دستگاه تنس خانگی

در جهان امروز، اکثر مردم در حال حاضر با دستگاه های فیزیوتراپی آشنا هستند و به راحتی می توانند به کمک آن درد ها مشکلات خود را بهتر مدیریت کنند. با وجود این که تکنولوژی در دهه های گذشته وجود داشته است. با این حال بسیاری از مردم از یک دستگاه بزرگ فیزیوتراپی برای درمان دردهایشان خسته شده  بودند, دستگاه های فیزیوزوتراپی خانگی وارد عرصه پزشکی شد که همان کارایی دستگاه های فیزیوتراپی در مدلی ساده تر را در اختیار کاربران قرار میداد. دستگاه کوچکی به اندازه یک تلفن همراه. این دستگاه های فوق العاده باعث تسکین درد شدید می شوند بدون اینکه نیاز به عوارض جانبی ناشی از استفاده انواع داروهای مسکن درد باشد. اگر شما با تکنولوژی دستگاه های فیزیوتراپی آشنا نیستید ادامه مقاله را مطالعه فرمایید.

دستگاه های فیزیوتراپی انواع مختلفی دارند که در حال حاضر مرسوم ترین دستگاه فیزیوتراپی دستگاه تنس می باشد روش الکتروتراپی با تنس در کلینیک های درد در سراسر جهان به کار می‌رود و اساس ساخت دستگاه‌های فیزیوتراپی خانگی می‌باشد.

 

دستگاه تنس خانگیالکتروتراپی با دستگاه تنس

الکتروتراپی با تنس TENS یکی از مدالیته های فیزیوتراپی موثر در بهبود بسیاری از بیماری های اسکلتی_عضلانی، مغز و اعصاب و روماتیسمی است.

استفاده از تنس از طریق مانع شدن ارسال پیام درد به طناب نخاعی مانع انتشار درد شده و از این طریق موجب کاهش درد می شود.

در ماده ژلاتینی پشت نخاع محلی برای انتشار درد وجود دارد. فیبرهای باریک پیام های در را به طناب نخاعی منتقل می کنند.

پیام های خاص فیبرهای عصبی حسی میلین دار قطور پیام های گروه قبلی را بطور پیش سیناپسی بلوکه کرده و درنتیجه از رسیدن آن ها به مراکز عصبی بالاتر جلوگیری می کنند.

افزایش فعالیت فیبرهای میلین دار قطور مانع از انتشار درد و فعالیت فیبرهای باریک سبب انتشار درد می شود.

با انتخاب شدت و فرکانس مناسب تنس توسط متخصص فیزیوتراپی می توان فیبرهای عصبی منتقل کننده درد را بلوک کرد.

علاوه بر این تاثیرات استفاده از دستگاه تنس ترشح مواد درونی تسکین دهنده درد یعنی اندروفین ها و انکفالین ها را نیز افزایش داده و از این طریق نیز به تسکین درد کمک می کند.

در طی تحقیقاتی که توسط گروهی از محققان در ارتباط با تاثیر تنس بر کاهش علائم و درد ناشی از آرتروز انجام گرفت مشخص شد که تنس سبب کاهش درد و بهبود علائم آرتروز زانو می شود.

بیماران زیادی می تواننند از مزایای این روش درمانی بهره ببرند.

دکتر فیزیوتراپ با بررسی شرایط بیمار میزان نیاز وی را به جلسات درمانی با تنس تشخیص داده و به کاهش مشکلات بیماران کمک می کند.

بسیاری از بیماران نیازمند خدمات فیزیوتراپی که دچار درجاتی از محدودیت های حرکتی هستند برایشان مراجعه پی در پی به درمانگاه مشکل است بنابراین این افراد می توانند خدمات فیزیوتراپی در منزل را دریافت کنند.

دستگاه فیزیوتراپی خانگی چیست؟

دستگاه فیزیوتراپی خانگی وسیله‌ای است که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. دستگاه فیزیوتراپی خانگی ابزاری برای تسکین دردهای مزمن (مانند دردهای پایین کمر) و یا دردهای حاد ( مانند دردهای حاملگی یا دردهای پس از جراحی) محسوب می‌شود. این دستگاه از طریق ارسال انرژی الکتریکی با طول‌موج‌های مختلف به اعصاب، تأثیر خود را می‌گذارد. این انرژی از طریق الکترودهایی که روی پوست قرار می‌گیرد، منتقل می‌شود. برای همین به انتقال انرژی به این طریق، تحریک عصبی از روی پوست یا TENS گفته می‌شود.

دستگاه تنس خانگیمزایای دستگاه فیزیوتراپی خانگی

به‌طور خلاصه مزایای دستگاه فیزیوتراپی خانگی عبارت‌اند از:

  • تسکین درد
  • افزایش و بهبود گردش خون
  • کاهش استفاده از داروهای ضد درد
  • افزایش حرکت و عملکرد بدن

دستگاه فیزیوتراپی خانگی می‌تواند باعث تسکین طیف گسترده‌ای از دردهای بدنی شود؛ مانند:

  • کمردرد ناشی از دژنراسیون ستون فقرات
  • مشکلات دیسک کمر
  • جراحی‌های ناموفق کمر
  • درد عصبی ناشی از سندروم درد مزمن منطقه‌ای (CRPS) و یا دیابت
  • تسکین دردهای ناشی از سرطان
  • دردهای مزمن ناشی از قطع عضو
  • سردردهای میگرنی یا تنش‌های مزمن
  • دردهای عضلانی ناشی از استفاده بیش‌ازحد از آن‌ها
  • بیماری های التهابی مانند آرتریت روماتوئید و استئوارتریت
  • دردهای حاد ناشی از آسیب‌های ورزشی (مانند پیچ‌خوردگی مفاصل و یا کشیدگی عضلات)

تسکین دردهای ناشی از عمل‌های جراحی (مانند جایگزینی مفصل، جراحی قلب، جراحی‌های مختلف شکم و یا سزارین)

مطالعات نشان می‌دهند که استفاده از دستگاه فیزیوتراپی خانگی می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی باعث کاهش استفاده از داروهای ضد درد شود. زمانی که استفاده از دستگاه فیزیوتراپی خانگی با سایر روش‌های کنترل درد مانند آرامش درمانی، بیوفیدبک، تجسم یا تصاویر هدایت‌شده، تمرینات ورزشی، تزریق‌های انسداد اعصاب و یا دست‌کاری ستون فقرات، تلفیق گردد، نتیجه تا حد زیادی افزایش می‌یابد.

 

مواردی که در هنگام خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی(تنس) باید در نظر بگیرید!

۱.طول عمر پد الکترودی

بعضی دستگاه ها از طریق امواج ما فوق صوت با مقدار فرکانس مشخص به هرتز و شدت بر حسب ولت بر سانتیمتر مربع با عمق نفوذ در بدن باعث افزایش گردش خون و نفوذ پذیری غشاء سلولی و نیز تخلیه منطقه درمان از شرایط درد زا می شود.

دستگاه های تنس (TENS) که یک مدل از دستنگاه های فیزیوتراپی هستند که با استفاده از جریان الکتریکی از طریق پوست باعث تحریک عصب ناحیه درمان می شود و جریانی با فرکانس ۵۰ تا ۱۵۰ هرتز می باشد که شدت آن بین ۱۲ الی ۳۰ میلی آمپر می باشد با اشکال مختلف و به صورت ضربه ای و نرمال طراحی شده است. از طریق بسته شدن دریچه درد و ترشح مواد شبه مورفینی همانند آندروفین باعث کاهش درد می شود. در دستگاه های تنس فیزیوتراپی یکی از موارد مهم طول عمر پد های الکترودی است.

این پدها را برای درمان درد بر روی بدن قرار می دهند و پدها به وسیله تحریک الکتریکی به منظور کاهش درد و التهاب پالس های التریکی به نقطه درد می فرستند که باعث تسکین درد در نفطه مورد نظر می شود.

۲.قدرت دستگاه

هنگام انتخاب یک دستگاه تنس فیزیوتراپی ، باید مطمئن باشید که سطح قدرت برای نیازهای شما قابل قبول است. به طور معمول در دستگاه ها با قیمت پایین تر، پتانسیل حداکثر قدرت بسیار ضعیف است. شما می خواهید شدت انرژی در سطح راحتی باشد، مقدار قدرت باید زیاد باشد اما نباید به فرد صدمه بزند. این ممکن است برای هر فردی متفاوت باشد. با استفاده از دستگاه های تنس فیزیوتراپی با قیمت پایین تر در بازار، اغلب موارد بالاترین سطح و کیفیت را ارائه نمی دهند. این هدر دادن پول است؛ بهتر است خریدار در نهایت به یک دستگاه با کیفیت بالاتر نظر بیافکند. طیف گسترده ای از مقدار قدرت برای هر بخش بدن در رابطه با نوع حساسیت متفاوت توصیه می شود. در حالت ایده آل شما باید بتوانید دستگاه فیزیوتراپی خود را به میزان شدت مورد نظر خود تنظیم کنید.

۳.عمر باتری

بسیاری از دستگاه های ارزان قیمت هنوز بر روی باتری ۹ ولت یا حتی ۳ باتری AAA کار می کنند. برای کاربر روزانه این هزینه سالانه را به شدت افزایش می دهد و به طور معمول آن ها به یک دستگاه قدرتمند تر نیاز خواهند داشت. بالاترین کیفیت دستگاه های فیزیوتراپی در بازار امروزه دارای باتری یون لیتیوم است. با استفاده از باتری لیتیوم با کیفیت بالا می توانید قبل از اینکه دستگاه را شارژ کنید، هفته ها یا حتی یک ماه از آن استفاده کنید. این می تواند نه تنها صرفه جویی در هزینه باشد، بلکه بدون هیچ زحمتی نیاز به تغییر مداوم در باتری نیست.

۴.خدمات مشتری

آخرین مورد مهم خدمات مشتری است. این ممکن است یکی از مهمترین ویژگی های مرتبط با خرید دستگاه های فیزیوتراپی شما باشد. از آنجایی که دستگاه های فیزیوتراپی دسترسی راحت دارند، دستگاه فیزیوتراپی تبدیل به یک محصول بسیار محبوب برای فروش شده است. حتما قبل از خرید از خدمان پس از فروش اطلاعات لازم را کسب کنید.

۵.حالت ها و برنامه ها

داشتن یک گزینه برای انواع مختلف پالس های الکترونیکی و یا حالت ها (برنامه های درمانی) برای یک دستگاه تنس با کیفیت بالا ضروری است. بسیاری از دستگاه های فیزیوتراپی دارای تعداد بسیار محدودی از حالت ها هستند. گاهی اوقات فقط یک یا دو. کاربران ممکن است دریابند که حالت های خاص برای انواع خاصی از درد به کار می روند – تنها با یک یا دو حالت، پیدا کردن حالت کامل ممکن است انجام نشود. داشتن گزینه های متعدد در دسترس کاربر، تجربه در مانیرا بسیار لذت بخش تر می کند. برنامه ها و حالت هایی همچون ماساژ دادن عضله، برنامه برای آرامش اعصاب و روان و حتی ریلکس شدن و آرامش است.

 

صفحه اینستاگرام آسپرین ۲۴ را جهت دریافت آخرین ویدئو ها و اخبار دنبال کنید. 

 

مطالب مرتبط :

اپلیکیشن آسپرین ۲۴ منتشر شد. 

لینک دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی

لینک دانلود اپلیکیشن از بازار

لینک نصب نسخه وب اپ (برای کاربران IOS )

 

آسپرین ۲۴ ،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین ,آمبولانس خصوصی، درخواست پزشک و پرستار، دارو,مکمل های غذایی و ورزشی, تجهیزات پزشکی,لوازم آرایشی بهداشتی 

تجهیزات پزشکیمقالاتمقالات ویژه

آسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین 24 درخواست داروآسپرین۲۴آسپرین24 اپلیکیشن خدمات پزشکیآسپرین24 داروخانه آنلاینآسپیرین24آمبولانس خصوصیابزار پزشکیاپلیکیشن خرید قرصاپلیکیشن خرید مکمل ورزشیاپلیکیشن در خواست امبولانسافزایش حرکت عضلاتالکترو تراپی چیستالکتروتراپیبهترین روش فیزیوتراپیبهترین فیزیوتراپبهرتین فیزیوتراپیتجهیزات پزشکیتجهیزات پزشکی ورزشیتکسین درد مفصلخرید دستگاه تنسخرید دستگاه فیزیوتراپی خانگیداروداروخانه آنلایندرخواست آمبولانسدرخواست پرستاردرخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلایندرمان درد عضلهدرمان کشیدگی عضلهدستگاه تنسدستگاه تنس خانگیدستگاه تنس خانگی آسپرین 24راهنمای خرید دستگاه تنسروش استفاده از دستگاه تنسشربتطرز استفاده از دستگاه تنسفواید الکترو تراپیفواید فیزیوتراپیفیزیوتراپفیزیوتراپی خانگیفیزیوتراپی در منزلقرصقیمت دستگاه تنس خانگیکشیدگی عضلهکشیدگی غضلهلوازم آرایشی بهداشتیمحل قرار گرفتن پد تنسمزایای دستگاه تنس خانگیمزایای دستگاه فیزیوتراپی خانگیمکمل غذاییمکمل های غذایی و ورزشینکات مهم در خرید دستگاه تنس

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram