اسپری اکسیژن

اسپری اکسیژن   

هر فرد بالغ در شرایط عادی ۱۶ بار در دقیقه تنفس میکند، هوای اطراف ما دارای ۲۱ درصد اکسیژن است. اسـپری تنفسی اکسیژن  برطرف کننده خستگی و افزایش دهنده توان فکری،سهولت تنفس در هوای آلوده که به انواع ماسک ها نیازداریم، فضاهای کم هوا و محیطهای نامناسب است.

اکسیژن یک عنصر زیستی بوده و همه جا چه در زمین و چه در کل جهان هستی یافت می‌شود.کمبود اکسیژن می تواند موجب آسیب شدید یا حتی مرگ شود، از این رو هر فردی که مشکوک به هیپوکسی است باید در کوتاه‌ ترین زمان ممکن کمک پزشکی دریافت کند.تنها حدود چهار دقیقه بی اکسیژنی می تواند موجب آسیب مغزی دائمی شود. کمبود اکسیژن در مغز موجب مرگ سلول های مغزی می شود و می تواند احتمال آسیب مغزی یا مرگ را افزایش دهد.در چنین مواردی بهترین روش برای فراهم کردن اکسیژن، استفاده از اسپری های اکسیژن می باشد.

اسپری تنفسی اکسیژن از حیاتی‌ترین محصولات کمک درمانی برای افراد دارای مشکلات تنفسی است و برای تمامی اقشار اجتماعی که در شرایط مختلف زیست محیطی و جسمی سختی قرار دارند دارای بیشترین تاثیر است. این اسپری در بالاترین خلوص اکسیژن پزشکی با فشار ۸ بار پر شده و حجم تقریبی آن حدود ۸ لیتر گازی است. این اسپری از یک کپسول و یک ماسک پلاستیکی فوق سبک و قابل حمل تشکیل شده که زمان استفاده می‌توان آن را روی کپسول وصل و ضمن اسپری کردن اکسیژن از طریق ماسک آن را تنفس نمود. علاوه بر بیماران خاص نظیر بیماران ریوی، قلبی و مغزی که با تشدید بیماری به مصرف سریع اکسیژن در هر مکانی نیاز مبرم دارند، عموم مصرف‌کنندگان این محصول بیماران، سالمندان، تمامی افراد جامعه در زمان آلودگی هوا، ورزشکاران، بانوان باردار، کارکنان در مشاغل سخت و… هستند.

موارد مصرف اسپری اکسیژن  

بیماران

این اسپری برای بیماران ریوی، قلبی، مغزی و بسیاری از موارد دیگر که در روز با تشدید بیماری به مصرف سریع اکسیژن در هر مکانی نیاز مبرم دارند قابل استفاده خواهد بود.

سالمندان

افزایش سن غالبا با مشکلات رایج تنفسی همراه است و افراد مسن بیش از افراد دیگر تحت تاثیر مواردی نظیر فعالیت فیزیکی و آلودگی هوا قرار خواهند گرفت. بدین ترتیب، این اسپری را می‌توان گزینه‌ای ضروری در منزل یا همراه سالمندان نیز در نظر گرفت.

آلودگی هوا

یکی از شایع‌ترین موارد کاربرد ماسک‌های اکسیژن، استفاده در شهرهایی است که با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کنند. بنابراین استفاده از این اسپری ضمن تردد در هوای آلوده‌ی شهر، به ویژه در روزهای پاییز و زمستان که آلودگی هوا شدیدتر است، می‌توان تاثیرات هوای آلوده روی سلامت بدن را کاهش داد.

زنان باردار

علاوه بر تغذیه‌ی سالم و محتاطانه‌ی مادر باردار، تنفس هوایی پاک و رسیدن اکسیژن خالص و کافی به نوزاد هم از دیگر مواردی است که در رشد سالم وی تاثیرگذار است. بدین ترتیب، بانوان باردار می‌توانند با چند نوبت مصرف اکسیژن همراه در روز، در رساندن اکسیژن خالص به فرزندشان برای بهبود در رشد آن کمک زیادی کنند.

ورزشکاران

استفاده از این محصول برای تمامی ورزشکاران اعم از حرفه‌ای و آماتور تاثیر بالایی در رفلکس بدن و تحرک آنان ایجاد می‌کند. بدین ترتیب، این ماسک نه‌تنها مشوق افرادی خواهد بود که به دلیل مشکلات معمول تنفسی از پرداختن به ورزش‌های روزمره و آماتور باز می‌مانند، بلکه برای افرادی که به شکلی حرفه‌ای به ورزش‌های قدرتی و استقامتی می‌پردازند هم ابزاری برای رسیدن سریع اکسیژن خالص به بدن و حفظ تحرک و سلامت فیزیکی آن‌ها شود.

مشاغل سخت

علاوه بر فعالیت فیزیکی سنگین، شرایط محیطی محل کار هم از جمله مواردی است که می‌تواند تنفس کارکنان و کارگران را تحت تاثیر قرار دهد. لذا، چنانچه افرادی که به شغلی دشوار و پرتکاپو مشغولند و از نظر تنفسی هم مشکلی دارند، یا اینکه شرایط کلی محیط کار، نظیر کار در معادن و برخی کارخانجات موجب خلل در تنفس معمول آن‌ها می‌شود، اسپری اکسیژن  می‌تواند یک ابزار کمکی و در مواردی کاملا حیاتی و ضروری برای تنفس و سلامت این کارکنان باشد.

مصارف دیگر

این محصول همچنین در زمان حوادث رانندگی، آتش‌سوزی و … به عنوان یک نیاز اصلی کمک‌های اولیه به شمار می‌آید که ضرورت همراه داشتن آن در خودرو را نیز توجیه می‌کند.

طریقه مصرف اسپری اکسیژن

  • ابتدا ماسک را بر روی کپسول قرار دهید و روبه روی دهان خود بگذارید.
  • اکنون دکمه اکسیژن را فشار دهید تا اکسیژن اسپری گردد.
  • این عمل را هر مرتبه به مدت ۱ الی ۲ ثانیه انجام و همزمان تنفس نماید.
  • توجه داشته باشید، این اسپری در دمای بیش از ۳۰ درجه نگهداری نشود.

هشدار مصرف

در دمای بیش از ۳۰ درجه سانتیگراد نگهداری نشود.

 

مظالب مرتبط :

چگونه می توان آسیب به سلامتی خود را در برابر آلودگی هوا کاهش داد

 

 

*آسپرین ۲۴*

،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین ,آمبولانس خصوصی ، درخواست پزشک و پرستار، دارو  ,مکمل های غذایی و ورزشی, تجهیزات پزشکی, لوازم آرایشی بهداشتی*

تجهیزات پزشکیداروخانهمقالات

آسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانسآمبولانس icuآمبولانس تیپ Cآمبولانس خصوصیاپلیکیشن آسپریناپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاسپری آسماسپری اکسیژناسپری تنفسی اکسیژناسپری تنگی نفساسپری تنگی نفس بدون نسخهاستخدام پرستار خصوصیاشباع اکسیژن خوناکسیژن سنج خونبهترین پرستار خصوصیتجهیزات پزشکیتخصص پرستارخرید ماسک اکسیژن صورتداروداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست آمبولانس اکونومیکدرخواست پرستاردرخواست پرستار ICUدرخواست پرستار خصوصیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلایندرخواست و پزشکدرصد مناسب اکسیژنطریقه مصرف اسپری اکسیژنلوازم آرایشی بهداشتیماسک اکسیژنماسک اکسیژن ورزشیمکمل های غذایی و ورزشیموارد مصرف اسپری اکسیژننحوه استفاده از اسپری اکسیژن

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram