مصرف قرص کافئین برای لاغری 

قرص کافئین برای لاغری 

قرص کافئین برای لاغری 


مصرف قرص کافئین برای لاغری:      

قرص کافئین یک پری ورک اوت است که در لاغر شدن افراد چاق موثر است. این مکمل در واقع به تحریک سیستم عصبی مرکزی می پردازد ، از این رو فرد پرانرژی و فعال می شود. اگر شما قصد دارید که درصد چربی بدنتان را کم کنید ، این مکمل می تواند شما را به مقصدتان برساند و از این رو قرص کافئین برای لاغری مفید خواهد بود.

با مصرف مکمل کافئین در حین تمرینات هوازی شما می توانید به طرز چشمگیری بر چربی سوزی تاثیر بگذارید. به عنوان مثال یک شخص ۷۷ کیلوگرمی با دویدن در یک فضای معتدل تقریبا ۸۰۰ کالری می سوزاند که در حدود نیمی از این کالری ها به صورت اکسیداسیون چربی می سوزد. اما اگر این شخص از قرص کافئین استفاده کند ، ممکن است که اکسیداسیون چربی به اندازه ۵۰% افزایش یابد که این منجر به سوزاندن ۲۰۰ کالری بیشتر شده و نهایتا یک دونده ممکن است ۶۰۰ کالری در ساعت در حین اکسیداسیون چربی از دست بدهد و برای ۲۰۰ کالری باقی مانده از میزان قند کاسته خواهد شد.

این مکمل زمانی که با داروهای دیگر از جمله مسکن ها و داروهای مصرفی جهت درمان سردرد و میگرن ترکیب شود ، می تواند اثر آنها را چندین برابر کند. ترکیبی از آنتی هیستامین و کافئین می تواند خواب آلودگی و خستگی را کاهش دهد. تاثیر کافئین بر افراد مختلف با توجه به بدن و سیستم عصبی ، وزن ، جنسیت و عوامل متعدد دیگری متفاوت خواهد بود.  

موارد مصرف قرص کافئین:      

قرص کافئین نوعی مکمل است که به دلیل محرک‌بودن مورد علاقه بدنسازان و ورزشکاران می‌باشد. اعتیادآور بودن و وابستگی از مضرات مصرف قرص کافئین است.

کافئین نوعی ماده آلکالوئیدی است که بطور طبیعی در برخی مواد غذایی از جمله دانه قهوه، چای، دانه کاکائو و … یافت می‌شود. این ماده را به برخی انواع نوشیدنی از جمله نوشابه اضافه می‌کنند. کافئین سبب ایجاد طعم تلخی می‌شود. این ماده، محرک سیستم عصبی همراه با اثرات روان درمانی و همچنین تحریک‌کننده سیستم تنفسی است. کافئین ضربان قلب را بالا برده و ادرارآور است.

کافئین مغز را تحریک کرده، خلق را بالابرده و خستگى را برطرف مى‌کند. همچنین عملکرد را در سطح کارهاى ساده فکرى و کارهاى فیزیکى که نیاز به بردبارى و تحمل دارد، بهبود مى‌بخشد اما در مورد حرکات ظریف چنین نیست (کافئین مى‌تواند سبب لرزش دست شده، انجام کارهاى ظریف را با اشکال رو به‌ رو کند.

عوارض قرص کافئین

قرص کافئین به عنوان یکی از محبوب ترین مکمل های افزایش دهنده هشیاری شناخته شده است. کافئین از طریق مسدود کردن اثرات آدنوزین ، ماده شیمیایی مربوط به مغز که باعث می شود احساس خستگی کنید ، کار می کند. همزمان آزادسازی آدرنالین ، هورمون مربوط به افزایش انرژی ، را مورد هدف قرار می دهد. مصرف دوزهای بالای قرص کافئین این اثرات را برجسته کرده و نهایتا منجر به افزایش اضطراب می گردد.

در مورد میزان دوز مصرفی این ماده حتما با متخصص تغذیه و یا پزشک خود مشورت کنید ، زیرا دوز بالای این مکمل ( مصرف بیش از ۱۰۰۰ میلی گرم در طول روز ) منجر به ایجاد اختلالات اضطرابی ، عصبانیت ، لرزه ، مشکلات تنفسی و افزایش استرس می گردد.

مزایای مصرف قرص کافئین

• مسکن و کاهش دهنده درد
• کاهش خواب آلودگی و خستگی
• افزایش قدرت انقباض عضلانی
• افزایش لیپولیز (شکست چربی)
• انرژی زا
• افزایش ظرفیت ورزشی و حداکثر اکسیژن مصرفی(VO2max)
• بهبود عملکرد قلب
• افزایش توانایی فکری و تمرکز

نکاتی که درباره قرص کافئین باید بدانید

• در طول روز از منابع دیگر، کافئین مصرف نکنید.
• از یک هفته قبل از رویدادهای مهم، کافئین را کاملا حذف کنید.
• برای اینکه کافئین در خوابتان اختلال ایجاد نکند، تمریناتتان را در صبح انجام دهید.
• در روزهایی که تمرینات وزنه‌ای ندارید کافئین مصرف نکنید.
• اگر فشار خونتان بالاست یا هرگونه بیماری قلبی دارید، از کافئین استفاده نکنید.

داروداروخانهمقالاتمکمل های ورزشی

آسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴اپلیکیشن آسپریناز بی خوابی رنج می بریداندازه گیری فشار خونانواع فشارسنجبررسی دلایل بی خوابیبهترین قذص لاغریبهترین مکمل لاغریبهترین مکمل های ورزشیبیخوابی شبانهتمرینات هوازیچجوری لاغر بشیمچگونه لاغر کنیمچه عواملی خوابیدن را سخت می کندچیکار کنیم خوابمون ببرهداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرمان بی خوابیدلیل بی خوابیرژیم غذایی لاغریعوارض داروهاعوارض قرص کافئینعوامل بی خوابی و راههای درمان آنفواید قرص کافئینفوت و فن لاغریقرص کافئین برای لاغریکارهایی که به درمان بی خوابی کمک می کنندلاغریمانیتور فشارخونمانیتور فشارخون OMRONمزایا مصرف قرص کافئینمصرف قرص کافئین برای لاغریمکمل بدنسازیمکمل غذاییمکمل های مورد نیاز بدن ورزشکارانمکمل های ورزشیمکمل ورزشیموارد مصرف قرص کافئیننحوه مصرف مکمل کافییننکات لاغری سریعنمی تونم بخوابم

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram