ارائه خدمات (ICU,CCU) مراقبت های ویژه در منزل

مراقبت های ویژه در منزل

مراقبت های ویژه در منزل چیست؟      

افرادی که بیماری های آن ها بسیار پیشرفته شده است و ادامه حیات این دسته افراد ملزم به استفاده از دستگاه های ICU و CCU است، از جمله افرادی هستند که نیاز به خدمات مراقبت های ویژه در منزل دارند. 

این بیماران با تمام تجهیزات ICU که اختصاصا جهت خدمات پرستاری در منزل طراحی و ساخته شده اند از ICU یا سایر بخشهای بیمارستان طی فرایند کاملا مشخص از بیمارستان ترخیص و با حفظ ایمنی و اطمینان کامل و ضمن رعایت تمام استانداردهای پزشکی و درمانی به منزل منتقل میشوند.

 این بیماران توسط پزشکان متخصص مربوطه پس از ترخیص از بیمارستان به صورت روزانه ویزیت و تحت معاینه قرار میگیرند و کاهش مدت اقامت بیمار در فضای ICU میتواند خطرات ناشی از عفونتهای بیمارستانی و سایر موارد را به مراتب کاهش دهد. 

ICU  و CCU یکی از حساس ترین بخش های بیمارستان ها هستند. این بخش ها علاوه بر این که از حساسیت مراقبتی زیادی برخوردار هستند هزینه زیادی برای بیمارستان، بیمه و اشخاص دارند. از این رو استفاده از خدمات مراقبت های ویژه در منزل هزینه را برای افراد تا حدود یک سوم کاهش می دهد.

چه افرادی متقاضی دریافت خدمت ICU در منزل هستند؟

-عموما افراد ناتوان در حرکت، سالمندان، افرادی که امکان تردد در شهر را ندارند و یا افرادی که توانایی دریافت خدمات در بیمارستان‌های خصوصی را ندارند و یا از میزان اقدامات انجام شده در بیمارستان دولتی رضایت کافی ندارند، متقاضی دریافت این نوع خدمات هستند.

پرستار CCU و ICU در منزل:

بیمارانی كه بنا به شرایط بالینی خود نیازمند دریافت مراقبت های مختلف در ابعاد جسمی روحی روانی هستند، كارشناسان پرستاری و دیگر رده های پرستاری همچون بهیاران و كمك پرستاران اقدام به ارائه این مراقبت ها و برطرف نمودن نیازهای بیمار می نمایند. در ارائه خدمات مراقبت در منزل به بیماران در منزل مدل مراقبتی ( اورم ) بسیار كاربرد دارد. در این مدل اقدامات پرستاری در سه سیستم طبقه بندی میگردد كه بر این اساس بیماران به صورت مستقل، نسبی و كامل اقدامات پرستاری را دریافت خواهد نمود.

در بیماران دارای شرایط مناسب بیماران تمامی نیازهای خود را رفع می نمایند و صرفا نیاز به آموزش های خود مراقبتی خواهند داشت، همچون كنترل و پیشگیری از عفونت در بیماران مصرف كننده داروهای سركوب كننده ایمنی. در بیمارانی كه دارای سیستم نسبی هستند بیشتر نیازهای بیماران وابسته به پرستار است و بیمار در انجام مراقبت های خود نیاز به كمك كارشناس پرستاری و بهیار و دیگر رده های پرستاری دارند. برخی بیماران بنا به شرایط جسمی خود نیازمند حضور دائم و دریافت كامل مراقبت های پرستاری هستند كه تمامی نیازهای آنها بایستی توسط پرستار و دیگر رده های پرستاری برطرف گردد.

پرسنل درمانی انتخاب شده برای ارائه درمان و مراقبت در منزل چگونه انتخاب و گزینش می‌شوند؟

-تیم‌های مختلفی در مرکز دَم وجود دارند که برای مثال در واحد پزشکی، مسئول واحد پزشکی که با سابقه‌ترین فرد در این بخش است در انتخاب پزشک مجرب و آموزش دیده به ما کمک می‌کنند و در نهایت مصاحبه‌های اخلاقی، اعتقادی و غیره از فرد انجام می‌شود و در نهایت پس از تایید نهایی فرد وارد تیم درمان می‌شود که این پروسه گزینش و انتخاب برای پرستاران توسط مسئول واحد پرستاری و سایر کادر درمان نیز انجام می‌شود

در منزل بیمار چه اقداماتی انجام می‌شود؟

-در بحث ICU در منزل تخت منزل به تخت ICU تبدیل می‌شود. در مرحله اول تیمی متشکل از یک متخصص طب اورژانس و بیهوشی به منزل بیمار اعزام می‌شوند تا بررسی کنند که آیا منزل و شرایط بیمار امکان مدیریت بیماری در منزل را خواهد داشت یا خیر. پس از تایید، یک پزشک عمومی برای بررسی علائم حیاتی به بیمار به محل اعزام می‌شود تا مشخص کند چه نوع خدماتی باید به بیمار ارائه شود و سپس به مرور زمان و بر حسب نوع و شدت بیماری سایر کادر درمان وارد پروسه درمان می‌شوند.

خدمات مراقبت های ویژه در منزل

  • كنترل علایم حیاتی
  • بررسی مداوم سطح هوشیاری
  • مانیتورینگ دائم
  • كنترل میزان ادرار بر اساس ورودی و خروجی(I&O)
  • تعبیه سوند بینی معده
  • تعبیه سوند ادراری
  • دارو درمانی در اشكال مختلف:تزریقی، خوراكی، تنفسی، داخل چشمی و دیگر اشكال دارویی.
  • تعبیه دسترسی ورید محیطی
  • مدیریت راه هوایی
  • اکسیژن درمانی
  • فیزیوتراپی تنفسی
  • ساكشن ترشحات تنفسی
  • بررسی الگوی تنفسی
  • سمع صداهای تنفسی
  • اتصال و جداسازی بیمار از دستگاه ونتیلاتور
  • مدیریت درد
  • پیشگیری و مراقبت از زخم فشاری
  • پانسمان و مراقبت از زخم
  • تغذیه بیمار به صورت وریدی
  • انجام فعالیت های حرکتی
  • تغییر وضعیت بیمار
  • ماساژ نواحی تحت فشار
  • بررسی وضعیت همودینامیك
  • تغذیه بیمار از از طریق سوند بینی معده
  • تغذیه بیمار از از طریق PEG

مزایای ارائه مراقبت های وی‍ژه در منزل

۱. خدمات مراقبتی بر اساس نیازهای بیمار

مراقبت های پزشکی در بیمارستان ها معمولا برای همه افراد یکسان است. در این مکان بیمار نمیتواند نیازهای خاص خود را داشته باشد و همین مسئله باعث میشود  بیماران از محیط و امکانات بیمارستان ناراضی باشند. ارائه مراقبت های حرفه ای در خانه به شخصی سازی و سفارشی کردن تجربه برای بیمار کمک می کند. پرستار در منزل برای هر بیمار منحصر به فرد میباشد و تمامی نیازهای بیمار را در ذهن خود نگه می دارند.  زمانی که بیمار از خدمات پرستار در منزل استفاده میکند بسیار راحت تر می باشد زیرا تمام نیازهایش تامین می گردد. مراقبت در منزل در تسریع بهبودی بیمار موثر خواهد بود.

۲.هزینه بسیار کم پرستاری در منزل

بیمار ممکن است نیاز به مراقبت های ویژه ای داشته باشد . مراقبت های درمانی در بیمارستان معمولا بسیار پر هزینه است و نگهداری بیمار به صورت طولانی مدت در بیمارستان برای بیمارستان با هزینه بالا تمام می شود. در خدمات پرستاری در منزل با استفاده از مراقبت های پزشکی حرفه ای میتوان بیمار در راحتی خانه با استانداردهای بیمارستان را مراقبت و نگهداری کرد . از نظر هزینه، پرستاری در منزل در مقایسه با بستری شدن در بیمارستان، بسیار مقرون به صرفه است.

۳.فعالیت های روزانه زندگی روزمره

بعضی از افراد ممکن است در انجام وظایف اساسی خود، مانند حمام کردن، نظافت، پخت و پز و تمیز کردن، مشکل داشته باشند. مراقبت حرفه ای در خانه عملکرد این فعالیت های روزمره را آسانتر می کند.پرستار در منزل  برای کمک به بیماران درفعالیت های روزمره زندگی آموزش دیده اند. آنها به بیماران کمک می کند که احترام و كرامت خود را حفظ کنند و زندگی سالم و با کیفیتی داشته باشند.

۴.سرعت در بهبودی و کاهش خطر ابتلا به عفونتها

مراقبت پرستاری در منزل کمک می نماید تا بیمار از عفونت هایی که در بیمارستان ها در معرض آن قرار دارند محافظت شود. مراقبت پرستار در منزل می تواند به بهتر شدن و سرعت درمان بیمار به علت دور بودن از عفونت های بیمارستانی و آلودگی کمک کند.

۵.محیط اطراف بیمار

نگه داشتن طولانی مدت بیمار در محیط بیمارستان می تواند تاثیر منفی بر سلامت روانی آنها داشته باشد. بیمارستان معمولا به دلیل محیط اطراف بیمار را از لحاظ روانی تحت فشار قرار می دهد و دوری از اعضاء خانواده سبب ایجاد استرس های مختلفی جسمی و روحی روانی میگردد.پرستاری در منزل با ارائه مراقبت های حرفه ای پزشکی در محیط آرام خانه در روند بهبودی بیمار کمک می کند. حضور در محیط گرم و دوست داشتنی خانه به آرامش  ذهن و کاهش استرس بیمار کمک میکند.

 

 

صفحه اینستاگرام آسپرین ۲۴ را جهت دریافت آخرین ویدئو ها و اخبار دنبال کنید. 

 

مطالب مرتبط:

اپلیکیشن آسپرین ۲۴ منتشر شد. 

لینک دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی

لینک دانلود اپلیکیشن از بازار

لینک نصب نسخه وب اپ (برای کاربران IOS )

وظایف کلی پزشک و پرستار خصوصی در منزل

مراقبت ویژه ICU و CCU در منزل

پرستاری از بیمار مبتلا به ام اس در منزل – مراقب یا پرستار خصوصی

علائم ویروس کرونا ، علائم خفیف و شدید تا عوارض بعد از بهبودی

پرستار سالمند در منزل

پرستار کودک در منزل

وظایف بهیار و کمک بهیار در منزل

آنچه باید درباره ی خدمات مراقبتی و پرستار در منزل بدانید!

همه چیز درباره ی دیابت (علائم ، تشخیص ، تفاوت دیابت نوع ۱ و ۲ و …)

دستگاه فیزیوتراپی خانگی

فیزیوتراپی در منزل

ماساژ درمانی و تسکین دردهای مزمن !

اقدامات اولیه در صورت صدمه و خونریزی !

پرستار خصوصی در منزل؛ وظایف پرستار شخصی برای بیماری‌های مختلف

اقدامات اولیه جهت کنترل خونریزی !

درخواست پرستاردرخواست پزشکمقالاتمقالات ویژه

Aspirin24ICU در منزلICU در منزل آسپرین24آسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴بیمار ICUپرستار خصوصی بیمارپرستار سالمندپرستاریتجهیزات ICUتجهیزات ICU در منزلتخصص پرستارخدمات مراقبت ویژهخدمات مراقبت ویژه در منزلدرخواست پرستار خصوصیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست پرشک خصوصیدرخواست پزشکدرخواست خدمات پزشکی خصوصیمتقاضی ICUمراقبت ICUمراقبت بیمار در منزلمراقبت های ویژه در منزلهزینه ICUهزینه مراقبت های ویژه در منزلهزینه مراقبت ویژهآسپرین 24

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram