شربت تئوفیلین جی ، داروی تنفسی

تئوفیلین جی

شربت تئوفیلین جی چیست؟

آسم از بیماری‌های تنفسی است که سرفه، تنگی نفس و تنفس صدادار از علائم آن است. این عارضه بر اثر تنگی شدن مجاری تنفسی رخ می‌دهد و متاسفانه درمان کامل و قطعی برای آن وجود ندارد. عوامل ژنتیکی، گرد و غبار موجود در هوا، سیگار کشیدن یا در معرض دود آن قرار گرفتن، عفونت‌های تنفسی، استرس شدید، مصرف داروهای خاص، فعالیت‌های ورزشی و رفلاکس معده را می‌توان از دلایل بروز آسم دانست. برای پیشگیری از بروز حملات آسم که شامل سرفه‌های شدید و پی‌درپی می‌شود، داروهای مختلفی به صورت خوراکی و استنشاقی وجود دارد. یکی از این داروها شربت تئوفیلین جی است. این دارو با شل کردن عضلات جدار مجاری تنفسی و بازکردن آن‌ها، عبور هوا را آسان می‌کند.

نحوه مصرف شربت تئوفیلین جی     

میزان مصرف این دارو برای هر فرد متفاوت بوده و باید حتما توسط پزشک تعیین گردد. در مواردی برای اطمینان از مصرف دوز مناسب، به آزمایشات پزشکی منظم نیاز است. دارو باید با معده خالی و همراه با یک لیوان آب مصرف شود.

تداخل دارویی با شربت تئوفیلین جی   

سایمتیدین، سیپروفلوكساسین، اریترومایسین، داروهای ضدبارداری خوراكی، پروپرانولول و تیابندازول، فنی توئین، كاربامازپین، باربیتورات‌ها و ریفامپیسین، کتامین، سیگار و تنباکو است. این دارو باعث شل شدن عضلات می شود و حساسیت مرکز تنفسی به CO2 در بصل النخاع را افزایش می دهد. همچنین از خستگی عضلانی نیز پیشگیری می کند. بعد از مصرف این دارو باید علائم حیاتی بیمار و سایر علائم جسمی در نظر گرفته شود.

نکات دارویی در ارتباط با شربت تئوفیلین جی

دارو بايد با معده خالي همراه با يك ليوان آب مصرف گردد تا جذب آن تسريع شود.
در صورت بروز تحريك گوارشي، دارو همراه با غذا يا بلافاصله پس از آن مصرف شود.
طي درمان بااين دارو، از مصرف مقادير زياد فراورده ها يا نوشابه هاي حاوي گزانتين اجتناب گردد و در صورت بروز نشانه هاي آنفلوآنزا، تب يا اسهال بلافاصله به پزشك اطلاع داده شود.

دارو های هم گروه شربت تئوفیلین جی

آمینوفیلین
تئوفیلین
عوارض شربت تئوفیلین جی
اسهال، استفراغ، ناراحتی معده، سردرد، تعریق، اختلال در خواب، عصبانیت، بی‌قراری، تپش قلب، حالت تهوع

اسپری تنفسی اکسیژن

 

 

*آسپرین ۲۴*

،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین ,آمبولانس خصوصی ، درخواست پزشک و پرستار، دارو  ,مکمل های غذایی و ورزشی, تجهیزات پزشکی, لوازم آرایشی بهداشتی*

داروداروخانهمقالاتمقالات ویژه

آسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانس icuآمبولانس mآمبولانس تیپ Cآمبولانس خصوصیاپلیکیشن آسپریناپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاسپرین 24استخدام پرستار خصوصیبهترین پرستار خصوصیتئوفیلین جیتجهیزات پزشکیتخصص پرستارتداخل دارویی با شربت تئوفیلین جیدارودارو های هم گروه شربت تئوفیلین جیداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست آمبولانس اکونومیکدرخواست پرستاردرخواست پرستار ICUدرخواست پرستار خصوصیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلایندرخواست و پزشکسرما درمانی در ورزششربت تئوفیلین جیلوازم آرایشی بهداشتیمکمل های غذایی و ورزشینحوه مصرف شربت تئوفیلین جی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram