کراتین بدنسازی

کراتین بدنسازی


کراتین بدنسازی چیست ؟    

کراتین ماده ای است که به طور طبیعی در سلول های ماهیچه ای یافت می شود و به عضلات کمک می کند که در طول تمرینات شدید و بالا بردن وزنه ها بتوانند انرژی تولید کنند و همچنین مصرف کراتین بدنسازی به عنوان مکمل در بین بدنسازان و قهرمانان برای افزایش وزن ماهیچه ها، افزایش قدرت و بهتر انجام دادن تمرین ها بسیار مهم است.

از لحاظ شیمیایی، کراتین با آمینو اسید شباهت بسیار زیادی دارد و بدن شما می تواند از آمینو اسید گلاسین و آرژنین این ماده را تولید کند.  

عوامل زیادی روی ذخیره کراتین موثر است که شامل گوشت مصرفی، تمرین، میزان توده عضلانی و سطوح هورمون هایی مثل تستوسترون می باشد. 

طرز مصرف کراتین بدنسازی

افراد این مکمل را در یک دوره‌ی بارگیری مصرف می‌کنند. این روش سبب افزایش ذخایر کراتین در مدتی کوتاه می‌شود. برای بارگیری کراتین روزانه ۲۰ گرم کراتین را به‌ مدت ۵-۷ روز مصرف کنید. درطول روز ۴ وعده‌ی ۵ گرمی کراتین مصرف کنید.

برای افزایش جذب کراتین، می‌توانید آن را همراه با یک وعده کربوهیدرات یا پروتئین مصرف کنید تا انسولین بیشتری در بدن ترشح شود.

بعد از دوره‌ی بارگیری می‌توانید میزان مصرف را به ۳-۵ گرم در روز برسانید. از آنجا که نیازی به مصرف چرخه‌ای کراتین ندارید، بنابراین با دُز مصرفی ۳-۵ گرم برنامه‌ی خود را ادامه بدهید.

می‌توانید به جای دوره‌ی بارگیری، روزانه ۳-۵ گرم کراتین مصرف کنید. البته ۳-۴ هفته طول می‌کشد تا شاهد افزایش ذخایر کراتین باشید.   

از آنجایی که کراتین سبب احتباس آب درون عضله می‌شود باید همراه کراتین آب زیادی مصرف کنید

.

آیا نتایج مصرف کراتین در زنان و مردان با هم تفاوتی دارد؟

در شماری از مطالعات اولیه اثرات نیروزای کراتین در زنان کمتر گزارش شده است. با این همه مطالعات جدید کمتر این تفاوت را نشان می‌دهد با این همه وزن بدن و وزیر غیر چرب در زنان پس از مصرف کراتین با سرعت کمتری بالا می‌رود. اصولا زنان کمتر به مصرف کراتین علاقه دارند و شاید دلیل عمده آن نگرانی از افزایش وزن باشد.

 

*آسپرین ۲۴*

،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین ,آمبولانس خصوصی ، درخواست پزشک و پرستار، دارو  ,مکمل های غذایی و ورزشی, تجهیزات پزشکی, لوازم آرایشی بهداشتی*

 

مقالاتمقالات ویژهمکمل های ورزشی

آسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانس icuآمبولانس mآمبولانس تیپ Cآمبولانس خصوصیاپلیکیشن آسپریناپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیارتباط ورزش با پزشکیاستخدام پرستار خصوصیانواع مختلف محصولات ورزشی طبیبهترین پرستار خصوصیبهترین مکمل های ورزشیپیاده رویتجهیزات پزشکیتجهیزات پزشکی ورزشیتخصص پرستارداروداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست آمبولانس اکونومیکدرخواست پرستاردرخواست پرستار ICUدرخواست پرستار خصوصیدرخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلایندرخواست و پزشکسرما درمانی در ورزشسلامتیطریقه مصرف کراتینکراتینکراتین بدنسازیکراتین بدنسازی چیستلوازم آرایشی بهداشتیمصرف قرص های ویتامینی در ورزشکارانمصرف کراتین در زنان و مردان چه فرقی داردمکمل بدنسازیمکمل های غذایی و ورزشیمکمل های مورد نیاز بدن ورزشکارانمکمل های ورزشیمیزان مصرف مکمل ها برای ورزشکارانورزشورزش در خانهورزش و سلامتورزشکاران باید چه مکملی بخورندورزشکاران روزانه چه میزان مکمل نیاز دارندورزشکاران مصرف ویتامین ها را جدی بگیرندوسایل ورزشی خانگیویلچر ورزشی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram