توپ سوئیسی

توپ سوئیسی


توپ ورزشی که  توپ سوئیسی نیز به آن می گویند ، به توپ های کشسانی اطلاق میشود که در قطر ۳۵ تا ۸۵ سانتی متر (۱۴ تا ۳۴ اینچ) ساخته میشود که درون آن با هوا پر میشود و فشار داخل آن هم از طریق یک دریچه قابل تنظیم است. این توپ ها معمولا در فیزیوتراپی، آموزش و تمرین های ورزشی و همچنین کاهش وزن مورد استفاده قرار میگیرند. مزیت اولیه ی کار کردن با این توپ ها، نسبت به ورزش کردن بر روی سطوح صاف و خشک این است که بدن انسان نسبت به ناپایدار بودن، در جهت حفظ تعادل و بالانس پاسخ میدهد که موجب تحریک شدن تعداد بیشتری از ماهیچه های بدن میشود که این ماهیچه ها در طول زمان قوی تر میشوند و تناسب اندام حفظ می شود.   

ثابت شده است که یک برنامه منظم ورزشی همراه با ورزش هوازی موجب افزایش حجم عضله و کاهش چربی بدن است.این یعنی یک حس خوب برای شما که به دنبال تناسب اندام هستید. «توپ تناسب اندام» یا «توپ سوئیسی» یا «توپ پیلاتس» یکی از گزینه های تقویت عضلات بدن است.

فواید تمرین با توپ سوئیسی  

چنانچه تمرینات بدنسازی به صورت صحیح و اصولی با این توپ انجام شود، می تواند کارایی تمرینات را تا چندین برابر افزایش دهد. برخی از فواید تمرین با توپ های سوئیسی عبارتند از:

 بهبود سطح تعادل در بدن

 افزایش میزان کالری مصرفی

 تقویت بیشتر عضلات مرکزی شامل عضلات شکم و پشت

 افزایش میزان ضربان قلب و تنفس

 افزایش میزان چربی سوزی

 قابل استفاده برای تمامی رده های سنی

 قابل استفاده در هر مکان

راهنمای سایزبندی توپ سوئیسی

توپ های در چندین سایز متفاوت عرضه می شوند که معمولا هر رنگ نشانگر یک سایز مخصوص می باشد.

بهترین روش برای انتخاب توپ مناسب، نشستن بر روی آن است به طوریکه ران ها با سطح زمین موازی شوند و زانوها زاویه ۹۰ درجه بسازند.

نحوه انتخاب توپ مناسب :‌

 سایز ۴۵ سانتیمتری برای قد ۱۵۲ سانتیمتر یا کوتاه تر.

 سایز ۵۵ سانتیمتری برای قد ۱۵۵ تا ۱۶۷ سانتیمتر.

 سایز ۶۵ سانتیمتری برای قد ۱۷۰ تا ۱۸۵ سانتیمتر.

 سایز ۷۵ سانتیمتری برای قد ۱۸۸ سانتیمتر یا بلند تر.

بهتر است که افراد مبتدی از توپ های کم بادتر استفاده کنند و به مرور توپ را پرباد تر کنند. چرا که هر چه توپ پر بادتر باشد به همان میزان عضلات را بیشتر به چالش می کشد.

 

صفحه اینستاگرام آسپرین ۲۴ را جهت دریافت آخرین ویدئو ها و اخبار دنبال کنید. 

 

مطالب مرتبط :

اپلیکیشن آسپرین ۲۴ منتشر شد. 

لینک دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی

لینک دانلود اپلیکیشن از بازار

لینک نصب نسخه وب اپ (برای کاربران IOS )

 

 

 

*آسپرین ۲۴*

،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین ,آمبولانس خصوصی ، درخواست پزشک و پرستار، دارو  ,مکمل های غذایی و ورزشی, تجهیزات پزشکی, لوازم آرایشی بهداشتی*

تجهیزات پزشکیسلامتیمقالات

آسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانس icuآمبولانس mآمبولانس تیپ Cآمبولانس خصوصیابزار پزشکیاپلیکیشن آسپریناپلیکیشن در خواست امبولانساپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیارتباط ورزش با پزشکیاستخدام پرستار خصوصیانواع مختلف محصولات ورزشی طبیبرای کاهش وزن چه باید کردبهترین پرستار خصوصیبهترین مکمل های ورزشیپرورش اندامتجهیزات پزشکیتجهیزات پزشکی ورزشیتخصص پرستارتناسب اندامتوپ بدنسازیتوپ سوئیسیتوپ سوئیسی برای چی خوبهچگونه خوش اندام شویمداروداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست آمبولانس اکونومیکدرخواست پرستاردرخواست پرستار ICUدرخواست پرستار خصوصیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلایندرخواست و پزشکسلامتسلامتیفواید توپ سوئیسیکاهش وزنکاهش وزن سریعلوازم آرایشی بهداشتیمکمل های غذایی و ورزشیورزشورزش در خانهورزش کردن در خانهورزش و سلامتوسایل ورزشی خانگیآسپرین 24

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram