دمنوش هایی که در چربی سوزی و لاغری شما نقش به سزایی دارند!

دمنوش

دمنوش


در این مطلب ۱۱ روش تهیه دمنوش هایی که به شما در رسیدن به وزن ایده آل کمک زیادی می کنند را معرفی کرده ایم. قبل از اینکه به سراغ دمنوش‌های لاغری پیشنهادی‌مان برویم، می‌خواهیم کمی درباره‌ی روند کاهش وزن با هم صحبت کنیم. چربی (همراه با پروتئین و کربوهیدرات) همان انرژی‌ِ ذخیره‌شده است. کالری در واقع واحدی برای اندازه‌گیری این انرژی‌هاست.        

بدن ما به‌وسیله‌ی یک سری فعل و انفعالات شیمیایی، چربی را به انرژی قابل استفاده برای فعالیت‌های بدن تبدیل و انرژی‌ (کالری‌) اضافی را هم ذخیره می‌کند. برای کاهش وزن، شما باید بیشتر از میزان کالری دریافتی، انرژی مصرف کنید. این امر باعث می‌شود بدن چربی‌های ذخیره‌‌شده را به‌کار بگیرد و درنتیجه لاغرتر شوید. در واقع سلول‌های چربی به مرور کوچک‌تر می‌شوند و از بین می‌روند.

دوستان عزیزم توجه داشته باشید که تمامی این مراحل و روند چربی‌سوزی به شرایط ژنتیکی و محیطی افراد بستگی دارد. دمنوش‌هایی که ما به شما معرفی می‌کنیم، در شرایط عادی در کنار یک رژیم غذایی مناسب، می‌توانند تأثیرات مثبتی در روند کاهش وزن داشته باشند.       

۱.چای سبز برای چربی سوزی

قبل از تمرین با نوشیدن یک فنجان چای سبز چربی سوزی بدن خود را افزایش دهید. در یک مطالعه ۱۲ هفته ای، شرکت کنندگانی که روزانه ۴-۵ فنجان چای سبز را با یک جلسه ۲۵ دقیقه ای ورزش ترکیب کردند به طور متوسط بیش از ۲ کیلو وزن بیشتری نسبت به ورزشکارانی که چای سبز نمی نوشیدند وزن خود را از دست دادند.

تحقیقات نشان داده که چای سبز به کاهش اشتها و افزایش چربی سوزی کمک کرده و برای لاغری و کاهش وزن بسیار مفید است. همچنین مطالعات نشان داده که این دمنوش لاغری به کاهش چربی بدن به ویژه در ناحیه شکم کمک می کند.

طرز تهیه۱ : چای سبز+گل محمدی+هل+دارچین

طرز تهیه۲ : چای سبز+لیمو

طرز تهیه۳ : چای سبز+آب پرتقال+پوست پرتقال(فقط از قسمت نارنجی گوست استفاده کنید)

طرز تهیه۴ :چای سبز+نعنا( نعنا به کنترل اشتها کمک میکند)

طرز تهیه۵ : چای سبز+بلوبری( بلوبری به از بین رفتن سریع تر چربی های شکمی کمک میکند)

طرز تهیه۶ :چای سبز+وانیل

 طرز تهیه۷ :چای سبز+ چای سفید( چای سفید سرشار از آنتی اکسیدان است)

۲. دمنوش گل محمدی

گل محمدی یا همان گل سرخ به‌عنوان یک ماده‌ی دیورتیک (ادرارآور) بسیار ملایم عمل می‌کند. مواد دیورتیک باعث می‌شوند کلیه‌ها مقدار بیشتری سدیم توسط ادرار از بدن خارج کنند، بنابراین به سم زدایی بدن کمک می‌کنند. نمکِ بیش از حد، آب موجود در خون را کاهش می‌دهد و موجب غلظت خون می‌شود که این موضوع برای گردش خون مطلوب اصلا خوب نیست.

از طرفی، زمانی که شما وزن کم می‌کنید، در واقع مقدار زیادی آب از دست می‌دهید بنابراین باید آب بیشتری دریافت کنید که این آب هم سیستم بدن را پاکسازی می‌کند و هم بدن را هیدراته نگه می‌دارد و باور کنید یا نه، این موضوع برای کم کردن وزن بسیار مفید است.

طرز تهیه ۸: دمنوش گل سرخ

یک مشت گلبرگ تازه یا خشک گل محمدی،

نصف فنجان آب،

و یک قوری درب‌دار

اگر از گلبرگ تازه استفاده می‌کنید، حواس‌تان باشد که گلبرگ‌ها به آفت‌کش‌ها، سموم دفع حشرات یا کود شیمیایی آلوده نباشند.

گلبرگ‌ها و آب را داخل قوری بریزید (طوری که آب روی گل‌ها را بپوشاند) و قوری را روی شعله‌ی گاز قرار بدهید. درب قوری را بگذارید و منتظر شوید تا جوش بیاید. پس از آنکه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه جوشید، دمنوش را از صافی رد کنید. این دمنوش لاغری را نهایتا تا ۶ روز می‌توانید در یخچال نگه‌دارید. هر روز نصف تا یک فنجان از این دمنوش را می‌توانید با معده‌ی خالی میل کنید.

 ۳.دمنوش زیره

زیره سبز و زیره سیاه هر دو دارای فیبر بالایی می باشند و همین باعث کاهش اشتها و افزایش متابولیسم بدن می شود که موجب لاخری و کاهش وزن می باشد. همچنین تحقیقات نشان داده که مقادیر بالای فیبر موجود در زیره برای کاهش چربی شکم مفید است.

طرز تهیه۹: دمنوش زیره

یک قاشق چای خوری زیره را (پودر شده و یا دانه زیره) درون قوری که آب با دمای ۸۰ درجه دارد اضافه کنید و به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه منظر بمانید تا دم بکشد سپس نوش جان فرمایید. این دمنوش با عسل و لیموی تازه بسیار لذیذ می شود.

افرادی که از این دمنوش لاغری برای کاهش وزن استفاده می‌کنند بهتر است که نیم ساعت قبل از غذا این دمنوش را مصرف کنند و از معجزه‌ آن بهره‌مند شوند.

۴.دمنوش دارچین

قندخون تأثیر مستقیمی روی وزن ما دارد و میزان گرسنگی‌مان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. قندخون یکی از فاکتورهای تعیین‌کننده‌ی انرژی بدن است. هرقدر انرژی شما بیشتر باشد، تمایل بیشتری به ورزش کردن خواهید داشت.

هرقدر قندخون‌تان متعادل‌تر باشد، کمتر دچار اشتهای کاذب می‌شوید و بدن شما روند مناسب‌تری برای استفاده از چربی‌های ذخیره‌شده را در پیش خواهد گرفت.

اگرچه بحث‌های زیادی درباره‌ی تأثیر دارچین بر قندخون وجود دارد، اما مطالعات زیادی نشان می‌دهند که دارچین می‌تواند میزان سطح قندخون را مدیریت کند. پس ضرری ندارد اگر یک دمنوش تندوتیز دارچین را امتحان کنیم.

طرز تهیه ۹: دمنوش دارچین

۱ قاشق چای‌خوری پودر دارچین،

یک تکه چوب دارچین،

و ۱ لیوان آب

پودر دارچین و چوب آن را در یک لیوان بریزید، آب را بجوشانید و داخل لیوان روی دارچین‌ها بریزید. بهتر است از یک لیوان درب‌دار استفاده کنید یا روی هر لیوانی که استفاده می‌کنید، درپوش بگذارید و ۱۵ دقیقه صبر کنید. دمنوش لاغری شما آماده است. نوش جان! این دمنوش را می‌توانید ۱ یا ۲ بار در روز میل کنید.

۵.دمنوش چای ترش

گل‌های گیاه چای ترش یکی از بهترین گیاهان طبیعی برای لاغری و داشتن شکمی تخت محسوب می‌شوند. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است و به دفع چربی‌ها و نو کردن بافت‌های بدن و تقویت عضلات کمک زیادی می‌کند.

طرز تهیه ۱۰: دمنوش چای ترش

برای تهیه‌ی دمنوش چای ترش، ۲۰۰ میلی‌لیتر آب را بجوشانید و سپس ۱۰ گرم از گل‌های چای ترش را به آن اضافه کنید. اجازه دهید حدود ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم بجوشد. بعد، زیر شعله را خاموش کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. درنهایت چایتان را صاف و دو بار در روز میل کنید. این روند را به مدت ۱۰ روز ادامه دهید و سپس ۵ روز استراحت کنید.

۶. چای جینسینگ برای افزایش انرژی

خواص شگفت انگیز جینسینگ بر هیچکس پوشیده نیست. گرچه زیاده روی در مصرف این گیاه باستانی می تواند عوارضی داشته باشد اما مصرف متعال آن می تواند برای افزایش انرژی بدن مفید باشد

جینسینگ همچنین یکی از قوی ترین محرک های گیاهی برای افزایش سوخت و ساز بدن می باشد و به شما کمک می کند تا بر خستگی غلبه کرده و توانایی ذهنی را نیز افزایش می دهد.

طرز تهیه ۱۱: چای جنسینگ

یک قاشق چای خوری ریشه جینسینگ خورد شده یا یک سوم قاشق چای خوری پودر جینسینگ را به آب داغ داخل قوری اضافه کرده و پس از ۱۰ دقیقه آن را میل کنید. می توانید به این چای عسل نیز اضافه کنید.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید. 

 

صفحه اینستاگرام آسپرین ۲۴ را جهت دریافت آخرین ویدئو ها و اخبار دنبال کنید. 

 

مطالب مرتبط :

اپلیکیشن آسپرین ۲۴ منتشر شد. 

لینک دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی

لینک دانلود اپلیکیشن از بازار

لینک نصب نسخه وب اپ (برای کاربران IOS )

 

آسپرین ۲۴ ،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین ,آمبولانس خصوصی، درخواست پزشک و پرستار، دارو,مکمل, تجهیزات پزشکی,لوازم آرایشی بهداشتی

سبک زندگیسلامتیمقالاتمقالات ویژه

.دمنوش زیرهآسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴اپلیکیشن آسپریناپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاستخدام پرستار خصوصیبهترین پرستار خصوصیتجهیزات پزشکیتخصص پرستارچای جینسینگچای جینسینگ برای افزایش انرژیچای سبز برای چربی سوزیداروداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست آمبولانس اکونومیکدرخواست پرستاردرخواست پرستار ICUدرخواست پرستار خصوصیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24 آمبولانسدرخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلایندرخواست و پزشکدمنوشدمنوش چای ترشدمنوش دارچیندمنوش گل سرخدمنوش گل محمدیدمنوش لاغریلوازم آرایشی بهداشتیمکمل های غذایی و ورزشی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram