میگرن ، درمان آن و رهایی از سردرد

میگرن ، درمان آن و رهایی از سردرد

میگرن معمولاً سردرد متوسط یا شدیدی است که به عنوان یک درد متورم در یک طرف سر احساس می شود. همچنین بسیاری از افراد ممکن است دارای علائمی مانند احساس بیمار بودن و افزایش حساسیت به نور یا صدا باشند. میگرن یک عارضه شایع است که از هر ۵ زن ۱ نفر و از هر ۱۵ مرد ۱ نفر به این عارضه دچار است. سردر های میگرنی معمولاً در اوایل بزرگسالی شروع می شوند. در این مقاله سعی داریم مطالبی را درمورد میگرن ، درمان آن و رهایی از سردرد عنوان کنیم.    

انواع میگرن  

۱- میگرن چشمی:        

میگرن چشمی باعث از دست دادن بینایی برای مدت کمتر از یک ساعت در افراد می ‌شود که این حالت معمولاً با سردرد همراه است. بیماری میگرن چشمی در اثر اختلالات مغز و اعصاب و سردردهای شدید ایجاد می ‌شود که در صورت درمان نکردن به موقع آن، این بیماری اثرات خود را در چشم نمایان می‌ سازد.

۲- میگرن مزمن :

معمولا هر فردی در ماه یک یا دو بار سردرد می گیرد اما افرادی که مبتلا به میگرن مزمن هستند، در ماه دچار بیش از ۱۵ بار سردرد شدید می شوند. این میگرن نوع مزمن سردردهای روزانه است، یعنی زمانی روی می دهد که میگرن فرد به سردردهای همیشگی مستمری تبدیل شود که اغلب با علائم شدید میگرن همراه است. تحقیقات نشان داده که ۱% از مردم جهان به این نوع بیماری مبتلا هستند.

۳- میگرن وستیبولار :

میگرن وستیبولار بر تعادل تاثیر می گذارد. فرد مبتلا به این بیماری می تواند احساس کند که زمین در حال حرکت است یا احساس سقوط و مشکلات هماهنگی در حرکت داشته باشد.  سرگیجه و مشکلات ناشی از عدم تعادل از علائم اصلی این سردرد میباشند.

۴ – میگرن هاله ای:

برای برخی از افراد ، یک علامت هشدار دهنده معروف به هاله قبل یا با سردرد رخ می دهد. هاله می تواند شامل اختلالات بینایی یا اختلالات دیگر مانند سوزن سوزن شدن در یک طرف صورت یا بازو یا پا و مشکل در صحبت کردن.

میگرن می تواند با علایم زیر همراه باشد:

– تاری دید

– سبک بودن

– حالت تهوع


مسکن های ساده مانند پاراستامول یا ایبوپروفن می توانند برای تسکین درد میگرن مؤثر باشند.

تشخیص میگرن :

بسیاری از سردردها سردرد میگرنی نیستند ولی می‌توانند کاراکترهای شبیه به سردرد میگرنی داشته باشند. در عین حال عمده سردردها سردردهای میگرنی هستند که متخصصان با توجه به شرح حال بیمار و در صورت لزوم تصویربرداری از مغز، MRI  این بیماری را شناسایی می‌کنند.

اگر شما یا فردی علائم زیر را داشت فورا آمبولانس خبر کنبد :

۱- فلج یا ضعف در یک یا هر دو بازو یا یک طرف صورت

۲- ناتوانی در حرف زدن و ادای درست کلمات

۳- سردرد ناگهانی و دردناک و آزار دهنده ای که قبلا تجربه نکرده اید

۴- سردرد همراه با درجه حرارت بالا (تب) ، گردن درد ، سرگیجه ، تشنج ، دوبینی و بثورات

این علائم ممکن است نشانه بیماری جدی تری مانند سکته مغزی یا مننژیت باشد و باید در اسرع وقت توسط پزشک ارزیابی شود.

درمان دارویی میگرن

داروهای بدون نسخه

این داروها عبارتند از:

  • آسپرین
  • استامینوفن، پاراستامول
  • ایبوپروفن
  • سدیم ناپروکسن

داروهای نسخه‌ای

  • آنتی‌متیک پرومتازین HCI (به صورت قرص، شربت، شیاف و یا تزریق)
  • کلرپرومازین (به صورت شیاف)
  • پروکلرپرازین (به صورت شیاف)
  • تری متوبنزامید HCI (به صورت کپسول‌های تزریقی، شربت یا شیاف)
  • متوکلوپرامید HCI ( به صورت شربت، قرص و یا تزریق)
  • اندانسترون HCI (به صورت شربت، قرص / قرص‌های شکستنی و تزریق)
  •  آنتی هيستامين سیپروهپتادین HCI (به صورت قرص و شربت)
  • دیفن هیدرامین HCI (به صورت قرص، شربت و ژل مایع)

نکته : ممکن است پزشک برای بیمارانی که بیش از دو بار در هفته از داروهای تسکین دهنده علائم سردرد استفاده می‌کنند، داروهای پیشگیری از سردرد را توصیه کند. علاوه بر این، درمان‌های غیر دارویی مانند ورزش، خواب کافی (حداقل ۸ ساعت در طول شب)، مصرف آب به میزان کافی (۶ تا ۸ لیوان در روز) و رژیم غذایی خاص می‌تواند دفعات حملات سردرد را کاهش داده و نیاز به مصرف داروهای تسکین دهنده درد را برطرف سازد. قبل از مصرف هرگونه دارو با پزشک خود مشورت کنید.

Migraine and the Causes of migraines

هر آنچه باید درباره انواع آمبولانس خصوصی بدانید!

*آسپرین ۲۴*

،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین ,آمبولانس خصوصی ، درخواست پزشک و پرستار، دارو  ,مکمل های غذایی و ورزشی, تجهیزات پزشکی, لوازم آرایشی بهداشتی*

مقالات

آسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانس icuآمبولانس mآمبولانس تیپ Cآمبولانس خصوصیاپلیکیشن آسپریناپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاسپرین 24استخدام پرستار خصوصیبهترین پرستار خصوصیتجهیزات پزشکیتخصص پرستارداروداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست آمبولانس اکونومیکدرخواست پرستاردرخواست پرستار ICUدرخواست پرستار خصوصیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلایندرخواست و پزشکدرمان آن و رهایی از سردرددرمان سردرددرمان میگرنسردردلوازم آرایشی بهداشتیمکمل های غذایی و ورزشیمیگرن

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram