وظایف کلی پزشک و پرستار خصوصی در منزل

پرستار خصوصی در منزل

پرستار خصوصی در منزل !      

ارائه خدمات درمانی با کیفیت بالا (از جمله پرستار خصوصی در منزل) از دغدغه های اصلی نظام سلامت می باشد. از این رو نظام های سلامت کشورها با توجه به مشکلات مختلف بدنبال فعال کردن هر چه بیشتر بخش خصوصی در تدارکات مالی و ارتقاء کیفیت خدمات هستند. بطوری که کشورهای توسعه یافته جهت درمان بیماری های مختلف ازجمله حاد  و مزمن که دوران نقاهت طولانی را دارند اغلب به استفاده از پرستار خصوصی در منزل روی می آورند. گروه خدمات درمانی آسپرین ۲۴ آماده ارائه خدمات پرستاری و پزشک در منزل می باشد.

 

مراقبت های ویژه در منزل چیست؟

افرادی که بیماری های آن ها بسیار پیشرفته شده است و ادامه حیات این دسته افراد ملزم به استفاده از دستگاه های ICU و CCU است، از جمله افرادی هستند که نیاز به خدمات مراقبت های ویژه در منزل دارند.

این بیماران با تمام تجهیزات ICU که اختصاصا جهت خدمات پرستاری در منزل طراحی و ساخته شده اند از ICU یا سایر بخشهای بیمارستان طی فرایند کاملا مشخص از بیمارستان ترخیص و با حفظ ایمنی و اطمینان کامل و ضمن رعایت تمام استانداردهای پزشکی و درمانی به منزل منتقل میشوند.

این بیماران توسط پزشکان متخصص مربوطه پس از ترخیص از بیمارستان به صورت روزانه ویزیت و تحت معاینه قرار میگیرند و کاهش مدت اقامت بیمار در فضای ICU میتواند خطرات ناشی از عفونتهای بیمارستانی و سایر موارد را به مراتب کاهش دهد.

ICU  و CCU یکی از حساس ترین بخش های بیمارستان ها هستند. این بخش ها علاوه بر این که از حساسیت مراقبتی زیادی برخوردار هستند هزینه زیادی برای بیمارستان، بیمه و اشخاص دارند. از این رو استفاده از خدمات مراقبت های ویژه در منزل هزینه را برای افراد تا حدود یک سوم کاهش می دهد.

چه افرادی متقاضی دریافت خدمت ICU در منزل هستند؟

-عموما افراد ناتوان در حرکت، سالمندان، افرادی که امکان تردد در شهر را ندارند و یا افرادی که توانایی دریافت خدمات در بیمارستان‌های خصوصی را ندارند و یا از میزان اقدامات انجام شده در بیمارستان دولتی رضایت کافی ندارند، متقاضی دریافت این نوع خدمات هستند.

پرستار CCU و ICU در منزل

بیمارانی كه بنا به شرایط بالینی خود نیازمند دریافت مراقبت های مختلف در ابعاد جسمی روحی روانی هستند، كارشناسان پرستاری و دیگر رده های پرستاری همچون بهیاران و كمك پرستاران اقدام به ارائه این مراقبت ها و برطرف نمودن نیازهای بیمار می نمایند. در ارائه خدمات مراقبت در منزل به بیماران در منزل مدل مراقبتی ( اورم ) بسیار كاربرد دارد. در این مدل اقدامات پرستاری در سه سیستم طبقه بندی میگردد كه بر این اساس بیماران به صورت مستقل، نسبی و كامل اقدامات پرستاری را دریافت خواهد نمود.

در بیماران دارای شرایط مناسب بیماران تمامی نیازهای خود را رفع می نمایند و صرفا نیاز به آموزش های خود مراقبتی خواهند داشت، همچون كنترل و پیشگیری از عفونت در بیماران مصرف كننده داروهای سركوب كننده ایمنی. در بیمارانی كه دارای سیستم نسبی هستند بیشتر نیازهای بیماران وابسته به پرستار است و بیمار در انجام مراقبت های خود نیاز به كمك كارشناس پرستاری و بهیار و دیگر رده های پرستاری دارند. برخی بیماران بنا به شرایط جسمی خود نیازمند حضور دائم و دریافت كامل مراقبت های پرستاری هستند كه تمامی نیازهای آنها بایستی توسط پرستار و دیگر رده های پرستاری برطرف گردد.

پرسنل درمانی انتخاب شده برای ارائه درمان و مراقبت در منزل چگونه انتخاب و گزینش می‌شوند؟

-تیم‌های مختلفی در مرکز دَم وجود دارند که برای مثال در واحد پزشکی، مسئول واحد پزشکی که با سابقه‌ترین فرد در این بخش است در انتخاب پزشک مجرب و آموزش دیده به ما کمک می‌کنند و در نهایت مصاحبه‌های اخلاقی، اعتقادی و غیره از فرد انجام می‌شود و در نهایت پس از تایید نهایی فرد وارد تیم درمان می‌شود که این پروسه گزینش و انتخاب برای پرستاران توسط مسئول واحد پرستاری و سایر کادر درمان نیز انجام می‌شود

در منزل بیمار چه اقداماتی انجام می‌شود؟

-در بحث ICU در منزل تخت منزل به تخت ICU تبدیل می‌شود. در مرحله اول تیمی متشکل از یک متخصص طب اورژانس و بیهوشی به منزل بیمار اعزام می‌شوند تا بررسی کنند که آیا منزل و شرایط بیمار امکان مدیریت بیماری در منزل را خواهد داشت یا خیر. پس از تایید، یک پزشک عمومی برای بررسی علائم حیاتی به بیمار به محل اعزام می‌شود تا مشخص کند چه نوع خدماتی باید به بیمار ارائه شود و سپس به مرور زمان و بر حسب نوع و شدت بیماری سایر کادر درمان وارد پروسه درمان می‌شوند.

خدمات مراقبت های ویژه در منزل

  • كنترل علایم حیاتی
  • بررسی مداوم سطح هوشیاری
  • مانیتورینگ دائم
  • كنترل میزان ادرار بر اساس ورودی و خروجی(I&O)
  • تعبیه سوند بینی معده
  • تعبیه سوند ادراری
  • دارو درمانی در اشكال مختلف:تزریقی، خوراكی، تنفسی، داخل چشمی و دیگر اشكال دارویی.
  • تعبیه دسترسی ورید محیطی
  • مدیریت راه هوایی
  • اکسیژن درمانی
  • فیزیوتراپی تنفسی
  • ساكشن ترشحات تنفسی
  • بررسی الگوی تنفسی
  • سمع صداهای تنفسی
  • اتصال و جداسازی بیمار از دستگاه ونتیلاتور
  • مدیریت درد
  • پیشگیری و مراقبت از زخم فشاری
  • پانسمان و مراقبت از زخم
  • تغذیه بیمار به صورت وریدی
  • انجام فعالیت های حرکتی
  • تغییر وضعیت بیمار
  • ماساژ نواحی تحت فشار
  • بررسی وضعیت همودینامیك
  • تغذیه بیمار از از طریق سوند بینی معده
  • تغذیه بیمار از از طریق PEG

مزایای ارائه مراقبت های وی‍ژه در منزل

۱. خدمات مراقبتی بر اساس نیازهای بیمار

مراقبت های پزشکی در بیمارستان ها معمولا برای همه افراد یکسان است. در این مکان بیمار نمیتواند نیازهای خاص خود را داشته باشد و همین مسئله باعث میشود  بیماران از محیط و امکانات بیمارستان ناراضی باشند. ارائه مراقبت های حرفه ای در خانه به شخصی سازی و سفارشی کردن تجربه برای بیمار کمک می کند. پرستار در منزل برای هر بیمار منحصر به فرد میباشد و تمامی نیازهای بیمار را در ذهن خود نگه می دارند.  زمانی که بیمار از خدمات پرستار در منزل استفاده میکند بسیار راحت تر می باشد زیرا تمام نیازهایش تامین می گردد. مراقبت در منزل در تسریع بهبودی بیمار موثر خواهد بود.

۲.هزینه بسیار کم پرستاری در منزل

بیمار ممکن است نیاز به مراقبت های ویژه ای داشته باشد . مراقبت های درمانی در بیمارستان معمولا بسیار پر هزینه است و نگهداری بیمار به صورت طولانی مدت در بیمارستان برای بیمارستان با هزینه بالا تمام می شود. در خدمات پرستاری در منزل با استفاده از مراقبت های پزشکی حرفه ای میتوان بیمار در راحتی خانه با استانداردهای بیمارستان را مراقبت و نگهداری کرد . از نظر هزینه، پرستاری در منزل در مقایسه با بستری شدن در بیمارستان، بسیار مقرون به صرفه است.

۳.فعالیت های روزانه زندگی روزمره

بعضی از افراد ممکن است در انجام وظایف اساسی خود، مانند حمام کردن، نظافت، پخت و پز و تمیز کردن، مشکل داشته باشند. مراقبت حرفه ای در خانه عملکرد این فعالیت های روزمره را آسانتر می کند.پرستار در منزل  برای کمک به بیماران درفعالیت های روزمره زندگی آموزش دیده اند. آنها به بیماران کمک می کند که احترام و كرامت خود را حفظ کنند و زندگی سالم و با کیفیتی داشته باشند.

۴.سرعت در بهبودی و کاهش خطر ابتلا به عفونتها

مراقبت پرستاری در منزل کمک می نماید تا بیمار از عفونت هایی که در بیمارستان ها در معرض آن قرار دارند محافظت شود. مراقبت پرستار در منزل می تواند به بهتر شدن و سرعت درمان بیمار به علت دور بودن از عفونت های بیمارستانی و آلودگی کمک کند.

۵.محیط اطراف بیمار

نگه داشتن طولانی مدت بیمار در محیط بیمارستان می تواند تاثیر منفی بر سلامت روانی آنها داشته باشد. بیمارستان معمولا به دلیل محیط اطراف بیمار را از لحاظ روانی تحت فشار قرار می دهد و دوری از اعضاء خانواده سبب ایجاد استرس های مختلفی جسمی و روحی روانی میگردد.پرستاری در منزل با ارائه مراقبت های حرفه ای پزشکی در محیط آرام خانه در روند بهبودی بیمار کمک می کند. حضور در محیط گرم و دوست داشتنی خانه به آرامش  ذهن و کاهش استرس بیمار کمک میکند.

خدمات پرستاری از بیمار در منزل

نقش و وظایف پرستار خصوصی برای بیماری‌های مختلف

همانطور که می‌دانید اکثر پدر مادر های امروزی شاغل هستند برای نگهداری از کودک دلبندشان یا بیمارانی که دچار بیماری‌های مختلفی هستند و سالمندانی که امکان مراقبت از خود ندارند,  نیاز به شخصی است که از آنها مراقبت کند. البته تخصص هر کدام از پرستاران در یک نوع بیماری است و شما باید مناسب با بیماری افراد, کودک یا سالمند بودن آنها، پرستار متخصص در منزل استخدام کنید. ما در این مقاله تمامی وظایف پرستار خصوصی برای انواع بیماری‌ها و شرایط را برای شما شرح داده ایم تا بتوانید با توجه به شرایط عزیزان خود اقدام به استخدام پرستار خصوصی در منزل کنید.

وظایف پرستار خصوصی بیمار بطور کلی

بررسی دقیق وضعیت جسمی افراد خانواده برحسب نوع بیماری که ممکن است علائم حیاتی و یا سطح هوشیاری باشد
۲. پرستار خصوصی بیمار علاوه بر انجام آزمایشات مختلف، وظیفه دارد به خانواده بیمار آموزش دهد که بتوانند در زمانی از بیمار نمونه خون، ادرار یا مدفوع دریافت کنند.
۳. توجه به مواردی که ممکن است برای افراد اتفاق بی‌افتد و انتقال آنها به مراکز درمانی یا بیمارستان
۴. دادن داروهای بیمار طبق دستور پزشک متخصص بصورت دقیق و سر وقت
۵. پیگیری درمان‌های توصیه شده توسط پزشک و آموزش صحیح به خانواده برای مصرف دارو
۶. ایجاد فضای امن و سرگرمی برای بیماران
۷. آموزش‌های ضروری برای جلوگیری از آسیب‌های خاص به بیماران
۸. آموزش به خانواده و بیمار در انجام فعالیت روزمره زندگی
۹. ارائه کمک‌های اولیه در منزل
۱۰. آموزش در حمل و نقل بیماران مبتلا به بیماری‌های جسمی
۱۱. برقراری وضعیت مناسب برای بیمار

پرستار خصوصی در منزل
۱۲. همکاری و آموزش به بیمار برای نحوه استفاده از وسایل کمک حرکتی
۱۳. ارائه مراقبت‌های ویژه در منزل جهت جلوگیری از زخم بستر و آسیب‌های جدی
۱۴. برقراری ارتباط با بیمار به تیم توان بخشی در موارد معلولیت جسمی و حرکتی
۱۵. ارائه و آموزش خدمات پرستاری در ارتباط با بیمار
۱۶. رعایت مراقبت‌های لازم در مسافرت‌ها و بازدیدها
۱۷. پیدا کردن راه های دستیابی در زمینه همکاری و جلب مشارکت افراد جامعه در ارائه خدمات در منزل
۱۸. گزارش منظم وضعیت بیمار به پزشک متخصص و خانواده بیمار

وظایف پرستار خصوصی برای افراد سالمند:

خدمات عمومی پرستار سالمند

هر سالمند نیاز‌های مراقبتی خاص خود دارد. خدمات و مراقبت‌های مورد نیاز سالمندان که پرستار یا مراقب سالمند باید انجام دهد متناسب با شرایط سالمند و درخواست ایشان است. باید به این نکته توجه داشت که علاوه بر نیازهای اولیه و خدمات مربوط به بیماری، سالمندان به نیازهای روان شناسی نیز نیاز دارند. از این رو موارد زیر در خدمات سایت و شرکت پارسیان مهرپرور قرار داده شده است.

نگهداری و مراقبت از سالمند
  • تهیه و طبخ غذا و همراهی سالمند در هنگام غذا خوردن
  • همراهی سالمند در انجام امور مورد علاقه ( خواندن کتاب، حل جدول، …)
  • همراهی سالمند جهت تفریحات بیرون از منزل مانند پیاده روی، خرید و… ( با هماهنگی و اجازه کتبی خانواده)
  • خدمات تخصصی در حوزه پرستاری که منع قانونی برای ارائه آنها در منزل و یا خارج از مراکز درمانی وجود ندارد.
  • دیگر خواسته‌های سالمند و یا خانواده با هماهنگی مرکز

خدمات ویژه سالمندان

سالمندانی که در این سن با بیماری درگیر هستند با نیازهای خاص و ویژه‌ای مواجه هستند. برطرف سازی این نیازها برای برخی افراد با توجه به مشغله‌های سنگین روزمره‌ای که دارند دشوار می‌شود. پیشنهاد ما به شما، پرستار سالمند است که می‌تواند شما را در امر پرستاری در منزل کمک کند. وظایفی که پرستاران در این بخش به دنبال آن‌ها هستند عبارتند از :

  •  دادن به موقع داروها
  • دادن میان وعده مناسب و مغذی
  • رسیدگی به نظافت محل زندگی سالمند
  •  ایجاد برنامه منظم جهت خواب سالم سالمند
  • رسیدگی به نظافت شخصی و استحمام سالمند
  •  پیگیری درمان سالمند و همراهی ایشان جهت مراجعه به مراکز درمانی ( با هماهنگی خانواده)
  •  انجام حرکات ورزشی توصیه شده توسط پزشک یا فیزیوتراپیست در منزل جهت تحرک مناسب سالمند

پرستار خصوصی در منزلپرستار خصوصی برای بیماری ادرار تناسلی

۱. آموزش به فرد و خانواده در پیشگیری از عوارض کلیوی و تناسلی
۲. گرفتن نمونه آزمایشگاهی در موارد ضروری طبق دستور پزشک
۳. انجام سونداژ ادراری
۴. آموزش به خانواده و انجام شستشوی مجاری اداری و تناسلی
۵. آموزش به خانواده در اندازه گیری جذب و دفع مایعات
۶. آموزش به خانواده در مورد رعایت رژیم غذایی موردنظر و استفاده به موقع از داروهای تجویز شده پزشک متخصص

وظایف پرستار خصوصی برای بیماران عفونی

رعایت اصول پیشگیری و انتشار عفونت‌های بیماری‌های عفونتی
۲. آموزش و راهنمایی بیمار و خانواده برای پیشگیری از عفونت‌ها
۳. بررسی وضعیت سلامت و انجام معاینات بالینی
۴. آموزش به اعضای خانواده و انجام تکنیک ایزوله در منزل برای بیمارانی که قادر به جابجایی نیستند
۵. انجام مراقبتهای پرستاری برای تامین نیازهای اولیه در منزل

پرستار خصوصی برای بیماران گوش، حلق و بینی

۱.آموزش به بیمار و خانواده برای روش‌های درمانی دستور داده شده توسط پزشک
۲. شستشو و انجام تجویز پزشک در ناراحتی چشم، گوش، حلق و بینی
۳. کمک به نابینایان و آموزش موارد خاص برای خود بیمار و افراد خانواده

پرستار خصوصی برای بیماران قلبی و ریوی

۱. آموزش استفاده از اکسیژن در منزل با رعایت نکات ایمنی
۲. کنترل علائم حیاتی بدن
۳. توجه لازم به تراکیاستومی و آموزش به بیمار
۴. آموزش تمرینات تنفسی
۵. کمک گرفتن از متخصصین فیزیوتراپی در موارد ضروری
۶. انجام مراقبت‌های ویژه برای دادن داروهای قلبی عروقی و ریوی طبق دستور پزشک

پرستار خصوصی برای بیماری‌های شکستگی

استفاده از بانداژهای لاستیکی با مجوز
۲. بی حرکت نگه داشتن بیمار و عضو شکسته
۳. کمک به تسکین درد و آرام کردن بیمار با روش‌های پرستاری
۴. جلوگیری از ایجاد زخم بستر
۵. پیشگیری از عفونت‌های تناسلی و مشکل ادرار
۶. توانایی و استفاده از واکر یا ویلچر برای بیمارانی که توانایی حرکت ندارند
۷. آموزش به بیمار و خانواده در ارتباط با نگهداری گچ و انجام فعالیت روزمره

وظایف پرستار کودک

پرستار کودک باید مراقب نوزادان و کودکان بوده و کارهای زیر را برای آنها انجام دهد :

  • لباس پوشاندن
  • غذا دادن
  • حمام کردن
  • تعویض پوشک

زمانی که از کودکان بزرگتر نگهداری می کند، باید به آنها مهارت های اجتماعی، خواندن و نوشتن را نیز بیاموزد. همچنین باید آنها را برای گردش و تفریح بیرون ببرد. پرستار کودک گاهی به مادرانی که تازه زایمان کرده اند، در نگهداری نوزادشان تا مدتی کوتاه کمک می کند.

مهارت و دانش مورد نیاز

  • علاقه به پیشرفت فردی و اجتماعی کودکان
  • توانایی ایجاد ارتباط نزدیک همراه با اعتماد با والدین و کودکان
  • رویکرد خلاقانه همراه با قدرت تخیل خوب
  • توانایی برنامه ریزی و سازماندهی فعالیت های مهیج و سرگرم کننده برای کودکان
  • مسئولیت پذیر بودن در کار
  • توانایی تطبیق با شرایط غیر قابل انتظار
  • آگاهی از سلامت، ایمنی و بهداشت مواد غذایی
  • صبر و تحمل و شوخ طبعی
  • توانایی حفظ آرامش در شرایط کاری پر فشار
  • انرژی و استقامت

 وظايف و تدابير پرستاری توان بخشی

  1.  بررسی و برنامه ریزی مراقبتهای پرستاری از بیماران مزمن در دورانهای مختلف زندگی ( کودکی تا کهنسالی).
  2. ارائه مراقبت و پرستاری از عقب ماندگان ذهنی و حرکتی در سنین مختلف
  3. ارائه مراقبتهای پرستاری به سالمندان معلول جسمی حرکتی در جامعه
  4.  ارائه مراقبتهای پرستاری به منظور جلوگیری از پیشرفت معلولیتها و پیشگیری از عوارض آنها
  5.  انجام درمانهای دارویی برای مددجو طبق تجویز پزشک
  6.  ارائه مراقبتهای سرپایی
  7.  ارائه مراقبتهای پرستاری به بیماران مزمن روانی در جامعه
  8.  ارائه آموزش “مراقبت از خود” به خانواده و مددجو در مراقبت از مدد جو( سالمند، عقب مانده ذهنی، حرکتی و مزمن روانی).
  9.  ارائه آموزش های توانبخشی خاص به خانواده جامعه ( C.B.R ) در مورد نگهداری مددجویان معلول در خانه( تغذیه، دارو، استراحت و فعالیت)

پرستار خصوصی ۲۴ ساعته برای چه افرادی لازم است؟

پرستار خصوصی سالمند همراه با او زندگی می‌کند و در طول شبانه روز هر وقت که سالمند نیاز به کمک داشت وظیفه دارد به او خدمت کند ممکن است در نگهداری و مراقبت از سالمندان نیاز به پرستار خصوصی شبانه روزی نباشد اما برخی سالمندان هستند که به دلیل بیماری نیاز به پرستاری دارند که بصورت شبانه روزی از آنها مراقبت کند. وظیفه پرستار شبانه روزی سالمند کمک به وی برای انجام کارهای روزانه ای  مانند خواب، حمام کردن، غذا خوردن و انجام طهارت و یا تعویض پوشک سالمند است که سالمند توانایی انجام آن را ندارد.

وظایف پزشک در منزل

با توجه به گسترش زندگی شهری و مشکلات مربوط به ترافیک های شهری و همچنین عدم دسترسی به مطب پزشکان در ساعات روز و شب و ایام تعطیل و یا عدم امکان جابجایی بیماران و سالمندان، اکثر مردم برای دریافت خدمات درمانی تمایلی به خروج از منزل ندارند.در ادامه مظلب با وظایف پزشک در منزل و اهمیت آن آشنا می شویم.
یکی از نیازهای مهم مردم در دنیای امروز دسترسی شبانه روزی به خدمات پزشکی و پرستاری است که باید در هر ساعت از شبانه روز و هر زمانی که بیمار نیازمند خدمات درمانی بود به بیمار ارائه شود.

در این فرآیند ، پزشک مربوطه با مراجعه به محل سکونت بیمار ، وی را به طور کامل معاینه نموده و شرح حال پزشکی جامع را اخذ می نماید .بر اساس اطلاعات به دست آمده برنامه درمانی بیمار طراحی می گردد و در اختیار بیمار و اعضاء خانواده قرار می گیرد.در طی روزهای آتی نیز فرآیند بهبودی بیمار مورد بررسی قرار می گیرد.

پزشک در معاینات بالینی خود مواردی همچون سطح هوشیاری ، علائم حیاتی شامل فشار خون ، نبض، درجه حرارت و تنفس را بررسی خواهد نمود .علاوه بر این در صورتی که بیمار به خدمات دیگری همچون سونوگرافی در منزل نیاز داشته باشد ، اقدامات لازم هماهنگ خواهد شد و در اولین فرصت ارائه خواهد گردید.

اهمیت و مزایای پزشک در منزل

می توان گفت پزشکی یکی از علوم کاربردی است که هدف آن حفظ سلامتی افراد می باشد همچنین درمان کردن انواع بیماری‌ ها و بازگرداندن توان آسیب‌دیدگان از دیگر اهداف این علم می باشد. چه بسا بهتر است که از مزایای پزشک در منزل بهره مند شویم. پزشک در منزل شما هیچ تفاوتی با پزشک در مطب ندارد و کاملا می تواند به شما کمک کند،بیماری ها را شناسایی و تشخیص می دهد و به درمان آن ها و منع از بروز بیماری ها عمل می کند.

برخی از مزایای آن عبارتند از 

ویزیت و معاینه توسط پزشک در منزل
ویزیت پزشک متخصص در منزل
فیزیوتراپی در منزل
خدمات پرستاری در منزل مانند مراقبت از بیمار – مراقبت از سالمندان و …
درمان زخم بستر در منزل
انجام آزمایش در منزل
تزریقات در منزل
پانسمان در منزل
تعویض سوند در منزل
اعزام آمبولانس
همراهی بیمار در انتقال هوایی و زمینی توسط پزشک و پرستار
دسترسی آسان به پزشک و پرستار در هر ساعتی از شبانه روز و حتی روز های تعطیل
عدم نیاز به خروج از منزل
عدم نیاز به جایجایی بیمار و سالمند
و…

معاینه فیزیکی توسط پزشک در منزل

معاینه فیزیکی در واقع همان روال طبیعی ما زمان مراجعه به پزشک در مطب صورت می گیرد با این تفاوت که پزشک در منزل شما این معاینات را انجام می دهد،معاینه توسط پزشک در منزل طبق گفته های شما از علائم بیماری،آن را شناسایی می کند و از حواس بینایی، لامسه، شنوایی و گاه بویایی استفاده می کند و بیماری شما را تشخیص می دهد، قابل ذکر است که امروزه با روش های تشخیص مدرن از حس چشایی دیگر استفاده نمی شود.
پزشک شما معاینات را با چهار عمل اصلی انجام می دهد: مشاهده، لمس، دَق و سمع. ترتیب این بخش ها بستگی به نوع بیماری و درد دارد البته ترتیب آن ها بسیار تاثیر گذار است مثلا برای معاینه مفصل توسط پزشک ، با مشاهده کردن،لمس و حرکت انجام می شود.

معاینه بالینی توسط پزشک در منزل شامل بررسی موارد زیر است

• علایم حیاتی شما را شامل: وزن و حرارت، قد، ضربان قلب، فشار خون، درجه اشباع اکسیژن و میزان تنفس اندازه گیری می کنند.
• پزشک در منزل شما وضعیت ظاهری بیمار را تشخیص می دهد در واقع خصوصیات اصلی یک بیماری را از لحاظ (وجود زردی، وضعیت تغذیه، چماقی شدن ناخن‌ها و رنگ پریدگی ) معاینه می کند.
• دست‌ ها و پوست نیز معاینه خواهند شد.
• دهان، سر (مثل غدد لنفاوی)، بینی، چشم، گوش، و گلو (مثل تیروئید) توسط پزشک در منزل معاینه خواهد شد.
• شکم و رکتوم
• پستان معاینه می شود
• وضعیتی حرکتی بیمار و همچنین دستگاه عضلانی و اسکلتی معاینه می شود
• تنفس بیمار چک می شود (ریه‌ها و مجاری تنفسی بزرگ)
• اگر فرد باردار باشد اعضاء جنسی مورد معاینه قرار می گیرد.
• اعصاب بیمار از لحاظ (هوشیاری، بینایی، آگاهی، مغز، نخاع، اعصاب کرانیال و اعصاب محیطی)
• البته معاینه بر اساس شرح حال بیمار بیشتر روی قسمت های به خصوصی انجام می شود و تمامی موارد بالا انجام نمی شود.

در مواقع ضروری ممکن است پزشک برای بیمار آزمایش و تصویربرداری تجویز کند که باید آن را انجام داد.

امروزه بیشتر مردم نسبت به خدمات پزشک در منزل و پرستاری در منزل درک بهتری دارند. پرستاری در منزل، شامل مراقبت شخصی، برای افراد سالمندی که نیازمند کمک هستند در خانه های خود زندگی می کنند و حتی برای کمک به مادرانی که تازه فارغ شده اند و نیازمند پرستاری هستند، پرستاری از نوزادان و کودکان نیز انجام می شود.

 

صفحه اینستاگرام آسپرین ۲۴ را جهت دریافت آخرین ویدئو ها و اخبار دنبال کنید. 

 

مطالب مرتبط:

اپلیکیشن آسپرین ۲۴ منتشر شد. 

لینک دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی

لینک دانلود اپلیکیشن از بازار

لینک نصب نسخه وب اپ (برای کاربران IOS )

وظایف کلی پزشک و پرستار خصوصی در منزل

مراقبت ویژه ICU و CCU در منزل

پرستاری از بیمار مبتلا به ام اس در منزل – مراقب یا پرستار خصوصی

علائم ویروس کرونا ، علائم خفیف و شدید تا عوارض بعد از بهبودی

پرستار سالمند در منزل

پرستار کودک در منزل

وظایف بهیار و کمک بهیار در منزل

آنچه باید درباره ی خدمات مراقبتی و پرستار در منزل بدانید!

ارائه خدمات (ICU,CCU) مراقبت های ویژه در منزل

همه چیز درباره ی دیابت (علائم ، تشخیص ، تفاوت دیابت نوع ۱ و ۲ و …)

دستگاه فیزیوتراپی خانگی

فیزیوتراپی در منزل

ماساژ درمانی و تسکین دردهای مزمن !

اقدامات اولیه در صورت صدمه و خونریزی !

پرستار خصوصی در منزل؛ وظایف پرستار شخصی برای بیماری‌های مختلف

اقدامات اولیه جهت کنترل خونریزی !

Private nursing care

 

 

*آسپرین ۲۴*

،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین ,آمبولانس خصوصی ، درخواست پزشک و پرستار، دارو  ,مکمل های غذایی و ورزشی, تجهیزات پزشکی, لوازم آرایشی بهداشتی*

درخواست پرستاردرخواست پزشکمقالات

ASPIRIN 24Aspirin24aspirin24appICU در منزلICU در منزل آسپرین24آسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانس icuآمبولانس mآمبولانس تیپ Cآمبولانس خصوصیاپلیکیشن آسپریناپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلایناسپرین 24استخدام پرستار خصوصیانواع پرستار خصوصیبهترین پرستار خصوصیبهترین پرستار کودکبیمار ICUپرستار ICUپرستار خصوصیپرستار خصوصی بیمارپرستار سالمندپرستار متخصص خصوصیپرستارکودکپرستاریپزشک خصوصیپزشک خصوصی در تهرانپزشک در خانهپزشک در منزلپزشک در منزل تهرانتجهیزات ICUتجهیزات ICU در منزلتجهیزات پزشکیتخصص پرستارخدمات مراقبت ویژهخدمات مراقبت ویژه در منزلدرخواست پرستاردرخواست پرستار ICUدرخواست پرستار خصوصیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست پرستار در تهراندرخواست پرستار سالمنددرخواست پرستار کودک در تهراندرخواست پرشک خصوصیدرخواست پزشکدرخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلایندرخواست خدمات پزشکی خصوصیدرخواست و پزشکمتقاضی ICUمراقبت ICUمراقبت بیمار در منزلمراقبت های ویژه در منزلمزایای پزشک در خانهمکمل های غذایی و ورزشیهزینه ICUهزینه استخدام پرستار خصوصیهزینه مراقبت های ویژه در منزلهزینه مراقبت ویژهآسپرین 24وظایف پرستاروظایف پرستار سالمندوظایف پرستار کودکآسپرین 24آسپرین 24وظایف پزشک در خانهوظایف پزشک در منزلویزیت در خانهویزیت در خانه تهران

۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram