نحوه اندازه گیری قندخون با دستگاه گلکومتر

نحوه اندازه گیری فشار خون با دستگاه گلکومتر

نحوه اندازه گیری فشار خون با دستگاه گلکومتر


اگر شما دیابت داشته باشید مجبورید بنا به توصیه پزشکان هر چند وقت یک بار برای اندازه گیری قند خونتان به آزمایشگاه بروید. ولی راه ساده تری هم برای اندازه گیری قندخون وجود دارد و آن خرید یکی از همین دستگاه های اندازه گیری میزان قند خون در منزل است. گلوکومترهایی که در بازار وجود دارند دستگاه های پزشکی هستند که میزان تقریبی قند خون شما را نشان می دهند. بنابراین به بیمارانی که کنترل قند خون روزانه آنها بسیار حیاتی است مانند افرادی که مکررا افت قند خون دارند، کسانی که انسولین تزریق می کنند، افراد با دیابت حاملگی ، استفاده روزانه از این دستگاه توصیه می شود.

میزان قند خون

میزان قند خون افرادی که مبتلا به دیابت نیستند، باید به صورت ناشتا اندازه‌گیری شود و باید پایین‌تر از ۱۰۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر باشد. اگر میزان قند خون فردی بیشتر از ۱۲۶ باشد و چند مرتبه هم تکرار شود، فرد به دیابت مبتلا است و باید سریعاً به پزشک مراجعه کند. علاوه بر این، اگر فردی علائم بیماری دیابت مانند تکرر ادرار و کاهش وزن را داشته باشد و قند خون او حتی یکبار بالاتر از ۲۰۰ شود، او به دیابت مبتلا است و حتماً باید به پزشک مراجعه کند. همچنین، توجه داشته باشید که اگر فردی میزان قند خونش به صورت ناشتا بین ۱۰۰ تا ۱۲۶ باشد، مستعد بیماری دیابت است و ممکن است که در آینده به این بیماری مبتلا شود.

با این حال، نمی‌توان به طور قطع گفت که اگر فردی میزان قند خون خود را با دستگاه تست قندخون یا گلوکومتر سنجیده باشد و میزان آن بالا باشد، حتماً دیابت دارد. این بیماری، یک بیماری مزمن است که باید توسط پزشک و آزمایشات پیشرفته تشخیص داده شود. با این وجود، اگر فردی ببیند که میزان قند خونش طبیعی نیست با مراجعه به پزشک ، متوجه می‌شود که آیا دستگاه گلوکومتر او درست بوده یا نتیجه را اشتباه نشان داده است.

ویدئو زیر نحوه اندازه گیری قند خون با استفاده از دستگاه گلکومتر را آموزش میدهد :

 

صفحه اینستاگرام آسپرین ۲۴ را جهت دریافت آخرین ویدئو ها و اخبار دنبال کنید. 

 

مطالب مرتبط :

اپلیکیشن آسپرین ۲۴ منتشر شد. 

لینک دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی

لینک دانلود اپلیکیشن از بازار

لینک نصب نسخه وب اپ (برای کاربران IOS )

همه چیز درباره ی دیابت (علائم ، تشخیص ، تفاوت دیابت نوع ۱ و ۲ و …)

هرآنچه که باید درباره دستگاه تست قند خون (گلوکومتر) بدانید!

انواع انسولین چیست؟

Glucose meter

*آسپرین ۲۴*

،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین ,آمبولانس خصوصی ، درخواست پزشک و پرستار، دارو  ,مکمل های غذایی و ورزشی, تجهیزات پزشکی, لوازم آرایشی بهداشتی*

تجهیزات پزشکیداروخانهسلامتیمقالاتمقالات ویژه

آسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانس icuآمبولانس mآمبولانس تیپ Cآمبولانس خصوصیاپلیکیشن آسپریناپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاسپرین 24استخدام پرستار خصوصیاموزش استفاده از دستگاه تست قند خون گلکومتربهترین پرستار خصوصیتجهیزات پزشکیتخصص پرستارتست قند خون در منزلداروداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست آمبولانس اکونومیکدرخواست پرستاردرخواست پرستار ICUدرخواست پرستار خصوصیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلایندرخواست و پزشکدستگاه اندازهدستگاه اندازه گیری قند خوندستگاه تست قند خوندیابتقند خونقند خون طبیعیقند خونچگلکومترلوازم آرایشی بهداشتیمکمل های غذایی و ورزشیمیزان طبیعی قند خونمیزان قند خوننحوه ازمایش قند خوننحوه اندازه گیری قند خوننحوه تست قند خون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram