سلامتی بدن از زبان ناخن ها

سلامتی بدن از زبان ناخن ها

سلامتی بدن را از زبان ناخن ها بشنوید!   

ناخن ها در واقع زبان بدن هستند و با تغییر حالت ورنگ خود می خواهند به ما چیزی بگویند در ادامه با برخی از این نشانه ها و علل آن (سلامتی بدن از زبان ناخن ها) آشنا می شویم.    

 

سلامتی بدن از زبان ناخن ها

ناخنهای رنگ پریده

علت رنگ پریدگی ناخن ممکن است یکی از بیماری های زیر باشد:

کم خونی

 نارسایی احتقانی قلب

 ناخوشی جگر

سوء تغذیه

ناخن‌های سفید

اگر ناخن‌ها سفید باشند با حاشیه تیره ، می‌تواند نشانه مشکلات کبدی مانند هپاتیت باشد.

ناخن‌های زرد

 یکی از شایع‌ترین علل ناخن‌های زرد عفونت قارچی است.ناخن‌ها ممکن است ضخیم و خرد شوند.در موارد نادر، ناخن‌های زرد می‌تواند شرایط جدی‌تری از قبیل بیماری‌های شدید تیروئید، بیماری‌های ریوی، دیابت یا پسوریازیس را نشان دهد.

ناخن آبی

 ناخن های متمایل به آبی به دلیل عدم وجود اکسیژن کافی در بدن است. این عارضه می تواند به دلیل مشکلات ریوی یا مشکلات مربوط به قلب و گردش خون باشد.

نقاط سفید روی ناخن

  این نقطه ها  ممکن است نتیجه مشکلات زیر باشد:

• عفونت ها

• شرایط متابولیک

•عوارض جانبی داروها

• کمبود مواد مغذی

• بیماری های سیستمیک

ناخن‌های موج دار

نشانه اولیه پسوریازیس یا ورم مفاصل است..پوست زیر ناخن می تواند مایل به قرمز باشد.

ناخن های شکسته و ترک دار

ناخن‌های خشک و ترد که اغلب شکاف  دارند با بیماری‌های تیروئیدی مرتبط هستند.

ناخن های منعطف

نشان دهنده کمبود کلسیم و پروتئین است. کمبود کلیسم می تواند باعث شکنندگی ناخن، پوست و موی زبر و خشک شود.

ناخن هایی با خطوط سیاه

اگر  خطوط و رگه های سیاه را در انتهای ناخن های خود دیدید فورا”  به پزشک مراجعه کنید. این علائم می تواند نشان از ملانومای زودرس باشد، اما این نوع از سرطان در انتهای ناخن خیلی کمیاب و نادر است. طبق مطالعات یک ایتالیایی این نوع از ملانوما ۱ تا ۳ درصد را شامل می شود

ناخن های پف کرده

اگر پوست اطراف ناخن قرمز و پف‌کرده باشد، ممکن است ناشی از لوپوس یا اختلال بافت همبند دیگر باشد.

خطوط تیره زیر ناخن

باید هر چه سریع‌تر خطوط تاریکی زیر ناخن بررسی شود.بعضی اوقات به خاطر melanoma ، خطرناک‌ترین نوع سرطان پوست ایجاد می‌شوند.

جویدن ناخن

گاز گرفتن ناخن شاید برایتان یه عادت قدیمی باشد اما در برخی موارد نشانه نگرانی و استرس دائمی است که می‌تواند از درمان شود .جویدن ناخن یا برداشتن ناخن هم با اختلال وسواسی – اجباری مرتبط است.اگر نمی توانید دست از جویدن بردارید، بهتر است به دکتر مراجعه کنید.

مطالب مرتبط با این مطلب: 

 

سلامتیمقالات

آسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانس icuآمبولانس mآمبولانس تیپ Cآمبولانس خصوصیاپلیکیشن آسپریناپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاستخدام پرستار خصوصیبهترین پرستار خصوصیتجهیزات پزشکیتخصص پرستارتشخیص بیماری از روی ناخنجویدن ناخنخطوط تیره زیر ناخنداروداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست آمبولانس اکونومیکدرخواست پرستاردرخواست پرستار ICUدرخواست پرستار خصوصیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلایندرخواست و پزشکرازهای سلامتی از زبان ناخن هاسلامتی بدن از زبان ناخن هاشرایط متابولیکشکنندگی ناخنعوارض داروهاکمبود کلسیمکمبود مواد مغذیلوازم آرایشی بهداشتیمکمل های غذایی و ورزشیناخن ها می توانند از وضعیت سلامت بدن خبر دهندناخن های پف کردهناخن های رنگ پریدهناخن های زردناخن های موج دارناخن هایی با خطوط سیاهناخن‌ها درباره سلامتی شما چه می‌گویندناخن‌های سفیدنقاط سفید روی ناخنآسپرین 24

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram