آیا مصرف ویتامین D از کرونا پیشگیری می‌کند؟

ویتامین D از کرونا پیشگیری می‌کند

رابطه ویتامین D با کرونا   

از زمان شیوع کرونا تحقیقات بسیاری بر اهمیت ویتامین دی در کنترل و پیشگیری کرونا منتشر شده و حالا تحقیقات جدیدی بار دیگر بر تاثیر مثبت این ویتامین ضروری را نشان می دهد: بیشترین نرخ ابتلا و مرگ و میر در جوامعی دیده می‌شود که ویتامین دی کمتری مصرف می‌کنند. اما آیا آیا مصرف ویتامین D از کرونا پیشگیری می‌کند؟

با شیوع ویروس کرونا در کشور، همه‌ی ما این روزها به دنبال راه‌حلی برای مقابله با این ویروس و در امان ماندن در برابر آن هستیم. با توجه به اینکه هنوز واکنسی برای این بیماری کشف نشده، بهترین راه برای مقابله با این ویروس، تقویت و بالابردن سیستم ایمنی بدن است. یکی از راه‌های تقویت سیستم ایمنی بدن (مصرف ویتامین C)که این روزها پزشکان بر آن تاکید زیادی دارند مصرف ویتامین D است.

منابع حاوی ویتامین  D   

ویتامین دی که ویتامینی محلول در چربی است، نقشی اساسی در تقویت واکنش‌های ایمنی بدن دارد و از آنجا که در حال حاضر معمولا مواد غذایی مورد استفاده توسط انسان‌ها از ویتامین دی کافی برخوردار نیست، افراد برای تامین ویتامین دی، وابسته به اشعه ماوراء بنفش خورشید هستند. از سوی دیگر مکمل‌های غذایی نیز می‌توانند سطح ویتامین دی بدن را افزایش دهند.

منبع اصلی این ویتامین نور مستقیم خورشید است که توسط یک واکنش شیمیایی وابسته به تابش اشعه فرابنفش در پوست بدن تشکیل می شود و در مواد غذایی از جمله ماهی های روغنی، زرده تخم مرغ و شیرغنی شده و روغنهای خوراکی غنی شده نیز موجود است.

بهتر است بیشتر ویتامین‌های خود را از مواد غذایی دریافت کنید، اما ویتامین D. ممکن است از این قاعده مستثنا باشد. شما می‌توانید میزان مصرف خود را از طریق غذا‌هایی مانند ماهی‌های چرب از جمله قزل آلا، ماهی خال‌خالی، ماهی تن و ساردین و غذا‌های غنی شده مانند شیر، آب پرتقال و غلات افزایش دهید. بسیاری از افراد به سختی قادر به جذب ویتامین D. از مواد غذایی هستند، بنابراین اگر کمبود ویتامین D. دارید، در مورد مصرف مکمل‌های این ویتامین با پزشک خود مشورت کنید.

آیا مصرف ویتامین D واقعا از کرونا پیشگیری می‌کند؟ 

یک مطالعه  در سال ۲۰۱۷ نشان داده بود که ویتامین دی همچنین می تواند به جلوگیری از عفونت های حاد تنفسی ، به ویژه در افرادی که کمبود ویتامین D دارند ، کمک کند. مطالعه کالج ترینیتی دوبلین نیز نشان داده بود بزرگسالانی که مکمل های ویتامین D مصرف می کردند ۵۰ درصد کمتر از دیگران به  عفونت های قفسه سینه مبتلا می‌شدند. نتیجه این تحقیق نشان داد که مصرف روزانه قرص ویتامین دی می‌تواند باعث کاهش عفونت‌ها شود.

بنابراین طبق تحقیقات چند گروه پژوهشی در سراسر دنیا بسیار محتمل است که ویتامین دی در عفونت‌های مربوط به ویروس جدید کرونا نقش محافظتی داشته باشد.

افزایش احتمال ابتلا به کرونا به دلیل کمبود ویتامین D

پس از بررسی داده‌های جهانی مربوط به ویروس جدید و همه‌گیر کرونا، محققان دریافتند که ارتباط بسیار قوی بین کمبود شدید ویتامین D و میزان مرگ‌ومیر وجود دارد. این تیم تحقیقاتی به سرپرستی دانشگاه نورث‌وسترن تحلیل آماری را از داده‌های بیمارستان‌ها و کلینیک‌های سراسر چین، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ایران، کره جنوبی، اسپانیا، سوئیس، انگلستان و ایالات متحده انجام دادند.

پژوهشگران خاطرنشان کردند که بیماران در کشورهایی مانند ایتالیا، اسپانیا و انگلستان که نرخ مرگ‌ومیر بالایی داشتند، در مقایسه با بیماران در کشورهایی که شدیداً تحت تأثیر این بیماری قرار نگرفتند، سطح پایین‌تری از ویتامین D را در بدن خود داشتند.

 

*آسپرین ۲۴*

،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین ,آمبولانس خصوصی ، درخواست پزشک و پرستار، دارو  ,مکمل های غذایی و ورزشی, تجهیزات پزشکی, لوازم آرایشی بهداشتی*

داروخانهسلامتیمقالاتمکمل های غذایی

آسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانس icuآمبولانس mآمبولانس تیپ Cآمبولانس خصوصیآیا کرونا درمان داردآیا ماسک های کاغذی برای پیشگیری از کرونا مناسب استاپلیکیشن آسپریناپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاسپرین 24استخدام پرستار خصوصیبهترین پرستار خصوصیپیشگیری از کروناتجهیزات پزشکیتخصص پرستارچی بخوریم کرونا نگیریمداروداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست آمبولانس اکونومیکدرخواست پرستاردرخواست پرستار ICUدرخواست پرستار خصوصیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلایندرخواست و پزشکدرمان کروناکروناکروناویروسلوازم آرایشی بهداشتیمحافظت در برابر کرونامصرف ویتامین D از کرونا پیشگیری می‌کندمکمل های غذایی و ورزشیواکسن کروناویروس کروناویروس کروناآسپرین 24

۵ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram