راهنمای خرید سمعک ؛ چگونه سمعک مناسب خودمان را پیدا کنیم؟

خرید سمعک

  

چگونه یک سمعک خوب بخریم؟ 

انسان موجودی اجتماعیست که حتما باید با دنیای اطراف خود ارتباط برقرار کند؛ یکی از راه های برقراری ارتباط بین انسان ها گوش می باشد که در اثر کم شنوایی فرد مبتلا اعتماد به نفس خود را از دست میدهد و کم کم افسرده میشود؛ازین رو استفاده درست و بهینه از سمعک میتواند کمک شایانی را به ما بکند.

بنابراین سعی کردیم مطالب کامل و جامعی را در مورد راهنمای خرید سمعک به شما ارائه دهیم تا با معلوماتی دقیق بتوانید خرید مناسبی را انجام دهید:  

سمعک چیست؟

سمعک یا به عبارتی شنوک یکی از انواع مختلف تجهیزات پزشکی است که به فرد کمک میکند تا قدرت و میزان شنوایی خود را بهبود ببخشد. سمعک باعث بهبود ارتباطات فرد با دیگران و محیط اجتماعی اطراف می‌شود. 

سمعک اغلب برای افرادی با کاهش شنوایی متوسط تا شدید به کار گرفته می‌شود در‌حالی که استفاده از روش کاشت حلزون در افرادی با کاهش شنوایی شدید و کری کامل استفاده می‌شود.

انواع سمعک از لحاظ مداری:  

براساس مدار الکترونیکی به کار رفته در آنها به سه دسته زیر تقسیم میشوند:   

۱‌‌. آنالوگ‌

۲.قابل برنامه‌ریزی

۳.دیجیتال

سمعک دیجیتال :

یکی از انواع سمعک ها ، سمعک دیجیتال است که اگر بخواهیم با سمعک های نسل قدیمی تر یا به اصطلاح سمعک آنالوگ آنها را بسنجیم باید گفت که این نوع سمعک ها بسیار پیشرفته تر از سمعک های آنالوگ هستند. در این دسته از سمعک ها پردازشگر هایی که صدا را تبدیل به امواج مناسب با گوش تبدیل کرده و به داخل گوش هدایت می کنند از پردازشگر های سیلیکونی استفاده می شود که این نوع پردازشگر هایی که در سمعک های دیجیتال استفاده می شوند به صورت دقیق تر و بهتر صدا ها را آنالیز کرده و به داخل گوش هدایت می کنند.

ویژگی قابل توجه این نوع سمعک ها در این است که می تواند تصمیم بگیرد که چه نوع صدایی با چه قدرتی باید به سمت گوش هدایت شود تا شنونده اذیت نشود و صدا های بالا را بدون دخالت و پردازش و صدا های پایین و ضعیف را با استفاده از پردازشگر ها سیلیکونی موجود در سمعک تقویت کند و سپس به داخل گوش هدایت کند.

انواع سمعک از لحاظ شکل ظاهری:

– سمعک داخل مجرا 

– سمعک جیبی 

– سمعک گوشواره ای

– سمعک استخوانی (عینکی و هدباند)

– سمعک نامرئی (که کاملا داخل گوش قرار میگیرد)

انواع سمعک, خرید سمعک

قطعات تشکیل دهنده سمعک:

۱. میکروفن ( جمع آوری کننده اصوات محیطی و گفتار اطراف )

۲. تقویت‌کننده‌ی صدا (که بخش پردازش اطلاعات جمع آوری شده میزان درجه ای باید این اصوات افزایش یابند و دارای زیر مجموعه های ارسال و دریافت نیز هست)

۳. بلندگو (وظیفه رساندن اطلاعات و پخش اصواتی که پردازش شدن به عصب های شنیداری بیمار است را دارد)

نکات مهم که در خرید سمعک باید در نظر بگیرید:

  • یک سمعک مناسب به عوامل زیادی بستگی دارد. از آنجایی که سمعک یک وسیله الکترونیکی است و اهمیت مدارهای پردازنده آن در کیفیت سمعک ها نقش بسزایی را ایفا میکنند در نتیجه کمک گرفتن از یک متخصص شنوایی شناس (ادیولوژیست) میتواند کمک شایانی را در زمینه های مختلف و در تمامی مراحل قبل و بعد از خرید به شما بکند. 
  • اگر دچار عفونت های مکرر گوش می شوید یا گوشتان زیاد جرم تولید می کند، بدانید که سمعک های کوچک داخل گوشی، ممکن است با تماس با جرم یا ترشحات گوش آسیب ببینند و بنابراین برای شما مناسب نخواهند بود.

  • هرچه سمعک به عمق مجرای گوش نزدیکتر باشد، میکروفون آن در شرایط طبیعی تری صدا را دریافت می کند زیرا رزونانس اجزای گوش خارجی (لاله و مجرای گوش) در آن اعمال می گردد. برعکس در سمعک پشت گوشی و جیبی که گیرنده (میکروفون) آن ها خارج از مجرای گوش است، به دلیل حذف اثر رزونانس اجزای گوش خارجی، صدای دریافتی توسط سمعک از حالت طبیعی و واقعی دورتر می شود.
  • هنگام خرید سمعک طریقه تنظیم صدای آن را یاد بگیرید تا بدون نیاز به متخصص و مشاوره بتوانید برای هر محیطی خودتان میزان آن را کم و زیاد کنید و یا باتری آن را تعویض کنید.

  • باید توجه داشته باشید که میزان کم شنوایی شما در سایز سمعک مورد استفاده مؤثر است. هرچه میزان شنوایی شما پایینتر باشد سایز سمعکی که میخرید باید بزرگتر باشد. همچنین دقت داشته باشید که هرچه اندازه کانال گوش طولانیتر باشد، سمعک به مراتب قویتری را میتوان در گوش جایگذاری کرد. نکته آخر در این زمینه انجام تنظیمات و کارهای دستی در سمعکهای ظریفتر است که نیاز به عدم لرزش دست و بینایی قوی شما دارد.
  • خرید سمعک از مراکز معتبر یعنی خرید از متخصصین شنوایی شناسی این اطمینان را برای شما به همراه دارد که سمعکتان گارانتی قابل اطمینان بین المللی داشته و در صورت کوچکترین آسیب و خرابی تا زمان گارانتی، توسط شرکت بطور رایگان اصلاح خواهد شد.

  • بهتر است که به تدریج زمان استفاده خود از سمعک را بیشتر کنید و در این راه باید صبر را پیشه کنید چرا که استفاده برای اولین بار از سمعک برای ذهن ما تعجب آور است و مرور زمان در عادی سازی این مورد بسیار ضروری است. 
  • همچنین فقط متخصص شنوایی شناسی می تواند با توجه به نوع بیمه ی کاربر سمعک، مدارک لازم را برای دریافت کمک هزینه ی سمعک که توسط بیمه ها تعیین شده است در اختیار فرد بگذارد.

  • یکی دیگر از عوامل مهمی که قبل از خرید سمعک باید مورد توجه و بررسی قرار دهید سبک زندگی می باشد. سبک زندگی شما به چه شکلی است؟ نحوه زندگی و نوع استفاده از سمعک می تواند در انتخاب شما بسیار موثر باشد.
  • ممکن است بخواهید برخی از انواع نویز های زمینه را کاهش داده و بعضی فرکانس هایی که بیشتر در شنیدنشان مشکل دارید را تقویت کنید. همه سمعک های کوچک داخل گوشی این قابلیت را ندارند.

  • قیمت سمعک ها از ۲ تا ۱۲ میلیون تومان متغیر است و این بستگی به اندازه و قابلیت های آن ها دارد. متاسفانه اکثر بیمه ها و خدمات درمانی هزینه سمعک را پوشش نمی دهند. بنابراین در انتخاب سمعک باید توانایی مالی خود را نیز در نظر بگیرید.
  • اگر مشکل بینایی یا حرکتی دارید سمعک قابل شارژ را انتخاب کنید تا لازم نباشد درب باطری سمعک را باز کرده و آن را تعویض کنید.

  • اگر ممکن است در هنگام رفتن به حمام یا استخر فراموش کنید سمعک را بردارید یک مدل ضد آب را انتخاب کنید،

قبل از خرید سمعک از شنوایی شناس چه سؤالی باید پرسید؟

خرید سمعک

قبل از اینکه یک سمعک را بخرید، در نظر بگیرید که این سوالات را از متخصص شنوایی شناسی خود بپرسید:

  • کدام نوع و سبک سمعک ها بیشترین نیاز من را برآورده می کنند؟
  • چه ویژگی های خاصی متناسب با شیوه ی زندگی من باید در سمعک موجود باشد؟
  • آیا به یک یا دو سمعک نیاز دارم؟
  • هزینه کل سمعک ها؟
  • اعتبار و شرایط گارانتی سمعک
  • باتری و سایر تجهیزات جانبی سمعک
  • در طول مدت ضمانت چه چیزهایی  پوشش داده می شود؟
  • چگونه باید از سمعک مراقبت کنم؟

 

آسپیرین ۲۴ اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین

 

 

*آسپرین ۲۴*

،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین ,آمبولانس خصوصی ، درخواست پزشک و پرستار، دارو  ,مکمل های غذایی و ورزشی, تجهیزات پزشکی, لوازم آرایشی بهداشتی*

تجهیزات پزشکیمقالات

آسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانس icuآمبولانس mآمبولانس تیپ Cآمبولانس خصوصیآیا به یک یا دو سمعک نیاز دارم؟ابزار پزشکیابزار کم شنواییابزار ناشنواییاپلیکیشن آسپریناپلیکیشن در خواست امبولانساپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاستخدام پرستار خصوصیاعتبار و شرایط گارانتی سمعک باتریانواع سمعکبهترین پرستار خصوصیتجهیزات پزشکیتخصص پرستارچگونه باید از سمعک مراقبت کنم؟چگونه سمعک خوب بخریمچگونه شنوا شویمچگونه شنوایی خود را تقویت کنیمچه ویژگی های خاصی متناسب با شیوه ی زندگی من باید در سمعک موجود باشد؟خرید سمعکداروداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست آمبولانس اکونومیکدرخواست پرستاردرخواست پرستار ICUدرخواست پرستار خصوصیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلایندرخواست و پزشکسایر تجهیزات جانبی سمعک در طول مدت ضمانت چه چیزهایی پوشش داده می شود؟سمعکسمعک چیستسمعک دیجیتالسمعک مناسب با گوشقطعات تشکیل دهنده سمعکقیمت سمعککار با سمعککدام نوع و سبک سمعک ها بیشترین نیاز من را برآورده می کنند؟لوازم آرایشی بهداشتیمکمل های غذایی و ورزشینقویت شنوایینکات مهم که در خرید سمعکهزینه کل سمعک ها؟آسپرین 24

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram