قرص هماتینیک چیست ؟

قرص هماتینیک

قرص هماتینیک


قرص هماتینیک چیست؟     

قرص هماتینیک یک مکمل آهن است که برای درمان یا پیشگیری از کم بودن آهن خون استفاده می شود. آهن یک ماده معدنی مهم است که گلبول های قرمز بدن نیاز به تولید آن دارند و سلامت شما را تامین می کند.تمام مکمل های حاوی آهن  از جمله هماتینیک برای جلوگیری از ریزش مو مفید هستند. اما بعد از اینکه یک دوره مشخص مصرف شد ذخایر بدن تکمیل میشود و مصرف اضافه آن میتواند باعث بروز عوارضی مثل رسوب آهن اضافی بشود.بنا براین از مصرف خودسرانه آن پرهیز کنید و اگر فکر می کنید با قطع آن ریزش شما بیشتر شده بهتر است با دکترتان در میان بگذارید تا شما را راهنمایی کند.

مصرف محصولات حاوی آهن مانند هماتینیک در کودکان زیر ۶ سال بسیار خطرناک است.قرص هماتینیک و هر دارویی را در دسترس اطفال قرار ندهید.

قرص هماتنیک برای جلوگیری از کمبود آهن برای مردان و زنان مکمل مناسبی است.کپسول هماتینیک در بدنسازی بخاطر فعالیت شدید بدنی و وجود آهن مفید است.

موارد مصرف قرص هماتنیک

هماتينيك براي درمان و كنترل كم خوني هاي ناشي از كمبود آهن، كم خوني مگالوبلاستيك، كم خوني دوران بارداري و كم خونيهاي ناشي از سوء تغذيه مصرف مي شود.

نحوه مصرف صحیح قرص هماتینیک

این دارو را دقیقاً همان طور که برای شما تجویز شده، مصرف کنید. این دارو را به میزان کمتر و یا بیشتر از توصیه پزشک خود مصرف نکنید. دستورالعمل های روی برچسب تجویزی خود را دنبال کنید.

هماتینیک با فولیک اسید را در دمای اتاق نگهداری کنید و از رطوبت و گرما دور نگه دارید.

همراه با هماتینیک با فولیک اسید از چه چیزی باید اجتناب کرد؟

از هیچ ویتامین و یا مکمل های معدنی که پزشک شما تجویز نکرده یا توصیه نکرده است، استفاده نکنید.

از مصرف داروی آنتی بیوتیک در دو ساعت قبل و یا بعد از آن خودداری کنید. این امر به خصوص اگر از آنتی بیوتیک (سیپروفلوکساسین)، دمکلوکلاین (دکلومیسین)، داکسی سایکلین (آدوکا، دوریکس،اوریسا ، ویبریماسین)، لووفلوکساسین (مکساکین)، نورفلوکساسین (نوروکسین)،آفلوکساسین (فلوکسین)، تتراسایکلین (برودسپک، پانمایسین، سومیچین، تتراپاک) استفاده کنید، مهم است.

برخی غذاها نیز می توانند جذب فومارات آهنی برای بدن شما را سخت تر کند. از مصرف این دارو یک ساعت قبل و یا دو ساعت پس از خوردن ماهی، گوشت، جیگر و نان یا غلات خودداری کنید.

بدون مشورت با پزشک از آنتی اسیدها استفاده نکنید.

مکانیسم اثر دارو

یک کوآنزیم در متابولیسم چربی ها و کربوهیدرات ها است و برای رشد و تکثیر سلول ها، تولید گلبول های قرمز، میلین، بعضی اسید های نوکلئویک و پروتئین ها کاربرد دارد. آهن یک ماده معدنی در ترکیب هموگلوبین و میوگلوبین و برخی دیگر از آنزیم ها می باشد و فولیک اسید برای تولید گلبول های قرمز و سنتز پورین ها و متابولیسم اسید های آمینه حائز اهمیت و حیاتی است و همچنین اسید آسکوربیک جذب گوارشی آهن را افزایش می دهد.

تداخلات دارویی کپسول هماتینیک 

با وجود این که ممکن است نادر باشد، اما برخی افراد ممکن است در هنگام مصرف یک دارو تاثیرات جانبی بسیار بدی را داشته باشند.
اگر علائم و نشانه های زیر را داشتید، به پزشک خود بگویید:
علایم یک واکنش آلرژیک، مانند جوش، کهیر؛ خارش،قرمزی، ورم، تاول یا پوسته پوسته شدن پوست، تب؛ خس خس کردن، حس تنگی در سینه و گلو، بسختی بلعیدن و یا صحبت کردن؛ سرفه غیر معمول؛ تورم دهان، صورت، لب ها، زبان یا گلو.
مدفوع سیاه یا خونی. تب. معده بسیار آشفته. درد شکم خیلی بد. بالا آوردن خون و چیز هایی شبیه به قهوه. گرفتگی شکم.

عوارض جانبی کپسول هماتینیک 

اسهال

یبوست

تهوع

استفراغ

سوزش سر دل

درد پا

رنگ ادرار غیرمعمول

 

صفحه اینستاگرام آسپرین ۲۴ را جهت دریافت آخرین ویدئو ها و اخبار دنبال کنید. 

 

مطالب مرتبط:

اپلیکیشن آسپرین ۲۴ منتشر شد. 

لینک دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی

لینک دانلود اپلیکیشن از بازار

لینک نصب نسخه وب اپ (برای کاربران IOS )

 

داروداروخانهمقالاتمقالات ویژه

hematinic pillآسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانسآمبولانس icuآمبولانس تیپ Cآمبولانس خصوصیاپلیکیشن آسپریناپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاستخدام پرستار خصوصیبهترین پرستار خصوصیتجهیزات پزشکیتخصص پرستارداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست آمبولانس اکونومیکدرخواست پرستاردرخواست پرستار ICUدرخواست پرستار خصوصیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست و پزشکقرص هماتینیک برای چی خوبهقرص هماتینیک برای ریزش موقرص هماتینیک چاق کننده استقرص هماتینیک سایت آسپرینکپسول هماتینیک برای چیستمکمل غذاییهماتینیکهماتینیک اسیدهماتینیک برای چیستهماتینیک چه نوع قرصی استهماتینیک داروی چیستهماتینیک در بارداریهماتینیک قرص اهنهماتینیک قرص چیستهماتینیک قرص چیههماتینیک قرص در بارداریهماتینیک و ریزش مو

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram