زانو بند طبی

زانو بند طبی و انواع آن  

زانو بزرگترین مفصل در بدن انسان است و به همین علت نسبت به درد و جراحت بسیار آسیب پذیر است. فعاليت‌های فيزيکی از دویدن سبک گرفته تا کراس فیت می‌توانند شما را در معرض صدمات زانو،  پارگی رباط صلیبی زانو (ASL)، رباط صلیبی پشتی زانو (PCLs)، رباط جانبی داخلی زانو (MCLs) و يا پارگی غضروف زانو قرار ‌دهند.

استفاده از زانوبند طبی پس از جراحت یا جراحی زانو بسیار مهم است. استفاده از زانوبند نامناسب یا استفاده نادرست از زانوبند می‌تواند روند بهبودی را به تاخیر انداخته و یا باعث مشکلات بیشتری شود. در صورتی که یاد بگیرید از زانوبند خود به درستی استفاده کنید، می‌توانید مطمئن باشید که شانس خود را برای یک نتیجه موفقیت‌آمیز به حداکثر رسانده‌اید. متخصصین کلینیک توانبخشی و فیزیوتراپی بعد از معاینه دقیق بیمار و تجویز زانوبند مناسب می‌توانند به شما کمک کنند که روش استفاده درست از زانوبند خود را یاد گرفته و تشخیص دهید که ایا زانوبند برای شما مناسب هست یا نه. پزشکان همچنین می‌توانند به شما در بهبود نحوه راه رفتن، تحرک و قدرت پاها و زانوها کمک کنند تا در نهایت بتوانید استفاده از زانوبند را متوقف کنید. پزشک به شما خواهد گفت که چه زمانی می‌توانید استفاده از زانوبند را کنار بگزارید.

 

انواع زانو درد  

مشکلاتی که در ناحیه زانو برای شما به وجود می آید می تواند هر دو زانو شما را تحت تاثیر قرار دهد. یکی از اصلی ترین دلایل زانو درد صدمه و ضربه خوردن به ناحیه زانو می باشد. البته بیماری های مختلف بسیاری وجود دارند که آن ها هم می توانند از عوامل زانو درد باشند.

صدماتی که در ناحیه زانو به وجود می آیند برگرفته از کوفتگی، ضربه و پیچ خوردگی می باشند. پیچ خوردگی معمولا در هنگام ورزش کردن به وجود می آیند.

  • مینیسک آسیب دیده
  • آرتروز
  • تاندونیت
  • کشیدکی مفصل زانو و ران
  • در رفتگی زانو

انواع زانو بند طبی و کاربردهای آن 

زانوبند‌های طبی دارای ۴ دسته اصلی هستند:

  1. زانوبندهای مخصوص پیشگیری از آسیب (پروفالاکتیک): این زانوبندها برای پیشگیری از بروز آسیب‌های زانو در حین انجام ورزش‌های پربرخورد، مانند فوتبال آمریکایی، طراحی شده‌اند.
  2. زانوبندهای فانکشنال (کاربردی): این زانوبندها برای پشتیبانی از مفصل زانو در هنگام آسیب‌دیدگی زانو به کار می‌روند.
  3. زانوبندهای توانبخشی: این زانوبندها یا بریس‌ها در دوره‌ی ریکاوری بعد از آسیب‌دیدگی یا جراحی زانو و به منظور محدود کردن دامنه‌ی حرکتی زانو و جلوگیری از حرکت زانو در محدوده‌ی آسیب رسان، طراحی می‌شوند.
  4. زانوبندهای پاتلوفمورال (Patellofemoral): این زانوبندها به حرکت روان‌تر استخوان کشکک، روی مفصل زانو، کمک می‌کنند.

فواید استفاده از زانو بند طبی

  • نگهدارنده‌ی زانو
  • ثبات و پایداری زانو
  • کاهش‌دهنده‌ی درد زانو
  • پیشگیری از وارد آمدن آسیب مجدد به زانو

اگر از زانو درد رنج می برید بهتر است مقاله ما راجب دستگاه فیزیوتراپی تنس را نیز مطالعه کنید.

 

*آسپرین ۲۴*

،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین ,آمبولانس خصوصی ، درخواست پزشک و پرستار، دارو  ,مکمل های غذایی و ورزشی, تجهیزات پزشکی, لوازم آرایشی بهداشتی*

تجهیزات پزشکیداروخانهمقالات

آسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانس icuآمبولانس mآمبولانس تیپ Cآمبولانس خصوصیاپلیکیشن آسپریناپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاسپرین 24استخدام پرستار خصوصیانواع زانو بند طبی و کاربردهای آنانواع زانو دردبهترین پرستار خصوصیپارگی رباط صلیبی زانوتجهیزات پزشکیتخصص پرستارداروداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدر رفتگی زانودرخواست آمبولانس اکونومیکدرخواست پرستاردرخواست پرستار ICUدرخواست پرستار خصوصیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلایندرخواست و پزشکزانو بند طبیزانو بند طبی و انواع آنزانوبندهای توانبخشیفواید استفاده از زانو بند طبیکشیدکی مفصل زانو و رانلوازم آرایشی بهداشتیمکمل های غذایی و ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram