ماسک زغال اکتیو (black mask) مخصوص پوستتان را بسازید!

ماسک زغال

ماسک زغال اکتیو (black mask) مخصوص پوستتان را بسازید!        

اگر این روزها نگاهی به ترکیبات به کار رفته در محصولات زیبایی بیندازید، در بسیاری از موارد می‌توانید نام زغال را نیز مشاهده کنید. زغال فعال اخیرا به یکی از مهمترین مواد به کار رفته در محصولات آرایشی و بهداشتی تبدیل شده و از پاک کننده‌های صورت تا انواع ماسک زغال ، شامپو، صابون و اسکراب‌ها را در بر می‌گیرد.  

امروزه این باور جود دارد که زغال فعال یا به عبارتی دیگر، کربن فعال توانایی از بین بیردن باکتری‌ها و ناخالصی‌های موجود در زیر پوست را داشته و می‌تواند به عنوان یکی از روش‌های خلاصی از شر جوش‌های سرسیاه نیز در نظر گرفته شود.

زغال فعال یا ذغال اکتیو نوعی زغال است که دارای منافذ بسیار ریزی بوده و می تواند مایعاتی همچون آب را از خود عبور دهد. این زغال با زغال معمولی تفاوت شایانی دارد! برای فعال کردن زغال از گرمای بسیار شدید استفاده می شود تا سطوح داخلی زغال ساییده شده و خاصیت جذب مواد سمی و آلودگی ها را به دست آورد که عامل اصلی کاربردهای فراوان زغال فعال در زمینه های مختلف صنعت، پزشکی و محصولات زیبایی و سلامت شده است. 

بلک ماسک

ماسک زغال که این روزها انواع مختلفی از آن در بازار وجود دارد، معمولا حاوی ترکیبی از زغال سیاه و سفید هستند که در برخی موارد با خاک رس نیز مخلوط شده و می‌توان به عنوان یک ماسک فوق‌العاده مفید برای پوست صورت از آنها استفاده کرد.

در ادامه ما برای شما طرز تهیه چند نوع ماسک زغال بر اساس خواص درمانی آنها آماده کردیم, با ما همراه باشید:

۱.بهبود آکنه از فواید ماسک زغال برای صورت

بیماری آکنه به دلیل انباشته شدن سلول‌های مرده پوست، چربی و باکتری‌های مضر درون منافذ باز پوست شما ایجاد می‌شود. این باکتری‌های مضر باعث ایجاد جوش و سایر انواع التهابات پوستی شده و در نتیجه فرد قرمزی و تورم در بخش‌هایی از پوست صورتش را تجربه خواهد کرد.

خواص آنتی‌باکتریالی زغال فعال کمک می‌کند تا این باکتری‌ها از درون منافذ پوست خارج شده و در نتیجه بهبود علائم آکنه و همچنین شادابی پوست صورت را به همراه آورد.

ماسک آکنه زغال فعال

مواد لازم :

  • یک کپسول زغال فعال
  • یک قاشق غذاخوری روغن یا کرم صورت
  • ۲ قطره عصاره یا اسانس درخت چای
  • پیاله یا کاسه کوچک
  • مقدار کمی نمک دریا
  • برس ماسک صورت یا ابزاری برای ترکیب کردن 

طرز تهیه:

نصف کپسول زغال فعال را در ظرفی بریزید یک قاشق غذاخوری از روغن جوجوبا یا هسته انگور یا کرم صورت را با محتوای یک کپسول از زغال فعال شده تر کیب کنید تا خمیری یکدست حاصل شود مقداری نمک دریا به ان اضافه کنید.

ماسک را به آرامی روی پوست صورت مالیده و بعد از ۵ دقیقه با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید.

برای نتیجه بهتر، توصیه می شود دو بار در هفته از این ماسک ضدآکنه استفاده کنید.

توجه: این ماسک را در نواحی اطراف چشم و دهان اعمال نکنید.

۲.خواص پاکسازی کننده و حذف ناخالصی‌ها از پوست

از آنجایی که زغال فعال توانایی جذب باکتری‌ها و سموم موجود در پوست و بدن را دارد، برخی متخصصین پوست معتقدند ماسک زغال صورت می‌تواند به خارج شدن ناخالصی‌ها از پوست صورت کمک کند.

شواهد غیر علمی موجود نیز مدعی هستند با گیر افتادن کثیفی و باکتری‌ها درون حفره‌های داخلی کربن، بخش زیادی از آنها از پوست خارج شده و فرد می‌تواند بدون نگرانی، از فواید ماسک زغال برای جوش بهره ببرد.

ماسک پاکسازی ملایم

مواد لازم :

  • یک قاشق غذاخوری یا یک کپسول زغال فعال
  • یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • پیاله یا کاسه کوچک
  • برس ماسک صورت یا وسیله ای برای ترکیب کردن

طرز تهیه :

یک کپسول زغال فعال را با ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا در یک کاسه بریزید و ترکیب کنید تا خمیری شکل گردد.

این ماسک را روی صورتتان بمالید واجازه دهید یک ربع باقی بماند و سپس صورتتان را بشویید .

از این ماسک برای اطراف چشم استفاده نکنید.

برای رسیدن به نتیجه مطلوب هفته ای دو بار این ماسک را استفاده کنید.

این ماسک ساده منافذ صورتتان را سم زدایی و پاک می کند و با قدرت جاذب خود ناخالصی ها و آلودگی های پوست شما را از بین می برد.

۳.کمک به کاهش چربی بیش از حد پوست

استفاده از یک ماسک زغال می‌تواند به کنترل بهتر چربی پوست صورت‌تان کمک نموده و در دراز مدت از ایجاد جوش‌های مختلف نظیر جوش‌های سرسیاه جلوگیری کند.

ماسک پاکسازی عمیق

مواد لازم :

  • زغال فعال شده یک کپسول
  • پودر یا خاک رس یک قاشق چای خوری
  • آب گل رز
  • پیاله یا کاسه کوچک برای ترکیب کردن
  • برس ماسک صورت یا ابزاری برای ترکیب کردن

طرز تهیه:

محتوای یک کپسول از زغال فعال شده را با یک قاشق غذاخوری کرم صورت را با یک قاشق آب گل رز ترکیب میکنیم به آن یک قاشق چایخوری از خاک یا پودررس می افزاییم و هم می زنیم تا ترکیبی یک دست حاصل شود .

سپس این ماسک را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت خود می مالیم و بعد آبکشی می کنیم.

از استعمال این ماسک به نواحی اطراف چشم خودداری کنید.

برای رسیدن به نتیجه مطلوب هفته ای دو بار این ماسک را استفاده کنید.

استفاده از این ماسک سبب پاکسازی بسیار عمیق پوست شما از هر گونه کثیفی، آلودگی و ناخالصی می شود.

بلک ماسک

۴.ترمیم و جوانسازی پوست با ماسک زغال اکتیو

زغال فعال با لایه‌بردای و دفع سموم می‌تواند در بهبود جای نیش حشرات، ضایعات پوستی و زخم‌های به جای مانده از جوش، خراشیدگی و بریدگی اثر مثبتی داشته باشد.

همچنین برای جوانسازی پوست در صورت ترکیب با ژل آلوئه ورا باعث سفت شدن پوست و تولید کلاژن می شود.

ماسک جوان کننده پوست

مواد لازم:

  • یک عدد کپسول زغال اکتیو
  • ۱۴ قاشق چای خوری سرکه سیب 
  • روغن اسانس لیموترش
  • ۱قاشق ژل آلوئه ورا
  • پیاله یا ۱ ظرف کوچک

طرز تهیه:

محتوای یک کپسول زغال فعال را در ظرف کوچکی خالی کرده و با آب کافی مخلوط کنید.

سپس ۱/۴ قاشق چایخوری سرکه سیب و ۱ قطره روغن اسانس لیمو ترش و ۱ قاشق ژل آلوئه ورا به آن افزوده و مخلوط کنید.

این ماسک زغال فعال را روی صورت قرار داده و بعد از خشک شدن با آب گرم بشویید. سپس کمی مرطوب کننده روی پوست بمالید. این ماسک برای جوانسازی پوست عالی بوده و سموم پوست را از بین می برد.

عوارض جانبی و مضرات زغال فعال

همان‌طور که گفتیم در حال حاضر تعداد پژوهش‌های صورت گرفته در خصوص فواید و مضرات احتمالی ماسک زغال بسیار کم است. به طور کلی به نظر می‌رسد ماسک زغال و کربن فعال بی‌خطر باشد، اما استفاده بیش از اندازه می‌تواند باعث ایجاد حساسیت، خشکی و قرمزی در پوست شود.

  • از جمله عوارض زغال فعال می توان به یبوست و تیرگی مدفوع اشاره کرد و در موارد نادر انسداد دستگاه گوارش، کم آبی بدن و برگشت خون به شش گزارش شده است.
  • در صورت بارداری یا شیردهی بهتر است قبل از مصرف زغال فعال با پزشک مشورت کنید.
  • در صورت ابتلا به انواع اختلال انسداد روده ای از مصرف خوراکی زغال فعال خودداری کنید.
  • دقت کنید زغال فعال با زغال معمولی، که برای کباب کردن استفاده می شود و سرشار از مواد سمی و آلوده می باشد، متفاوت است.
  • اگر نخستین بار است که از ماسک زغال استفاده می‌کنید، بهتر است ابتدا مقداری از آن را بر روی بخش از پوست قسمت داخلی آرنج امتحان نمایید. در صورتی که پس از چند ساعت، قرمزی یا هر گونه ناراحتی دیگری را در آن ناحیه تجربه کردید، استفاده از ماسک زغال (حداقل از آن محصولی که خریده‌اید) توصیه نمی شود.

آسپرین ۲۴،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین,آمبولانس خصوصی،درخواست پزشک و پرستار،دارو,مکمل, تجهیزات پزشکی,لوازم آرایشی بهداشتی

*آسپرین ۲۴*

،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین ,آمبولانس خصوصی ، درخواست پزشک و پرستار، دارو  ,مکمل های غذایی و ورزشی, تجهیزات پزشکی, لوازم آرایشی بهداشتی*

زیباییمقالاتمقالات ویژه

black maskآسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانس خصوصیابزار پزشکیاپلیکیشن آسپریناز بین بردن جوش های سرسیاهاز بین بردن منافذ باز پوستاستخدام پرستار خصوصیبلک ماسکبلک ماسک خانگیپوست چربپوست خشکتجهیزات پزشکیخرید بلک ماسکخواص آنتی‌باکتریالی زغال فعالخواص پاکسازی کننده و حذف ناخالصی‌ها از پوستداروداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست پزشکدرخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلایندرماندرمان آکنهدرمان جوشذغال فعالژل آلوئه وراسلامتیطرز تهیه ماسک خانگیعوارض جانبی و مضرات زغال فعالفواید ماسک زغال برای صورتکپسول زغال فعاللوازم آرایشی بهداشتیماسکماسک آکنه زغال فعالماسک برای درخشان شدن پوستماسک پاکسازی ملایمماسک خانگیماسک خانگی برای درمان اکنهماسک خانگی لایه بردارماسک خونگیماسک زغالماسک سفید کننده پوستماسک صورتماسک ضد اکنهمکمل غذاییآسپرین 24مکمل های غذایی و ورزشی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram