پستانک ارتودنسی و تفاوت آن با پستانک معمولی

پستانک ارتودنسی

اگر تصمیم گرفته اید به نوزاد خودپستانک بدهید  بسیاری از متخصصان اطفال و دندانپزشکان یک پستانک ارتودنسی را توصیه می کنند.

پستانک ارتودنسی چیست؟     

پستانک های ارتودنسی یا اصطلاحا ارتودنتیک برای پیشگیری از بروز ناهنجاری های دندان ها و مقابله با مشکلات دهان و دندان پس از تولد کودک، طراحی شده اند.

این پستانکها از پایین صاف و از بالا گرد هستند ، تا با زبان کودک و سقف دهان او مطابقت داشته باشند. تولیدکنندگان ادعا می کنند که این شکل کمتر از پستانکهای گرد در رشد دندان کودک اختلال ایجاد میکند.

پستانک ارتودنسی از کج شدن دندان ها پیشگیری میکند و دقیقا شکل نوک سینه مادر است و طی مکیدن نوزاد، فشار را از لثه ها و دندان های در حال رشد برمی دارند. این پستانکها به شکل خاصی طراحی شده اند تا به شکل گیری دهان و فک در حال رشد کودک کمک کنند.

انواع پستانک ارتودنسی

·       سیلیکونی

·        لاتکسی

 پستانک های سیلیکونی از پستانک های لاتکسی دوام و ماندگاری بیشتری دارند و همینطور هیچ گونه بو و مزه ای هم ندارند.

مضرات استفاده از پستانک چیست ؟

  • استفاده زود هنگام از پستانک ممکن است در شیردهی تداخل ایجاد کند
  • کودک شما ممکن است به پستانک وابسته شود
  • استفاده از پستانک ممکن است خطر عفونت گوش میانی را افزایش دهد
  • استفاده طولانی مدت از پستانک ممکن است منجر به مشکلات دندانی شود.

فواید پستانک ارتودنسی

جدا از آرامش بخشیدن به کودک و کاهش گریه ، در اینجا چند دلیل دیگر برای محبوبیت زیاد استفاده از پستانک در بین والدین ذکر شده است:

  • طبق آخرین تحقیقات انجام شده ، استفاده از پستانک خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) را کاهش می دهد. آکادمی اطفال آمریکا استفاده از پستانک را هنگام خواباندن کودک  توصیه می کند.
  • ترک عادت پستانک راحت تر از عادت انگشت شست است.
  • در یک مطالعه شواهد قاطعی پیدا شده است که پستانکهای ارتودنسی در مقایسه با پستانکهای طبیعی باعث برجستگی و نامرتبی کمتر دندان های جلو می شوند . در حقیقت . با این وجود بهتر است قبل از ۳۶ ماهگی کودک عادت پستانک خوردن را ترک کند.
  • پستانک می تواند موجب تسکین نوزادانی شود که به ریفلاکس یا کولیک مبتلا هستند.
  • نوزادان نارسی که از پستانک ارتودنسی استفاده می کنند ممکن است وزن بیشتری اضافه کنند و زودتر از بیمارستان مرخص شوند.
  • پستانک ارتودنسی بیشتر از پستانک های قدیمی کودکان را آرام میکنند و مواد بکار رفته در آن ها ضرری برای نوزادان ندارد.

 

مقاله زیر هم می تواند برایتان مفید باشد:

شیشه‌ شیر‌ پلاستیکی بهتراست یا شیشه ای؟

 

*آسپرین ۲۴*

،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین ,آمبولانس خصوصی ، درخواست پزشک و پرستار، دارو  ,مکمل های غذایی و ورزشی, تجهیزات پزشکی, لوازم آرایشی بهداشتی*

تجهیزات پزشکیداروخانهمقالاتمقالات ویژه

آسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانس icuآمبولانس mآمبولانس تیپ Cآمبولانس خصوصیاپلیکیشن آسپریناپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاسپرین 24استخدام پرستار خصوصیانواع پستانکانواع پستانک ارتودنسیایا پستانک ارتودنسی ضرر دارد؟بهترین پرستار خصوصیبهترین نوع پستانک کدام است؟پستانکپستانک ارتودنسیپستانک ارتودنسی چیست؟پستانک خوب است یا بدتجهیزات پزشکیتخصص پرستارتفاوت پستانک ارتودنسی و معمولیخرید پستانک ارتودنسیداروداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست آمبولانس اکونومیکدرخواست پرستاردرخواست پرستار ICUدرخواست پرستار خصوصیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلایندرخواست و پزشکعوارض پستانکفرق پستانک ارتودنسی با معمولیفواید پستانک ارتودنسیقیمت پستانک ارتودنسیلوازم آرایشی بهداشتیمزایای پستانک ارتودنسیمضرات استفاده از پستانک چیست ؟مکمل های غذایی و ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram