شکم بند بارداری

شکم بند بارداری


شکم بند بارداری      

کمردرد بارداری مشکلی بسیار شایع است که خیلی از خانمها در دوران بارداری آن را تجربه می کنند میزان شیوع کمر درد ۵۰ الی ۷۰ درصد در بین خانمهای باردار گزارش شده است این درد به گونه ای است که زندگی روزمره فرد را مختل می کند و حتی مزاحم خواب راحت شبانه می شود .

هم چنین ترشح هورمون دوران بارداری باعث شل شدن لیگامان های مفاصل ناحیه کمر و لگن می شوند . به دلیل اینکه این مفاصل را شل تر کنند برای آمادگی تولد بچه . این شل شدن در لیگامانها ممکن است باعث کاهش حمایت در کمر شود در نتیجه بی ثباتی بوجود می آید منجربه بروز کمر درد می شود.برای کاهش چنین درد هایی در این دوره استفاده از وسایل کمکی و حمایتی مثل شکم بند بارداری با مشورت پزشک معالج می تواند موثر باشد. در چنین مواردی شکم بند های نوع دو که تمامی نواحی کمر و شکم را می پوشانند، مناسب تر است.

وجود دو تسمه فنری پلاستیکی در قسمت پشتی کمربند فشار بر روی مهره های کمری را کاهش می دهد. دقت نمایید پس از بستن شکم بند این تسمه ها به صورت قرینه نسبت به خط وسط ستون فقرات قرار گرفته باشد.در همین راستا توجه داشته باشید از این شکم بند نباید در ماه آخر بارداری استفاده شود.

راه حل برای از بین بردن شل شدن شکم بعد از زایمان   

استفاده ازگن و شکم بند بعد از زایمان تا حدی به بدن برای بازگشت به شکل و فرم اصلی کمک می کند.

شکم و ستون فقرات را صاف می کند

از بروز کمر درد جلوگیری می کند.

مانع از رشد سلول های چربی می شود

موجب کاهش ورم رحم می شود.

از شکم بند بارداری چه زمانی بهتر است استفاده کنیم؟

بهترین زمان استفاده از شکم بند یک روز بعد از زایمان است اما بهتر است درباره زمان استفاده از آن از پزشکتان اجازه بگیرید.

بگیرید.

تفاوت میان کمربند و شکم بند بارداری

مهمترین تفاوت میان کمربند و شکم بند نحوه طراحی آن می باشد. کمربند ها قسمت پشتی آن بزرگتر از قسمت جلویی آنها هستند.

همچنین شکم بند ها قسمت جلویی آنها بزرگت و مقاوم تر از پد پشتی می باشند که موجب جلوگیری از بروز صدمات احتمالی به جنین می شود.

از دیگر تفاوت میان آنها قسمت نوار کش و گنجایش شکم بند می باشد که از پشت بسته می شود اما مدل های کمری از جلو نگهدارنده است.

باید بدانیم که برخی مدل های شکم بند دارای پد های فنری حرفه ای برای کمر نیز هستند و کار کمربند و شکم بند را با یکدیگر انجام می دهند.

کمربند های بارداری با کمربند های لاغری نیز بسیار متفاوت هستند چرا که اندازه مدل های حاملگی قابل تغییر می باشند.

شکم بند بارداری

نکات مهم در رابطه با استفاده از شکم بند بارداری:

قبل از استفاده از هر گونه شکم بند بارداری حتما با پزشک خود مشورت کنید

حتما از برندی استفاده نمایید که مانع از ایجاد حساسیت پوستی برای شما باشد.

در هنگام بستن شکم بند دقت کنید که شکم شما تحت فشار نباشد تا به جنین آسیب رسانده نشود.

از طرف دیگر شکم بند آن قدر هم آزاد نباشد که هیچ گونه نگهدارندگی نداشته باشد.

با بزرگتر شدن سایز دور شکم، شکم بند را مناسب با دور شکم خود تنظیم کنید.

شب‌ها هنگام خواب از بستن شکم‌بند بارداری خودداری نمایید.

 

*آسپرین ۲۴*

،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین ,آمبولانس خصوصی ، درخواست پزشک و پرستار، دارو  ,مکمل های غذایی و ورزشی, تجهیزات پزشکی, لوازم آرایشی بهداشتی*

تجهیزات پزشکیداروخانهمقالات

Abdominal bracesآسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانسآمبولانس آمبولانس icuآمبولانس تیپ Cآمبولانس خصوصیاپلیکیشن آسپریناپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاستخدام پرستار خصوصیبهترین پرستار خصوصیتجهیزات پزشکیتخصص پرستارداروداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست آمبولانس اکونومیکدرخواست پرستاردرخواست پرستار ICUدرخواست پرستار خصوصیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلایندرخواست و پزشکشکم بند بارداریشکم بند بعد از زایمانشکم بند بعد از سزارینشکم بند به انگلیسیشکم بند ساعت شنیشکم بند طبیشکم بند لاغریشکم بند لاغری آسپرین آسپرین 24فواید شکم بندفواید شکم بند بارداریلوازم آرایشی بهداشتیمکمل های غذایی و ورزشی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram