز دارند و چه کارهایی در شرایط خاص نباید انجام شود.

در حالی که این پروتکل درمانی برای بیماران مبتلا به کووید – خفیف ، متوسط ​​و شدید – فقط توسط پزشکان دنبال می شود ، ما نگاهی به آنچه در سه مرحله عفونت رخ می دهد و کدام دارو باید تجویز شود ، و در چه زمانی انجام می دهیم.

پروتکل درمان کووید برای افراد مبتلا به بیماری خفیف

در مورد عفونت خفیف ، علائم دستگاه تنفسی فوقانی مانند تب بدون تنگی نفس دیده می شود. در چنین مواردی ، متخصصان پزشکی انزوا و قرنطینه و مراقبت در منزل را پیشنهاد می کنند.

در حالی که در خانه هستید ، فاصله فیزیکی ، استفاده از ماسک در داخل خانه و بهداشت دست مهم است. مصرف زیاد مایعات ، قرص و شربت ضد سرفه و مولتی ویتامین باید به بیمار داده شود اما فقط با مشورت پزشک. نظارت بر اکسیژن و دما نیز مورد نیاز است. کارشناسان می گویند در صورت وجود مشکل در تنفس ، تب شدید ، سرفه ، یا اگر علائم بیش از پنج روز از شروع بیماری ادامه داشته باشد ، باید فوراً به پزشک مراجعه کرد.

داروها: درمان های مبتنی بر اطمینان کم شواهد ، ایورمکتین است ، که پزشکان می گویند زنان شیرده و باردار باید از آنها اجتناب کنند. جایگزین ایورمکتین Tab HCQ است مگر اینکه منع مصرف داشته باشد و بودزونید استنشاقی.

ایورمکتین دارویی است که برای درمان آلودگی های انگلی استفاده می شود. در انسان ، این شامل شپش سر ، گال ، کوری رودخانه است. در همین حال ، HCQ دارویی برای درمان و پیشگیری از مالاریا است. موارد دیگر شامل درمان روماتیسم مفصلی و لوپوس است.

بودزونید به شکل استنشاقی در مدیریت طولانی مدت آسم و بیماری انسدادی مزمن ریوی استفاده می شود.

سازمان بهداشت جهانی از استفاده بی رویه از ایورمکتین توصیه نمی کند. 

توجه به این نکته ضروری است که سازمان بهداشت جهانی در اوایل هفته جاری استفاده کلی از ایورمکتین را برای درمان کووید -۱۹ توصیه کرد.

هنگام استفاده از هر دارویی برای علائم جدید ، ایمنی و کارآیی مهم است. WHO استفاده از ایورمکتین را برای #COVID19 به جز در آزمایشات بالینی توصیه می کند. “ایمنی و اثربخشی هنگام استفاده از هر دارویی برای علائم جدید مهم است. WHO استفاده از ایورمکتین را برای کووید -۱۹ به جز در آزمایشات بالینی توصیه می کند. ” این دارو اخیراً در پروتکل تجدید نظر شده ملی وزارت بهداشت اتحادیه برای درمان بیماری کووید برای افراد مبتلا به بیماری خفیف گنجانده شده است. با این حال ، سازنده آن تصریح کرده است که هیچ شواهدی مبنی بر اثربخشی آن در برابر بیماری ویروسی وجود ندارد.

برای موارد متوسط ​​کووید -۱۹

در موارد بیماری متوسط ​​، میزان تنفس بیش از ۲۴ در دقیقه است. با کاهش میزان اشباع اکسیژن به ۹۳ ، بیماران دچار تنگی نفس می شوند. در چنین مواردی ، دولت توصیه می کند که بیمار را در مراکز مراقبت کووید بستری کنید. کارشناسان می گویند SpO2 را هدف قرار داده و میزان اشباع را بین ۹۲ تا ۹۶ درصد تضمین کنید. دستگاه ترجیح داده شده برای اکسیژن رسانی ، ماسک صورت بدون بازتولید در چنین مواردی است و پرونینگ بیدار توصیه می شود. درمان ضد التهابی یا تنظیم کننده سیستم ایمنی نیز توصیه می شود. نظارت بالینی بر تنفس ، بی ثباتی همودینامیکی یا تغییر در نیاز اکسیژن باید انجام شود.

سیتی اسکنقفسه سینه  در صورت بدتر شدن وضعیت انجام می شود. نظارت آزمایشگاهی CRP و D-Dimer به صورت ساعتی ۴۸-۷۲ انجام می شود. آزمایشاتی مانند CBC ، LFT ، KFT و در صورت تشدید سطح IL-6 انجام می شود. 

دگزامتازون یک داروی گلوکوکورتیکوئیدی است که برای درمان مشکلات روماتیسمی ، تعدادی از بیماریهای پوستی ، آلرژی شدید ، آسم ، بیماری مزمن انسدادی ریه ، کروپ ، تورم مغز ، درد چشم پس از جراحی چشم ، همراه با آنتی بیوتیک ها در بیماری سل استفاده می شود. داروهایی مانند Remdesevir و Tocilizumab و پلاسمای دوره نقاهت نیز می توانند مورد بررسی قرار گیرند. 

بیایید ببینیم این داروها چیست: 

Remdesivir ، ساخته شده برای درمان ابولا ، یک داروی ضد ویروس با طیف گسترده است. توسیلیزوماب ، همچنین به عنوان آتلیزوماب شناخته می شود ، یک داروی سرکوب کننده سیستم ایمنی است که عمدتا برای درمان آرتریت روماتوئید استفاده می شود. 

پلاسما درمانی دوران نقاهت ، استفاده از خون افرادی است که از بیماری بهبود یافته اند تا به بهبودی دیگران کمک کنند. این مورد برای بیماریهای دیگر نیز استفاده می شود و باید ظرف هفت روز از شروع بیماری انجام شود. 

برای مورد جدی کووید -۱۹:

زمانی که تعداد تنفس بیمار بیش از ۳۰ و اشباع اکسیژن کمتر از ۹۰ باشد ، مورد متوسط ​​کووید -۱۹ شدید می شود. در اینجا ، استفاده از NIV در بیماران با نیاز به اکسیژن توصیه می شود. استفاده از HFNC نیز پیشنهاد می شود. در چنین مواردی ، لوله گذاری باید در بیماران اولویت بندی شود و از پروتکل معمولی ARDSnet برای مدیریت ونتیلاتور استفاده شود.

داروها: دگزامتازون و استفاده از هپارین توصیه می شود. در موارد جدی نیز HRCT ، CRP ، D-Dimer و سایر آزمایشات خون تجویز می شود.

کارشناسان بهداشت درباره استفاده از ایورمکتین و رمدسیویر هشدار می دهند. چندین روش درمانی که در هند برای کووید -۱۹ مورد استفاده قرار می گیرد ، علیرغم عدم وجود یا شواهد محدود در مورد اثربخشی آنها ، با انتقادات شدیدی روبرو شده است.

در مورد استفاده از Remdesivir ، نظرات متفاوت است ، اما وزارت بهداشت روشن است که نباید با آن به عنوان یک گلوله جادویی رفتار شود. SoP وزارت بهداشت در گذشته اعلام کرده بود که نیازی به استفاده از Remdesivir در روزهای اولیه عفونت نیست و برای بیماران خفیف یا بدون علامت استفاده نمی شود. 

دکتر Sandeep Nayyar ، مدیر ارشد و HOD ، بیماری های قفسه سینه و تنفسی ، بیمارستان فوق تخصصی BLK-MAX ، به India Today می گوید: “Remdesivir را بدون نسخه خریداری نکنید. باید بین روز ۱ تا ۷ داده شود. اگر دیرتر از آن تجویز شود درست نیست. “

دکتر Sandeep Nayyar با هشدار نسبت به چسباندن نسخه ها ، می گوید: “داروهای مختلف تأثیر متفاوتی بر روی افراد دارند. هنگام مصرف دارو به توصیه پزشک نیاز است و Remdesivir و Ivermectin به عنوان داروی نهایی در برابر کووید -۱۹ ثابت نشده است. “

در همین حال ، دکتر Vinay Aggarwal از Max Vaishali می گوید که دستورالعمل ها واضح هستند ، اما ممنوعیت استفاده از آن تحت هر شرایطی وجود ندارد. دکتر Randeep Guleria از AIIMS بارها در گذشته در مورد اثرات نامطلوب Remdesivir در صورت سوء استفاده یا استفاده غیر ضروری در خانه و بدون راهنمایی پزشکی هشدار داده است. 

دکتر رندیپ گلریا گفته است استفاده غیر ضروری از Remdesivir می تواند بیشتر از فایده آن مضر باشد. دکتر رندیپ گلریا می افزاید که آزمایش همبستگی داروی ضد ویروسی Remdesivir توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) یک مطالعه منفی بود. 

همانطور که پزشکان و کارشناسان نسبت به استفاده بی رویه از Remdesivir و Ivermectin هشدار می دهند ، به بیماران و مراقبان توصیه می شود که نگران نباشند و این داروها را بدون نسخه مناسب خریداری نکنند. به حرف متخصصان گوش دهید.

هنگامی که رئیس جمهور ترامپ به کووید -۱۹ مبتلا شد ، رژیم درمانی وی شامل رمدسیویر بود.

بسیاری از پزشکان بیماریهای عفونی بر این عقیده اند که حتی اگر رمدسیویر به طور کامل نجات دهنده یک دارو نباشد ، ممکن است به برخی از بیماران کمک کند ، به خصوص اگر بتوان آن را در مراحل اولیه بیماری نسبتاً زود رساند. این دارو به گونه ای طراحی شده است که مانع از تکثیر ویروس می شود ، بنابراین از لحاظ تئوری باید تأثیر بیشتری داشته باشد اگر بتواند این روند را قبل از این که عفونت خیلی طولانی شود ، کند کند. بعلاوه ، برخی پزشکان می گویند ، آنها گزینه های درمانی دیگری ندارند که به دنبال خود ویروس باشد ، بنابراین ارزش استفاده از آن را دارد. (ثابت شده است استروئید دگزامتازون ، که می تواند واکنش ایمنی بیش فعال را که در برخی بیماران مبتلا به کووید -۱۹ جدی ایجاد می شود ، کاهش دهد ، مرگ و میر بیماران مبتلا به بیماری شدید را کاهش می دهد.)

مطالب مرتبط: 








سلامتیمقالات

Remdesevirآزمایش کروناآسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین و درمان کروناآیا کرونا درمان داردایا مکمل زینک در درمان کرونا موثر استپرستار سالمندپروتکل درمان کووید دلتاداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست پزشکدرمان کرونادرمان کرونا در خانهرمدسیویرکروناکوید دلتاکوید19مکمل زینک و درمان کرونامواقع استفاده از رمدسیویرویتامین D و درمان کروناویتامین ث و درمان کرونا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram