انواع ویلچر ها

انواع ویلچر ها


آشنایی با انواع ویلچرها:   

افراد با اختلال حرکتی، حسی و شناختی ناشی از بیماری یا ناتوانی به انواع ویلچرهای الکتریکی نیاز دارند. افزون بر مشکل حرکتی، افرادی که از صندلی چرخدار برای کارهای روزمره استفاده می‌کنند ممکن است برای خوردن و آشامیدن و گرفتن وسایل و ارتباط با دیگران به فرد دیگری نیاز داشته و به تنهایی توانایی انجام برخی کارها را نداشته باشند. در این راستا، فناوری‌های جدیدی انواع ویلچرهای الکتریکی معرفی شده‌اند که انجام کارهای روزمره را برای کاربران آسان‌تر می‌کند و استقلال بیشتری به آن‌ها می‌دهد. ویلچر به انگلیسی wheelchair یا صندلی چرخدار وسیله‌ای است که برای افراد و بیمارانی که قادر به حرکت نیستند، استفاده می‌شود.این وسیله، اصولاَ دارای چهار چرخ هست که دو تای آنها در عقب است و سایز بزرگی دارد و دو تای آنها در جلو هستند و سایز خیلی کوچکی دارند. در ادامه این مطلب با انواع ویلچرها آشنا می شویم.

    

ویلچر ساده 

ویلچرهای ساده، جزو اولین و ساده ترین انواع ویلچر بوده و معمولاً وزن کمتری نسبت به ویلچرهای برقی دارند. ویلچرهای ساده برخلاف ویلچرهای برقی، امکانات بخصوصی ندارند و از جریان برق برای حرکت دادن آن ها استفاده نمی شود. در این نوع ویلچرها، کاربر می بایست به کمک چرخ های بزرگ عقب ویلچر، خود را جابجا کند. ویلچرهای ساده، عمدتاً برای افرادی کاربرد دارند که خودشان توانایی حرکت دادن ویلچر را داشته ولی به دلیل مشکل پیش آمده، نمی توانند بر روی پای خود حرکت کنند. ترمز، دستگیره ثابت و زیرپایی تاشو، ازجمله مهم ترین قابلیت های این نوع ویلچرها می باشد. همچنین این نوع ویلچرها، جای کمتری اشغال نموده و حمل و نقل راحت تری دارند.

ویلچر ارتوپدی  

 

این ویلچر ، علاوه بر قابلیتهای ویلچر ساده ،امکان جداسازی زیردستی و جاپایی را دارد.

ویلچر سی پی 

این ویلچر جهت بیماران فلج مغزی یا بیماران سی پی استفاده میشود. ویلچر CP از نگهدارنده سر و نگهدارنده گردن و نیز نگهدارنده پهلو و همچنین نگهدارنده ران و جداکننده پاها برخوردار هست.

ویلچر اسپرت

توانایی و تمایل به ورزش کردن در افراد کم توان، همانند هر فرد دیگری در جامعه وجود دارد. ورزشکاران در مسابقات ورزشی، از ویلچرهای اسپرت استفاده می کنند. ویلچرهای ورزشی بسیار سبک بوده و در عین حال قابلیت چرخش و حرکت سریع را داشته و کاملاً استوار و محکم در جای خود، تعادل کاربر را حفظ می کنند.


ویلچر پلی اتیلن 

 

از این ویلچر هم در اتاق عمل MRI  و هم استخر و نیز مراکز آب درمانی استفاده میشود.

ویلچر اطفال

کودکان و همچنین نوجوانان ازجمله افرادی هستند که وزن کم و یا جثه کوچکی دارند. از این رو، از بین انواع ویلچرها ،ویلچری که برای این دسته از افراد انتخاب می شود، می بایست سبک باشد تا اگر از نوع دستی بود، کاربر بتواند به راحتی آن را جابجا کند. aبرخی از ویلچرها، این قابلیت را دارند که متناسب با رشد کودک، بتوانید سایز ویلچر را نیز تغییر دهید.

ویلچر برانکاردی

این ویلچر بصورت ارتوپدی بوده و به اضافه قابلیت برانکارد شدن را دارد و از پشت سری طبی هم برخورداره. از نامهای دیگر ویلچر برانکاردی میتوان به ویلچر برانکاردی استیل,ویلچر برانکارد شو,ویلچر تخت شو,ویلچر برانکاردی لگن دار, اشاره کرد.

ویلچر کالسکه ای

این ویلچر بجهت مسافرت طراحی شده و بسیار سبک هست.این ویلچر از دو نقطه، کاملاً تاشده و بصورت کم حجم درآمده و داخل کوله ای که همراه ویلچر هست،قرار میگیرد.به بیان بهتر، اگر مسافرتی را پیش رو دارید ،بهترین گزینه است.

ویلچر حمام دستشویی

جنس این ویلچر از نوع استیل ضد زنگ بوده و مورد بسیار مناسبی جهت این مورد هست.ابعاد این ویلچرها به گونه ای طراحی شده اندکه به راحتی از چهار چوبهای استاندارد و متداول استفاده شده برای حمام و دستشویی، عبور میکنند.

ویلچر ام آر آی 

از این ویلچر هم در اتاق عمل MRI  و هم در استخر و نیز رادیولوژی استفاده میشود.

ویلچر پله رو

ویلچرهای پله رو به ویلچرهای بالابر نیز معروف هستند. تکنولوژی پیشرفته افزایش ارتفاع، قابلیتی است که به برخی از ویلچرهای برقی اضافه شده و به کاربر کمک می کنند تا به اجسامی که در ارتفاع بالا قرار دارند، دسترسی داشته باشند. این نوع ویلچرها را می توان بر لبه مخصوص کنار برخی پله های مجهز سوار کرده و فرد را بین طبقات جابجا کرد.

ویلچر برقی

این ویلچرکه طراح آن بن تروپ (Ben Thorpe ) انگلیسی تبار است تمام برقی بوده و قابلیت بالابری دارد بطوری که طی یک مکانیسم بالارونده ، فرداستفاده کننده برای بهبود دسترسی خود دروضعیت عمودی قرارمی گیرد ، ازاین رو او می تواند درزندگی روزمره خود به صورت چهره به چهره با مردم صحبت کند. ویلچر Urban طبق اعلام طراحش ، روی چرخهای بدون پره حرکت می کند و بمنظورکاهش مقاومت چرخ دارای یک سیستم حمل توپی محکم است که نه فقط ظاهری شیک به آن داده ، بلکه باعث افزایش کارآئی آن شده است.

 

 

 

*آسپرین ۲۴*

،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین ,آمبولانس خصوصی ، درخواست پزشک و پرستار، دارو  ,مکمل های غذایی و ورزشی, تجهیزات پزشکی, لوازم آرایشی بهداشتی*

تجهیزات پزشکیداروخانهمقالات

types of wheelchairwheelchair typesآسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانس خصوصیابزار پزشکیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاز کجا ویلچر تهیه کنماستخدام پرستار خصوصیانواع ویلچرانواع ویلچرهابهترین پرستار خصوصیپرستار خصوصیپرستار سالمندپرستارکودکپیاده رویتجهیزات پزشکیچه ویلچری بخریمخرید آنلاینخرید ویلچرداروداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست پرستاردرخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلاینسلامتیقیمت ویلچرکاربرد هر ویلچرکدام ویلچر بهتر استلوازم آرایشی بهداشتیمکمل های غذایی و ورزشینکات مهم برای خرید ویلچروظایف پرستاروظایف پرستار سالمندوظایف پرستار کودکویلچر اتاق عملویلچر اسپرتویلچر اطفالویلچر ام آر آیویلچر برانکاردیویلچر برقیویلچر برقی تاشوویلچر پایارویلچر پلی اتیلنویلچر تاشوویلچر حمامیویلچر دست دومویلچر دیوارویلچر سادهویلچر سی پیویلچر ورزش کارانویلچر ورزشی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram