مکمل ZMA

مکمل ZMA


مکمل ZMA (زد ام ای ) چیست؟    

محصولی تشکیل شده از ۳ ماده روی ، منیزیم و ویتامین B6 می باشد . منیزیم ماده ای است که در عملکرد بهتر عضلات ، متابولیسم طبیعی انرژی ، سنتز طبیعی پروتئین و کاهش میزان خستگی عضلات پس از انجام فعالیت های بدنی و ورزش بسیار موثر می باشد . روی عنصری موثر در نگهداری از غلظت نرمال تستوسترون وحفاظت از اجزای سلولی از آسیب اکسیداتیو می باشد . ویتامین B6 موجود در ZMA در تشکیل سلول های قرمز خون نرمال و تنظیم فعالیت هورمونی تاثیرگذار می باشد . توجه به این خواص نشان می دهد که این مکمل ورزشی برای ورزشکاران و افراد فعال مفید می باشد . 

منیزیم   

منیزیم نیز همانند روی یکی از مواد معدنی ضروری می‌باشد که در بسیاری از واکنش های آنزیمی بدن نقش دارد و منجر به بهبود عملکرد عضلات ، متابولیسم طبیعی انرژی ، سنتز طبیعی پروتئین ، کاهش میزان خستگی عضلات پس از انجام فعالیت های بدنی و ورزش ، سلامت قلب ، متابولیسم طبیعی و محافظت از استخوان ها می گردد.

ویتامین B6

ویتامین B6 موجود در مکمل ZMA در تشکیل گلبول های قرمز نرمال خون و تنظیم فعالیت های هورمونی تاثیرگذار می باشد ، در متابولیسم پروتئین نقش دارد و منجر به آزادسازی گلوکز از گلیکوژن می‌ شود. روی یکی از مواد ضروری است که توسط ۱۰۰ آنزیم در بدن مورد استفاده قرار می گیرد که برای فعالیت های بیوشیمی بدن ضروری است. روی در نگهداری از غلظت نرمال تستسترون و محافظت از اجزای سلولی در مقابل آسیب های اکسیداتیو ، سنتز پروتئین و ترمیم بافت ها بعد از صدمه موثر می باشد .

روی

روی برای رشد تکثیر سلولی و تولید تستسترون مورد نیاز است. در کمال تعجب کمبود آن می تواند سطح هورمون آنابولیک بدن را کاهش دهد و بر میزان توده عضلانی و قدرت آن تاثیر بگذارد. منیزیم به کاهش سطح هورمون استرس کورتیزول کمک می کند ( سطوح بالا در طی دوره های تمرینی شدید تولید می شو د) که در غیر این صورت باعث تضعیف عضلات می شود. علاوه بر این کمبود منیزیم ممکن است باعث افزایش کاتابولیسم شود.

فواید مکمل ZMA 

  1. افزایش تولید تستسترون که می تواند منجر به افزایش قدرت و حجم ماهیچه گردد.
  2. افزایش کیفیت خواب که می تواند منجر به بازیابی بعد از تمرین گردد.
  3. افزایش قدرت جنسی به دلیل افزایش تولید تستسترون
  4. موثر در افزایش سطح هورمون تستسترون و افزایش سطح IGF-1 و لپتین که در عضله سازی و افزایش قدرت و استقامت عضلات بسیار موثر می باشند.
  5. کمک به کاهش گرفتگی عضلات
  6. تنظیم فعالیت هورمونی بدن
  7. کمک به متابولیسم طبیعی بدن

تاثیر مکمل ZMA بر سیستم ایمنی

به خوبی‌ مشخص شده است که روی برای کارکرد صحیح دستگاه ایمنی ضروری می‌باشد. روی از چندین جنبه روی سیستم عصبی تاثیر میگذارد. محققان کلینیک کلیولند اینطور پیشنهاد داده اند که مصرف روی میتواند به حمایت دراز مدت از سیستم ایمنی بدن کمک کند.

روی همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می‌کند. این ماده معدنی مهم باعث فعال سازی آنزیمی میشود که ممکن است به حمایت سلامت عمومی‌ و کارکرد سیستم ایمنی بدن کمک کند. خواص آنتی اکسیدانی قدرتمند روی نه تنها میتواند باعث بهبود سلامت عمومی‌ شما شود، بلکه میتواند پس از تمرین نیز به ریکاوری شما کمک کند. تاثیرات تقویت کننده روی در سیستم ایمنی میتواند به شما کمک کند که در سلامت کامل در باشگاه تمرین کنید.

موارد احتیاط

  • بیش از دوز توصیه شده مصرف نشود .
  • در زمان مصرف این مکمل از استفاده از غذا ها یا مکمل هایی که مقادیر بالایی کلسیم دارند اجتناب کنید .
  • این مکمل در کنار استفاده از یک رژیم غذایی سالم و کامل توصیه می شود .
  • دور از دسترس کودکان نگه دارید .
  • در دوران بارداری و یا شیردهی استفاده نکنید .
  • قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید 

نتیجه گیری

مکمل ZMA یک مکمل خوراکی است که حاوی روی، منیزیم و ویتامین B6 می باشد. مصرف این مکمل ممکن است عملکرد ورزشی بدن را بهبود بخشد. اما تحقیقات فعلی نتایج متناقضی را در این زمینه نشان می دهند.

علاوه بر این هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد مکمل ZMA می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند. با این حال مواد مغذی که در این مکمل یافت می شوند به بهبود کنترل قند خون، خلق و خو، سیستم ایمنی و کیفیت خواب کمک می کنند.

 

*آسپرین ۲۴*

،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین ,آمبولانس خصوصی ، درخواست پزشک و پرستار، دارو  ,مکمل های غذایی و ورزشی, تجهیزات پزشکی, لوازم آرایشی بهداشتی*

داروخانهمقالاتمقالات ویژهمکمل های ورزشی

آسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانسآمبولانس icuآمبولانس تیپ Cآمبولانس خصوصیاپلیکیشن آسپریناپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاستخدام پرستار خصوصیبهترین پرستار خصوصیتجهیزات پزشکیتخصص پرستارداروداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست آمبولانس اکونومیکدرخواست پرستاردرخواست پرستار ICUدرخواست پرستار خصوصیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلایندرخواست و پزشکفواید مکمل ZMAلوازم آرایشی بهداشتیمزایای مکمل ZMAمکمل ZMAمکمل zma اپتیموممکمل zma الیمپمکمل zma چیستمکمل zma خریدمکمل zma داروخانه ایمکمل zma داروکدهمکمل zma شرکت onمکمل zma عوارضمکمل zma قیمتمکمل های غذایی و ورزشی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram