با انواع محصولات مراقبت از مو آشنا شوید!

محصولات مراقبت از مو

داشتن موهای سالم و زیبا یکی از دغدغه‌های فکری افراد، مخصوصاً خانم‌هاست و امروز برای رسیدن به این منظور، روش‌های مختلفی پیشنهاد می‌شود؛ متأسفانه با اینکه بازار لوازم‌آرایشی بهداشتی و محصولات مراقبت از مو داغ است  اما متأسفانه اکثراً اطلاعات كافی در مورد این محصولات ندارند. میزان و نحوه مصرف نیز نیازمند داشتن اطلاعات ویژه‌ای است. در این مقاله سعی داریم شما را با انواع مختلف محصولات و لوازم بهداشتی مراقبت از مو آشنا کنیم.  

مراقبت از مو امر بسیار مهمی است. هیچ کس دوست ندارد موهایی خشک و ناسالم داشته باشد! صرف شستن موها به این معنا نیست که کار مراقبت از آن‌ها را به خوبی انجام داده‌اید. مراقبت از مو یعنی نظافت مناسب به همراه استفاده‌ی به جا از محصولات مراقبت از مو.

سلامتی موی شما، نشان‌دهنده‌ی سلامت سبک زندگی شما است. درست است که زمینه‌ی ژنتیکی هر فرد میتواند تأثیرات نامطلوبی روی موهای او داشته باشد ، اما سبک زندگی سالم می‌تواند از بسیاری از شرایط نامطلوب، مانند آلوپسی (ریزش یا طاسی مو) پیشگیری کند. بنابراین مراقبت از مو به اندازه‌ی مراقبت از سایر قسمت‌های بدن اهمیت دارد. 

به طور کلی سه مرحله در مراقبت از مو وجود دارد:  

  • مرحله‌ی اول: آب‌رسانی کنید. این زمانی اتفاق می‌افتد که شما محصولات مراقبت از مو را مستقیماً زیر دوش استفاده می‌کنید. سپس موهایتان را در معرض هوا قرار می‌دهید تا خشک شود (معمولاً تا ۸۰%)، و این شما را به مرحله‌ی دوم می‌رساند.
  • مرحله‌ی دوم: محصولات مراقبت از مو انتخابی شما، مانند موس، که باید از ریشه‌ی مو و نزدیکی‌های پوست سر استفاده شوند.
  • مرحله‌ی سوم: این مرحله شامل استفاده از اسپری مو، محصولات حالت‌دهنده یا سرم‌های درخشان‌کننده است که نیازی به استفاده از ریشه‌ی مو ندارند. این محصولات مراقبت از مو معمولاً از میانه‌های مو به سمت انتها کشیده می‌شوند.

محصولات مراقبت از مو

قبل از هر تصمیمی برای انتخاب محصولات مراقبت از مو باید با کاربرد هر یک از آن‌ها آشنا شوید.

شامپو :مراقبت از مو شامپو

وقتی صحبت از مو و سلامت مو میشود اولین چیزی که به ذهن میرسد استفاده از شامپوی مناسب است. شامپو نوعی محلول است که برای تمیز کردن بخش خارجی موها مورد مصرف قرار می‌گیرد. مواد تشکیل‌ دهنده آن به کف سر می‌ رسند و از آنجا به ریشه موها نیز رخنه می‌کنند. توصیه میشود هیچگاه شامپوهای مختلف را روی سر خود امتحان نکنید. 

اگر موهایتان چرب است نباید از شامپوهایی که مواد پاک‌کننده قوی دارند، استفاده کنید؛ بلکه بهتر است شامپوهای ملایم را به کار ببرید. استفاده از شامپوهای ملایم و ساده موهای‌تان را از چربی‌ها و آلودگی‌ها پاک خواهند کرد.

اگر موهای معمولی دارید، درصدد یافتن شامپویی باشید که از ایجاد خارش کف سر جلوگیری کند. یک شامپو با مواد پاک‌کننده و مرطوب کننده برای موهای حساسی که سریع دچار خارش می‌شوند، بهتر است.

اگر موهای‌تان خشک هستند، از شامپویی استفاده کنید که مواد پاک‌کننده نداشته باشد. هرگونه شامپویی که رطوبت موهایتان را حفظ کرده و خشکی آن را تشدید نکند، برای شما مناسب‌ تر است. همچنین میتوانید از محصولات مغذی برای مو، مرطوب‌کننده، هیدراته، پرکننده یا نرم‌کننده استفاده کنید. این شامپوها در فرمولاسیون‌های خود مواد تشکیل‌د‌هنده باکیفیتی دارند که موهایتان را ابریشمی‌تر و نرم‌تر می‌کنند.

موس:

 همه‌ی افراد با هر مدل مویی می‌توانند از این ماده، با مقادیر مختلف استفاده کنند؛ این بستگی به بلندی مو دارد. موس برای موهای معمولی عالی است زیرا می‌تواند موها را خیلی طبیعی حجیم کند. شانه زدن مو در زمانی که مرطوب است یا سشوار کردن برای حجم دادن مو با موس مؤثر است. موس از کرم سبک‌تر است و در صورت پخشِ مساوی در تمام قسمت‌های مو، نیاز کمتری به اسپری مو خواهید داشت.

موس ها یا همان فوم های شركت های مختلف به صورت زیر طبقه بندی شده است:

نگهدارنده نرمال، Normal hold
نگهدارنده قوی،Extra strong hold
نگهدارنده فوق العاده قوی ،Ultra strong holdمراقبت از مو موس موحجم دهنده، Hold and volume for fine hair
موس برای موی آسیب دیده، Hold and protection for coloured hair
موس برای موی رنگ شده Hold and care for damaged hair
موس برای موهای مواج Styling for curly/wavy hair
موس صاف كنندهGet straight smoothing mousse
موس حجم دهنده Volumizing mousse
موس برای موی رنگ شده Radiant response mousse
موس برای موی فردارCurl scrunching mousse

موس برای موهای معمولی In control shaping mousse
موس برای موهای نازك Extra fullness mousse

بنابراین بهتر است با توجه به نوع موها و نیازتان، موس مناسب تهیه فرمایید .

سرم  مو :

سرم  برای شفاف‌سازی و رطوبت دهی به موهای مرطوب و خشک استفاده می‌شود. بعد از سشوار کردن ممکن است موهای نازک و معمولی، چرب جلوه کنند بنابراین برای این دسته از موها حجم  استفاده از سرم را کاهش دهید. برای شروع به اندازه یک سکه کف دست خود بریزید و از پایین موها شروع کنید در صورت نیاز مقدار کمی اضافه کنید.

برای افرادی که موهای خشک و وز دارند و همینطور افرادی که موهایشان میریزد ، سرم مو درمان موثری است. سرم مو یک محصول مبتنی بر سیلیکون است که سطح موهای شما را پوشش می دهد، اما روغن مو به مو نفوذ می کند و باعث ایجاد تغییراتی در ساختار مو می شود.

سرم مو مو را را از غبار و رطوبت محافظت می کند. همچنین  یک لایه محافظ را بر روی موهای خود در برابر قرار گرفتن مضر خورشید، و همچنین در مقابل مواد شیمیایی مضر تشکیل می دهد.

ماسک مو :مراقبت از مو ماسک مو

ماسک های مو هم جزو محصولات نسبتا تازه وارد به بازار زیبایی هستند. این محصولات با هدف مراقبت از موها و ترمیم موهای آسیب دیده و رنگ شده به بازار آمده اند. ماسک مو برای افرادی که موهای خشک، وز یا رنگ شده دارند، بسیار مناسب است و موی آنها را بسیار نرم و لطیف می کند. استفاده از ماسک مو نیاز به مصرف نرم کننده را در افرادی که موهای خشکی دارند هم از بین می برد.

واکس مو :

اصلی ترین تفاوت در ماسک مو و کرم مو به نحوه استفاده از آن دو محصول بر میگردد. در ماسک مو حتما نیاز به آبکشی در حمام دارید ولی در صورتی که بخواهید مانند یک کرم، که بدون نیاز به آبکشی است،استفاده نمایید، کرم مو بهترین گزینه است. تفاوت دیگر خاصیت ترمیم کنندگی و آب رسانی است که در کرم مو بیشتر از ماسک مو دیده می شود.  اگر بدنبال تاثیر سریع و فوری، بعد از استفاده هستید، از ماسک مو استفاده نمایید، چرا که بعد از آبکشی، موهایی نرم و لطیف خواهید داشت؛ ولی اگر بخواهید در مدت زمان طولانی تری این لطافت را تجربه کنید و بدون آبکشی هم باشد، می توانید از کرم مو استفاده نمایید.

روغن مو :مراقبت از مو

پیش از انتخاب بهترین روغن مناسب برای مو‌هایتان، بهتر است بدانید کدام روغن مناسب نوع موهای شماست. در ادامه با انواع روغن‌ها آشنا خواهید شد :

روغن آرگان: مناسب برای مو‌های خشک و وز و حاوی اسید‌های چرب و ویتامین E

روغن نارگیل: مناسب برای تمام انواع مو و حاوی کربوهیدرات، انواع مواد معدنی و ویتامین و کمک به رشد مو

روغن ماکادمیا: مناسب مو‌های خیلی خشک و آسیب دیده. 

روغن دانه خربزه: مناسب برای پوست حساس ، سرشار از امگا ۳ و اسیدهای چرب و حاوی پروتئین و ویتامین‌های C ،B۲ و G

روغن بادام: مناسب برای از بین بردن شوره مو ، سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین E، اسید‌های چرب و پروتئین

 اگر با توجه به مطالب گفته شده در مقاله، با محصولات مراقبت از مو آشنا شده و تصمیم به استفاده از آن‌ها گرفته‌اید، با نصب اپلیکیشن آسپرین ۲۴ میتوانید محصول مورد نطر خود را جستجو کرده و قیمت و موجودی آن را از نزذیک ترین داروخانه استعلام نمایید. 

قرص ضد ریزش مو رینفولتیل 

بوتاکس مو : جایگزین کرایتنه جدیدترین روش احیاء مو

hair care

داروداروخانهزیباییسبک زندگیسلامتیمقالاتمقالات ویژه

ASPIRIN 24Aspirin24aspirin24appآبرسانی موآبرسانی موی سرآسپرینآسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانسابرسانی مواپلیکیشن آسپریناپلیکیشن در خواست امبولانساپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاسپرین 24استخدام پرستار خصوصیافزایش رشد موانواع شامپوانواع لوازم بهداشتی و ارایشی موانواع نرم کنندهانواع نرم کننده موبرای مراقبت مو چکار کنیمبهترین راه نرم کردن موبهترین محصولات مراقبت از موپرپشت شدن موپرستار سالمندپرستارکودکپرستاریپیشگیری از موخورهتجهیزات پزشکیترمیم موهای آسیب دیدهترمیم موهای آسیب دیده و رنگ شدهتقویت رشد موتقویت ریشه موتقویت موجلوگیری از موخورهجلوگیری از وز شدن موهاداروخانه آنلایندرخشندگی مودرخواست آمبولانس اکونومیکدرخواست پرستاردرخواست پرستار خصوصیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست پزشکدرماندرمان ریزش مودرمان طاسی سردرمان کچلیدرمان موخورهدرمن شوره سررشد مورطوبت دهی به مورطوبت دهی موروتین مراقبت از موروش استفاده از سرم  موروغن آرگانروغن آرگان برای موروغن بادامروغن بادام برای موروغن دانه خربزهروغن دانه خربزه برای موروغن ماکادمیاروغن ماکادمیا برای موروغن موروغن نارگیلروغن نارگیل برای موریزش موسرم  موسلامت موسلامت و رشد موسلامتیشامپو ضد ریزششانه زدن موشوره سرفوم موقطع ریزش موقطع ریزش موی سرکدام شامپو بهتر استکدام نرم کننده مو بهتر استکرم مولخت شدن مولخت کردن مولخت کردن موی فرلخت کردن موی وزلطافت موماسک مومحصولات مراقبت از مومحصولات مومراقبت از مومراقبت از موهامراقبت از موهای بلندمراقبت از موهای کوتاهمراقبت از موی سرمراقبت روزانه از مومعرفی محصولات مراقبت از مومکمل غذاییموخورهموسموس حجم دهندهموس سرموس صاف كنندهموس موموهای چربموی بلندموی چربموی خشکموی سرموی معمولیموی نرمنرم کننده ضد ریزشنرم کننده موواکس مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram