شیشه‌ شیر‌ پلاستیکی بهتراست یا شیشه ای؟

شیشه شیر بچه

شیشه شیر بچه


دراین مقاله با انواع شیشه شیر بچه آشنا می شویم.

انواع بطری شیشه‌ شیر بچه  

اجزای تشکیل دهنده شیشه شیر بچه

بطری : حاوی مایع است.با انواع شیشه شیر بچه در ادامه آشنا می شویم.        

سرشیشه : نوزاد مایع را توسط آن می مکد.

سرپیچ :بخشی ضروری و شبیه حلقه است،سرشیشه بین سرپیچ و بطری قرار میگیرد و با چرخاندن سرپیچ و سفت شدن آن ، سرشیشه در جای خود قرار می گیرد .

درپوش :هنگامی که از شیشه شیر استفاده نمی شود با قرار دادن درپوش به روی سرشیشه از ورود گردوخاک و سایر عوامل بیرونی به درون شیشه شیر می توان جلوگیری کرد .  

شیشه شیر بچه

انواع شیشه شیر بچه

انواع بطری شیشه شیر بچه عبارت است از:

  • شیشه شیر شیشه ای
  • شیشه شیر ترکیبی شیشه ای با روکش پلاستیک
  • شیشه شیر پلاستیکی
  • شیشه شیر شیشه‌ای  استیل
  • شیشه‌شیرهای دارای دسته

انواع بطری شیشه ‌شیر بچه

در این مقاله انواع بطری شیشه ‌شیر‌ آمده است. بطری‌ها مایع را قبل از ورود به سری و دهان نوزاد نگه ‌می‌دارند و معمولا از جنس‌های متفاوتی مانند پلاستیک، شیشه و استیل ساخته می‌شوند. در ادامه به معرفی هر کدام از انواع بطری‌ها و مزایا و معایب آن‌ها می‌پردازیم تا بهتر بتوانید تشخیص دهید شیشه‌شیر‌ پلاستیکی برایتان مناسب تراست یا شیشه ای.

شیشه ‌شیر شیشه‌ای

 این نوع شیشه‌ شیر از لحاظ بهداشتی کاملاً ایمن و بی‌خطر است. همچنین مقاوم‌تر است و خیلی زود نیاز به تعویض ندارد، مگر این که بشکند، لب‌پر شود یا ترک بر‌دارد. اما سنگین‌تر است و امکان دارد نگه داشتن آنها برای کودکان بزرگ‌تر که شیشه را خودشان نگه می‌دارند، کمی سخت‌تر باشد. همچنین، این نوع شیشه‌شیر اگر از دست کودک بیفتد یا بشکند و شما حواستان نباشد می‌تواند برای او خطرناک باشد.

شیشه شیر بچهمزایا

  • کیفیت بالای شیشه شیرهای پیرکس(شیشه ای) می توان به عنوان یکی از مهم ترین مزیت این شیشه ها دانست که با نگاه اول متوجه،چهره لوکس و شیک آن ها می شوید.
  • شیشه های پیرکس(شیشه ای) از مواد طبیعی ساخته‌شده از شن و ماسه (سیلیس)، خاکستر سودا و سنگ آهک می باشد،که قابل بازیافت و بازگشت به طبیعت است و با خرید آن ها لطف بزرگی به طبیعت کردید.
  • برای استریل کردن شیشه شیرهای پیرکس(شیشه ای) می توانید بدون هیچ نگرانی از آب جوش استفاده کنید.
  • شیشه شیرهای پیرکس(شیشه ای) به دلیل سطح صیقلی شان به مراتب راحت تر از شیشه شیرهای طلقی(پلاستیکی) تمیز می شوند و با استفاده از فرچه های شیشه شور می توانید به راحتی چربی سط شیشه را پاک کنید.

معایب

  • سنگین بودن شیشه شیرهای پیرکس را می توان به عنوان یکی از معایب اجتناب ناپذیر آن ها نام برد که بعد از مدتی دستان مادر در هنگام شیردادن به نوزاد خسته می شود.
    و به طورکلی وزن شیشه شیرهای پیرکس برند های مختلف،تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند.
  • قییمت بالای شیشه شیرهای پیرکس(شیشه ای) نسبت به شیشه شیرهای طلقی نیز می توان به عنوان یکی از معایب آن ها نام برد که این اختلاف قیمت، تقریبا در تمامی برند ها وجود دارد.

نگرانی از بابت شکستن شیشه شیرهای پیرکس(شیشه ای) نیز جزو یکی از معایب آن ها است که امروزه بعضی از شرکت ها کاورهای محافظ برای آن ها طراحی کرده اند که البته به سنگینی شیشه می افزای

شیشه ‌شیر ترکیبی شیشه‌ای با روکش پلاستیک

شیشه‌ شیر شیشه‌ای با روکش پلاستیکی یا سیلیکونی ممکن است احتمال شکستن شیشه را کمتر کند و گرمای آن در صورت گرم بودن شیشه، به دست کودک نمی‌رسد، فقط ممکن است کمی گران‌تر باشد.

شیشه شیر بچه

شیشه‌شیر پلاستیکی

 شیشه ‌شیرهای پلاستیکی یکی از انواع بطری شیشه ‌شیر‌ هستند که از مواد مختلفی ساخته می‌شود. کارشناسان معمولاً شیشه‌شیرهای مات ساخته‌شده از پلی‌اتیلن یا پلی‌پروپیلن را بی‌خطرتر می‌دانند، اما از خرید شیشه‌شیرهای ساخته‌شده از پلی‌کربنات خودداری کنید. شیشه‌شیر پلاستیک نشکن است، اما زود خراب می‌شود و در نتیجه باید به طور منظم آنها را عوض کنید. همچنین این شیشه‌شیرها برای شست‌وشو با آب خیلی گرم یا قرار گرفتن در معرض حرارت زیاد بهداشتی و ایمن نیست.

متداول ترین نوع بطری شیر هستند که به سادگی در مدل های مختلف شکل می گیرد.

شیشه شیر بچه

مزایا

  • در سایز های مختلف و به اشکال گوناگون در بازار موجود است .
  • دارای وزن سبک و قیمت ارزانتر است .
  • این نوع بطری های شیر ، با افتادن نمی شکنند
  • همچنین رطوبت هوا را به بدنه ی خود نمی گیرند.

معایب

  • بوگرفتن
  • خراشیده شدن
  • فرسوده شدن با گذشت زمان
  • از هم پاشیدن ترکیب پلاستیک در دماهای بالا

شیشه شیر شیشه‌ای  استیل

استیل در بین سه ماده‌ی سازنده‌ی بطری‌های شیشه‌شیر، کمترین میزان استفاده را دارد. اگر یک فلاسک با سری شیشه‌شیر را تصور کنید، متوجه می‌شوید که باید چه انتظاری از یک شیشه‌شیر با بطری استیل داشته باشید. استیل ضدزنگ دارای خاصیت عایق شگفت‌انگیزی است که می‌تواند شیر گرم یا سرد را برای مدت‌زمان طولانی‌تری نسبت به شیشه‌شیرهای پلاستیکی و شیشه‌ای نگه دارد. همچنین این بطری‌ها نسبت به شکستن و خراشیدگی مقاوم هستند و شست‌وشوی آن‌ها هم بسیار آسان است. باوجود این ساخت و شکل‌دهی بطری‌های استیل کار بسیار دشوار و هزینه‌بری است. همچنین محتویات این نوع بطری‌ها و میزان شیر باقیمانده در آن‌ها هم مشخص نیست.

شیشه شیر بچه

مزایا

  • آن ها به تجهیزات اضافی برای استریل کردن نیاز ندارند.
  • با استفاده راحت از این شیشه ها می توانید در زمان صرفه جویی کنید.

معایب

  • آن ها گران تر از بطری های معمولی هستند.
  • شفاف نیستند و نمی توان مقدار شیر باقیمانده در بطری را دید .
  • به هنگام استفاده از مایکروفر برای گرم کردن شیشه شیر باید بیشتر مراقب بود چرا که درجه حرارت در هر ماکروویو متفاوت است و امکان آسیب رسیدن به شیشه شیر وجود دارد
  • اگر برق قطع شود دیگر استفاده نمی شود.

شیشه ‌شیرهای دارای دسته

نوزادان تازه متولدشده از اینکه شما ‌شیشه‌شیر را به هنگام تغذیه نگه‌دارید، خوشحال می‌شوند؛ اما بعد از بزرگ‌شدنشان که خیلی سریع هم اتفاق می‌افتد، دوست دارند خودشان شیشه‌شیر را در دست بگیرند. اگر نوزاد شما هم از گرفتن شیشه‌شیر در دست لذت می‌برد، باید شیشه‌شیری را انتخاب کنید که دارای دسته و اصطلاحا دسته‌دار باشد. شیشه‌شیرها معمولا بدنه‌ای گرد دارند و بدون داشتن دسته به‌راحتی نمی‌توان آن‌ها را نگه داشت. همچنین شیشه‌شیرهای دسته‌دار بسته به میزان گنجایش و حجم داخلی‌شان از انواع شیشه شیرهایی هستند که هم به‌عنوان شیشه‌شیر و هم به‌عنوان لیوان‌های آموزشی شناخته می‌شوند.

شیشه شیر بچه

نتیجه گیری

انتخاب بین یکی از این دو نوع جنس در نهایت به سلیقه شما و سطح نیازتان یا اینکه به طور مثال چه تعدادی نیاز دارید برمی گردد . معمولا والدین برای نوزاد خود دو یا سه شیشه‌شیر تهیه می‌کنند. این شیشه‌شیرها می‌توانند در سایزهای مختلف به‌عنوان قنداغ‌خوری و آب‌میوه‌خوری هم استفاده شوند. اگر کودک شما از بی خوابی رنج می برد با انتخاب بهترین شیشه‌شیرها با توجه به راهنمای فوق می‌توانید هم به سلیقه‌ی نوزادتان در شیشه‌شیرها هم پی‌ببرید هم خوابی راحت برایش فراهم کنید. همان‌طور که در ابتدای مطلب گفته شد، نوزادان هر نوع شیشه‌شیری را قبول نمی‌کنند؛ اما با یک انتخاب آگاهانه و هوشمند می‌توانید سلامتی را به فرزند خود هدیه دهید.پروتز سینه ( پروتز سینه و شیردهی به کودک) بر مقدار شیر تولید شده در سینه ها اثر می گذارد. اما مواد تشکیل دهنده و ترکیبات موجود در شیر مادر تغییری نمی کند. که درصورت سیر نشدن نوزاد می توانید از شیشه شیر استفاده کنید.

 

 

*آسپرین ۲۴*

،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین ,آمبولانس خصوصی ، درخواست پزشک و پرستار، دارو  ,مکمل های غذایی و ورزشی, تجهیزات پزشکی, لوازم آرایشی بهداشتی*

تجهیزات پزشکیداروخانهمقالاتمقالات ویژه

آسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانسآمبولانس icuآمبولانس تیپ Cآمبولانس خصوصیاپلیکیشن آسپریناپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاجزای تشکیل دهنده شیشه شیراستخدام پرستار خصوصیانواع بطری شیشه‌شیرانواع شیشه شیرانواع شیشه شیر بیبی لندانواع شیشه شیر چیکوانواع شیشه شیر ضد نفخانواع شیشه شیر نوزاد با قیمتانواع شیشه شیر ویانواع شیشه شیر وی کربهترین پرستار خصوصیتجهیزات پزشکیتخصص پرستارداروداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست آمبولانس اکونومیکدرخواست پرستاردرخواست پرستار ICUدرخواست پرستار خصوصیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلایندرخواست و پزشکشیشه شیر شیشه‌ای  استیلشیشه‌شیر پلاستیکیشیشه‌شیر‌ پلاستیکی بهتراست یا شیشه ایشیشه‌شیر ترکیبی شیشه‌ای با روکش پلاستیکشیشه‌شیر شیشه‌ایشیشه‌شیرهای پلاستیکیشیشه‌شیرهای دارای دستهلوازم آرایشی بهداشتیمکمل های غذایی و ورزشی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram