دستگاه فیزیوتراپی خانگی وسیله‌ای است که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. امروزه مشکلات اسکلتی، عضلانی و یا عصبی بسیار شایع شده اند. این نوع مشکلات پیر و جوان نمی‌شناسد و در درازمدت افراد را درگیر خود می‌کند. بهترین روش درمانی این مشکلات، فیزیوتراپی است و چه چیزی بهتر از اینکه به‌جای مراجعه مکرر به مراکز فیزیوتراپی، بتوانیم فیزیوتراپی را به خانه خود ببریم.

از دستگاه فیزیوتراپی برای درمان و یا تسکین دردهای مزمن (مانند دردهای پایین کمر) و یا دردهای حاد ( مانند دردهای حاملگی یا دردهای پس از جراحی) استفاده میشود.

دستگاه فیزیوتراپی خانگی چیست و چه کاربردی دارد؟    

دستگاه فیزیوتراپی خانگی یک روش غیرتهاجمی برای تحریک و یا توقف پیام‌های ارسالی از اعصاب مغز و نخاع می‌باشد. بدین‌وسیله پیام‌های درد تا حدود زیادی کاهش می‌یابند و یا حتی کاملاً متوقف می‌گردند. علاوه بر کنترل درد، این نوع از تحریک الکتریکی حاصل از دستگاه فیزیوتراپی خانگی ، جریان خون را در محدوده هدف افزایش می‌دهد و باعث کاهش یا حذف اسپاسم عضلانی (گرفتگی و انقباض عضلات) می‌گردد.

همچنین مطالعات نشان می‌دهند که استفاده از دستگاه فیزیوتراپی خانگی می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی باعث کاهش استفاده از داروهای ضد درد و مسکن ها شود. همچنین میتوانید برای داشتن تجربه ای بهتر و بهره مندی از کیفیت بالای درمان علاوه بر تهیه این دستگاه ، از خدمات و حضور فیزیوتراپیست در منزل خود نیز بهره مند شوید. (در قسمت پزشک و پرستار در منزل اپلیکیشن آسپرین ۲۴ میتوانید به سهولت درخواست فیزیوتراپی در منزل توسط فیزیوتراپ های متخصص را ثبت کرده و از خدمات آن در منزل خود بهره مند شوید. همچنین در قسمت داروخانه آنلاین اپلیکیشن میتوانید دستگاه فیزیوتراپ خانگی مورد نظر خود را استعلام کرده و از قیمت و موجودی و مشخصات آن باخبر شوید.)  به طور کلی از اهداف استفاده از این دستگاه ، میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • جلوگیری از آسیب و ناتوانی
  • مدیریت بیماری های حاد و مزمن
  • بهبود و حفظ عملکرد فیزیکی مطلوب
  • بازسازی آسیب و اثرات بیماری یا معلولیت
  • آموزش بیماران برای جلوگیری از وقوع مجدد آسیب

موارد استفاده از دستگاه فیزیوتراپی خانگی :

  • مشکلات قلبی و عروقی: حمایت، پیشگیری و توانبخشی برای افراد مبتلا به بیماری و صدمات وارده به قلب و ریه ها مانند آسم را تحت تأثیر قرار می دهد را فراهم می کنند.
  • مشکلات دیسک کمر
  • سرطان، مراقبت تسکین دهنده و لنفدوم: درمان، مدیریت و یا جلوگیری از خستگی، درد عضلات و سفتی در مفاصل.
  • بی اختیاری: مدیریت و جلوگیری از بی اختیاری و اختلال در عملکرد های بدن.
  • سردردهای میگرنی یا تنش‌های مزمن
  • نگرانی های بهداشت زنان: رسیدگی به مسائل بهداشتی اطراف حاملگی، تولد، مراقبت بعد از زایمان، تغذیه با شیر مادر، یائسگی، پرولاپس، مشکلات مثانه یا کنترل روده.
  • اسکلتی و عضلانی: پیشگیری و درمان بیماران با شرایط اسکلتی عضلانی مانند: گردن درد و کمر درد.
  • بیماری های التهابی مانند آرتریت روماتوئید و استئوارتریت
  • عصب شناسی: ارتقا حرکت و کیفیت زندگی بیماران مبتلا به آسیب شدید مغزی یا نخاعی از تروما، یا کسانی که از بیماری های عصبی مانند سکته مغزی، بیماری پارکینسون و مولتیپل اسکلروز رنج می برند.
  • ارتوپدی: کمک به بیماران در جلوگیری و یا درمان بیماری های حاد یا مزمن مانند آرتروز و قطع عضو.
  • تسکین دردهای ناشی از عمل‌های جراحی (مانند جایگزینی مفصل، جراحی قلب، جراحی‌های مختلف شکم و یا سزارین)

برای استفاده از این دستگاه توصیه میشود تا ابتدا از یک متخصص فیزیوتراپ کمک گرفته تا با بررسی شرایط بیمار میزان نیاز وی را به جلسات درمانی را تشخیص دهد و با ارزیابی و تشخیص وضعیت و نیازهای بیمار  یک طرح درمان و  یک دوره تمرین با دستگاه ها ی مخصوص فیزیوتراپی را تجویز کند. بسیاری از بیماران نیازمند خدمات فیزیوتراپی دچار درجاتی از محدودیت های حرکتی هستند بنابراین این افراد می تواند خدمات فیزیوتراپی در منزل را دریافت کنند.

 

صفحه اینستاگرام آسپرین ۲۴ را جهت دریافت آخرین ویدئو ها و اخبار دنبال کنید. 

 

مطالب مرتبط:

اپلیکیشن آسپرین ۲۴ منتشر شد. 

لینک دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی

لینک دانلود اپلیکیشن از بازار

لینک نصب نسخه وب اپ (برای کاربران IOS )

وظایف کلی پزشک و پرستار خصوصی در منزل

مراقبت ویژه ICU و CCU در منزل

پرستاری از بیمار مبتلا به ام اس در منزل – مراقب یا پرستار خصوصی

علائم ویروس کرونا ، علائم خفیف و شدید تا عوارض بعد از بهبودی

پرستار سالمند در منزل

پرستار کودک در منزل

وظایف بهیار و کمک بهیار در منزل

آنچه باید درباره ی خدمات مراقبتی و پرستار در منزل بدانید!

ارائه خدمات (ICU,CCU) مراقبت های ویژه در منزل

همه چیز درباره ی دیابت (علائم ، تشخیص ، تفاوت دیابت نوع ۱ و ۲ و …)

دستگاه فیزیوتراپی خانگی

فیزیوتراپی در منزل

ماساژ درمانی و تسکین دردهای مزمن !

اقدامات اولیه در صورت صدمه و خونریزی !

پرستار خصوصی در منزل؛ وظایف پرستار شخصی برای بیماری‌های مختلف

اقدامات اولیه جهت کنترل خونریزی !

دستگاه فیزیوتراپی خانگی تنس

داروخانهدرخواست پرستارسلامتیمقالات

آسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴اپلیکیشن آسپریناپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیارتروئیتارتروزارتروز زانوارتوپدیاسپرین 24استخدام پرستار خصوصیبهترین پرستار خصوصیتجهیزات پزشکیتخصص پرستارتسکین دردتنسخرید دستگاه تنسداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست آمبولانس اکونومیکدرخواست پرستاردرخواست پرستار ICUدرخواست پرستار خصوصیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست فیزیوتراپ در منزلدرخواست و پزشکدرددرد پشتدرد زانودرد کمردرمان دیسک کمردستگاه تنس چیستدستگاه تنس خانگیدستگاه تنس فیزیوتراپیدستگاه فیزیوتراپیدستگاه فیزیوتراپی خانگیدستگاه فیزیوتراپی خانگی چیستدیسکدیسک کمردیسک گردنفیزیوتراپیفیزیوتراپی خانگیفیزیوتراپی در منزلکاربرد دستگاه فیزیوتراپی خانگیموارد استفاده از دستگاه فیزیوتراپی خانگی

۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram