راه کارهایی برای کمک به ترک سیگار

ترک سیگار

برای ترک سیگار آب سرد بنوشید!   

نوشیدن آب سرد از طریق نی می تواند جایگزین مکیدن سیگار شود. این کار همچنین باعث ترشح دوپامین می شود ، یک ماده شیمیایی مغزی است که می تواند به کاهش خلق و خوی بد کمک کند.

ترک سیگار

دندان های خود را مسواک بزنید!

یکی از مزایای ترک سیگار این است که دهان شما طعم و بوی بهتری دارد. با مسواک زدن، تمایل کمتری به روشن کردن سیگار و آلودگی دهان تمیز و خوشبوی خود خواهید داشت.

ترک سیگار

به کتابخانه  یا فروشگاه بروید!

هنگامی که میل به سیگار کشیدن به سراغتان می آید ، به جایی بروید که نمی توانید سیگار روشن کنید – برای مثال ، کتابخانه یا فروشگاه و…. هرچه که حواس شما را پرت کند، رهایی از هوس راحت تر خواهد بود.

ترک سیگار

هر روز فعالیت بدنی داشته باشید.

ورزش با ایجاد حواس پرتی میل به سیگار را کمتر می کند. هنگامی که فعال هستید ، بدن شما مواد شیمیایی طبیعی را ارسال می کند که به خلق و خوی شما کمک کرده و استرس شما را کاهش می دهد.

ترک سیگار

تقویم خود را پر کنید

در چند هفته اول پس از ترک عادت ، کارهای زیادی را که می خواهید یا باید انجام دهید برنامه ریزی کنید. برای خوردن غذا با خانواده یا دوستان سالم برنامه ریزی کنید و سعی کنید از وسوسه های سیگار کشیدن اجتناب کنید. هرچه شلوغ تر باشید ، تمایل شما  به سیگار کشیدن کمتر می شود.

خوراکی های کوچک در دهان خود قرار دهید

بخشی از میل به سیگار کشیدن ، داشتن چیزی در دهان است. به جای سیگار ، وقتی احساس می کنید نیاز دارید سیگار روشن کنید ، آدامس های بدون قند ، آب نبات سفت ، قرص نعنا یا یک میان وعده سالم بخورید.

خوردن وعده های غذایی کوچک نیز می تواند به شما در غلبه بر میل سیگار کمک کند.

مصرف کافئین را محدود کنید.

کافئین به برخی از افراد کمک می کند تا صبح ها انرژی بیشتری داشته باشند و در صورت خستگی هوشیار باشند. اما باعث ایجاد تنش ، عصبانیت و استرس می شود. ترک اعتیاد به نیکوتین می تواند این عوارض را تقویت کند.

اگر کافئین شما را عصبی یا مضطرب می کند ، مصرف آن را کاهش دهید.

ترک سیگار

احساسات منفی – استرس ، عصبانیت و سرخوردگی یکی دیگر از دلایلی است که افراد به کشیدن سیگار روی می آورند.

خلق و خوی بد برای همه اتفاق می افتد و به احتمال زیاد در چند هفته اول ترک سیگار بیشتر از همیسه احساس می شود. راه هایی برای منحرف کردن خود پیدا کنید. با دوستان خود دور هم جمع شوید یا کار دیگری انجام دهید که از آن لذت می برید.

 هنگامی که دو هفته اول را پشت سر گذاشتید ، به مرحله  زندگی عاری از اعتیاد به نیکوتین رسیده اید. اما در صورت لغزش آماده باشید. به یاد داشته باشید: یک بار لغزش به این معنا نیست که شما شکست خورده اید.

در نظر بگیرید چه مشکلی برایتان  پیش آمده است. سپس ، راه هایی را امتحان کنید که بتوانید دفعه بعد ، بدون سیگار کشیدن ، همین وضعیت را مدیریت کنید.



چرا پرهیز از نیکوتین برای جراحی پلاستیک حیاتی است؟

اگر قصد انجام جراحی پلاستیک را دارید یا شروع به تحقیق در مورد انجام جراحی پروتز سینه یا دیگر جراحی های زیبایی کرده اید، ممکن است دیده باشید که باید حداقل یک ماه قبل از عمل استفاده از محصولات حاوی نیکوتین را متوقف کنید. احتمالاً جراح پلاستیک به شما گفته است که سیگار نکشید! این توصیه خوبی است اما این بدان معنا نیست که شما می توانید به دنبال یک جایگزین باشید. همه فرآورده های نیکوتین را باید حذف کنید! آدامس نیکوتینی، پچ، انفیه، تنباکوی جویدنی، سیگار، پیپ، سیگار برگ، و حتی سیگارهای الکترونیکی مرسوم یک چیز مشترک دارند: نیکوتین…. ادامه مطلب[…]

 

مظالب مرتبط :

چگونه می توان آسیب به سلامتی خود را در برابر آلودگی هوا کاهش داد

 

 

 

 

سبک زندگیسلامتیمقالات

ASPIRIN 24Aspirin24aspirin24appآسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستاراپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیترک سیگارچگونه سیگار را ترک کنیمراه کارهای ترک سیگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram