6 خاصیت موثر زیره برای سلامتی

6 خاصیت موثر زیره برای سلامتی

زیره از دیرباز در طب سنتی مورد استفاده قرار می گرفته است. مطالعات جدید برخی از فواید آن از جمله کمک به هضم غذا و کاهش بیماری ها و مسمویت های غذایی را ، تایید کرده است.

این تحقیقات همچنین فواید جدیدی از جمله کمک به کاهش وزن و بهبود و کنترل قند خون و کلسترول را از خواص قابل توجه آن برشمرده است. در این مقاله ۹ خاصیت موثر بر سلامتی زیره را بررسی میکنیم.

۱ – کاهش وزن و چربی سوز :       

بر اساس مطالعات بالینی ، مکمل های زیره به کاهش وزن کمک کرده اند. یک مطالعه بر روی ۸۸ فرد دارای اضافه وزن نشان داد که خوردن ماست حاوی ۳ گرم زیره باعث کاهش وزن چشمگیری میشود. یک مطالعه دیگر نشان داد افرادی که روزانه ۷۵ میلی گرم مکمل زیره مصرف می کردند ، ۳ پوند (۱.۴ کیلوگرم) بیشتر از افرادی که هیچگونه دارویی مصرف نمیکنند ، وزن از دست دادند.

روغن زیره

کپسول زیره

کپسول ژله ای عصاره زیره

۲ : کمک به هضم بهتر غذا :

زیره باعث افزایش فعالیت آنزیم های گوارشی شده و به طور بالقوه ای فرآیند هضم را تسریع میکند.  همچنین باعث آزاد شدن صفرا از کبد می شود. صفرا به هضم چربی ها و برخی مواد مغذی موجود در روده کمک می کند . در یک مطالعه ، ۵۷ بیمار مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) پس از مصرف کپسول و مکمل آن علائم بهبود را نشان دادند.

۳: تامین آهن خون:

یک قاشق چایخوری زیره حاوی ۱.۴ میلی گرم آهن است. کمبود آهن یکی از شایع ترین کمبودهای مواد مغذی است که ۲۰٪ از جمعیت جهان و از هر ۱۰۰۰ نفر بیش از ۱۰ نفر به کمبود آهن مبتلا هستند. این گیاه منبع غنی آهن بشمار رفته و همین امر باعث می شود تا در اکثر غذاها به عنوان چاشنی استفاده شود.

۴ : کمک به درمان و پیشگیری از دیابت :

استفاده از مکمل و قرص زیره در درمان دیابت موثر است. با استناد به مطالعات پزشکی ، به طور معمول استفاده از آن به عنوان چاشنی در کنترل قند خون در بیماری دیابت موثر است.

۵: بهبود کلسترول خون :

زیره در مطالعات بالینی کلسترول خون را بهبود بخشیده است. در یک مطالعه ، ۷۵ میلی گرم زیره که دو بار در روز به مدت هشت هفته مصرف شد ، باعث کاهش تری گلیسیرید خون ناسالم شد

در یک مطالعه دیگر ، میزان کلسترول LDL “بد” اکسیده شده در بیمارانی که عصاره آن را در طی یک ماه و نیم مصرف کرده اند ، تقریباً ۱۰٪ کاهش یافته است.

۶ : کاهش عفونت های غذایی :

بسیاری از ادویه ها ، از جمله زیره ، خاصیت ضد میکروبی دارند که می توانند خطر عفونت های ناشی از غذا را کاهش دهند . مطالعه ای در این زمینه نشان داد که این ادویه مقاومت برخی باکتری ها را در برابر دارو ها کاهش می دهد .

مطالب مرتبط :

نکته های طلایی برای لاغری و کاهش وزن

گلوکومانان مکمل برتر لاغری

 Health Benefits of Cumin

 

 

*آسپرین ۲۴*

،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین ,آمبولانس خصوصی ، درخواست پزشک و پرستار، دارو  ,مکمل های غذایی و ورزشی, تجهیزات پزشکی, لوازم آرایشی بهداشتی*

داروداروخانهسلامتیمقالاتمقالات ویژهمکمل های غذایی

آسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانس icuآمبولانس mآمبولانس تیپ Cآمبولانس خصوصیاپلیکیشن آسپریناپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاسپرین 24استخدام پرستار خصوصیبهترین پرستار خصوصیتاثیر زیره در لاغریتجهیزات پزشکیتخصص پرستارخواص زیرهداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست آمبولانس اکونومیکدرخواست پرستاردرخواست پرستار ICUدرخواست پرستار خصوصیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست و پزشکروغن زیرهزیرهزیره و لاغریکپسول زیرهلاغری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram