وظایف پزشک در منزل

وظایف پزشک در منزل    

با توجه به گسترش زندگی شهری و مشکلات مربوط به ترافیک های شهری و همچنین عدم دسترسی به مطب پزشکان در ساعات روز و شب و ایام تعطیل و یا عدم امکان جابجایی بیماران و سالمندان، اکثر مردم برای دریافت خدمات درمانی تمایلی به خروج از منزل ندارند.در ادامه مظلب با وظایف پزشک در منزل و اهمیت آن آشنا می شویم.
یکی از نیازهای مهم مردم در دنیای امروز دسترسی شبانه روزی به خدمات پزشکی و پرستاری است که باید در هر ساعت از شبانه روز و هر زمانی که بیمار نیازمند خدمات درمانی بود به بیمار ارائه شود.

در این فرآیند ، پزشک مربوطه با مراجعه به محل سکونت بیمار ، وی را به طور کامل معاینه نموده و شرح حال پزشکی جامع را اخذ می نماید .بر اساس اطلاعات به دست آمده برنامه درمانی بیمار طراحی می گردد و در اختیار بیمار و اعضاء خانواده قرار می گیرد.در طی روزهای آتی نیز فرآیند بهبودی بیمار مورد بررسی قرار می گیرد.

پزشک در معاینات بالینی خود مواردی همچون سطح هوشیاری ، علائم حیاتی شامل فشار خون ، نبض، درجه حرارت و تنفس را بررسی خواهد نمود .علاوه بر این در صورتی که بیمار به خدمات دیگری همچون سونوگرافی در منزل نیاز داشته باشد ، اقدامات لازم هماهنگ خواهد شد و در اولین فرصت ارائه خواهد گردید.

اهمیت و مزایای پزشک در منزل   

می توان گفت پزشکی یکی از علوم کاربردی است که هدف آن حفظ سلامتی افراد می باشد همچنین درمان کردن انواع بیماری‌ ها و بازگرداندن توان آسیب‌دیدگان از دیگر اهداف این علم می باشد. چه بسا بهتر است که از مزایای پزشک در منزل بهره مند شویم. پزشک در منزل شما هیچ تفاوتی با پزشک در مطب ندارد و کاملا می تواند به شما کمک کند،بیماری ها را شناسایی و تشخیص می دهد و به درمان آن ها و منع از بروز بیماری ها عمل می کند.

برخی از مزایای آن عبارتند از :

ویزیت و معاینه توسط پزشک در منزل
ویزیت پزشک متخصص در منزل
فیزیوتراپی در منزل
خدمات پرستاری در منزل مانند مراقبت از بیمار – مراقبت از سالمندان و …
درمان زخم بستر در منزل
انجام آزمایش در منزل
تزریقات در منزل
پانسمان در منزل
تعویض سوند در منزل
اعزام آمبولانس
همراهی بیمار در انتقال هوایی و زمینی توسط پزشک و پرستار
دسترسی آسان به پزشک و پرستار در هر ساعتی از شبانه روز و حتی روز های تعطیل
عدم نیاز به خروج از منزل
عدم نیاز به جایجایی بیمار و سالمند
و…

معاینه فیزیکی توسط پزشک در منزل

معاینه فیزیکی در واقع همان روال طبیعی ما زمان مراجعه به پزشک در مطب صورت می گیرد با این تفاوت که پزشک در منزل شما این معاینات را انجام می دهد،معاینه توسط پزشک در منزل طبق گفته های شما از علائم بیماری،آن را شناسایی می کند و از حواس بینایی، لامسه، شنوایی و گاه بویایی استفاده می کند و بیماری شما را تشخیص می دهد، قابل ذکر است که امروزه با روش های تشخیص مدرن از حس چشایی دیگر استفاده نمی شود.
پزشک شما معاینات را با چهار عمل اصلی انجام می دهد: مشاهده، لمس، دَق و سمع. ترتیب این بخش ها بستگی به نوع بیماری و درد دارد البته ترتیب آن ها بسیار تاثیر گذار است مثلا برای معاینه مفصل توسط پزشک ، با مشاهده کردن،لمس و حرکت انجام می شود.

معاینه بالینی توسط پزشک در منزل شامل بررسی موارد زیر است

• علایم حیاتی شما را شامل: وزن و حرارت، قد، ضربان قلب، فشار خون، درجه اشباع اکسیژن و میزان تنفس اندازه گیری می کنند.
• پزشک در منزل شما وضعیت ظاهری بیمار را تشخیص می دهد در واقع خصوصیات اصلی یک بیماری را از لحاظ (وجود زردی، وضعیت تغذیه، چماقی شدن ناخن‌ها و رنگ پریدگی ) معاینه می کند.
• دست‌ ها و پوست نیز معاینه خواهند شد.
• دهان، سر (مثل غدد لنفاوی)، بینی، چشم، گوش، و گلو (مثل تیروئید) توسط پزشک در منزل معاینه خواهد شد.
• شکم و رکتوم
• پستان معاینه می شود
• وضعیتی حرکتی بیمار و همچنین دستگاه عضلانی و اسکلتی معاینه می شود
• تنفس بیمار چک می شود (ریه‌ها و مجاری تنفسی بزرگ)
• اگر فرد باردار باشد اعضاء جنسی مورد معاینه قرار می گیرد.
• اعصاب بیمار از لحاظ (هوشیاری، بینایی، آگاهی، مغز، نخاع، اعصاب کرانیال و اعصاب محیطی)
• البته معاینه بر اساس شرح حال بیمار بیشتر روی قسمت های به خصوصی انجام می شود و تمامی موارد بالا انجام نمی شود.

در مواقع ضروری ممکن است پزشک برای بیمار آزمایش و تصویربرداری تجویز کند که باید آن را انجام داد.

امروزه بیشتر مردم نسبت به خدمات پزشک در منزل و پرستاری در منزل درک بهتری دارند. پرستاری در منزل، شامل مراقبت شخصی، برای افراد سالمندی که نیازمند کمک هستند در خانه های خود زندگی می کنند و حتی برای کمک به مادرانی که تازه فارغ شده اند و نیازمند پرستاری هستند، پرستاری از نوزادان و کودکان نیز انجام می شود.

 

*آسپرین ۲۴*

،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین ,آمبولانس خصوصی ، درخواست پزشک و پرستار، دارو  ,مکمل های غذایی و ورزشی, تجهیزات پزشکی, لوازم آرایشی بهداشتی*

درخواست پزشکمقالات

آسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانس icuآمبولانس mآمبولانس تیپ Cآمبولانس خصوصیاپلیکیشن آسپریناپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلایناسپرین 24استخدام پرستار خصوصیبهترین پرستار خصوصیپزشک خصوصیپزشک خصوصی در تهرانپزشک در خانهپزشک در منزلپزشک در منزل تهرانتجهیزات پزشکیتخصص پرستارداروداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست آمبولانس اکونومیکدرخواست پرستاردرخواست پرستار ICUدرخواست پرستار خصوصیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلایندرخواست و پزشکلوازم آرایشی بهداشتیمزایای پزشک در خانهمکمل های غذایی و ورزشیوظایف پزشک در خانهوظایف پزشک در منزلویزیت در خانهویزیت در خانه تهران

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram