مواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی

تقویت سیستم ایمنی

مواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی   

ساده ترین راه برای دریافت مواد مغذی و معدنی رعایت نکات تغذیه ای و استفاده از مواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی است. به این منظور میتوانید هرروز به طور متنوع و به میزان متناسب از مواد غذایی زیر که تاثیر قابل توجهی در سلامت شما دارند ، در برنامه غذایی روزانه تان بهره مند شوید.

زردچوبه  

مواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی

زردچوبه ادویه ای است که بسیاری از افراد در غذاها از آن استفاده میکنند. همچنین از خاصیت درمانی آن در بسیاری از داروها نیز استفاده میشود. مصرف زرد چوبه باعث بهبود ایمنی شده و این خاصیت بع علت وجود ترکیبی به نام کورکومین در زردچوبه است. طبق بررسی ها در سال ۲۰۱۷ ، کورکومین اثرات آنتی اکسیدانی و آرامش بخش دارد.

ماهی

مواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی

ماهی قزل آلا ، ماهی تن و سایر ماهی ها منبع غنی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. براساس گزارش سال ۲۰۱۴ ، مصرف طولانی مدت اسیدهای چرب امگا ۳  خطر ابتلا به روماتیسم مفصلی (RA) را کاهش می دهد. رماتیسم مفصلی ( RA یک بیماری خود ایمنی مزمن است که هنگامی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن به اشتباه به قسمت سالم بدن حمله کند.

کلم بروکلی

مواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی

کلم بروکلی منبع دیگری از ویتامین C است. این ماده همچنین حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند سولفورافان است. به همین دلایل ، انتخاب خوبی است تا به طور مرتب در برنامه غذایی خود از آن استفاده کنید  تا از سلامت سیستم ایمنی بدنتان حمایت کنید.

اسفناج

مواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی

اسفناج نیز باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میشود ، زیرا حاوی بسیاری از مواد مغذی اساسی و آنتی اکسیدان ها میباشد از جمله:

فلاونوئیدها
کاروتنوئیدها
ویتامین C
ویتامین E

تحقیقات همچنین نشان می دهد که فلاونوئیدها ممکن است به جلوگیری از سرماخوردگی در افراد سالم کمک کند.

زنجبیل

مواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی

بسیاری از افراد از زنجبیل در انواع غذاها و دسرها و همچنین در چایها استفاده می کنند. طبق یک بررسی ، زنجبیل خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد و  فواید بسیاری برای سلامتی به همراه دارد.

سیر

مواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی

سیر یک درمان خانگی معمول برای پیشگیری از سرماخوردگی و بیماری های دیگر است. سیر حاوی ترکیباتی با خواص دارویی قوی است . سیر بسیار مغذی است در این حال که کالری بسیار کمی دارد.

چای سبز

مواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی

چای سبز حاوی مقدار کمی کافئین است ، بنابراین افراد می توانند از آن به عنوان جایگزینی برای چای سیاه یا قهوه استفاده کنند. نوشیدن آن  سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می کند.

بادام

مواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی

بادام منبع عالی ویتامین E است و همچنین حاوی منگنز ، منیزیم و فیبر میباشد. یک مشت کوچک یا یک چهارم فنجان بادام یک میان وعده سالم است که برای سیستم ایمنی بدن میتواند مفید باشد.

مطالب مرتبط :

میوه های غنی از ویتامین C

تأثیر آنتی اکسیدان ها بر سلامت بدن را جدی بگیرید !

 Foods That Boost the Immune System

 

 

*آسپرین ۲۴*

،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین ,آمبولانس خصوصی ، درخواست پزشک و پرستار، دارو  ,مکمل های غذایی و ورزشی, تجهیزات پزشکی, لوازم آرایشی بهداشتی*

سلامتیمقالات

آسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین بیست و چهارآسپرین۲۴آمبولانس icuآمبولانس mآمبولانس تیپ Cآمبولانس خصوصیآنتی اکسیداناپلیکیشن آسپریناپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاسپرین 24استخدام پرستار خصوصیافزایش نیروی جسمانی تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری هاایمنی بدنبرای تقویت سیستم ایمنی چکار کنیمبرای تقویت سیستم ایمنی چه کنیمبهترین پرستار خصوصیتجهیزات پزشکیتخصص پرستارتقویت ایمنیتقویت ایمنی بدن برای مقابله با کروناتقویت سیستم ایمنیتقویت سیستم ایمنی آسپرین 24تقویت سیستم ایمنی آسپرین24تقویت سیستم ایمنی اسپرین 24تقویت سیستم ایمنی در برابر کروناچای سبزچپونه سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنیمچگونه سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیمچه خوراکی هایی سیستم ایمنی را تقویت میکنندچه عواملی سیستم ایمنی بدن را تقویت میکندچه مواد غذایی باعث تقویت سیستم ایمنی میشودچه مواد غذایی سیستم ایمنی را تقویت میکندخوراکی های تقویت کننده سیستم ایمنی بدنخوراکی های مفیدداروداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست آمبولانس اکونومیکدرخواست پرستاردرخواست پرستار ICUدرخواست پرستار خصوصیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلایندرخواست و پزشککرونالوازم آرایشی بهداشتیمکمل های غذایی و ورزشیمواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram