آمبولانس نوزاد

معرفی آمبولانس نوزاد 

آمبولانس نوزاد در دسته بندی آمبولانس های ویژه قرار دارد نام دیگر آمبولانس نوزاد انکولانس است. بعضی از نوزادان در ابتدای تولد خود دچار تنگی تنفسی و یا بیماری های دیگر می شوند که باید تحت مراقبت های ویژه N.I.C.U  قرار گیرند و بستری شوند . اکثریت بیمارستان ها بخش مراقبت N.I.C.U مجهز نیستند با این وجود بهتر است که در مواقعی که نوزاد را به بیمارستان منتقل می کنید از آمبولانس که به بخش N.I.C.U مجهز است استفاده کنید.

آمبولانس حمل نوزاد تقریبا مجهز به تجهیزات آمبولانس آی سی یو ( ICU ) میباشد با این تفاوت که آمبولانس حمل نوزادان مجهز به دستگاه انکوباتور میباشد .    

انکوباتور  

انکوباتور دستگاهی است که دما و اکسیژن و رطوبت آن مطابق با وضعیت نوزاد کنترل می شود و برای حمل نوزاد با آمبولانس آی سی یو ( ICU ) یا نگهداری نوزاد در بخش مراقبتهای ویژه از آن استفاده مینماییم.

تحت شرایط نگهداری درانکوباتور با اینکه نیاز نوزادان به اکسیژن به حداقل می رسد اما تامین اکسیژن مورد نیاز از این جهت که شش های آنها خود قادر به تامین اکسیژن کافی نمی باشد بسیار مهم است.

تا چند سال پیش فقط نوزادانی که زودتر از موعد بدنیا می آمدند در انکوباتور نگهداری می شدند اما امروزه پزشکان معتقدند که تمامی نوزادان بهتر است ۲ تا ۳ روز در انکوباتور قرار بگیرند تا در معرض هوای آزاد قرار نگرفته ، کنترل شوند و در عین حال مراقبتهای پزشکی براحتی بر روی آنان صورت گیرد.

یک انکوباتور نوزاد عمدتا برای ثابت نگه داشتن دمای ۳۷ درجه سانتی گراد درون بدن نوزاد به کار می رود.

همچنین اکثر انکوباتورها هوا را مرطوب و می توانند مقداری اکسیژن به آن اضافه کنند. نوزادان نارس، سیستم عصبی تکامل نیافته داشته و همچنین به علت کمبود انرژی قادر به تنظیم دمای درونی بدنشان نخواهند بود؛ بنابراین نیاز است تا از دمای بدنشان به وسیله انکوباتور محافظت شود. 

 

 

هدف این است که آنها همه انرژی شان را به جای نگه داشتن دمای بدنشان، صرف رشدشان کنند. بنابراین بعضی مواقع با استفاده از انکوباتور به رشد نوزادان کمک می شود.

 

صفحه اینستاگرام آسپرین ۲۴ را جهت دریافت آخرین ویدئو ها و اخبار دنبال کنید. 

 

مطالب مرتبط :

اپلیکیشن آسپرین ۲۴ منتشر شد. 

لینک دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی

لینک دانلود اپلیکیشن از بازار

لینک نصب نسخه وب اپ (برای کاربران IOS )

با انواع آمبولانس A,B,C آشنا شوید!

با آمبولانس ICU و CCU بیشتر آشنا شوید

هر آنچه درباره آمبولانس هوایی باید بدانید

درخواست آمبولانس خصوصی با اپلیکیشن آسپرین۲۴

 

 

 

 

*آسپرین ۲۴*

،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین ,آمبولانس خصوصی ، درخواست پزشک و پرستار، دارو  ,مکمل های غذایی و ورزشی, تجهیزات پزشکی, لوازم آرایشی بهداشتی*

درخواست آمبولانسمقالات

آسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانس icuآمبولانس تیپ Cآمبولانس خصوصیآمبولانس خصوصی تهرانآمبولانس نوزادآمبولانس نوزاد با معمولی چه فرقی داردآمبولانس نوزاد چیستآمبولانس نوع bآمبولانس نوعaآمبولانس ویژهاپلیکیشن آسپریناپلیکیشن در خواست امبولانساپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاستخدام پرستار خصوصیانکوباتورانواع آمبولانسبهترین پرستار خصوصیتجهیزات پزشکیتخصص پرستارتعرفه آمبولانستیپ آمبولانستیپ های آمبولانسداروداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست آمبولانس اکونومیکدرخواست پرستاردرخواست پرستار ICUدرخواست پرستار خصوصیدرخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلایندرخواست و پزشک

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram